Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-01, 13:56   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V86-Analys - Jägersro/Solvalla (1/2)


Då var det onsdag och äntligen dags att återigen presentera en ny analys till kvällens V8:a. Jag har som vanligt tagit plats ute på balkongen och här njuter jag till fullo av det underbara grådaskiga vädret - hehe.. Tur att jag som vanligt har en pläd och en varm kopp kaffe att trösta sig med. Omgången ser intressant ut och ser verkligen fram emot kvällens tävlingar.

Bloggen hittar Ni på följande adress: http://v75tipset.bloggo.nu/

Facebook: Från och med nu kan Du även följa bloggen via min Facebook-sida och här kommer jag länka till de flesta publiceringar och presentera en del nyheter m.m. Skicka en vänförfrågan till Johan Ulvestål så lägger jag till Dig - detta gör Du enklast genom att klicka på denna länk.

Twitter: Finns dessutom som vanligt på Twitter där jag också länkar till alla publiceringar och Ni följer mig här: @Johanstravblogg

Analysen: Värd för tävlingarna denna kväll är Jägersro och som vanligt Solvalla. Det Du skall ha i tankarna är att på Jägersro är hästarna i den främre träffen gynnade och speciellt ekipaget i ledning - banan kallas ju för Spetsbanan och här är upploppet något kortare än snittet (190 meter). På Solvalla är det främst banunderlaget man skall hålla koll på, då den varit riktigt tungsprungen de sista veckorna - upploppet är här sex meter längre d.v.s 196 meter. Väderprognosen i Malmö säger uppehåll med någon plusgrad samt en vindstyrka på 5 m/s. I Stockholm skall det också vara uppehåll med en temperaturen runt nollan samt att det skall blåsa en aning mindre (3 m/s).

Varför Vänta - Nu Kör Vi!!





V86-1: Inleder med Spik!


Jägersro, 3-åriga och äldre (lägst 100.001 kr) med Voltstart över långdistans. Det är endast åtta ekipage till start och väljer att prata om en trio, även fast det lutar åt en spik

6.RAPIDE DU POMMEAU: En renodlad långdistansare så distansen är verkligen ett plus, är dessutom van att möta betydligt tuffare motstånd än det här. I november var det också ett litet startfält och mötte den gången kapabla October Kronos som han avväpnade relativt lätt över upploppet efter att ha fått en perfekt smygresa. Denna gång kan upplägget blir liknande och motståndet är dessutom något enklare denna onsdagskväll. Senaste starten var på V7 (Jägersro) för dryga två veckor sedan över kortdistans och då avslutade han med fullt tryck över mållinjen. Han är riktigt stark och klarar de flesta upplägg och notera samtidigt att om han har sparade krafter så besitter han en härlig spurt. Har presterat stabilt fast segrarna har uteblivit, men då har motståndet som sagt varit betydligt bättre - med minsta klaff är detta en toppchans. Procentsatsen har sprungit iväg, men som sagt så skrämmer inte motståndet och detta är en bra favorit - Jag Spikar!

8.TINAMO JET: Drog kanske ingen vinstlott i spårlottningen, men är verkligen en kapabel utmanare - har nu haft ett tävlingsuppehåll på snart 1,5 månad. Bortser man ifrån galoppen senast så har det enbart varit insatser på högsta nivå - dessutom har motståndet inte varit det enklaste. Garderar Du är detta helt klart ett första bud.

3.GAMBINO DEGATO: Har kanske inte rosat marknaden på senaste tiden, men samtidigt så har det inte varit det lättaste motståndet. Senast blev det en smygresa i de bakre regionerna, avslutade helt ok fast tog samtidigt inte in mycket mark på ekipagen framför. Nu är visserligen utgångsläget bättre, men gör ett frågetecken kring formen..

Fler Möjliga Streck:

2.DUAL IGNITORS

Ranking: 6 - 8 - 3 - 2 - 5 - 1 - 4 - 7

Strukna: -



V86-2: Spikkandiddat vs Intressanta Garderingsbud!

Solvalla, 3-åriga och äldre (från 115.001 till 350.000 kr) med Autostart över långdistans. Finns en rad intressanta bud här jag vill tjöta om:


6.TAYSON BI: En härdad långdistansare som tål att göra en hel del grovjobb. Distansen är ett stort plus och har mest hela tiden presterat på topp - enbart topptvå-placeringar i fyra av fem starter. Näst senast blev det långtifrån ett lätt upplägg, då det blev en ordentlig körning i inledning och gick sedan i dödens innan han blev avlöst - fast trots detta kunde han vinna i överlägsen. Senast stred han hur tappert som helst efter att ha gått i dödens och kunde avväpnade den tidigare ledaren över upploppet - fast skrällen GLENLIVET kunde han inte göra något åt denna kväll som efter en smygresa kunde straffa samtliga. Med lite klaff på vägen har han alla möjligheter till en ny topplacering och besitter verkligen rätt egenskaper för distansen - en spikkandidat!

11.JAGER OAKS: Besitter en härlig spurt och med smygresa så kan han återigen straffa samtliga över upploppet. Senast på V7 (Romme) smög han med i ryggar och kunde segra genom sin härliga avslutning. Är återigen ute efter en smygresa och har förut visat att det inte behöver vara en nackdel med bakspår - får de återigen en bra rygg att gå i så är jag inte förvånad om de triumferar igen.

4.PICASSO TILLY: Trivs över den längre distansen och har nu dessutom ett lopp i kroppen och lär vara förbättrad till denna start. Dessutom är utgångsläget riktigt bra och skulle inte bli förvånad om han sitter tidigt i spets och då är han ekipaget att slå.. Torbjörn Jansson som förövrigt har en stabil och bra form twittrade under tisdagen och skrev; "att detta är hans bästa chans i hela omgången".

7.AXEL WADD: Året har verkligen börjat bra med ett par topptvå-placeringar så formen kan man verkligen inte klaga på. Även fast han spetsade senast, så blir det ingen ledning här - så den stora frågan är vilken position han får ifrån start? Hittar han ner och får ett rygglopp så skall han absolut räknas - garderar Du så är detta helt klart ett måstestreck!

10.IPPON FUTURA: Letar Du ett skrällbud så är detta ekipage högintressant. Spåret kunde såklart varit lite bättre, fast kommer de bara iväg felfritt så kan de få en intressant position. Har bevisat under de senast två starterna att han trivs över distansen och att formen finns där. I skrivande stund spelad till en procent - fattar ingenting och säger bara en sak, strecka!

Fler Möjliga Streck:

3.VIOLA

Ranking: 6 - 11 - 4 - 7 - 10 - 3 - 5 - 2 - 1 - 9

Strukna: 8.ALVENA UTAH



V86-3: Spets och Slut för Favoriten eller Strecka På!

Jägersro, 3-åriga och äldre Ston (104.001 till 224.000 kr) med Autostart över Sprintdistans. En jämn historia där det krävs en del streck och det finns skrällpotential.

1.STELLA NEWMEN: Förstör varför hon är favorit och kommer laddas ifrån start - skulle hon försvarar sitt innerspår är hon självklart hästen att slå. Näst senast var det bakspår och hon avancerade fram utvändigt om ledaren strax innan upploppsklockan ringde och kunde sedan avväpna ledaren och vinna komfortabelt. Senaste på V7 (Jägersro) försökte de med samma upplägg, men hade denna gång inte rätta trycket över upploppet. Formraden kan man verkligen inte klaga på och når de spets så kommer hon leda länge - hela vägen runt?

4.FAYETTE MALL: Har nu ett lopp i kroppen efter ett långt uppehåll på nästa fem månader. Det blev triumf i comebacken, men det är nu betydligt tuffare emot och frågan är hur mycket hon gått framåt med det loppet i kroppen? Utgångsläget är bra och kan omgående sitta med en bra rygg med slagläge - tidig på lappen om Du garderar!

3.WILMA LASER: Med detta perfekt utgångsläge så kommer det omgående sitta bra till, men gör ändå ett litet frågetecken kring formen - skall med på lappen!

5.TALIJA BI: Inte samma form i de senaste starterna och senast blev det dessutom positionen utvändigt om ledaren - vilket resulterade att de stumnade kraftigt över upploppet. Får de en resa i ryggar så skall de verkligen inte nonchaleras..

11.VICTORIA VIXI: Ett skrällbud där det krävs en del tur om det skall lösa sig över den korta distansen. Trivs bäst ifrån ledningen, men med tempo och en ryggresa så kan det gå.

12.VORES WOZNIACKI: Också ett ekipage som besitter form, men som är beroende av tempo och en resa med klaff. Löser det sig kommer de straffa många - alla?

Fler Möjliga Streck:

2.GIZAH BOKO

6.CANTAB'S ALFA

Ranking: 1 - 4 - 3 - 5 - 11 - 12 - 2 - 6 - 8 - 9 - 10 - 7

Strukna:
-



V86-4: En Comeback som gav Mersmak fast Rekommenderar att Gardera!


Solvalla, 3-åriga och äldre (55.001 till 215.000 kr) med Autostart över kortdistans. En kapabel favorit ifrån bakspår, men behöver klaff på vägen så jag garderar:

10.ECLIPSE BOKO: Har nu ett lopp i kroppen efter nästan ett års frånvaro och imponerade stort i comebacken. Då placerade de sig som trea utvändigt och kunde på sista långsidan avancera fram till ledningen - stred tapper över upploppet men THE LUCKY ONE blev till slut för svår. Har säkerligen tagit flera kliv i rätt riktning med det loppet i kroppen, fast råder Er ändå att gardera då det är kortdistans och bakspår. Är mycket gynnad om det skulle bli tempo där fram - ett första streck!

3.ALL KNIGHT: Sparade krafter senast som fastlåst, denna gång är utgångsläget betydligt bättre och är ett tidigt bud. Örjan upp igen och team Walmann-Kihilström skall man alltid se upp med. En smygresa härifrån - strecka!

6.MARTEAU DE THOR: Tre starter i år och samtliga insatser har verkligen varit imponerande och magkänslan säger att han bara blir bättre och bättre - skall med på lappen!

2.COFFIE U.N.G: En kapabel utmanare, men som verkligen inte är att lita på och har hela tre galopper på fem starter. Kommer de iväg felfritt och får en bra rygg, så har de alla möjligheter att utmana när upploppsklockan ringer - se upp!

Fler Möjliga Streck:


5.TRICIA

Ranking: 10 - 3 - 6 - 2 - 5 - 7 - 8 - 9 - 1 - 11 - 12

Strukna: 4.WINNER JOURNEY



V86-5: Favoriten Fäller Samtliga Oavsett Upplägg?


Jägersro, 3-åriga och äldre (72.001 till 160.000 kr) med Autostart över full väg. Här hittar vi en bra favorit, så spiken ligger nära - men det finns några intressanta skrällbud:

9.VALENTIN: Imponerade stort i den senaste starten och det är befogat att han nu är favorit. Efter en smygresa som fyra utvändigt avancerade de fram till ledningen och lämnade övriga ekipage till en överlägsen seger. Procentsatsen är visserligen hög, men har här en bra uppgift och skulle inte bli förvånad om det återigen blir triumf. Han är både stark och speedig, så bakspår tror jag inte ställer till några problem. Det är dessutom "bara" nio ekipage att runda, så min magkänsla säger att de krossar allt och alla oavsett upplägg.

Vill Du försöka fälla favoriten så finns det främst två ekipage som känns högintressanta:


10.UCCELLO JET: Galopperade senast men upphämtningen var riktigt imponerande och fick tillslut ett fint tredje pris. Visade verkligen form, vilket han har gjort under en längre tid med en rad stabila insatser - vill Du försöka fälla favoriten så börja att strecka här.

5.ALBIR: Inte startat på över tre månader, så kan behöva loppet i kroppen - körs defensivt? Hade kanske ingen formtopp i höstas, men uppehållet kanske har gjort underverk? I grund och botten har han kapacitet att fälla de flesta, alla?

Fler Möjliga Streck:

1.G.R.TORPIV

3.HIASON ARVELLS

Ranking: 9 - 10 - 5 - 1 - 3 - 2 - 4 - 7 - 8 - 6

Strukna: -



V86-6: Fäller Allt och Alla - Spik!


Solvalla, 3-åriga och äldre (350.001 till 1.375.000 kr) med Autostart över Kortdistans. Här ligger spiken väldigt nära, trots att det finns några kapabla utmanare:

11.BRITISH STEEL: Detta ekipage har jag jagat en tid nu och är verkligen formtoppad - senast på V7 (Jägersro) spurtade han återigen bäst av alla men kunde inte göra något mot storfavoriten ARON THE BARON. Gången innan flög han över upploppet och höll på att knäppa guldhästen FRIDERICUS på fotot. Har verkligen tjänat ihop till en seger och har en stark känsla att den kan komma i detta sällskap. Besitter en härlig spurt och får han bara en smygresa så är jag rätt säker på att han fäller allt och alla över upploppet, trots att det denna gång är både bakspår och korta distans - Spik?

2.HERO SJÖHAMMAR: Är riktigt startsnabb och Björn kommer ladda ifrån start för att nå den eftertraktade positionen - här trivs han ypperligt och kommer sälja sig dyrt. Fast det kan bli lite körning om MR PELLEGRINO också satsar emot ledningen - i så fall kan de fälla varandra! Skall Du dubbla är detta det självklara valet - fast jag själv kommer troligen gå på spik på föregående ekipage..

Fler Möjliga Streck:

9.RAFFINOS

4.FUZZ

10.ORDER TO FLY

5 MYSTERY LOVE

6.MR PELLEGRINO

Ranking: 11 - 2 - 9 - 4 - 5 - 10 - 6 - 3 - 7 - 12 - 1

Strukna: 8.HAMRAS ONE MORE



V86-7: Tar inte Ställning och Helgarderar!


Jägersro, 3-åriga och äldre (160.001 till 325.000 kr) med Autostart över kortdistans. Ett väldigt öppet lopp där jag till största sannolikhet väljer att inte ta ställning - helgarderingen ligger nära:

6.TUFFETTO JET: I ett utdraget fält senast så blev det en jobbig uppgift då han gick i dödens i klungan bakom ledarduon - avslutade som vanligt riktigt vasst fast den jobbiga resan hade satt sina spår så var ändå långt ifrån en seger. Har presterat bra under en längre tid, även fast segrarna har uteblivit - skulle det lösa sig med en ryggresa så tror jag att han kan straffa samtliga - mitt första streck!

5.UNCLE TUPELO: Har presterat helt ok på V7 och nu är uppgiften riktigt intressant. Kommer troligen laddas ifrån start och når de spets ser det väldigt intressant ut på pappret. Formen är verkligen stabil och detta är verkligen ett kapabelt ekipage - helt klart ett måstestreck.

11. MITOS GOLD: Med senaste insatsen på näthinnan (V8, Åby) bör Du se upp - då han ifrån dödens krigade ner favoriten DYNAMITE LIGHT. Visst utgångsläget är allt annat än bra och behöver en hel del klaff på vägen - är väldigt gynnad om det skulle bli hårt tempo. Har visat ett riktigt fightinghjärta och skulle inte bli förvånad om han återigen krigar ner de flesta - Se upp!

3.SPRING MOON: Har ett bra utgångsläge och kan få en fin resa serverad härifrån, fast samtidigt är motståndet betydligt tuffare emot denna gång. Fast nu är det favoritdistansen och är kanske det mest formstarka ekipaget i fältet - skall med på lappen!

7.SEUL EN TETE: Ett skadedrabbat ekipage som återigen varit ifrån (tre månader) och kan behöva loppet innan vi pratar form. De vill nog antagligen ha ett defensivt upplägg och kommer försöka köra i ryggar fram till upploppet - fast skulle det lösa sig så finns en spurt att tillgå.. Inte min vinnare, men garderar Du så skall han absolut med på lappen

Fler Möjliga Streck: Alla eller så många som Du har råd med:

1.MAD LEE

9.DYOLO IN

8.TETRAONE JET

Ranking: 6 - 5 - 11 - 3 - 7 - 1 - 9 - 8 - 10 - 12 - 2

Strukna:
4.WILLIE BLUE



V86-8: En Klurig Avslutning!

Solvalla, 3-åriga och äldre (215.001 till 675.000 kr) med Autostart över Fulldistans. Avslutningen ser lite klurig ut så det kräver en hel del streck:


7.ISLAND LIFE: Har nu ett lopp i kroppen och vilken femstjärnig insats senast - tog positionen utvändigt om favoriten, när sedan upploppet närmade sig övertog han taktpinnen och lämnade övriga i en överlägsen stil. Med det loppet färskt i minnet är han min solklara första häst och vill Du spika Dig ur ett svårt lopp så är det detta ekipage Du skall satsa på. Är startsnabb och kommer nog försöka laddas emot ledningen - fast risken finns att det blir dödens igen men är han lika fin till denna start har han kapacitet att vinna härifrån igen. Strecka!!

3.GIGANT PROUD: Är startsnabb och senast blev det spets och slut ifrån bricka 4. Tror att det återigen blir ledningen och härifrån kommer han återigen sälja sig riktigt dyrt - spets och slut?

9.POKEMON ÅS: Detta är ett ekipage som jag jagat en tid nu och som jag spikat vid ett par tillfällen. Höll inte hela vägen in i mål senast, men nu är det bakspår som gäller vilket jag personligen föredrar då jag tycker han är bäst när han får smyga med och spara sin härliga spurt.

1.MAKE IT QUICK: Kommer inte att kunna försvara sitt innerspår, så frågan är om det blir positionen i rygg på ledaren eller om de hittar ut i andra spår? Är stark och tål att göra en hel del jobb själv, så är nog inte rädd för att hamna i dödens.. Så frågan är om det blir en smygresa eller den jobbiga vägen - oavsett så har han toppchans och skall med på lappen!

6.CASH A CHEQUE EM: Kunde senast i snöovädret på Valla spurta ner samtliga över upploppet. Känns som att formen bara blir bättre och bättre och lär laddas ifrån start - blir kanske ingen ledning men kan ändå sitta bra till omgående. Kommer återigen fälla många - alla?

4.BOTTNAS COMMANDEUR: Ett ekipage som ligger mig väldigt varmt om hjärtat och som man alltid vet vad man får.. Vinner kanske inte ihjäl sig, men samtidigt är det stabila toppinsatser hela tiden. Senast kunde han inte utmana min rankingetta trots en fin resa.. Han skall verkligen inte nonchaleras och lär som vanligt göra ett bra lopp igen.

Fler Möjliga Streck:

8.EVENING PRAYER

12.NATALIE DE VIE

Ranking: 7 - 3 - 9 - 1 - 6 - 4 - 8 - 12 - 11 - 10 - 2 - 5

Strukna: -



Bloggen - http://v75tipset.bloggo.nu/

Facebook - Johan Ulvestål

Twitter - @Johanstravblogg



Lycka Till!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+25), Dahle (+5), kunghumle (+5)
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 17:35   #2
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Börja gärna din genomgång med några rader om förra veckan.
Avsluta gärna din genomgång med ett välavvägt system som
analyserar din analys.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 17:52   #3
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 1
Sharp$: 1060
Standard

Enligt Lindgren har han stått över jobb och är finalklar!

Senast redigerad av munge den 2017-02-01 klockan 20:28.
munge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-01, 19:35   #4
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1677
Standard

Fleming vilken kronsopa
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td