Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-23, 08:15   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Guldstallet


Då drar guldstallet igång igen.

Gillar ju managerspel generellt så det blir nog ett litet stall tror jag. Om jag hinner...

https://guldstallet.expressen.se/

Någon annan som tänker lämna in?


Vad är Guldstallet?
Guldstallet är ett fantasy manager-spel där du sätter ihop ditt eget travstall och tävlar mot andra stall. Poängen i Guldstallet baseras på verkliga händelser inom travsporten med riktiga hästar, kuskar och tränare. Du börjar med en budget på 4 miljoner kronor och för de pengarna ska du köpa 5 hästar, en kusk och en tränare till ditt stall. Det finns sju olika kategorier att välja i och du måste plocka en från varje kategori.
Vad kostar det att vara med i Guldstallet?
Ett Guldstall kostar 50 kronor.
Hur många Guldstall får jag köpa?
Det finns ingen begränsning i hur många Guldstall du kan köpa.
Hur ofta får jag byta häst, kusk eller tränare?
Du kommer under tävlingens gång att kunna köpa och sälja (byta) en häst, eller kusk, eller tränare per etapp. Totalt kommer du alltså att kunna göra tre byten under hela tävlingsperioden. Byten kan inte sparas till senare etapper. När kan jag byta? Du kan göra ditt byte när som helst inom datumen för den etapp som pågår.
Under vilka datum pågår Guldstallet?
Huvudtävlingen startar den 2 september och pågår till den 25 november och är indelad i tre etapper.
När startar och slutar Guldstallets etapper?
Etapp 1 - Derby-etappen, Lördag 2 september – Fredag 29 september.
Etapp 2: Kriterie-etappen, Lördag 30 september – Söndag 29 oktober.
Etapp 3 – Breeders Crown-etappen, måndag 30 oktober – lördag 25 november.
Hur utses vinnaren av Guldstallet och etapperna?
Vinnare av huvudtävlingen i Guldstallet är ägaren till det stall som drar in mest poäng över hela tävlingsperioden 2 september–25 november 2017. Vinnare av etapper är ägaren till det stall som drar in mest poäng under de datum som varje etapp pågår.
Hur är hästarna, kuskarna och tränarna prissatta?
Hästarna, kuskarna och tränarna är prissatta utifrån tidigare prestationer och deras förväntade resultat. Priset på hästar, kuskar och tränare har inget med verkligheten att göra utan är satt i relation till den summa som du som deltagare har fått för att köpa in ditt fiktiva stall.
Kommer hästarnas, tränarnas och kuskarnas pris att ändras under säsongen?
Hästarna pris kan förändras under tävlingen beroende på deras prestationer under Guldstallets tävlingsperiod. Priset kan både gå upp och ner. Tränarnas och kuskarnas pris kommer att vara detsamma under hela tävlingsperioden och inte förändras.
Hur räknas poängen för hästarna?
Hästarna i Guldstallet får poäng:
- Genom att slutföra ett lopp (100 poäng).
- Genom att komma 1:a (3000 poäng), 2:a (1500 poäng) eller 3:a (500 poäng).
- Baserat på den prissumma hästarna springer in. Varje hundralapp är värd 1 poäng.
Om en häst vinner ett lopp med 50 000 kr i förstapris, tilldelas den totalt 3 600 poäng, enligt:
- 100 poäng för genomfört lopp.
- 3 000 poäng för seger
- 500 prispoäng (50 000 kr/100 = 500)
Hur räknas poängen för kuskarna och tränarna?
Kuskarna och tränarna får poäng för alla hästar de kör/startar under tävlingsperioden, även de hästar som inte finns att välja i Guldstallet. Kuskarna och tränarna i Guldstallet får poäng:
– Genom att komma 1:a (120 poäng), 2:a (60 poäng) eller 3:a (20 poäng).
– Baserat på den prissumma som hästen springer in. 2500 kr = 1 poäng.
– För genomfört lopp (4 poäng). Kuskarna och tränarna kan också få minuspoäng:
– Om hästen galopperar, men slutför loppet utan att bli diskad (-20). -
– Om hästen blir diskad (- 100).
– Om en kusk respektive tränare vinner ett lopp, trots galopp, med 50 000 kr i förstapris, tilldelas de totalt 124 poäng var, enligt:
● 120 poäng för seger
● 20 prispoäng (50 000/2 500= 20)
● 4 poäng för genomfört lopp.
● Minus 20 poäng för galoppen
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-05, 08:09   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Edit: Nm kom åt den precis när jag skrev.. Tog 10min att ladda sidan
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-05, 08:37   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Funkar bra för mig.

Lyckades pricka in Cyber Lane iaf så ligger väl hyfsat till men känns ändå inte så het i tävlingen...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td