Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-03-06, 15:19   #1
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

V75 Bollnäs 11 mars


Ett hett ämne borde bli On Track Piraten. Han jagar sin åttonde raka på V75.
Men klarar han att försvara innerspåret ?
26 november var Explosive du Vie förbi men galopperade.
30 april var det med nöd och näppe att inte B.B.S Sugarlight tog sig förbi.
27 mars tog han ledningen enkelt men då fanns inga startkanoner med.

Hur kommer han att trenda ?
F 10/12 63%
S 26/12 76%
F 21/1 88%
S 11/2 83%
E 25/2 83%

Kommer han ligga mellan 83 - 85 procent denna omgång eller kommer spelarkåren vara vaksamma och försiktiga med tanke på spåret ?

Fritt fram att diskutera övriga avdelningar.

Lite synd att Rorri Bris fick ett åttonde spår i klass II över 1640m. Såg annars riktigt fin ut när han vann senast. Står perfekt inne i loppet.

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-03-06 klockan 15:21.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-06, 17:30   #2
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 93
Sharp$: 1177
Standard

Håll i hatten. Barfota och Bollnäs. Racing.
Undrar om Rorri Bris fixar det. Var det 1640, okej.. Han lessna en gång förra året från dödens.

Spetsstrider
avd1: 3 Aljexis Cubano vänder på en femåring, skjuter fart som en pil. Han utmanas om täten här av springspåren 6 Raffinos och 7 Wariner.
avd2: 1 Carisma Sisu spetsfavorit, har öppnat raskt från spår mitt bakom vingen, blev över från innerspår en start nyligen på Valla. Utifrån testar 4 Flight Plan och framförallt 5 Sahara Sun som skulle kunna blåsa förbi.
avd3: Spännande första tvåhundra. Här får Piraten ta fram all startsnabbhet han har för att hålla ut en av landets kvickaste 3 Francais du Gull. Fixar han det på klass och solfjäder (Thai Broadway)? Osvuret är bäst men normalt en övermäktig uppgift. För svårt för alla travare där ute... Takter tar i det läget till plan B: trycka sig ut och ta över, eller plan C om Ulf jävlas: backa sig sist...
avd4: 3 Vestpol Gladiator blixtrade till fronten senast och liknande kusk och läge och motstånd nu. Han lär ta hand om taktpinnen och testar nog att köra i den positionen.
avd5:  5 Mitica är hårt betrodd och var startsnabb i debuten hos Veijo, får sannolikt överta från 1 Balotelli Crown, Fernlund skickade iväg 3 Radjah dInverne till ledningen vid segern på Valla.
avd6: 5 Cash a Cheque Em tog ledningen senast och samma visa igen då 1 Bellino B troligen släpper. Bellino B står hårt inne i klassen.
avd7: Bergh laddar hårt men kommer inte förbi 1 Man at Work som bombar på... Favoriten håller ut dom ganska lätt och kör i ledningen så länge lampan lyser.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
steff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 10:45   #3
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

De som är bra på tider här... Hur fort skulle Myhreng Jerker behöva gå för att ta in 40m på Mix Mollyn? På 2640 känns det väl som att de där bak kanske borde hinna ikapp? Jag är lite sugen på att gå kort i kallblodsloppet även om det är emot alla mina principer.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 11:32   #4
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
De som är bra på tider här... Hur fort skulle Myhreng Jerker behöva gå för att ta in 40m på Mix Mollyn? På 2640 känns det väl som att de där bak kanske borde hinna ikapp? Jag är lite sugen på att gå kort i kallblodsloppet även om det är emot alla mina principer.
Brukar det inte vara runt 1 sek snabbare per tillägg ?
Travar Mix Mollyn 1,26,0 måste Myhreng Jerker springa 1,24,0.
Det har jag fått för mig. Ev. lite snabbare då han får en längre resa ute i spåren.

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-03-09 klockan 11:34.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 12:25   #5
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Brukar det inte vara runt 1 sek snabbare per tillägg ?
Travar Mix Mollyn 1,26,0 måste Myhreng Jerker springa 1,24,0.
Det har jag fått för mig. Ev. lite snabbare då han får en längre resa ute i spåren.
Hur mycket snabbare per kilometer man behöver springa beror ju på distansen.

1 sekund per 20 meter räknar man kanske med över kort distans, men över lång distans borde man inte behöva springa SÅ mycket fortare.
1,5 sekund borde nog räcka iaf
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 13:17   #6
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

För dessa på den här distansen kan du räkna med 0.7 / 20m.

(85/1000)*20m/2,640 = 0,6439 per 20m tillägg
Det blir ju lite extra för 3e spår mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Brukar det inte vara runt 1 sek snabbare per tillägg ?
Travar Mix Mollyn 1,26,0 måste Myhreng Jerker springa 1,24,0.
Det har jag fått för mig. Ev. lite snabbare då han får en längre resa ute i spåren.
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dingo1337 (+1)

Senast redigerad av putte64 den 2017-03-09 klockan 13:25.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 13:41   #7
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dingo1337 Visa inlägg
De som är bra på tider här... Hur fort skulle Myhreng Jerker behöva gå för att ta in 40m på Mix Mollyn? På 2640 känns det väl som att de där bak kanske borde hinna ikapp? Jag är lite sugen på att gå kort i kallblodsloppet även om det är emot alla mina principer.
Om Mix Mollyn går 1.26,0 behöver Myhreng Jerker få en sluttid ungefär 1,24,6 för att vara före i mål. Tiden räknas från startkommandot "kör" tills nosen skär mållinjen.

Medan Mix Mollyn kan hålla innerspår från start till mål, måste Myhreng Jerker runda fältet ute i spåren. Om innerspåret mäter 1000 m blir andraspåret 1011 m på varvet, dvs ca 28 m längre över distansen 2600 m.

I praktiken måste Myhreng Jerker kunna springa 2 sekunder snabbare än Mix Mollyn för att slå denne.

Sedan har vi ytterligare några faktorer att ta hänsyn till. Ulf O har respekt som kallblodskusk. Han kör ett jämnt hårt tempo hela vägen efter hästens förmåga. Olav M måste attackera i andra- och tredjespåren för att runda fältets fjorton konkurrenter. Han kan få galopperande hästar och annat i vägen.

Loppets proposition har gett ett spännande fält, som ger spelarna en tuff utmaning. Vi har två favoriter i 1 och 15. Fem är streckade 3-16 %. Resterande åtta har under 1 % streck.

För oss som inte kan något om kallblod vore det intressant att se motiverade inlägg om norska och övriga hästars chanser. Bollnäs bjuder på en spelvänlig V75-omgång.

PS Såg inte förrän nu, att putte skrivit ett klarläggande inlägg.DS
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dingo1337 (+1)

Senast redigerad av mackpeter den 2017-03-09 klockan 13:43.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 13:50   #8
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
För dessa på den här distansen kan du räkna med 0.7 / 20m.

(85/1000)*20m/2,640 = 0,6439 per 20m tillägg
Det blir ju lite extra för 3e spår mm.
Myhreng Jerker har gått som bäst 26,1 över lång distans och voltstart.

Har svårt att placera de här kallbloden och jag kommer nog att strecka på i slutändan ändå även om jag har väldigt lust att gå kort här där de flesta kommer måla på. Skrällrisken känns hög här.

Bästa draget i loppet känner jag ändå att 6 Blås Undan är. Står perfekt inne på sin volt. Spår 1. Bror har bra form på sina kallblod som har 9 pallplatser de senaste 12 starterna. Gick faktiskt 25,9 på distansen i November och skulle han prestera en tid bara i närheten av det så känns det inte som att det finns någon bakom som hinner ikapp och framförallt ingen framför som kan stå emot. Men att analysera kallblodslopp är inte min starka sida. Kanske någon som vill hjälpa till lite här?
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 13:53   #9
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Du har koll.
Att runda tar nog 0.5s extra.
Man vet ju aldrig exakt hur det blir, men att det blir längre fattar alla.
/P.

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Om Mix Mollyn går 1.26,0 behöver Myhreng Jerker få en sluttid ungefär 1,24,6 för att vara före i mål. Tiden räknas från startkommandot "kör" tills nosen skär mållinjen.

Medan Mix Mollyn kan hålla innerspår från start till mål, måste Myhreng Jerker runda fältet ute i spåren. Om innerspåret mäter 1000 m blir andraspåret 1011 m på varvet, dvs ca 28 m längre över distansen 2600 m.

I praktiken måste Myhreng Jerker kunna springa 2 sekunder snabbare än Mix Mollyn för att slå denne.

Sedan har vi ytterligare några faktorer att ta hänsyn till. Ulf O har respekt som kallblodskusk. Han kör ett jämnt hårt tempo hela vägen efter hästens förmåga. Olav M måste attackera i andra- och tredjespåren för att runda fältets fjorton konkurrenter. Han kan få galopperande hästar och annat i vägen.

Loppets proposition har gett ett spännande fält, som ger spelarna en tuff utmaning. Vi har två favoriter i 1 och 15. Fem är streckade 3-16 %. Resterande åtta har under 1 % streck.

För oss som inte kan något om kallblod vore det intressant att se motiverade inlägg om norska och övriga hästars chanser. Bollnäs bjuder på en spelvänlig V75-omgång.

PS Såg inte förrän nu, att putte skrivit ett klarläggande inlägg.DS
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 14:25   #10
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Ajlexes Cubano enkelt till spets senast, men hur funkar kusen i volt? Raffinos känns tidigt, har högre kapacitet än vad visat på sistone. Allt i V75-1 :-)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 08:56   #11
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Hur går era tankar kring nr 12 Beppe Am i första ? Galopperat i sina två senaste.
Han har varit igång rätt länge och min tanke var att de nog kommer låta honom ta en paus efter sista starten men blev lite förvånad när han åter dök upp i startlistan.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 09:27   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Uppohoppa tror jag sänker allt trots spår och distans.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 12:09   #13
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Hur går era tankar kring nr 12 Beppe Am i första ? Galopperat i sina två senaste.
Han har varit igång rätt länge och min tanke var att de nog kommer låta honom ta en paus efter sista starten men blev lite förvånad när han åter dök upp i startlistan.
Beppe känns ruggigt osäker. Inte alls imponerat på sistone.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 12:13   #14
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Hur går era tankar kring nr 12 Beppe Am i första ? Galopperat i sina två senaste.
Han har varit igång rätt länge och min tanke var att de nog kommer låta honom ta en paus efter sista starten men blev lite förvånad när han åter dök upp i startlistan.
Örjan har varit riktigt nöjd med hästen och senast trodde han att hon skulle vunnit utan galoppen. Så jag antar att de vill prova starta igen när hon håller så fin form. Ska absolut med på min lapp men att hon ska vara favorit som det kan se ut som att hon blir håller jag inte med om.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 15:30   #15
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-7

1 Man At Work är omgångens dunderfavorit efter OTP.
Såg ni startkatapulten 7 Sambuca Knight senast från spår 7? Bergh brakar till ledningen i morgon och vart tar då favoriten vägen. Blir fast i vinnarhålet förstås.
Även 3 Tempura gjorde ett topplopp från spår 12. Nu bättre spår och kuskförstärkt med Örjan. Båth låter inte särskilt optimistisk med 9.

7 kan vara en chansspik. Jag streckar 1,3 och 7.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td