Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-09-11, 21:35   #1

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 287
Standard

V86 Jägersro/Solvalla 13 september

Intressant omgång som ser väldigt spelvärd ut.
Augustus F är hästen jag förmodligen kommer luta mig emot!
Tobnil89 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-11, 23:54   #2

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61670
Standard

Varnas för riktigt oväder med regn och storm i Skåne onsd kväll. Håll koll på det. Tur att legolas ruggigt saltade P54 spel körs på endast Solvalla .

Senast redigerad av olle den 2017-09-11 klockan 23:55.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-12, 15:07   #3

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39610
Standard

Det är kanske något tidigt att snacka V86, då jag inte hunnit grotta ner mig i omgången ännu, men visst är den intressant. Det finns en del pållar att välja på som singelstreck: Victory Kåsgård (om den kommer loss i tid), National Prince (god spetschans), Bula Bula Am (lättare emot) och Swish Lane (toppchans felfri). Så finns ju Johans 50-procentare, men den vill jag kolla upp först. Det är lite att fundera på tills i morgon kväll.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-12, 16:57   #4

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ThinStar Visa inlägg
Låter inte jätte sexigt
Säg inte det. Spikar måste man ha och V86 brukar ge bra betalt bara det kommer ett par rensare i ett par av loppen.
Gammal 2017-09-13, 08:57   #5

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1421
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tobnil89 Visa inlägg
Här finner ni mina tankar: https://travstugan.se/tobias-nilsson...ersro-solvalla
Har bra feeling, återkom gärna vad ni tycker
Min häst heter inte Figaro
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 09:28   #6

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 168
Standard

Blir det några tävlingar i Skaune pga storm klass1 varning!?
Heppson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 10:04   #7

capones avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 13389
Standard

kan skrällen vara Speedy Sus hade sparat i mål senast

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
capone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 10:41   #8

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5741
Standard

Bra känsla idag av någon anledning. Jag gillar TINUS MOSEBY* i avd3 och vågar inte lämna den utanför på min kupong.
Gammal 2017-09-13, 12:25   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heppson Visa inlägg
Blir det några tävlingar i Skaune pga storm klass1 varning!?
Regn och friska vindar just nu i Malmö. Ska bli värre framåt kväll så utgå från svåra yttre förhållanden i kväll. Svårt att säga just nu om det kommer gå att köra. Kommer nog bero på hur kraftig blåsten blir i kväll. Sydsvenskan och DMI varnar för stormvindar i kväll.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+5)
Gammal 2017-09-13, 12:27   #10

Standard

Det väntas håll i hatten-väder i Skåne och längs kusterna i Sydsverige. SMHI har utfärdat en klass 1-varning för besvärligt väder som kan innebära vissa risker och störningar för allmänheten.
– Det är ett lågtryck med tillhörande regn som kommer att dra in över de sydligaste delarna av Götaland under eftermiddagen, säger Lisa Frost, meteorolog på SMHI.

– Det är främst från i kväll som det väntas vindbyar på drygt 21 meter per sekund, alltså mycket hårda vindbyar. Närmast kusterna kan det vara stormbyar med upp till 25 meter per sekund.
Vinden väntas sakta avta under natten till torsdagen.

Från sydsvenskan
Gammal 2017-09-13, 12:39   #11

Shooters avatar

Standard

Mulet och trist i Stockholm idag, men det ska enligt prognosmakarna inte regna. Vi får se. Det blir nog värre på Jägersro under alla omständigheter.
Gammal 2017-09-13, 12:44   #12

Shooters avatar

Standard

Det låter på Johan som att Bonduran D'Iverne bara är en i mängden. Väl mycket streckad kanske, men räknas bland garderingarna. Showman Brodde borde nog vara favorit.

Senast redigerad av Shooter den 2017-09-13 klockan 12:53.
Gammal 2017-09-13, 13:16   #13

Sharp$: 2269
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det väntas håll i hatten-väder i Skåne och längs kusterna i Sydsverige. SMHI har utfärdat en klass 1-varning för besvärligt väder som kan innebära vissa risker och störningar för allmänheten.
– Det är ett lågtryck med tillhörande regn som kommer att dra in över de sydligaste delarna av Götaland under eftermiddagen, säger Lisa Frost, meteorolog på SMHI.

– Det är främst från i kväll som det väntas vindbyar på drygt 21 meter per sekund, alltså mycket hårda vindbyar. Närmast kusterna kan det vara stormbyar med upp till 25 meter per sekund.
Vinden väntas sakta avta under natten till torsdagen.

Från sydsvenskan
Ser nästan ut som inställda tävlingar på Jägersro.
Hur blir det då ? V4a på Solvalla ?
I dag og i natt, 13. september 2017

onsdag kl 14

Kraftig regn.
12° 1,4 – 2,6 mm Frisk bris, 8 m/s fra sørFrisk bris, 8 m/s fra sør
onsdag kl 15

Kraftig regn.
13° 1,4 – 3,7 mm Frisk bris, 9 m/s fra sørFrisk bris, 9 m/s fra sør
onsdag kl 16

Skyet.
15° 0 – 0,1 mm Frisk bris, 8 m/s fra sør-sørvestFrisk bris, 8 m/s fra sør-sørvest
onsdag kl 17

Regn.
15° 0,4 – 1,4 mm Frisk bris, 10 m/s fra sørvestFrisk bris, 10 m/s fra sørvest
onsdag kl 18

Kraftig regn.
13° 2,6 – 4,2 mm Liten kuling, 11 m/s fra sør-sørvestLiten kuling, 11 m/s fra sør-sørvest
onsdag kl 19

Kraftig regn.
13° 1,2 – 3,2 mm Liten kuling, 12 m/s fra sørvestLiten kuling, 12 m/s fra sørvest
onsdag kl 20

Regn.
14° 0,6 – 2,6 mm Liten kuling, 13 m/s fra sørvestLiten kuling, 13 m/s fra sørvest
onsdag kl 21

Regn.
13° 0,3 – 1,0 mm Stiv kuling, 15 m/s fra vest-sørvestStiv kuling, 15 m/s fra vest-sørvest
onsdag kl 22

Lett regn.
13° 0,1 – 0,2 mm Stiv kuling, 15 m/s fra vest-sørvestStiv kuling, 15 m/s fra vest-sørvest
affe56 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 13:21   #14

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

Det är väl inte allt för länge sedan Johan hade en häst som enligt honom absolut inte var något för vinnarspelarna och vann komfortabelt?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 14:55   #15

perre123s avatar

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 389
Standard

Swish lane 68-70% spelad..regn & storm, tung bana på Jägers idag. Garderar man inte denna är man inte ute efter stora pengar.
senaste 5 starterna, 2 vinster, 2 galopper.

D.D'S Perserverance i avd 2 tar ner många om den har vaknat på rätt sida. Galopp eller vinst dvs... 2% just nu.
perre123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 15:01   #16

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

3 Kajsa T.J. (Kaj Widell) ser det väldigt bra ut för. På väg tillbaks i form och äntligen har hon växt klart verkar det som. Det ser ut att vara mer än en bra chans. Blir roligt, säger Patrik Jacobsson. (V-86-8)

Är det någon som har koll hur han brukar vara i sina uttalanden.
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 15:12   #17

Standard

Många tåg har nu ställts in från kl 17 när ovädret ska dra in. Det har dock regnat konstant i Malmö sedan ca kl 10. Men det värsta hotet mot kvällens tävlingar ändå stormen i kväll. Jägersro ligger inte speciellt bra till geografiskt när det blåser. Men det ska nog vara riktigt farligt för att dom ska ställa in när det är V86. Massor av miljoner som står på spel då.
Gammal 2017-09-13, 15:33   #18

linfres avatar

Standard

Blir väldigt svårt att hitta spikar idag om vädret ska göra loppen på Jägers till lotto. Viktigt att hålla koll på de första loppen på den banan för att se hur de hanterar det.
Gammal 2017-09-13, 15:43   #19

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Blir väldigt svårt att hitta spikar idag om vädret ska göra loppen på Jägers till lotto. Viktigt att hålla koll på de första loppen på den banan för att se hur de hanterar det.
Eller spela P54 hos legolas

- dopad pott med 250 tkr. 5 ggr så mycket som tidigare dopade P54 Potter. Sanslöst högt spelvärde.
-bara Solvallalopp på P54
Gammal 2017-09-13, 15:46   #20

Shooters avatar

Standard

Citat:
Det finns som sagt ett antal spikar att välja på ikväll. Naturligtvis måste man kolla vädret, banorna och eventuella strykningar, men samtidigt ska man nog inte göra det för svårt för sig.
Gammal 2017-09-13, 16:25   #21

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 258
Standard

Citat:
Eller spela P54 hos legolas

- dopad pott med 250 tkr. 5 ggr så mycket som tidigare dopade P54 Potter. Sanslöst högt spelvärde.
-bara Solvallalopp på P54
Ja, spelar man inte hos legolas ikväll kan man nog inte kalla sig travspelare. Med dessa sjuka övervärden det blir onsdagar och lördagar så är det speltvång hos alla som är intresserade av att vinna. Har på 12 år på ATG omsatt 8 siffrigt (svårt att säga exakt hur mycket, men är miljonbelopp varje år). På dessa år har jag fått två årskort med fri entré en gång och tror jag fick en dags extra atg premium efter att ha haft ofantligt strul vid ett tillfälle.

Under 4 månader hos legolas har vinsterna i förhållande till insats varit ofantligt stora, jag har fått legolas kläder och nu en resa till manchester. Legolas har i alla fall vett nog att ta hand om sina stora kunder samtidigt som atg verkar jobba åt andra hållet med top7 och hitta nya spelare hos bingotanter, istället för att ta tillvara på den kundbas man har byggt upp.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 16:36   #22

Shooters avatar

Standard

En riktig travspelare byter inte ut en miljonpott för åtta rätt mot en pott under halvmillen och spelar för fem rätt.
Amadeus (+10), Altoc (+10)
Gammal 2017-09-13, 16:37   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Ja, spelar man inte hos legolas ikväll kan man nog inte kalla sig travspelare. Med dessa sjuka övervärden det blir onsdagar och lördagar så är det speltvång hos alla som är intresserade av att vinna. Har på 12 år på ATG omsatt 8 siffrigt (svårt att säga exakt hur mycket, men är miljonbelopp varje år). På dessa år har jag fått två årskort med fri entré en gång och tror jag fick en dags extra atg premium efter att ha haft ofantligt strul vid ett tillfälle.

Under 4 månader hos legolas har vinsterna i förhållande till insats varit ofantligt stora, jag har fått legolas kläder och nu en resa till manchester. Legolas har i alla fall vett nog att ta hand om sina stora kunder samtidigt som atg verkar jobba åt andra hållet med top7 och hitta nya spelare hos bingotanter, istället för att ta tillvara på den kundbas man har byggt upp.
Läste på Twitter att dom nu dessutom värvat en riktig travikon som ambassadör. Anders Lindqvist.

Ska bli intrsssant at se omsättningen i kväll med denna enormt saltade pool. Kommer det inte upp i närmare halvmiljonen vore det märkligt.
Gammal 2017-09-13, 16:53   #24

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Regn och friska vindar just nu i Malmö. Ska bli värre framåt kväll så utgå från svåra yttre förhållanden i kväll. Svårt att säga just nu om det kommer gå att köra. Kommer nog bero på hur kraftig blåsten blir i kväll. Sydsvenskan och DMI varnar för stormvindar i kväll.
Stänger man Jägersro blir det v4a då )
Gammal 2017-09-13, 17:12   #25

Reg.datum: apr 2014
Sharp$: 1190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
En riktig travspelare byter inte ut en miljonpott för åtta rätt mot en pott under halvmillen och spelar för fem rätt.
Kan bara instämma, ganska trött på allt srivande om legolas nu!
Amadeus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 17:12   #26

Standard

Citat:
Vissa spelar enbart för att vinna stora pengar men det är inte min spelfilosofi. Vill helst av allt ha en jämn ström av fina vinster med kanske 3-4 femsiffriga vinster per vecka. Jag försöker hellre spela på de troliga men ändå spelvärda kombinationerna. Med högsta vinst på 80 tusen sedan 2 juni har jag haft nettovinster på 700 tusen, utan att egentligen aldrig gått för att vinna miljonvinster. Är jag ingen riktig travspelare då? Jag kommer inte gå för att ta potten på legolas idag, helt nöjd med 20k... Men sedan betyder inte det att man helt står över v86, alldeles för bra spel för att missa...
Gammal 2017-09-13, 17:15   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus Visa inlägg
Kan bara instämma, ganska trött på allt srivande om legolas nu!
Varför? I fotbollstrådar, diskuteras enbart oddsen på svenska spel där?
Spiritus (+1)
Gammal 2017-09-13, 17:18   #28

Standard

Citat:
Vissa spelar enbart för att vinna stora pengar men det är inte min spelfilosofi. Vill helst av allt ha en jämn ström av fina vinster med kanske 3-4 femsiffriga vinster per vecka. Jag försöker hellre spela på de troliga men ändå spelvärda kombinationerna. Med högsta vinst på 80 tusen sedan 2 juni har jag haft nettovinster på 700 tusen, utan att egentligen aldrig gått för att vinna miljonvinster. Är jag ingen riktig travspelare då? Jag kommer inte gå för att ta potten på legolas idag, helt nöjd med 20k... Men sedan betyder inte det att man helt står över v86, alldeles för bra spel för att missa...
Så du menar att en riktig travspelare inte ska satsa på miljonerna utan jaga småpengarna ust? Anser att man kan göra båda delar MEN jakten på miljonerna måste ju vara nr 1 när man lägger ber en massa tid på hästarna. Alla är vi olika men fattar inte tjatet om legolas, riktigt massa spam enl mig.
Gammal 2017-09-13, 17:19   #29
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Haha, säger "mr-jag-älskar-storfavoriter-som-spikar"
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 17:25   #30

Shooters avatar

Standard

Citat:
Det var en kontring på det du skrev "Ja, spelar man inte hos legolas ikväll kan man nog inte kalla sig travspelare. "
Gammal 2017-09-13, 17:39   #31

Standard

Citat:
Varför? I fotbollstrådar, diskuteras enbart oddsen på svenska spel där?
Varför? Skämtar du?
Spela på legolas alla! Spelar man inte på legolas är man ingen travspelare! Legolas är kanon! Mkt saltade Potter, jippi! Kom alla o spela!
Hur låter det tycker du?
Gammal 2017-09-13, 17:41   #32

Standard

Citat:
Det var en kontring på det du skrev "Ja, spelar man inte hos legolas ikväll kan man nog inte kalla sig travspelare. "
Du vinner inga miljoner på V86 på att spika favoriter och ha med få "ospelade" hästar. När det sticker iväg till miljonutdelning är det på rader som är oerhört svåra att finna utan jättesystem som hat råd till mycket kantbollar.

Om du jagar bra vinster men inte miljoner borde väl förutsättningarna vara större på ett spel som i kväll troligen ger tillbaka dubbelt så mycket i vinster som det spelas för jämfört med svenska atgs V86 spel som i bästa fall betalar tillbaka 65 procent av insatserna. Åtminstone när jag räknar på det. Dessutom kommer det i kväll att bli väldigt svåra yttre förutsättningar på Jägersro. Då händer oftare saker som är omöjliga att analysera på förhand. Det slipper man om man väljer P54 hos legolas i kväll.
travanalys (+100)
Gammal 2017-09-13, 17:44   #33

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus Visa inlägg
Så du menar att en riktig travspelare inte ska satsa på miljonerna utan jaga småpengarna ust? Anser att man kan göra båda delar MEN jakten på miljonerna måste ju vara nr 1 när man lägger ber en massa tid på hästarna. Alla är vi olika men fattar inte tjatet om legolas, riktigt massa spam enl mig.
Sannolikheten att bli ensam på v86 eller v75 eller att över huvud taget dra in en miljonvinst är så försvinnande liten och dessutom som ensam spelare är man redan i rejält underläge mot alla tillsammanssystem att jag har försökt hitta min nisch. Sedan vet jag inte om 200k i månaden i hyfsad jämn takt ska räknas som småvinster...

Och förstår man inte vad spelvärde är ska man nog inte syssla med travspel inte på en seriös nivå iaf. Köp en harry boy istället
Bluesmith66 (+10)
Gammal 2017-09-13, 17:51   #34

Standard

Citat:
Sannolikheten att bli ensam på v86 eller v75 eller att över huvud taget dra in en miljonvinst är så försvinnande liten och dessutom som ensam spelare är man redan i rejält underläge mot alla tillsammanssystem att jag har försökt hitta min nisch. Sedan vet jag inte om 200k i månaden i hyfsad jämn takt ska räknas som småvinster...

Och förstår man inte vad spelvärde är ska man nog inte syssla med travspel inte på en seriös nivå iaf. Köp en harry boy istället
Där finns en tråd om legolas, vill man skriva/spama/göra reklam/ osv osv om dem gör det där! Har inte sagt att 200k är små pengar. Livnär man på poker själv och har travet som intresse/hobby o jagar hellre miljoner där
De 5 siffriga får jag av min poker. Återigen holl legolas snack på legolas tråden är vad jag tycker.
hugotheboss (+5)
Gammal 2017-09-13, 17:52   #35

Shooters avatar

Standard

Citat:
Du vinner inga miljoner på V86 på att spika favoriter och ha med få "ospelade" hästar. När det sticker iväg till miljonutdelning är det på rader som är oerhört svåra att finna utan jättesystem som hat råd till mycket kantbollar.

Om du jagar bra vinster men inte miljoner borde väl förutsättningarna vara större på ett spel som i kväll troligen ger tillbaka dubbelt så mycket i vinster som det spelas för jämfört med svenska atgs V86 spel som i bästa fall betalar tillbaka 65 procent av insatserna. Åtminstone när jag räknar på det. Dessutom kommer det i kväll att bli väldigt svåra yttre förutsättningar på Jägersro. Då händer oftare saker som är omöjliga att analysera på förhand. Det slipper man om man väljer P54 hos legolas i kväll.
Du har helt fel! Börja med att kolla upp vilka hästar som vinner på V86 när det är miljonutdelningar så kan du återkomma sedan. Dessutom så behöver det inte ge miljoner för att det ska vara intressant. Att jämföra ett spel med åtta lopp mot ett spel med fem lopp är dessutom helt vansinnigt. Det är två totalt olika grejer.
Gammal 2017-09-13, 18:08   #36

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Stänger man Jägersro blir det v4a då )
Om fler än två lopp ställs in blir hela streckspelet inställt. Gäller från V4 och uppåt.
Gammal 2017-09-13, 18:09   #37

Standard

Citat:
Du har helt fel! Börja med att kolla upp vilka hästar som vinner på V86 när det är miljonutdelningar så kan du återkomma sedan. Dessutom så behöver det inte ge miljoner för att det ska vara intressant. Att jämföra ett spel med åtta lopp mot ett spel med fem lopp är dessutom helt vansinnigt. Det är två totalt olika grejer.
Jag fick leta länge. Senast det blev miljonutdelning på V86 var den 26 april. Det var varit moderata utdelningar nästan hela sommaren.

Den 26 april när 8 rätt gav 1,5 miljon vann två favoriter av åtta. Två "ospelade" hästar vann. Övriga fyra vinnare 7,12,15 resp 26 procent. Borde vara rätt svårt att hitta en sådan rad för 200-300 kr. Bara att hitta de två favoritspikarna i rätt lopp matematiskt väldigt liten chans. Det är i alla fall för stor svårighetsgrad för min del att jaga miljonerna.
Gammal 2017-09-13, 18:14   #38

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 4958
Standard

för att prata lite trav, är inne på att spika violet hill, racing mange och swish lane. förstår inte riktigt varför augustus f är så klar?
Heppson (+1), hugotheboss (+2)
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 18:30   #39

Shooters avatar

Standard

Ser man till första loppet på Jägersro så är det inga stora problem med banan, men det påstås ju att det ska bli värre.
Gammal 2017-09-13, 18:38   #40

Shooters avatar

Standard

Det är en del skrik på Talija Bi, men hon är ju väldigt osäker och jag undrar hur det ska gå i smeten. Swich Lane verkar vara i ordning och krånglar inte benen så vinner hon det här.
Gammal 2017-09-13, 18:41   #41

Sharp$: 1150
Standard

Citat:
Det är en del skrik på Talija Bi, men hon är ju väldigt osäker och jag undrar hur det ska gå i smeten. Swich Lane verkar vara i ordning och krånglar inte benen så vinner hon det här.
Spik swish lane och on good terms förstareserv får det bli ^^
Champinj0nen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 18:47   #42

Shooters avatar

Standard

Det jag måste bestämma är om jag ska köra ett U-system med chans på fler V8:or eller ett blocksystem med chans på lite högre utdelning. Det finns ju ett antal favoriter med goda chanser, men det lutar nog åt blocksystemet ändå.
Gammal 2017-09-13, 19:18   #43

Standard

Mest intressanta på v86- strecken för mig:

Avd1. 5 Ferarri river

Avd2. 3,4

Avd4. 11 Chablis premier

Avd8. 8 Party lane
Gammal 2017-09-13, 19:23   #44
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

V86
Inlämnat: 2017-09-13, 12:39
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2017-09-13
Start: 20:30
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Victory Kåsgård (7, 1)
2: 2 National Prince (4, 6)
3: 3, 9 (2, 6)
4: 9, 12 (5, 4)
5: 1 Augustus F. (5, 8)
6: 7, 10 (1, 3)
7: 3, 8, 12 (9, 4)
8: 1, 2, 9 (5, 8)

1x1x2x2x1x2x3x3 = 72 rader.
72 x 1 x 0,25 kr = 18,00 kr. Avgift 2,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: Forza Gotland!!!

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2017-09-13, 12:39
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2017-09-13
Start: 21:40
Kostnad: 94,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 8, 12
2: 1, 2, 9

9 x 10,00 kr = 90,00 kr. Avgift 4,00 kr.
Totalt: 94,00 kr.
Rättningskod: Vad e´Olle?
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 19:23   #45

Standard

Citat:
Många tåg har nu ställts in från kl 17 när ovädret ska dra in. Det har dock regnat konstant i Malmö sedan ca kl 10. Men det värsta hotet mot kvällens tävlingar ändå stormen i kväll. Jägersro ligger inte speciellt bra till geografiskt när det blåser. Men det ska nog vara riktigt farligt för att dom ska ställa in när det är V86. Massor av miljoner som står på spel då.
Man lär köra 2 av 4 Jägersro-lopp iaf. Det är ju det som krävs för att inte V86-spelet ska ställas in.

Jag minns en parodi-omgång ( V64 ) på Bergsåker. Bottenlöst och rent av farligt. Men man körde på fram till V64-4 var klart. Så V64 fick ett giltigt resultat. Sedan gick det bra att ställa in resten av tävlingarna.
Gammal 2017-09-13, 19:37   #46

Standard

V86-4 vs P54-3

Snowman Brodde

Jättefavorit på P54. Andrahandare på atgs V86 spel

Bonduran DI

Klar favorit på atgs V86a. Inte ens hälften så mycket spelad som Snowman Brodde hos legolas bet.

Det finns således helt olika spelvärde på resp häst på de olika spelbolagens huvudspel i kväll.
Champinj0nen (+1)
Gammal 2017-09-13, 19:54   #47

Shooters avatar

Standard

Mina spikar är Showman Brodde, Augustus F. och Swish Lane. Det blev ett blocksystem, inlämnat för en timme sedan så nu finns ingen återvändo.
Gammal 2017-09-13, 20:03   #48

Standard

Nu har vinstpoolen hos legolas passerat 400 000 kr, så blir rekordomsättning med råge hos dom i kväll.

Fick använda danneros V5a som ram i joker. Det handlar trots allt om bara nummer när man väl registrerar spelen. Men det blir ändå väldigt komplicerat med reducerade spel hos dom när det handlar om helt andra lopp än på atgs streckspel. Lär nog dröja innan jokersystemet anpassas för att spela filspel hos legolas bet.
Gammal 2017-09-13, 20:12   #49

Standard

Verkar som att legolas bet brakade ihop 5-10 min innan spelstopp på P54an.
Gammal 2017-09-13, 20:14   #50

Standard

P54 var stängt för spel 3 min innan start så blev inget första lir för mig där.
Gammal 2017-09-13, 20:14   #51

oinkks avatar

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 985
Standard

Citat:
Mm, missade inlämning, orutin att lita på spelbolagens servrar
oinkk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:14   #52

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5133
Standard

Citat:
Aha, herregud. Jag förstod ingenting, inga knappar gick att klicka på, inga felmeddelanden, ingenting. Trodde det var datorn det var fel på...
Förhoppningsvis har man sparat pengar då. Men det är amatörmässigt och surt när sådant händer.

Edit: Jippi, spiken satt i första... =(
oinkk (+1)

Senast redigerad av Shizznit den 2017-09-13 klockan 20:15.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:15   #53

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Citat:
Förbannat dåligt. Nu dök de i mina ögon. ATG:s 1800-talssystem brukar ju i alla fall vara möjligt att logga in på.

Senast redigerad av Spiritus den 2017-09-13 klockan 20:19.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:16   #54

Standard

Många storspelare som väntar in i det sista. Sidan har funkat innan men idag brakade det ihop när det som minst behövdes. Där tappade dom nog många tusen i omsättning.
Gammal 2017-09-13, 20:17   #55

linfres avatar

Standard

Hade samma problem men gick när man laddade om ett par gånger.
Gammal 2017-09-13, 20:18   #56
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9034
Standard

Spikar i kväll: Violet Hill, Showman Brodde och Augustus F.
Goop upp för andra gången på Violet. Nedstruken till spår 5. Med de förutsättningarna måste jag chansa.

Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:18   #57

Shooters avatar

Standard

Citat:
Många storspelare som väntar in i det sista. Sidan har funkat innan men idag brakade det ihop när det som minst behövdes. Där tappade dom nog många tusen i omsättning.
Jag tror inte att några storspelare lirar på Legolas med så låg omsättning.
Gammal 2017-09-13, 20:21   #58
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Verkar som megahyllade Legolas är en riktig skitsajt!!!!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:21   #59

Standard

Ca 235 000 spelades det för på P54. Vinstpoolerna delar ut 439 000 kr. "Hyfsat" spelvärde (för dom som har minst 4 rätt).
Gammal 2017-09-13, 20:23   #60
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

TRIO
Inlämnat: 2017-09-13, 20:22
Jägersro Lopp 6
Onsdag 2017-09-13
Start: 20:30
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 4 Victory Kåsgård
2:a: 1, 7, 10, 11, 12
3:a: 1, 7, 10, 11, 12

20 x 2,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod:Legolas??????
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:27   #61

Standard

Citat:
Jag tror inte att några storspelare lirar på Legolas med så låg omsättning.

Åjo. Finns enskilda som ligger över en mille plus. Och en relativt stor klick som ligger över 50 lax plus.

Så bara för att det inte ligger miljoner på spel i varje enskilt spel så betyder det inte att det är ointressant för proffsen.

Om man med storspelare menar förlorande spelare som är onödigt rika genom andra inkomster så stämmer det iofs nog att det är ointressant med Legolas än så länge.

Allt handlar såklart om vad man räknar som "proffs" eller storspelare.
Gammal 2017-09-13, 20:27   #62
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Åh nu strejkar kuskarna på Jägersro..... Inte mer än rätt, kan jag tycka.... ST/ATG alliansen känns mer och mer rutten.

1William (+10)
Gammal 2017-09-13, 20:27   #63

Sharp$: 43
Standard

Bommade början men ska de strejka resten av kvällen?

Skönt att se isf!

Senast redigerad av sigh den 2017-09-13 klockan 20:28.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:29   #64
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Enligt Sandra Svensson i Live:en så är "droppen nu nådd".
Lite som att "råttet är mågat"

Gammal 2017-09-13, 20:29   #65

Sharp$: 1178
Standard

Hoppas dom strejkar hela kvällen
Så dessa jävla 08or fattar
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:29   #66

Manprinsens avatar

Sharp$: 2366
Standard

1:a Maj tåget på Jägers nu
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:29   #67
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Bommade början men ska de strejka resten av kvällen?

Skönt att se isf!
Som man förstår så står de still i 15min.

Gammal 2017-09-13, 20:30   #68

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Som man förstår så står de still i 15min.

Hörde precis. Aja hoppas det får genomslag iaf
Gammal 2017-09-13, 20:32   #69

Manprinsens avatar

Standard

Fan vilka syltryggar i studion. Ingen som vågar säga något kritiskt.
Gammal 2017-09-13, 20:33   #70

Standard

Fast om de tvingar fram en senare start med futtiga 15 minuter flyter det ju bara in mer pengar till ATG...?

Men bra att det görs något. Dock hade väl en rejäl strejk där spelobjekten försvann helt varit mer effektiv.
Gammal 2017-09-13, 20:36   #71

Reg.datum: jul 2016
Sharp$: 273
Standard

Bra gjort av jägersrotränarna!
Nobelnalan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:37   #72
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Personligen, som gammal förtroendevald, så tycker jag det är fan så bra att de agerar!

Gammal 2017-09-13, 20:45   #73

Manprinsens avatar

Standard

Björn kör som Ludde nuförtiden...
Gammal 2017-09-13, 20:46   #74
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Björn kör som Ludde nuförtiden...
Tänkte precis samma sak.... Hade han inte öppnat så hårt, och tagit rygg så....

Gammal 2017-09-13, 20:47   #75

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Tänkte precis samma sak.... Hade han inte öppnat så hårt, och tagit rygg så....
Har sett samma mönster en tid nu i hans styrningar. Bomba till spets och sen få soppatorsk med 100 kvar.
Gammal 2017-09-13, 20:48   #76
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Har sett samma mönster en tid nu i hans styrningar. Bomba till spets och sen få soppatorsk med 100 kvar.
Stig H själv sa i nån intervju att den behövde bra ryggar....

Gammal 2017-09-13, 20:49   #77

Shooters avatar

Standard

Lite synd att inte åttan hann fram, men å andra sidan så vann en U-häst.
Gammal 2017-09-13, 20:52   #78

oinkks avatar

Standard

Citat:
Fan vilka syltryggar i studion. Ingen som vågar säga något kritiskt.
Nope, man hör vem som betalar deras löner..
Gammal 2017-09-13, 20:55   #79

Manprinsens avatar

Standard

Grym prestation av Flemmings kuse. Vet inte vad Lugauer höll på med dock...
Gammal 2017-09-13, 20:55   #80

Shooters avatar

Standard

En favorit till där jag har garderat. Då borde jag ha lirat U-system med chans på upp till sju åttor istället. Det är ju risk som sagt för många favoriter idag.
Gammal 2017-09-13, 20:56   #81
Banned

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 420
Standard

Flemming Jensen hästen är doped
travlife är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 20:57   #82

Standard

Citat:
Grym prestation av Flemmings kuse. Vet inte vad Lugauer höll på med dock...
Hade ju häst utanpå. Att gå ut i 4e innan kändes väl lite väl drygt
Gammal 2017-09-13, 21:05   #83
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Där satt Adielsson och sov lite......

Gammal 2017-09-13, 21:06   #84

Manprinsens avatar

Standard

Ja då var det godnatt... fan så onödigt.
Gammal 2017-09-13, 21:06   #85
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Lill-Unter kör ju bort hela loppet. I dag kändes han som en lärling.

Gammal 2017-09-13, 21:06   #86

Shooters avatar

Standard

Tack Erik! Strålande.
Gammal 2017-09-13, 21:08   #87

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Lill-Unter kör ju bort hela loppet. I dag kändes han som en lärling.
Känns som halva kuskkåren är på dekis för närvarande. Mycket konstiga beslut på sina håll och kanter.
Gammal 2017-09-13, 21:09   #88

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

Enda spelet för kvällen

VINNARE
Inlämnat: 2017-09-13, 19:47
Solvalla Lopp 8
Onsdag 2017-09-13
Start: 21:03
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

6 Leonardo Vici

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: nu kör vi
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 21:09   #89

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Herregud! Cred ändå säger han om Adielsson (att han parerade galoppen). Var ärlig istället för att smöra!!!!!!!!!!!! Tror att Erik själv föredrar raka rör. Iskall styrning helt enkelt, synd om oss lirare som hade spikat Showman Brodde!

Senast redigerad av legolasse den 2017-09-13 klockan 21:11.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 21:10   #90
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Känns som halva kuskkåren är på dekis för närvarande. Mycket konstiga beslut på sina håll och kanter.
Då kan vi ge oss fan på att lill-Kolgijni kör som en man och vinner nästa då...

Gammal 2017-09-13, 21:10   #91

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Herregud! Cred ändå säger han om Adielsson (att han parerade galoppen). Var ärlig istället för att smöra!!!!!!!!!!!! Tror att Erik själv föredrar raka rör. Iskall styrning helt enkelt, synd om oss lirare som spikat!
Vem sa det?
Gammal 2017-09-13, 21:13   #92

Standard

Han på lajven, kommer inte på vad han heter!
Gammal 2017-09-13, 21:14   #93

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Då kan vi ge oss fan på att lill-Kolgijni kör som en man och vinner nästa då...
Erik var en riktig man och sågade sig själv iaf. Skönt med rakryggade människor.
Gammal 2017-09-13, 21:17   #94

Shooters avatar

Standard

Bra! Då var utgångshästarna i blocken klara och tvillingen satt, så jag har fått tillbaka V86-insatsen. Det hade dock varit perfekt om Lennartsson hade tagit andra loppet och Erik inte klantat sig. Inte mycket att göra.
Gammal 2017-09-13, 21:22   #95

Standard

Citat:
Nu har vinstpoolen hos legolas passerat 400 000 kr, så blir rekordomsättning med råge hos dom i kväll.

Fick använda danneros V5a som ram i joker. Det handlar trots allt om bara nummer när man väl registrerar spelen. Men det blir ändå väldigt komplicerat med reducerade spel hos dom när det handlar om helt andra lopp än på atgs streckspel. Lär nog dröja innan jokersystemet anpassas för att spela filspel hos legolas bet.

Än så länge går det väl bara att fil-spela P76? Eller har jag fattat fel?

Finns det intresse för Legolas-specifikt reduceringsprogram så att loppen stämmer med deras spelformer?
Gammal 2017-09-13, 21:28   #96

Shooters avatar

Standard

En till förstahäst.
Gammal 2017-09-13, 21:29   #97
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Börjar Veijo bli en varannan-gångare nu.....?

Gammal 2017-09-13, 21:30   #98

Manprinsens avatar

Standard

Ska bli intressant att se om Augustus pallar nu med tanke på förhållandena.
Gammal 2017-09-13, 21:31   #99
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Citat:
Ska bli intressant att se om Augustus pallar nu med tanke på förhållandena.
Ikke!
Ska vi se om Takter kan köra häst.....

Gammal 2017-09-13, 21:33   #100

Standard

5 rätt på P54an med 2,3,4,5,8,9,10,11 i sista, så då vinner väl någon av dom man inte hade råd till , men offrade drygt 600 kr.
Gammal 2017-09-13, 21:34   #101

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ikke!
Ska vi se om Takter kan köra häst.....
Tydligen inte...

Ingves tänkte spåra med sin 52-oddsare.
Gammal 2017-09-13, 21:35   #102

Shooters avatar

Standard

Citat:
Tydligen inte...

Ingves tänkte spåra med sin 52-oddsare.
Jag hoppas att Ingves är nöjd, för det är inte jag.
Gammal 2017-09-13, 21:35   #103

Standard

DD-förslaget:

4 Talija Bi mot 1,9!
Gammal 2017-09-13, 21:36   #104

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Showman.....nu spricker v86an . Borde spikat 2anni andra å ta med 6an som ja tänkte..
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 21:37   #105
DanneKing
Guest

Sharp$:
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
DD-förslaget:

4 Talija Bi mot 1,9!
kukviftarn har inte en chans i DD!
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-13, 21:43   #106

Shooters avatar

Standard

Rak DD: 9-10.
Gammal 2017-09-13, 21:46   #107

Manprinsens avatar

Standard

Skönt att slippa se Skoglund i studion för en gångs skull. Vettefan om jag inte föredrar Borgås.
Spiritus (+2), 777 (+10)
Gammal 2017-09-13, 21:48   #108
Super Moderator

Skaeggets avatar

Standard

Nä, nu kör vi crazy DD's:
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2017-09-13, 21:38
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2017-09-13
Start: 21:40
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Top de Luxe
2: 3, 10

2 x 25,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: COGNAC ELLER T-SPRIT

Gammal 2017-09-13, 21:49   #109

linfres avatar

Standard

Kan man se sin bong på legolas?? Minns inte vad jag har i sista. Vet att jag har alla rätt än så länge iaf
Gammal 2017-09-13, 21:56   #110

oinkks avatar

Standard

Citat:
Kan man se sin bong på legolas?? Minns inte vad jag har i sista. Vet att jag har alla rätt än så länge iaf
Om du går in på Resultat, klickar på ditt spel, så är dina hästar "mörkade"
Gammal 2017-09-13, 21:57   #111

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DanneKing Visa inlägg
kukviftarn har inte en chans i DD!
Helt rätt!
Gammal 2017-09-13, 21:59   #112

oinkks avatar

Standard

Bra betalt på Legolas för den raden, irriterande med inlämningsdebaclet..
Gammal 2017-09-13, 22:01   #113

Shooters avatar

Standard

Bra betalt på V86 måste jag säga, med så många favforiter.
Gammal 2017-09-13, 22:02   #114

Standard

Nästan 7 lax för 5or och fyror hos legolas trots att enda lilla halvskrällen var 14 procentare. Övriga fyra hårt betrodda. Det kan man sannerligen kalla spelvärde. Tyvärr går det inte jämföra med atg när första loppet är sista på solvallas V5a och resten solvallaloppen på V86. Ännu mer spelvärde där på lördag med saltad pott på en halv miljon.
Gammal 2017-09-13, 22:02   #115

linfres avatar

Standard

Ja 5an satt ju på legolas men var många som fick alla rätt V86an sket sig pga Augustus F tyvärr. Grattis till alla som vann idag
Gammal 2017-09-13, 22:03   #116

Standard

Citat:
5 rätt på P54an med 2,3,4,5,8,9,10,11 i sista, så då vinner väl någon av dom man inte hade råd till , men offrade drygt 600 kr.
Grattis olle! Fick inte in mitt eget system, men det hade ju suttit som skit. Drygt.
Gammal 2017-09-13, 22:06   #117

Standard

Kukens med leonardo. Alltid tar man bort fel. Spikade showman och gaddade upp prince i avd2...

Men eriks tömföring var katastrof

Senast redigerad av shjuve9le den 2017-09-13 klockan 22:16.
Gammal 2017-09-13, 22:09   #118

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Grattis olle! Fick inte in mitt eget system, men det hade ju suttit som skit. Drygt.
Passerade 30 tkr plus hos dom nu, och nästan allt har tagits i de dopade poolerna. Sanslöst spelvärda streckspel så länge det varar. Man spelar dock mot betydligt skickligare kollektiv än hos atg vilket syntes tydligt på spelprocenten på dagens vinnare.
Gammal 2017-09-13, 22:11   #119

Standard

Surt med inlämningsstrulet på legolas och typiskt att det blir tokbra betalt på en favoritparad. Nu kostade det bara dryga 7k, jag hade nog grämt mig mer om det varit en flerbong jag försökt lämna in. Nu tror jag snarare att jag skiter i legolas framöver istället, oavsett värde. Grattis till er som hann lämna in!
Gammal 2017-09-13, 22:13   #120

Standard

Erik borde betala mellanskillnaden för dom som förlorade pga han sover . Kanske hans sämsta insats hittils på travbanan
Gammal 2017-09-13, 22:14   #121

linfres avatar

Standard

Ja, inga fel att sätta första spelet man lägger på legolas men utan de dopade poolerna så vore det inte så spännande. Men ersätter inte ATG utan jag kan lira på båda sidorna de gånger jag vill lägga en slant på legolas
Gammal 2017-09-13, 22:15   #122

linfres avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Surt med inlämningsstrulet på legolas och typiskt att det blir tokbra betalt på en favoritparad. Nu kostade det bara dryga 7k, jag hade nog grämt mig mer om det varit en flerbong jag försökt lämna in. Nu tror jag snarare att jag skiter i legolas framöver istället, oavsett värde. Grattis till er som hann lämna in!
Sjukt surt. Har hänt mig ett par gånger och var nära att hända idag igen. Så lider med dig :/
Gammal 2017-09-13, 22:16   #123

Standard

Dock blev det riktigt bra betalt på dubbeln jämfört med multiplicerade oddsen, såg jag nu. Härligt, det är inte ofta som dubbeln ger så mycket mer!
Gammal 2017-09-14, 10:52   #124

Shooters avatar

Standard

Citat:
Passerade 30 tkr plus hos dom nu, och nästan allt har tagits i de dopade poolerna. Sanslöst spelvärda streckspel så länge det varar. Man spelar dock mot betydligt skickligare kollektiv än hos atg vilket syntes tydligt på spelprocenten på dagens vinnare.
Grattis Olle! Jag håller dock inte med om att klientelet på Legolas skulle vara skickligare än på ATG. Knappast! Tre favoritsegrar, en tredjehandare (där det var heltäckt på tre streck vid gardering) där Erik körde bort sin favorit som annars hade vunnit (fyra favoriter i så fall) och så en mellanstreckad häst i sista loppet som var ett garderingslopp. Det krävs bara att man hittar rätt på sina favoritspikar och är beredd att betala tre kronor raden. Självklart så har de en budget för hur mycket pengar de kommer att sockra poolerna med i hopp om att det ska locka över spelare och att det sedan ska bli ett självspelande piano. Det ser dock inte ut att gå särskilt bra med tanke på den låga omsättningen och det är tveksamt om de kommer att överleva. Skulle jag ha lirat där så skulle jag också vara noga med att plocka hem vinsterna vartefter och inte ha för stor spelkassa på sajten; det kan man dock ha på ATG där man inte behöver vara orolig för KK eller nedläggning.
Gammal 2017-09-14, 11:10   #125

Standard

Citat:
Grattis Olle! Jag håller dock inte med om att klientelet på Legolas skulle vara skickligare än på ATG. Knappast! Tre favoritsegrar, en tredjehandare (där det var heltäckt på tre streck vid gardering) där Erik körde bort sin favorit som annars hade vunnit (fyra favoriter i så fall) och så en mellanstreckad häst i sista loppet som var ett garderingslopp. Det krävs bara att man hittar rätt på sina favoritspikar och är beredd att betala tre kronor raden. Självklart så har de en budget för hur mycket pengar de kommer att sockra poolerna med i hopp om att det ska locka över spelare och att det sedan ska bli ett självspelande piano. Det ser dock inte ut att gå särskilt bra med tanke på den låga omsättningen och det är tveksamt om de kommer att överleva. Skulle jag ha lirat där så skulle jag också vara noga med att plocka hem vinsterna vartefter och inte ha för stor spelkassa på sajten; det kan man dock ha på ATG där man inte behöver vara orolig för KK eller nedläggning.
Du spelar inte mot hela Harry Boy kollektivet och alla som står i sprlbutikerna och skriver av väggtipsen hos legolas, så är helt övertygad om att det är betydligt skickligare kollektiv hos legolas.

Sen hoppas jag att legolas har långsiktiga planer och ekonomiska muskler att inte behöva gå med vinst från 2019 när atgs spelmonopol upphör och förutsättningarna för andra spelbolag att verka på svenska marknaden blir mycket bättre.
Gammal 2017-09-14, 11:15   #126

Shooters avatar

Standard

Citat:
Du spelar inte mot hela Harry Boy kollektivet och alla som står i sprlbutikerna och skriver av väggtipsen hos legolas, så är helt övertygad om att det är betydligt skickligare kollektiv hos legolas.

Sen hoppas jag att legolas har långsiktiga planer och ekonomiska muskler att inte behöva gå med vinst från 2019 när atgs spelmonopol upphör och förutsättningarna för andra spelbolag att verka på svenska marknaden blir mycket bättre.
De har förvisso inte skit som Harry Boy, men det kan tänkas att de som skriver av väggtipsen även lämnar in hos Legolas. Svårt att veta.
Gammal 2017-09-14, 18:00   #127

Standard

Citat:
De har förvisso inte skit som Harry Boy, men det kan tänkas att de som skriver av väggtipsen även lämnar in hos Legolas. Svårt att veta.
Nej, det är tämligen enkelt att veta att Gerd och Hjördis som kör spik-harry med tre "säkra" spikar från herr Snok och toppar liret med en "dubbel för tjutvå" inte spelar på legolas.bet.
Gammal 2017-09-14, 18:13   #128

Standard

Citat:
Jag hade både flyt och oflyt igår.

Oflyt genom att ta fyra matematsikt i avd 1 och favoriten vann och 8 i avd 5 där den klara andrahandaren vann.

Men hade flyt i att national Prince vann och att Snowman Brodde torskade. Hade krav på att två av tre av National Prince, Snowman Brodde och Bula Bula Am skulle vinna och bara 3,2 resp 1 b häst i dom loppen. Två vann och i loppet Snowman B torskade blev det perfekt b häst av de två jag hade. Enda loppet som blev exakt som jag kört det i badkaret var det där bula bula am vann lätt efter dödenskross.

Man får därför vara nöjd med utfallet.

Senast redigerad av olle den 2017-09-14 klockan 18:16.
Gammal 2017-09-14, 18:22   #129

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 108
Standard

Såklart är det bättre spelare på legolas än hos atg, de stora överstreckande favoriter som finns hos atg finns inte hos Legolas
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-14, 18:30   #130

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
Såklart är det bättre spelare på legolas än hos atg, de stora överstreckande favoriter som finns hos atg finns inte hos Legolas
Ja, det är ett väldigt litet "kollektiv" jämfört med hos atg. Men legolaskollektivet består till största delen av väldigt kunniga, pålästa och skickliga spelare är känslan. Dom får gärna införa legolas Boy och annat för att locka in mindre skickliga och mindre pålästa spelare i poolerna. Jag spelar hellre mot moster Märthas telefonnummersystem och Harry boyare än mot en massa kunniga och pålästa sharpsare när de dopade poolerna ska fördelas.
Gammal 2017-09-15, 12:15   #131

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag hade både flyt och oflyt igår.

Oflyt genom att ta fyra matematsikt i avd 1 och favoriten vann och 8 i avd 5 där den klara andrahandaren vann.

Men hade flyt i att national Prince vann och att Snowman Brodde torskade. Hade krav på att två av tre av National Prince, Snowman Brodde och Bula Bula Am skulle vinna och bara 3,2 resp 1 b häst i dom loppen. Två vann och i loppet Snowman B torskade blev det perfekt b häst av de två jag hade. Enda loppet som blev exakt som jag kört det i badkaret var det där bula bula am vann lätt efter dödenskross.

Man får därför vara nöjd med utfallet.
Jag fick sex rätt på V86. Åkte på Eriks bortkörning samt Ingves onödiga tokkörning mot Augustus F. Är övertygad om att jag satt åttan annars.
Svara

td