Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Legolas (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/28947-legolas/)

Viroid 2018-05-16 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av grönvitt (Inlägg 570960)
Någon som har orkat räkna hur hög viggen är på deras fasta odds?

Runt 82,5% återbetalning

olle 2018-05-16 20:02

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 570971)
Runt 82,5% återbetalning

Vem sätter oddsen? Knappast Rune väl?

Viroid 2018-05-16 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 570975)
Vem sätter oddsen? Knappast Rune väl?

Jag har slutat på Legolas, så förslagsvis frågar du Legolas direkt istället.

olle 2018-05-16 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 570980)
Jag har slutat på Legolas, så förslagsvis frågar du Legolas direkt istället.

Det krävs ju rätt hög kompetens vad gäller sport och spel för att sätta fasta odds jämfört med att anordna poolspel . Därför jag frågade. Tyvärr verkar dom som sätter dessa odds hos de stora spelbolagen numera alldeles för kompetenta. Saknar tiden för många år sedan när rena glädjeoddsen dök upp hos framförallt bet365 till V75 loppen och oddsen kom ut innan dom släpptes.

Viroid 2018-05-16 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 570990)
Det krävs ju rätt hög kompetens vad gäller sport och spel för att sätta fasta odds jämfört med att anordna poolspel . Därför jag frågade. Tyvärr verkar dom som sätter dessa odds hos de stora spelbolagen numera alldeles för kompetenta. Saknar tiden för många år sedan när rena glädjeoddsen dök upp hos framförallt bet365 till V75 loppen och oddsen kom ut innan dom släpptes.

Ja, det krävs hög kompetens, men hur påläst man än är så behöver man lite vägledning. Därför sätter och publicerar bolagen sina odds rätt så sent. Minst lika viktigt är att dessutom ha verktyg för att kunna följa boken och justera oddsen om marknaden agerar på ny information. Det finns mycket mer sådan programvara på marknaden än vad det finns för poolspel på hästar med flera lopp, tro mig.

grönvitt 2018-05-17 17:28

De glada dagarna är nog över för alltid. Skulle tro att de dopade poolerna på vinnare inte kommer tillbaka. De ligger på samma vigg Unibet och har bara ett par högre % återbetalning än vad ATG har. Sedan släpper de oddsen sent så att hitta bra spel på tidig information går inte heller. Bara att tack för det som varit.

AmaerildeRimfrost 2018-05-20 14:29

Jäkla grastisspel jag fick då :D

P76-1 1, 2 -
P76-2 2, 7, 10 -
P76-3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 -
P76-4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 -
P76-5 7 THOMSON -
P76-6 3, 4, 9, 11 -
P76-7 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12 -

Nu blir det säkert inte accepterat men skickade iväg det ändå... dock räcker ju inte deras pott till ifall den här sitter med massa skrällar :D

coolmanriver 2018-05-20 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 571393)
Jäkla grastisspel jag fick då :D

P76-1 1, 2 -
P76-2 2, 7, 10 -
P76-3 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12 -
P76-4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 -
P76-5 7 THOMSON -
P76-6 3, 4, 9, 11 -
P76-7 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12 -

Nu blir det säkert inte accepterat men skickade iväg det ändå... dock räcker ju inte deras pott till ifall den här sitter med massa skrällar :D

Om de fortsätter så här lär du bli ensam hos LegoLasse, men vad menar du med gratisspel?

AmaerildeRimfrost 2018-05-20 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av coolmanriver (Inlägg 571411)
Om de fortsätter så här lär du bli ensam hos LegoLasse, men vad menar du med gratisspel?

Tja, fanns en bonus som gällde på ett pottspel hos dem som jag aktiverade. Det var på 200€ men spelade du bara för 20€ försvann resten så tryckte in ett för 181€ eller vad det kostade. Gratis är gott :D Men synd inte Thomson vann, då kunde jag nog räknat med att ta en fin bit men två skrällar nu är det inte omöjligt att bli ensam med sex rätt väl? :D

coolmanriver 2018-05-20 17:26

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 571414)
Tja, fanns en bonus som gällde på ett pottspel hos dem som jag aktiverade. Det var på 200€ men spelade du bara för 20€ försvann resten så tryckte in ett för 181€ eller vad det kostade. Gratis är gott :D Men synd inte Thomson vann, då kunde jag nog räknat med att ta en fin bit men två skrällar nu är det inte omöjligt att bli ensam med sex rätt väl? :D

Nu jobbar jag för E-tipset att du får in dina spikar där istället så det kommer in lite extra Elithelgspengar ikväll, men lycka till på P76 oxo;)

Gotland 2018-05-20 21:44

Ojoj, reklam mitt under brinnande VMfinal. Den såg jag inte komma!

Strappa71 2018-05-20 22:32

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 571424)
Ojoj, reklam mitt under brinnande VMfinal. Den såg jag inte komma!

Verkligen? De har ju kört en del under hela VM som varit. Ingen jätteskräll att de följer upp i finalen väl?

Tragiken är att det är ett år för sent rent hype-mässigt. Och minst 1 år för tidigt sett från tekniksidan.

Gotland 2018-05-20 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 571426)
Verkligen? De har ju kört en del under hela VM som varit. Ingen jätteskräll att de följer upp i finalen väl?

Sant, det hela säger nog mer om mitt hockeyintresse än om Legolas marknadsföringsstrategi. VMs första match för mig...

mocka 2018-05-20 23:38

Sorgligt och patetiskt att de ens försöker väcka liv i något som var dött redan innan det var en idé.

Mest sorgligt är att det finns de som gått på deras crap och sponsrat deras verksamhet genom att lira där. Om det var lurendrejeri från början att locka folk att betala för skiten så är det ännu värre nu. Äckligt Rune, verkligen!!!

Fulsprit 2018-05-20 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 571429)
Sorgligt och patetiskt att de ens försöker väcka liv i något som var dött redan innan det var en idé.

Mest sorgligt är att det finns de som gått på deras crap och sponsrat deras verksamhet genom att lira där. Om det var lurendrejeri från början att locka folk att betala för skiten så är det ännu värre nu. Äckligt Rune, verkligen!!!

Hmmm! Så du klagar då alltså på alla andra bettingsajter som försöker locka kunder till sig? Finns otaliga mängder med oseriösa aktörer där ute - varför klagar du enkom på denna? Jag har ingen aning om detta var en scam, dåligt skött eller enkom naivt tänkande från ägarna. Bättre idéer har gått i graven fort - jag hörde aldrig dessa klagosånger i början. Då var det sossetänk ut i fingerspetsarna och upp till kamp mot ATG - när de nu kanske påvisar att de inte lyckats, ja då kommer olyckskorparna, men var var du/ni när denna sajt startades?

Vilka sajter spelar du på? Detta måste du kunna svara på...

Patetiskt är att kommentera med facit i hand...

:holms:

olle 2018-05-21 00:29

Citat:

Ursprungligen postat av mocka (Inlägg 571429)

På vilket sätt är det lurendrejeri?

På vilket sätt är det sorgligt att ha gått på deras crap ? (Som bestått i att varje dag kunna lira på trav där det betalats ut mer pengar i vinster än vad det spelats för).

Om man skriver som du och påstår att dom sysslar med lurendrejeri och att vi som spelat där har gått på det vore det ju lite mer seriöst från din sida om du beskrev på vilket sätt. Annars består det sorgliga i att läsa inlägg som dina.

Jag känner mig verkligen inte lurad i alla fall. Skickar gärna ett utdrag över mina insättningar och uttag hos legolas bet senaste året om du tror att jag ljuger.

Lobo 2018-05-21 10:16

Fasta odds till Elitloppet finns i sportbooken. Ska finnas H2H till lunchen på Bergsåker idag.

olle 2018-05-21 11:40

(På gränsen till) lurendrejeri för mig är typ

Postkodlotteriets svindyra reklam som dimper ner i brevlådan titt som tätt. Där beskrivs alla miljonvinster man missar chansen till om man inte börjar prenumerera på deras lotter. Det är väl ett totalt uselt lotteri där spelavdraget är rekordhögt.

Triss i TV4. Där sitter någon varje lördag och skrapar fram en miljonvinst i morgonprogrammet . Många som tittar kastar sig över trisslotter när dom sen ska ut och lördagshandla. Läser man det finstilta framgår det väl att chansen att sitta i TV4 och skrapa hem miljonvinst är typ 1 på 10 miljoner.

olle 2018-05-21 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 571435)
Fasta odds till Elitloppet finns i sportbooken. Ska finnas H2H till lunchen på Bergsåker idag.

Dom har v odds till lunchtravet, men sämre odds än unibet på de 2-3 hästar jag kollade oddsen på.

Lobo 2018-05-21 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 571442)
Dom har v odds till lunchtravet, men sämre odds än unibet på de 2-3 hästar jag kollade oddsen på.

Återbetalningen låg på 76 % på vinnare/plats. Unibet, Racebets (brukar ha) har 82 %. Bet365 80 %. Betfair Sport också 76 %. H2H låg på 92,5 % precis som övriga. H3H låg på 86 %.

Strappa71 2018-05-21 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 571431)
På vilket sätt är det lurendrejeri?

På vilket sätt är det sorgligt att ha gått på deras crap ? (Som bestått i att varje dag kunna lira på trav där det betalats ut mer pengar i vinster än vad det spelats för).

Om man skriver som du och påstår att dom sysslar med lurendrejeri och att vi som spelat där har gått på det vore det ju lite mer seriöst från din sida om du beskrev på vilket sätt. Annars består det sorgliga i att läsa inlägg som dina.

Jag känner mig verkligen inte lurad i alla fall. Skickar gärna ett utdrag över mina insättningar och uttag hos legolas bet senaste året om du tror att jag ljuger.

olle har rätt och Mocka visar tydligt att hen har precis noll koll.

Däremot har företaget lyckats göra en hel rad generalfel mycket tidigt i sin pipe-line. Fel som man sedan fått sota för ganska ordentligt. De behöver en hel del saker som går deras väg framöver för att det ska vara möjligt att rädda.

olle 2018-05-21 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 571457)
olle har rätt och Mocka visar tydligt att hen har precis noll koll.

Däremot har företaget lyckats göra en hel rad generalfel mycket tidigt i sin pipe-line. Fel som man sedan fått sota för ganska ordentligt. De behöver en hel del saker som går deras väg framöver för att det ska vara möjligt att rädda.

Jo. Dom har nog begått massor av fel. Först drog dom igång tidigt i somras. Såg då bl a en helsidesannons i Sydsvenskan om deras P76 spel. Då hade dom inte dopat poolerna och omsättningen löjligt låg.

Sen i slutet på sommaren dopade pooler. Enorma belopp. En miljon extra som mest en lördag. Ingen stor marknadsföring av detta och dom torskade stora pengar jämfört med nu varje dag.

Sen drogs det ner på extrapengar efterhand rejält . Omsättningen tog inte fart och idag står som där med sina P76, P54 och pick2 spel där dom lägger in 3-10 tkr extra . Omsättningen låg men jämfört med i höstas förlorar dom väldigt lite pengar vad gäller spelen.

Undrar om det blir något kul nu till elitloppshelgen ?

Men lurendrejeri har det definitivt inte handlat om sett ur spelarnas (kundernas) perspektiv. Hur kan det vara det när förutsättningarna är som dom är ovan? Jag har nog tagit ut pengar hos dom ca 10 ggr, senast i lördags, totalt närmar det sig 200 tkr nu och har aldrig haft minsta problem vid uttag. Pengarna som tas ut på helgen har varit på kontot månd lunch vid senaste uttagen.

olle 2018-05-22 18:47

Rejäla poolökningar hos legolas bet till helgen ser jag.

50 tkr extra i pick76 poolen på fredagens lunchtrav.

100 tkr extra i pick 76 poolerna både lördag och söndag.

Då finns det rejäla pengar att vinna och det kostar fjuttiga 10 öre raden på P76 som bekant. Man borde nog lägga ner travet till fredag och koncentrera sig på dessa ruggigt dopade pooler.

Lobo 2018-05-23 22:48

Finns H2H på elitloppsförsöken med 99-100 % återbetalning.:popcorn:

AmaerildeRimfrost 2018-05-27 13:05

Vilken skämtsida Legolas är alltså.

Igår skulle jag lämna in DD och hälften av spelen fungerade inte att lämna in. Idag ska jag föra över pengar då jag tänkte vara med och hugga i P76-potten som dock är fint dopad (bortsett från att vi inte vet om de lägger in rätta rader efteråt). Finns inget alternativ för Mastercard - bara VISA. Bra jobbat :D Tänkte köra med Trustly istället... då ska de veta användarnamn och lösenord till banken :D Seriöst.. man skriver normalt in sitt personnummer och sen öppnar via bank-id!

Lägg ner Legolas... lägg ner!!!!

levin1891 2018-05-27 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 572127)
Vilken skämtsida Legolas är alltså.

Igår skulle jag lämna in DD och hälften av spelen fungerade inte att lämna in. Idag ska jag föra över pengar då jag tänkte vara med och hugga i P76-potten som dock är fint dopad (bortsett från att vi inte vet om de lägger in rätta rader efteråt). Finns inget alternativ för Mastercard - bara VISA. Bra jobbat :D Tänkte köra med Trustly istället... då ska de veta användarnamn och lösenord till banken :D Seriöst.. man skriver normalt in sitt personnummer och sen öppnar via bank-id!

Lägg ner Legolas... lägg ner!!!!

Mastercard funkar utmärkt för mig. Satte in precis.

olle 2018-05-27 14:19

Legolassidan oerhört trög idag. Fick felmeddelande flera gånger vid uppladdning av xml fil. Tror jag fick in den till slut men nära att ge upp. Inga problem igår .

levin1891 2018-05-27 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 572154)
Legolassidan oerhört trög idag. Fick felmeddelande flera gånger vid uppladdning av xml fil. Tror jag fick in den till slut men nära att ge upp. Inga problem igår .

Väldigt segt ja. Själva filuppladdningen hade jag dock inga problem med, men det var svårt att komma dit.

olle 2018-05-27 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av levin1891 (Inlägg 572156)
Väldigt segt ja. Själva filuppladdningen hade jag dock inga problem med, men det var svårt att komma dit.

Tre gånger fick jag felmeddelande om att dela filen i mindre filer pga systemöverbelastning. Var 50 bongar precis som igår. Fjärde gången gick det. Tror jag. Håller på att försöka kolla det manuellt nu. Dom har mycket att jobba med vad gäller sidan.

levin1891 2018-05-27 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 572159)
Tre gånger fick jag felmeddelande om att dela filen i mindre filer pga systemöverbelastning. Var 50 bongar precis som igår. Fjärde gången gick det. Tror jag. Håller på att försöka kolla det manuellt nu. Dom har mycket att jobba med vad gäller sidan.

Omsättningen lär ju inte direkt bli bättre för dem med allt detta strul...

AmaerildeRimfrost 2018-05-27 14:32

Jag fick ge upp filsystemet och höll på från 13.05 till 14.20, sen fungerade knappt sidan men lyckades till sist efter mycket om och men med säkert 20 felmeddelande få in 1200 rader på P76 :D Nej, den där sidan kommer aldrig lyckas!

AmaerildeRimfrost 2018-05-27 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av levin1891 (Inlägg 572162)
Omsättningen lär ju inte direkt bli bättre för dem med allt detta strul...

Tänk dig som ny komma till en sida som kört hård reklam och så fungerar inget och man har en liten egen server i sin källare där Rune sitter med en fläkt och försöker kyla ner den :D

Basse 2018-05-27 14:40

Dom är så jävla usla!

Fick inte in mitt system. Försökte i 40 min:gun_bandana:

* Missade 2 lopp på solvalla för att jag försökte lämna in ho Legolas.

* Sitter utan system nu i en omgång man pluggat i en vecka

* håller på att få utbrott istället för att njuta av årets travdag nr 1

TACK FÖR DET LEGOLAS!!!!

olle 2018-05-27 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 572174)
Dom är så jävla usla!

Fick inte in mitt system. Försökte i 40 min:gun_bandana:

* Missade 2 lopp på solvalla för att jag försökte lämna in ho Legolas.

* Sitter utan system nu i en omgång man pluggat i en vecka

* håller på att få utbrott istället för att njuta av årets travdag nr 1

TACK FÖR DET LEGOLAS!!!!

Jag fick in mitt tillslut men många som inte fått det. Omsättningen ökade mycket marginellt sista hakvtimmen när de flesta spel brukar göras. Bara 74 tkr i omsättning så det blir ju sanslöst överbetalt idag för dom som sätter 7an.

74 tkr spelat . Vinstpool på över 140 tkr. Återbetalning på runt 200 procent .

DonYolo 2018-06-21 13:02

Kan bara uppmana alla att passa sig från detta spelbolag.
Förutom att de har en sjukt långsam sida och väldigt lite odds så valde Anastasia att cancla spel för mig, I EFTERHAND.

Jag fick en bonus på 250 spänn för det hade varit ett strul (som kostade mig 4800:- så kass ersättning) valde att lägga detta på nå matcher som var just då. Sen drog jag iväg.

När jag kom hem så hade spelet suttit till 480 i vinst, men går in på mailen och har ett mail från Anastasia (Chef för supporten) där hon säger att det var dumt av henne att lägga pengarna på bonus utan att jag såklart borde få 250 i rent saldo. Så hon hade avbrutit mina spel och lagt de 250 på saldo istället...

250 istället för 480, inga miljoner vi pratar om men bara grejen att de kan avbryta spel i efterhand.

När jag frågar chatten om det hela säger han att det var väldigt tydligt att jag bara fick spela på esport med dessa pengar (som de sen gav fritt saldo på...) när jag säger att ingen sådan information kommit till mig så säger han, det var synd men nu vet du det iaf.....

Så jävla B

olle 2018-07-21 10:13

Hejsan

Jag beklagar att detta skedde och beklagar för alla omständigheter detta orsakade dig. Vi hade dessvärre ingen kontroll över att det plötsligt skedde underhållsarbete på sidan.

Tack för din förståelse.

Med vänliga hälsningar,
Anastasia

Thu, 07/19/18 6:16 pm

Hur i hela fridens namn tänker ni när ni tar ner hemsidan för underhåll 30 minuter innan spelstopp för ert huvudspel (P54) för dagen?
Mvh

Galeocerdo cuvier 2018-07-21 10:46

Själv så blev jag informerad om att jag hade en aktiv bonus och behövde omsätta pengar innan jag kunde genomföra mitt första uttag, trots att jag inte hade några bonusar under "Aktiva bonusar". Påpekade detta varpå samma Anastasia svarade "Jaha, oj, förlåt jag såg fel." Vet inte om det är inkompetens eller fulspel att fördröja och försvåra uttag, eller en blandning av båda.

sigh 2018-07-21 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 577102)
Själv så blev jag informerad om att jag hade en aktiv bonus och behövde omsätta pengar innan jag kunde genomföra mitt första uttag, trots att jag inte hade några bonusar under "Aktiva bonusar". Påpekade detta varpå samma Anastasia svarade "Jaha, oj, förlåt jag såg fel." Vet inte om det är inkompetens eller fulspel att fördröja och försvåra uttag, eller en blandning av båda.

Den körde de på mig när jag skulle göra en insättning :lol:
Verkar ha satt det i system..

olle 2018-07-23 10:32

Dopning av spelpooler minskar ytterligare från denna vecka

P54 lunch från 3 till 2 tkr. Minskade nyligen från 5 till 3
P54 kväll från 5 till 3 tkr. Minskade nyligen från 10 till 5 tkr
Pick 2 från 3 tkr till 1 tkr. Också sänkts nyligen.

P54 är ett väldigt svårt spel i och med att radinsatsen är 3 kr. På lunchen avslutas spelet ofta med ett 0-lopp dessutom som idag på Åby. Ett slagkraftigt system kräver minimum 500 kr i insats. Tror det är farligt nära att dom som fortfarande spelar P54 nu kommer sluta. Minskad dopning innebär lägre omsättning, och risken är stor att omsättningen och därmed vinstpoolerna nu blir så låga att det är meningslöst att lägga en 500 ing på ett system om det bara finns några tusenlappar att hämta för alla rätt de gånger man lyckas hitta alla fem vinnarna. Då är dom snart tillbaka där det en gång började för drygt ett år sedan med en P54 omsättning på ett par tusenlappar, och då är frågan om dom tycker det är lönt att ens anordna spel.

Ser att P76 poolerna onsdag och lördag i alla fall denna veckan ska saltas med 10 tkr, och då kommer det i alla fall där finnas lite pengar att spela om. På söndag dock bara 5 tkr extra.

Är detta slutet vi ser när det gäller poolspel på trav hos legolas bet? Om några månader kan det vara enarmade banditer som är deras huvudsakliga spel som erbjuds.

AmaerildeRimfrost 2018-07-23 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 577397)
Dopning av spelpooler minskar ytterligare från denna vecka

P54 lunch från 3 till 2 tkr. Minskade nyligen från 5 till 3
P54 kväll från 5 till 3 tkr. Minskade nyligen från 10 till 5 tkr
Pick 2 från 3 tkr till 1 tkr. Också sänkts nyligen.

P54 är ett väldigt svårt spel i och med att radinsatsen är 3 kr. På lunchen avslutas spelet ofta med ett 0-lopp dessutom som idag på Åby. Ett slagkraftigt system kräver minimum 500 kr i insats. Tror det är farligt nära att dom som fortfarande spelar P54 nu kommer sluta. Minskad dopning innebär lägre omsättning, och risken är stor att omsättningen och därmed vinstpoolerna nu blir så låga att det är meningslöst att lägga en 500 ing på ett system om det bara finns några tusenlappar att hämta för alla rätt de gånger man lyckas hitta alla fem vinnarna. Då är dom snart tillbaka där det en gång började för drygt ett år sedan med en P54 omsättning på ett par tusenlappar, och då är frågan om dom tycker det är lönt att ens anordna spel.

Ser att P76 poolerna onsdag och lördag i alla fall denna veckan ska saltas med 10 tkr, och då kommer det i alla fall där finnas lite pengar att spela om. På söndag dock bara 5 tkr extra.

Är detta slutet vi ser när det gäller poolspel på trav hos legolas bet? Om några månader kan det vara enarmade banditer som är deras huvudsakliga spel som erbjuds.

Så kommer det med all säkerhet att bli ja och deras casinosida är ju inte heller något som lockar till sig folk så - jag tror sidan kommer upphöra! Frågan är mest hur länge Rune tycker det är kul att förlora pengar!