Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-09, 22:45   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

V64 Bollnäs 10 aug


Rätt trevliga lopp för att vara en torsdagkväll i Bollnäs. Väldigt skönt att slippa ett eller två riktiga skräplopp som ofta slängs in på V64an. Också skönt att slippa dessa 15 hästars spårtrappa lopp med en massa ök som på fredag på Umåker.

Ser ut att bli bra väder och Bollnäs bana brukar vara väldigt bra. Mycket bättre än "grannbanorna" Hagmyren och Rättvik typ.

Jag har hittat spiken i den avslutande avdelningen, så alla som vill vinna pengar i morgon garderar brett där. Mina spikar vinner nämligen aldrig just nu.

V64-1

Här blir det drag kring allas nästagångare efter V75 förra lördagen i Hagmyren. Minnestads El Paso såg då ruggigt fin ut på upploppet och det surrades även innan loppet om den hos någon betaltjänst minns jag. Nu känns det dock som fel tillfälle rent spelvärdesmässigt att gå på den. Från över 30 ggr pengarna till favorit. Och läget kunde inte vara sämre. Bakspår i andra volten. Det är väl i ett sånt här lopp inte heller troligt att det blir något överdrivet tempo och då lär det inte hjälpa med en vass spurt. En ytterligare minusfaktor att det blir skor nu. Inför senast hade betaltjänsten den som drag just på att det varit kraftigt förbättrad utan skor i starten innan. Nu ska jag spela P54 och detta loppet inte med där, men hade definitivt inte spikat om den blir favorit.

En annan häst det ska ändras utrustning på är Xenia Minata. Skygglappar och bike senast. Låter inte som det blir den racerbalansen nu.

Global Trader har aldrig vunnit men förutsättningarna i morgon med spår 1 på framvolten och spetsfavorit kunde inte varit bättre. Jennifer Tillman är väl den enda toppkusken på framvolten så om hon missar spets går hon ett dåligt jobb. Motbuden på framvolten kommer dessutom från P21 race på orten. Det gör inte den här.

7,8 med toppkuskar ska med om man garderar 1an.


V64-2


Trevligt kallblodslopp, om än ojämnt. Här blir säkert Faste Viking stor favorit efter den imponerande V75 vinsten så sent som i lördags. Täta starter men den fick ju ett väldigt vilsamt lopp i lördags och gick knappast i botten. 61 procentare onsd kväll dock alldeles för mycket för det finns starka motbud.

Myllkärrs Sune kanske den som är bäst av dessa, men den har varit struken efter senaste loppet och det brukar inte vara ett gott tecken för topp prestation.

Brenne Jerven har läget. Får dom bara iväg den så körs den väl till spets.

En till där framme ska nämnas. Närby Panik ropades ut som stenklar av Fernlund, Malla och i stort sett alla när man plockade av skorna ffg i ett V4 lopp innan Hagmyrens V75a. Den galopperade då bort sig. Barfota igen och från detta kanonläge får den inte glömmas. Spelvärdet som raserades sist när alla i liven och tv12 spikade på barfota och plus plus värmning kommer finnas där nu. Hoppas dom var nöjda med barfotabalansen senast och kör så igen.

Lex Peidei ska också nämnas. Den gick också väldigt bra senast på V75. Det var loppet som Pydin vann knappt på Hagmyren för knappt två veckor sedan.

V64-3

Här finns det en häst som är närmast omöjlig att räkna på. Tänker såklart på Berghs Enjoy Day som inte startat sedan i april. Gjorde tre starter i Sverige (2 på Åby och 1 på Solvalla) i jan-feb och vann alla tre loppen som stor favorit. Inga V75 lopp direkt men ändå. Gick sedan till Frankrike utan att vinna ett enda lopp. Statusen på den i morgon omöjlig att gissa och inte blir det lättare av att den kommer från stall Bergh. OBS. Ströks torsdag förmiddag. Då slipper man gissa hur den ska prestera.

En som var väldigt förbättrad sist var Scarpetta när man plockade av framskorna. Dom ska vara av även i morgon enligt förhandsinfon och då vill man nog ha med den.

Ingen superhet info från Svante Båth när det gäller Fantasy In. Fick ju segerraden bruten senast och har inte startat på en månad knappt.

En som inte fick ett snällt lopp senast var Weekend Fun. Låter som att det blir ett snällare upplägg nu från bakspåret.

Castleman fick också ett tufft lopp sist. Det är en rätt bra häst som mött kvalificerat motstånd.

V64-4

Ett rätt roligt långlopp där den gemensamma nämnaren på flera intressanta är att dom gör första eller andra starten i ny regi.

Knifetown Winner blir klar favorit. Den imponerade ju stort senast i första starten sedan i mars och första starten för Westerholm när den plockade ner Timo Nurmos stjärna Trabant från dödens men blev avslagen av en smygkörd. Lång distans ett frågetecken. Läste på ett ställe att det är ett test i morgon för att i nästa lopp gå ut i ett sk lördagslopp på V75. Att tänka på också är ett Westerholms hästar brukar gå bra direkt så ingen garanti att ett lopp i kroppen satt fram den.

En annan intressant häst på framvolten är Nineponts Googo. Den gjorde riktigt fina lopp för Jörgen Westholm då och då. Har ju bl a en solvallaseger från början av maj i raden. Debuterar nu för B tränaren MikaelHedstöm som jag har noll koll på. Man hittar inte mycket att gå på heller. 2000 kr inkört i år och i fjor på tre starter har stallet. Goda odds att den statistiken förbättras i morgon i alla fall.

Lincoln Lawyer gör andra starten för Håkan Wallberg. Jag har färskt på näthinnan att jag kollade den lite extra vid V75 starten på Vermo i maj när jag fick upp på radarn att den skulle tävla barfota runt om direkt efter frånvaro. Imponerade då och vann. Blev fel senast. Låter som att den ska gå barfota runt om. Det är viktigt prestationsmässigt för den hästen så kolla i morgon innan ni lämnar in.

P Eriksson ska ev testa Les Vacances med skygglappar.

Borde bli svårt för dom med dubbla tillägg i alla fall är känslan.

V64-5

Tror inte vi för se några av dessa fyraåringar bak bilen på Jägersro första helgen i september.

Stor favorit blir Gretchen Boko på sin fina rad. För tre starter sedan vann den ett breddlopp. I starten efter vann den på Skrubbs. Dock ser jag att den då mötte bl a ett år yngre Sunwapta Goj som vann ett E3 försök i måndags, så jämfört med breddloppsvinsten mer meriterande vinst på Gotland. Senast blev det en billig seger i Mantorp till 1,50 i odds. Hittar inga bra hästar i det loppet. Jag kommer inte spika henne från spår 11 i alla fall. Finns några dugliga med.

Puketorps Ikaruz var ute på V75 på Axevalla senast och mötte flera bra hästar från storstallen på Solvalla, Galopp då men såg fin ut innan galoppen och även i starten innan. Spetsfavorit troligen.

Tam´s Axel första starten för Lönn. Nästan bara startat i Danmark. Ser en start i Halmstad i november i fjor. Då gick den utan bakskor och galopperade. Det låter inte påställt till denna start och aviserat skor och vanlig vagn.

Gina Di Quattro har ett lopp i kroppen nu. Såg bättre ut då än tidigare. Storskräll med lopp i kroppen ?

Milord måste också nämnas. Denna Love You avkomma vann till nästan 10 ggr i Gävle i början av maj när man plockade av skorna ffg (hur kan en love you avkomma ge sådant odds första barfota?). Efter det två galopper. Inte läst om balans i morgon men barfota runt om igen och felfri och man kan leva farligt utan att ha med den på bongen.

V64-6

Här kommer jag spika Raja Ribb. Jätteskrik på V86 senast första barfota runt om. När man läser efterhandssnacket handlar det inte om att barfota inte funkade, tvärtom, utan att den slog i vagnen. Annan vagn i morgon och Jenni H Åsberg i vagnen i stället för Thomas P känns inte som något minus. Dags att ta betalt nu det man torskade sist.

Det finns dock några orosmoln. Loppet heter Jennifer Tillmans utmaning och hon kör själv värsta motbudet, Dashing Kimberley, både om spets och om segern, så det finns risk för rejäl körning från början eftersom hon loppet är döpt efter kör den och säkert vill vinna sitt eget lopp, Hästen var dessutom bra senast. Men jag tror/hoppas på galopp med denna osäkra häst om hon inte är snäll och låter min spik få spets och sen leda runt om. DK har galopperat bort sig 3 av de 4 senaste loppen.

Tweener gick bra senast med men där är det kuskminus modell större nu. Ska dock vara en lättkörd häst så får ett fint lopp från spår 1 troligen. Intressant om 4 och 5 skulle duellera i ett varv typ.

Intressant info på Space Cadet. Ska nu gå med jänkarvagn, helstängt och barfota runt om. Samma där, Intressant om 4 och 5 duellerar i överpace. Inget i övrigt i loppet just nu värt att skriva om.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
niveon (+5), legolasse (+10), hammering (+4), oinkk (+5), Klanke (+3), Dahle (+5), Torstens (+5), znipstern (+5), hockeynorr (+5), coolmanriver (+25), Heppson (+5), holsso10 (+10)

Senast redigerad av olle den 2017-08-10 klockan 10:23. Anledning: Struken häst
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 12:44   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Om loppet nu står mellan 4 och 5 i sista är väl inte valet svår. S mot V och Tillman som jag sällan tar med på en seriös bong o galopp..

Senast redigerad av kire1111 den 2017-08-10 klockan 13:10.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 13:08   #3
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 89
Sharp$: 220
Standard

Nu ströks Fantasy In, det var otroligt synd, tänkte spika emot. Knappt värt att lira nu.
eriksson1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 13:27   #4
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Nån som har info när legolas kommer upp igen?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 14:55   #5
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 20
Sharp$: 39
Standard

Känns som att ingen vill spika Örjan idag
Grolle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 15:02   #6
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 20
Sharp$: 39
Standard

Myllkärrs Sune vinnare 7.25 samt plats 1.75
Grolle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 15:40   #7
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Luktar stålar ikväll för den som sätter raden..

Avd 1 Tror eg att man kan spika nr 15 med gott samvete, flyttas upp dessutom. Värst emot är ston som haft krafter kvar och bra kuskar och 6 som har fördel. Testar att gardera. 15 10 8 6 räcker väl.

Avd 2 Spika viking med denna %, nja. Kallblod kan det gå lite hur som. Säkert bäst och spik för liten plånbok. Men luktar utvändigt och längre distans nu gör att jag tar med några till. 4 6 8 9 kan med fördel ta flera.. Kan säkert smälla med en "omöjlig" häst här

Avd 3 Många strykningar borde väl gynna 2. Men är inte så säkert att det blir så lätt, många som flyttas upp dessutom och kan utmana. Samt "osäkra" 3-åringar.. 6 7 11 känns tidiga bakom favoriten som börjar dra i väg på %en..

Avd 4 Spik på 5 som jag tror vinner, fördelen kommer avgöra loppet. 7 o 8 är väl tidiga bakom.

Avd 5 Känns som man måste ta ställning, tror att det kommer smälla i sista avd. Så spikar nr 6 som det låter fint om, får hoppas på spets o slut

Avd 6 Helst alla. Men blir 1 3 4 6 7

Senast redigerad av kire1111 den 2017-08-10 klockan 16:02.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 15:44   #8
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Olle


Väldigt intressant att du medger att en bana norr om Kalmar har bra underlag.
Det gäller Bollnäs som enligt två av landets segerrikaste kuskar anser att
Bollnäs har landets bästa underlag. Detta sagt inför publik i segerintervjuer.
Jägersro och Halmstad är inte bäst i allt!!
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 16:46   #9
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 346
Sharp$: 1150
Standard

Mina mest spelvärda ikväll:

avd3. 6 Assault

avd2. 3 Brenne järven, 4 Myllkärrs sune

avd1. 15 Minnestads el paso

avd6. 3 Tyron power

avd5. 10 Milord

Avd4. 9 Duffman
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 17:03   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Mest spelvärda vinnare ikväll lär bli Gretchen Boko..(nu tror dom flesta att jag blivit ännu tokigare) Men överstreckad är den definitivt, så garderas ska den ...MEN, det som händer nu är att den åker uppåt i vinnarodds på ett för mig otillbörligt sätt när det dras emot och nuvarande höga 4,25 på bet365 och unibet, kan bli ännu högre för den som har is i magen...detta fenomen har vi på många "överstreckade" kusar...

Senast redigerad av mikaels den 2017-08-10 klockan 17:05.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 17:20   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Lite sen info

- Quantum Estelle i avd 1 nämnde jag inte igår. Men barfota igen och var ju lite nästagångare efter senast (bl a i travjtänstens måndagspodd på soundcloud). Favoriten skor som jag skrev igår.

- Efter strykningarna i avd 3 kan nog Scarpetta vara ett spikalternativ. Samma balans som sist då den var klart förbättrad.

- Ta aldrig bort en Jim Oscarsson häst som ska gå barfota ffg. Strecka Sister Morphine i avd 5. Ett oddsras modell större hos Unibet direkt när det började lysa dubbelrött vid 17 tiden.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 17:42   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Någon mer spik än dunderfavoriten Faste Viking?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 17:53   #13
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6207
Standard

Lutar åt

1-2-7-8-10-15
4-8
2
5
3-4-6-7-8-9-10-11
4

Kvällens hundring
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 18:03   #14
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

V64
Inlämnat: 2017-08-10, 19:02
Bollnäs
Torsdag 2017-08-10
Start: 19:25
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 15 Minnestads el Paso (8, 1)
2: 1, 3, 4, 6, 8, 9 (11, 7)
3: 2 Scarpetta (11, 6)
4: 5 Knifetown Winner (7, 2)
5: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11 (8, 5)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 7 (6, 11)

1x6x1x1x9x6 = 324 rader.
324 x 1 x 1,00 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Rättningskod: tre bra spikar
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-10, 18:06   #15
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

V64
Inlämnat: 2017-08-10, 19:05
V6 - endast vinst vid 6 rätt
Bollnäs
Torsdag 2017-08-10
Start: 19:25
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 15 Minnestads el Paso (8, 1)
2: 8 Faste Viking (4, 3)
3: 2 Scarpetta (11, 6)
4: 5 Knifetown Winner (7, 2)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (11, 6)
6: 4 Raja Ribb (5, 7)

1x1x1x1x12x1 = 12 rader.
12 x 10 x 1,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: kors i taket V6
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td