Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-22, 08:17   #1
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Guiden Express V75 Axevalla 22/7


Bästa spiken

4 Readly Express (V75-3) spikade vi redan i tidningen och Timo Nurmos stjärnhäst blir väldigt stor favorit trots att han gör debut i Gulddivisionen. Det är en sak att vinna unghästloppen men en annan sak att ta klivet mot ärrade kämpar redan som femåring. Nu är Readly Express ingen vanlig häst utan ett fenomen som visar enorm kämpaglöd och hästen har aldrig förlorat över lång distans. Han avslutade 09,5 sista varvet vid segern i sin comeback och det är inte tiden utan sättet han gör det på som imponerar. Det är inte omöjligt att han kan nå spets men mest troligt får han göra jobbet utvändigt om On Track Piraten. Det är ingen enkel uppgift att plocka ner Piraten men den hästen fick ett tufft lopp utvändigt ledaren i lördags och det skulle förvåna om han står emot Readly Express över det långa upploppet. Starka Anna Mix är ingen häst man ska nonchalera men hon hamnar med stor sannolikhet bakom Readly Express från början och därmed tror vi inte att hon besegrar honom. Timo Nurmos tror mycket på sin häst som ska vara i fin författning till Jubileumspokalen 16:e augusti. Även om Readly Express inte har absolut toppform ännu ska han vara bra nog för att vinna igen.
Låset

2 Gomez (V75-5) motsvarade inte högt ställda förväntningar i V75 senast men kan bättre. Han vann fem av sina sex första starter och visade hög kapacitet för klassen när han avgjorde säkert på en fin tid för tre starter sedan. Den gången kunde han inte hålla ledningen i en tuff 07-öppning men hade styrka för att vinna på bra sätt på 13,3/2140 auto. Enligt Dan Widegren var hästen öm i sina framknän senast men i normal författning är han hästen att besegra från spets. Vi dubblar med 6 Lukas Zaz som helt klart är en V75-vinnare i ett normalt klass II-försök. Han avslutade strålande bakom Uppohoppa i februari och besegrade Upstream i april. Näst senast stumnade han när både häst och kusk trodde att segern var klar och i lördags var han bra i debuten över lång distans. Detta lopp fanns i planen redan inför loppet senast och vi tror mycket på Lukaz Zaz om han får rätt rygglopp.
Dragen

10 Vidivici C.C. (V75-1) avslutade bra som tvåa bakom Rushmore Face i V75 på Romme i april och har visat han han klarar lång distans. Tränar bra efter uppehåll och är väl bortglömd.
10 Going to Press (V75-4) har tagit sina två senaste segrar över lång distans och var trea i ett tuffare lopp senast. Osäkert var han hamnar från springspåret men är ett av de första strecken i ett vidöppet lopp.
3 Rosso Pomodoro (V75-7) står perfekt inne i loppet och Johnny Takter var nöjd med insatsen senast då hästen tävlade utan skor. Nu går han ner ordentligt i klass jämfört med senaste loppet och är alldeles för lite streckad.
Andra spiken

2 Barkevious Mingo (V75-6) är snabb ur volten och vi tror att han tar ledningen. Han är en spetshäst som har tagit sig till ledningen vid de nio senaste segrarna. Han ger sig högst ogärna från den positionen, precis som sin pappa From Above och sin mamma Sävaflickan. Han har gjort fem starter på Axevalla och har inte vunnit där ännu men har inte heller kommit till spets. Senast togs han lugnt från start men visade fortsatt form som tvåa från utvändigt ledaren. Han gick med skor senast och gör det igen men han har bara tävlat barfota runt om vid en av årets fem segrar. Det blir jänkarvagn och vi räknar som sagt med spets.
Utgångshästar

6 R.K.King (V75-1) drog vi till med som spik i tidningen och det är bra chans från ledningen. Enligt Veijo Heiskanen ska hästen vara bättre än senast då han åkte dit i sista stegen från ledningen på Åmål och springspåret passar bra. Hästen är inte helt stabil och vi nöjer oss med att spela med honom som en av två utgångshästar i ett öppet lopp. 2 Niky Flax föll med flaggan i topp senast då han inte kunde stå emot Generaal Bianco efter 11,5 första varvet. Niky Flax har galopperat från andraspår tidigare men om han sköter sig och eventuellt kan nå ledningen är han den med bäst chans att vinna. Vi hoppas att det klaffar från start för någon av våra två utgångshästar i ett lopp av skrällkaraktär.

8 Bålsta Palema (V75-2) hade turen att få åttondespår. Visst finns det bättre spår i vanliga lopp men att startsnabbe spetshästen Bålsta Palema skulle få framspår i den här spårtrappan var en riktig fullträff. Han tog spets och vann från femtespår i voltstart senast och nu blir det byte till jänkarvagn och förmodligen stängt huvudlag. Han blir svårslagen från spets om han når dit utan att det kostar för mycket. Vi tycker dock att 2 Sete är intressant. Han avslutade bra i skymundan mot Policy of Truth i ett tufft lopp näst senast och är en häst som är bra för sin låga klass. Nu ska det bli barfota runt om samt stängt huvudlag vilket kan ge bra effekt på fyraåringen. Att skicklige Oskar J Andersson sköter spakarna med en häst han känner är ingen nackdel i ett lopp där åtta kuskar kör sin häst för första gången. Vi tycker att dessa två sticker ut i lärlingsloppet och spelar med dem som utgångshästar.

Johnny Takter har två heta chanser

Vi når Johnny Takter under torsdagen och han har väl förspänt inför helgen och kan mycket väl ta någon V75-seger på lördag. Du börjar med 4 Tiger Williams i V75-1.
- Det är en typisk Strömberg-häst, han gör ett otroligt bra tränarjobb. En trevlig häst som är vältränad och har bra inställning. Jag tror inte att fjärdespåret är något problem.
Du har även kört 3 Seethestar senaste tiden.
- Det är en klasshäst, han är efter Andover Hall och det gillar jag. Han har galopperat men är bra när han är fräsch och han har högre potential än Tiger Williams. Han kan liksom haka i och galoppera om han laddas första stegen i voltstart.
5 On Track Piraten (V75-3) vinner inte lika ofta som i vintras, hur är formen?
- Han känns fin och har bra form. Det blev för tufft på Årjäng men jag kunde inte backa och jag körde för att nå en bra placering. Om jag hade fått ledningen hade vi kunnat vinna men han är ingen sprinter, punkt slut! Han är en klasshäst upp i hårddisken och jag gillar honom verkligen. Nu är det bra distans och han har väl sprungit världsrekord över lång distans. Jag provar från start och kör i ledningen, det är klart att Readly Express är bra men alla lopp ska köras och saknas det tio procent vinner man inte på den här nivån.
Du kör 6 Lukas Zaz (V75-5) igen som var trea i lördags. En häst som Nurmos tycker är bra för klassen.
- Ja, det finns mycket i honom. Han har lätt driv och det gäller att han inte blir för stressad för att klättra i klasserna. Jag tror nog att han är bäst i ryggar men bestämmer ingen taktik innan loppen. Jag gillar Gomez som jag har följt men Lukas Zaz är nog minst lika bra häst och man MÅSTE strecka Lukas Zaz.
Du vann med 4 Bottnas Commandeur (V75-6) när du körde honom näst senast, men det blev galopp.
- Ja, han blev stressad. Han är inte osäker men har bra form och ville springa och det tar ett tag innan han får längd på steget. Jag tror inte att spåret är något problem för honom men det är några tuffa emot och han är bara en outsider över medeldistans. Jag tycker att både Aron Palema och Officer C.D. är bra hästar som jag kört tidigare.
3 Rosso Pommodoro (V75-7 och på bilden ovan) mötte tuffare hästar på Gotland senast. Vad tror du om honom?
- Han kändes bra. Det fungerade fint att köra barfota runt om, han blev ledig i gången och han går så igen. Han blev tråkig som hingst men är mycket bättre att köra nu när han är kastrerad. Han är bra för klassen och jag har förhoppningar på honom. Jag har kört Linus Boy och jag kommer nog inte förbi honom från start men Rosso går bra bakifrån och han kan nog vara lite bättre än Linus Boy. Jag tror det men jag kan ha fel.
Vilken är dina bästa segerchanser?
- Det är Lukas Zaz och Rosso Pomodoro, men dem åker jag ut med en del förhoppningar på förhand, säger Johnny Takter.
Köp andelar i Guidens V75-system

Om du kopierar eller följer länken nedan så har du möjligheten att vara med på en tiondel, eller mer, i ett system som har Guiden Express grundtankar som utgångspunkt.

https://tillsammans.atg.se/lagsida/2...delsspel=23080
Missad intervju i V75-3

Vi fick tag på Jerry Riordan efter pressläggning av veckans nummer och här kommer en intervju som saknades i V75-3.
7. Rod Stewart – Jerry Riordan: Han presterar bra mest hela tiden men har lite olika dagar. Vissa gånger kan han se ut och prestera som en helt ordinär häst, andra dagar se ut som en världsstjärna och nästan prestera därefter. Jag tror det är lite typiskt hästar efter Love You. Formen är bra på honom och senast gick han väl okej men inte mer. Spåret blev inte det bästa men vi får hoppas på en smygresa och sedan får han spurta till slut. Jag ändrar inget.
Spetsstrider

V75-1:
1 Massitj är snabb ut och Björn Goop kan hålla ledningen från innerspår men vi säger fördel för 7 Angela Rich från springspår. Frågan är sedan vem som är först framme för att överta ledningen. 2 Niky Flax kan vara besvärlig de första stegen när han vänder upp men är snabb när han travat in sig. 6 R.K.King har öppnat fullt godkänt tidigt i karriären men ville inte alls i debuten i Veijo Heiskanens regi. Mika Forss har bra körhand men det känns ändå tveksamt om han laddar hårt från springspår över lång distans. Möjligt att 3 Seethestar är den som öppnar bäst för att nå spets i andra skedet.
V75-2:
2 Sete öppnar bra utan att vara någon startraket och behöver nog lite solfjäderseffekt för att nå spets. 7 Digital Circle är snabb och framför allt 8 Bålsta Palema som laddas för spets och vi tror att han når dit trots spåret.
V75-3:
5 On Track Piraten har stor chans att ta ledningen. 4 Readly Express är inte så dålig ut om han laddas men det är tveksamt om Jorma Kontio riskerar något i ett litet fält över lång distans. 8 Kadett C.D. kan öppna men klar spetsfavorit är On Track Piraten.
V75-4:
1 Tsar Brodde har fördel av läget men det är högst tveksamt om han är rapp i benen nog för att hålla ut de övriga. 2 Twinberry var snabb till spets när Örjan Kihlström vann med honom näst senast och vi tror att Twinberry körs i ledningen. 3 Rambo Rivner och 4 Caloy är båda bra från start men de är nog nöjda med ett invändigt rygglopp.
V75-5:
2 Gomez är spetsfavorit från bra läge. Det är långt upplopp på Axevalla och de som har spår långt in på vingen hinner få upp farten. Han höll spets men fick ge sig efter 350 meter för tre starter sedan när de öppnade 07,3 första 500. 3 Scorpion Kiss öppnade bra till spets men tränaren i sulkyn senast men tar sig knappast förbi Gomez. 6 Lukas Zaz är mycket snabb och kan spetsa om han laddas men känslan är att Johnny gärna sparar speeden till upploppet.
V75-6:
1 Rolex Bigi har aldrig haft framspår i voltstart men bör vara med bra från start med innerspår och Stefan Söderkvist i vagnen. 2 Barkevious Mingo har öppnat snabbt från andraspår med anloppsvolt från tillägg och mycket talar för att han tar spets. 6 Quantanamera och 7 Aron Palema är tänkbara bud om de prickar perfekt från springspår men det har inte samma tvärspeed som Barkevious Mingo som bör fånga upp dem även om de tar en meter på kör.
V75-7:
Det är vidöppet från start. 1 Cerveza är absolut inte långsam första biten och kanske kan svara ut 2 Linus Boy som i sin tur håller ut 3 Rosso Pomodoro. 4 Nobel Southwind öppnar ganska bra men svarar inte ut 5 New Generation som är knapp spetsfavorit, men mest troligt släpper. 6 Pampalo är snabb nog för att överta om han laddas och är tillbaka i form. Vi håller ändå Linus Boy som hästen med störst chans att köras i ledningen, antingen direkt eller att han kan överta.
Tänk på att...

...3 Seethestar (V75-1) har tagit fem av sex segrar från ledningen och är obesegrad från den positionen.
...9 Jaques Noir (V75-1) har tävlat bra i V75 senaste tiden och klarar lång distans, men gynnas inte om Niky Flax galopperar eftersom han har rygg på honom från start.
...4 Bonnies Celebrity (V75-2) var mer spelad än Bålsta Palema senast men galopperade från start. Nu är det bilstart och det blir jänkarvagn. Kevin Oscarsson är en av loppets bästa kuskar.
...5 On Track Piraten (V75-3) har vunnit elva av sina tretton senaste lopp över 2640 meter. Det har blivit tvåa andrapris och seger i de sju senaste.
...6 Anna Mix (V75-3) kom från klena insatser i Boden och Jarlberg även förra året och imponerade vid segern på Axevalla. Hon har bara gjort en start på Axevalla och trivs med banans långa raksträckor.
...1 Tsar Brodde (V75-4) har gjort två starter över lång distans. Första gången gick han över i passgång på upploppet och andra gången galopperade han på upploppet. Det blev galopp på upploppet även i senaste starten på Axevalla över medeldistans.
...2 Twinberry (V75-4) gör debut över lång distans, men är stark och rejäl enligt tränaren.
...8 J.H.Mannerheim (V75-4) har ett dåligt startspår och det är galopprisk. Han gick med jänkarvagn vid V75-segern senast men nu blir det vanlig vagn.
...8 Cexter Bob (V75-5) körs av Örjan Kihlström för tredje gången. De är obesegrad så här långt.
...10 Neelix (V75-5) är en lovande treåring som är obesegrad felfri, men har tagit alla sina segrar från ledningen.
...7 Aron Palema (V75-6) har bara vunnit ett lopp i år, men var då riktigt bra för Åke Svanstedt under elitloppshelgen. Nu är han färsk i Silverdivisionen och går från jänkarvagn till vanlig vagn.
...10 Global Respons (V75-6) har gjort sex starter på Axevalla. Han har hamnat utvändigt ledaren två gånger, men i de övriga fyra loppen har det blivit tre segrar och ett andrapris.
...4 Nobel Southwind (V75-7) var halsopererad inför senast och öppnade även bättre från start med helstängt huvudlag.
...9 Västerbo Exact (V75-7) var svag senast men troligen nedsatt av vätskebrist vid första övernattningen. Nu slipper han långresa, står kvar i Bronsdivisionen. Han avslutade starkt bakifrån näst senast.

Kupong 1

V75-1: 2,6 (9-10)
V75-2: 2,3,4,6,8,10,11,13 (1-14)
V75-3: 4 Readly Express (5-6)
V75-4: 1,2,5,6,7,8,10,11,12,15 (3-9)
V75-5: 2,6 (10-3)
V75-6: 2 Barkevious Mingo (1-7)
V75-7: 1,2,3,4,6,7,9 (5-8)
2.240 rader/1.120 kronor

Kupong 2

V75-1: 1,3,4,5,9,10 (12-8)
V75-2: 2,8 (3-4)
V75-3: 4 Readly Express (5-6)
V75-4: 1,2,5,6,7,8,10,11,12,15 (3-9)
V75-5: 2,6 (10-3)
V75-6: 2 Barkevious Mingo (1-7)
V75-7: 1,2,3,4,6,7,9 (5-8)
1.680 rader/840 kronor
Total insats: 1.960 kronor
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Moonfala (+15)
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-22, 09:57   #2
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Smile

Om man är jävligt duktig skriver man alltså av strecklistan?

1-Alla
2-Alla
3-SF
4-Alla
5-SF+SF
6-Alla
7-Alla

Ove är glad, jag är som vanligt tveksam.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td