Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-27, 14:30   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V75-Analys, Bergsåker (28/1)


Då har klockan passerat lunch och har precis slagit mig ner ute på vår älskade balkongen, kaffet är upphällt och nu är det dags att redovisa min analys till lördagens omgång. Fast innan dess vill jag påminna Er..

Analysen: Robert Bergh sitter lite med triumfkorten denna omgång. Skulle han leverera fullt ut lär det inte bli någon miljonutdelning - gör personligen ett försök att fälla nästan samtliga favoriter. Värd för tävlingarna är Bergsåker som också är känd som en skrällbanan - här är upploppet 200 meter. Väderprognosen i Sundsvall säger uppehåll med 6-8 minusgrader samt en vindstyrka på 3 m/s.



Ni följer mig via:
Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/
Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg

Nu Kör Vi!



V75-1: Försöker Fälla Storfavoriten!


Klass I-loppet, försök 6 med Voltstart över full distans. Här finns en storfavorit som jag kommer försöka fälla:


7.AILERON: En fin travare som jag inte riktigt tagit till mig helt och fullt. Fast visst finns det kapacitet och nu är distansen den rätta och kommer till största sannolikhet hitta ledningen ifrån sitt springspår - då är det såklart ekipaget att slå..

11.JUST WAIT AND SEE: Formraden kan man verkligen inte bortse ifrån med tre triumfer i rad - fast denna gång är det bakspår och kan bli svårt att runda samtliga. Besitter både hårdhet och styrka och med en ryggresa i avancemanget så utmanar han helt klart - ett måste streck på min kupong.

3.FORECAST: Tredje gången gillt på V7 i Januari men har inte imponerat. Återigen har han tilldelats ett intressant utgångsläge och skall inte nonchaleras helt. Denna gång är det voltstart och då finns det en galopprisk, har mött på starkare motstånd än det här - garderar Du skall han med på lappen!

1.VÄSTERBOBLACKMONEY: Fyra topptre-placeringar på fem starter, så formen kan kan man verkligen inte klaga på. Senast var det långdistans och satt relativt tidigt i ledningen - fast stumnade över upploppet och slutade trea. Är startsnabb så kommer omgående sitta bra till - känslan säger att de sitter i rygg på ledaren. Skulle luckan uppstå efter en smygresa så har de kapacitet att straffa samtliga.

8.COMEWITHAFLASH: Kommer ifrån två raka triumfer och har ändå mött helt ok motstånd. Spåret är inte det bästa, fast skulle de hitta ner i en lämplig rygg så har de alla möjligheter att återigen triumfera.

9.EBU B. BOKO: Ett lopp i kroppen och insatsen senast var imponerade då de pressade ledaren rejält på sista långsidan efter en smygresa (tredje utvändigt) - fast kunde inte utmana hela vägen in i mål. Förbättrad nu och får han återigen spara sin speed så kan det räcka hela vägen!

Vem Sitter i Ledning: AILERON är min självklara spetsfavorit.

Håll Ögonen på: FORECAST som spelarna kanske tröttnat på, men som har en grundkapacitet som kan duga här. Letar Du skräll så är EBU B. BOKO ett intressant bud som verkligen besitter fartresurser.

Min Rakning: 7 - 11 - 3 - 1 - 8 - 9 - 6 - 4 - 5 - 2 - 12 - 10

Strukna: -



V75-2: Ett Getingbo bakom Favoriten - Helgardera!

Stolopp (FM Reklam), 3-åriga och äldre svenska ston (20 meter tillägg för de ekipage som har 260.001 kr eller mer på kontot) med Voltstart över full väg. En självklar första häst, fast bakom henne är det ett getingbo - jag väljer att inte ta ställning och helgarderar fast självklart skall jag tipsa om några intressanta bud:

13.ANGEL RAIN: Ett ekipage som jag verkligen gillar mycket och senaste insatsen på V8 var imponerande. Backades sist ifrån sitt innerspår och rundade sedan samtliga till triumf - är inte ofta man ser detta nu för tiden även om motståndet inte avskräckte. Nu är motståndet betydligt bättre och det finns en galopphistorik, så detta är inte en favorit att hålla i handen. Fast går hon felfri, så tror jag inte hon förlorar här med tanke på den form hon besitter. Ett självklart första streck - fast bakom henne finns det många intressanta bud:

9.LADYOFTHELAKE: Är hård och stark och gör oftast det väldigt bra - tål dessutom att göra grovjobbet. Behöver en del klaff på vägen, är mitt första garderingsbud - strecka!

14.TAKEAWAY: Fortsätter jaga henne och hon presterar stabilt mest hela tiden fast att triumferna ofta uteblir. Skulle det lösa sig längs med vägen så är hon inte helt borta - ett av de tidigaste garderingsbuden.

6.FETICHE BOKO: Känsla säger att hon kommer att laddas ifrån start och är min spetsfavorit. Trivs ifrån denna position och har en rad triumfer härifrån och kommer leda länge, hela vägen?

11.ELLES W. LINNEA: Täta starter på senare tid och ekipaget besitter form även om det blivit några plumpar i protokollet. Senast blev det triumf från bricka 11, så bakspåret avskräcker inte nämnvärt - endast spelad till tre procent vilket gör det högintressant.

2.LEIA SKYWALKER: Är nog nöjd med en position i rygg på ledaren alternativt som trea invändigt - skulle luckan dyka upp så är de inte helt borta..

Vem Sitter i Ledning: FETICHE BOKO tror jag laddas ifrån start och tar hand om ledningen.

Håll Ögonen på: FETICHE BOKO som kan leda hela vägen runt, annars är ELLES W. LINNEA ett intressant skrällbud.

Min Rakning: 13 - 9 - 14 - 6 - 11 - 2 - 10 - 15 - 7 - 1 - 4 - 5 - 8 - 3

Strukna: 12.SOMERSAULT SALLY.



V75-3: Ett Stabilt Trehästarslås!


Guldloppet, försök 6 med Autostart över full väg. Här känns en trio högintressant - låser antagligen avdelningen på dessa tre:


7.NAROLD VOX: En härlig långdistansare som jag har spikat med framgång under den senaste tiden, fast nu är det medeldistans som gäller - är det för kort distans? Blir ändå mitt första streck med tanke på den toppform han besitter - blir inte förvånad om det på nytt blir triumf.

5.NAHAR: Efter två stabila insatser, så blev det galopp senast. Blandar och ger och är verkligen ett hopplöst ekipage att analysera. Felfri så är chansen att de vinner väldigt trolig - men vem vågar hålla denna fina 12-åring i handen? Byter huvudlag till denna start...

2.VÄSTERBO LOVEBOAT: Är min spetsfavorit där jag hoppas och tror att de väljer att köra i ledning, då kan de räcka riktigt långt - hela vägen runt?

Vem Sitter i Ledning: VÄSTERBO LOVEBOAT är min spetsfavorit, men frågan är om de väljer att göra i ledningen eller inte?

Håll Ögonen på: VÄSTERBO LOVEBOAT som om de väljer att köra i spets kan räcka riktigt långt.

Min Rakning: 7 - 5 - 2 - 10 - 6 - 1 - 8 - 3 - 4 - 9 - 11 - 12

Strukna: 4.BEAU MEC.



V75-4: Garderar - fast MYR FAKSEN kan Runda Samtliga!

Kvisslebruns Lopp, 4-åriga och äldre Svenska och Norska Kallblod (tillägg 20 meter för ekipage som vunnit över 800.001:- och 40 meter tillägg för dem som har 1.600.001:- på kontot). Det är Voltstart och distansen är Sprint. Här rekommenderar jag några streck:

15.MYR FAKSEN: Självklart toppar han min ranking med tanke på att han är det kallblodet som ligger mig närmast om hjärtat. Är helt klart det bästa ekipaget, men nu startar han från bricka 15 över kortdistans så det kommer bli svårt att runda samtliga även för speediga MYR FAKSEN. Bakspår skrämmer definitivt inte, tycker nämligen att han går bättre bakifrån än från ledning. Vunnit från det här utgångsläget förut, men behöver såklart klaff på vägen - min vinnare!

10.SJÖ ODIN: Har en hög grundkapacitet och har triumferat förut på V7 - har presterat stabilt på senaste tiden utan att ha imponera. Hittar de ett intressant slagläge i en bra rygg så har de alla möjligheter att triumfera..

13.STORM ODD: Spåret är inte det lättaste, fast senaste insatsen var verkligen imponerade men kunde denna gång inte utmana MYR FAKSEN - fast spurten var det definitivt inget fel på. Frågan är vart han hamnar ifrån start, löser det sig kommer han återigen fälla många över upploppet.

3.ULSRUD TROLL: En stabil insats förra veckan och avslutade riktigt starkt. Är startsnabb och är min spetsfavorit, skulle inte bli förvånad om det blir spets och slut! Mr. Kallblodskusk Torbjörn Jansson har ju gjort underverk tidigare - strecka!

1.ART NÖKKVE: Har nu ett lopp i kroppen efter ett uppehåll på tre månader - lär ha gått framåt med det loppet i kroppen. Kommer tidigt få en intressant position - rygg ledaren? Skulle luckan komma över upploppet är det verkligen inte helt borta..

4.HALLSTA VINNEX: Ett ekipage jag trodde stenhårt på i lördags (slutade då med galopp över upploppet), fast denna gång är det kortdistans och det är definitivt inte hans bästa. Dessutom är galopprisken överhängande - är värd ett streck om Du garderar fast känslan denna veckan säger nja..

Vem Sitter i Ledning: ULSRUD TROLL tror jag sitter tidigt i ledningen.

Håll Ögonen på: SJÖ ODIN som med en smygresa återigen kan skrälla på V7.

Min Rakning: 15 - 10 - 13 - 3 - 1 - 4 - 9 - 6 - 14 - 2 - 5 - 11 - 7 - 8 - 12

Strukna: -



V75-5: En Intressant och Rolig Chansspik!


Klass II-loppet, försök 6 med Autostart över full distans. Här finns ett chansspiksförslag - blir det inte spik så går jag nog ändå relativt kort här:


9.A SLEEPWALKER: Avslutade med fullt tryck över mållinjen senast och gillar det jag sett hittills av honom. Har nu ett lopp i kroppen, så lär vara ännu bättre till denna start. Med smygresa kommer de fälla många till slut, en intressant och rolig chansspik som är min vinnare!

2.LÖVDALA PRINCIPITO: Från det här utgångsläget är detta en tidig utmanare - kommer sitta bra till direkt ifrån start och tål dessutom göra lite jobb själv.

3.AVEC WINE: Tror jag tar hand om ledningen och från denna position är han helt klart ekipaget att slå - besitter form och kommer leda länge..

4.SHOWMAN BRODDE: Kommer laddas ifrån start , men har svårt att se att de tar en längd på min spetsfavorit AVEC WINE. Når de spets har de toppchans, fast känslan är att de kan bli dödens - starten avgör allt..

Vem Sitter i Ledning: AVEC WINE är min spetsfavorit, men kommer bli utmanad av SHOWMAN BRODDE.

Håll Ögonen på: Chansspiken A SLEEPWALKER och även AVEC WINE om han skulle ta hand om ledningen.

Min Rakning: 9 - 2 - 3 - 4 - 10 - 11 - 12 - 1 - 6 - 7 - 8

Strukna: 5.GLOBAL TAILWIND och 8.K.B.MILLANSON.



V75-6: En Klar Spik?


Bronsloppet, försök 6 med Autostart över långdistans. Här kommer en bra spikkandidat som är ett självklart singelstreck på min kupong:


7.DIGITAL ARCHIVE: Senast starten var på V8 och det var verkligen hur imponerande som helst - krossade SAMBUCUS P.R ifrån dödens och på sista långsidan lämnade han övriga och utklassade dem med hull och hår - var dessutom inte tom i mål! Besitter formtopp och lovade mig själv att spika honom vid nästa start - vilket är nu. Stallet är i form och tror han vinner från vilket upplägg som helst - Spik oavsett till vilken procentsats då jag känner att man bara slänger ut streck i onödan.

Skulle Du ändå känna för att gardera så rekommenderar jag:


12.VALEUR: Är ett ekipage som ligger mig väldigt varmt om hjärtat och som verkligen har presterat stabilt. Nu har det inte blivit någon start på drygt 1,5 månad p.g.a att han drabbades av feber, så frågan är om de kanske behöver loppet innan de kan utmana på allvar? Grundkapaciten är riktigt hög och är utmärkt inne på pengar - ett första garderingsbud!

10.GLOBALSATISFACTION: Är stark och tuff, så distansen är verkligen en fördel - garderar Du är detta ett tidigt streck. Näst senast på V7 blev det triumf ifrån dödens och visade verkligen hur hård och stark ekipaget är.

5.QUEER FISH: Letar Du efter en utmanar som verkligen har toppform så kan Du sluta leta - endast topp tre placeringar de senast starterna med hela tre triumfer. Är de påpassliga kan de tidigt komma till ledningen och då är en ny toppchans att vänta.

Vem Sitter i Ledning: MELLBY DEALER tror jag tidigt sitter i ledningen, men lär släppa till första ekipage som gör en förfrågan.

Håll Ögonen på: DIGITAL ARCHIVE efter hans senaste femstjärniga uppvisning - skulle de av all förmodan bli ett favoritfall så håll ett extra öga på VALEUR.

Min Rakning: 7 - 12 - 10 - 5 - 3 - 1 - 9 - 11 - 2 - 4 - 6 - 8

Strukna: -



V75-7: Spets och Slut för Chansspiken?


Vi avslutar med Silverloppet (Hotell & Vandrarhem i Härnösand), försök 6 med Autostart över full väg. Blir kanske ingen spik, fast samtidigt kommer jag troligen gå relativt kort här:

3.OFFICER C.D: Är ruskigt startsnabb och kommer tidigt sitta i ledningen, här stortrivs han och är hästen att slå. Efter tre starter i december, så har han nu inte startat på en månad fast tror bara att han är gynnad av denna lilla paus - kommer dessutom från ett stall i toppform! Får han bestämma ifrån start så blir han riktigt svårslagen - ett måstestreck som dessutom är ett chansspiksförslag!

11.BEPPE AM: Senaste insatsen på V7 var minst sagt imponerade, efter ha smygt med i andra utvändigt kunde Örjan överta ledningen på sista långsidan och lämnade sedan övriga till en säker och kontrollerad seger. Denna gång är motståndet betydlig bättre, det är nu bakspår och dessutom utan Örjan - så visst finns det en del frågetecken. Fast formen kan man definitivt inte klaga på, då han har fyra topptvå-placeringar på fem starter. Med tempo och lite klaff på vägen så kan det återigen bli triumf - ett tidigt garderingsbud!

4.ZENIT BRICK: Är startsnabb men når inte någon ledning härifrån, den stora frågan är om de laddar ifrån start - kan sluta i dödens? Har nu startat en gång i månaden sedan november, så tror inte det skall påverka formen nämnvärt. Skulle de få en smygresa i andra eller tredje utvändigt så har de stora chanser att triumfera - besitter en härlig spurt!

9.RAZ MACKENZIE: Struken senast, så det har inte blivit någon start i år. Avslutade förra året riktigt starkt, men från detta utgångsläget så behöver de lite flyt på vägen. Är stark och klarar av grovjobb, gynnad om det skulle bli körning där fram - garderar Du bör han finnas med på lappen.

8.CUPIDO SISU: Inte startat på 1,5 månad och rosade kanske inte marknaden innan dess, fast är man derbyfemma så skall man inte nonchaleras - kan skrälla!

6.CATCH THE CASH: Kapabel med intressanta utrustningsändringar som jänkarvagn och open eye-huvudlag - skrällduglig!

Vem Sitter i Ledning: OFFICER C.D är min självklara spetsfavorit.

Håll Ögonen på: OFFICER C.D (chansspik?) - Spets och Slut?

Min Rakning: 3 - 11 - 4 - 9 - 6 - 8 - 1 - 2 - 5 - 10 - 7 - 12

Strukna: -



Lycka Till!!



Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/

Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiken64 (+19), Fidus (+19), eveton (+10), dado (+2), robertkarlsson46 (+2), busloket (+5), fesk (+10)

Senast redigerad av blavitt81 den 2017-01-27 klockan 14:31.
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td