Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-24, 17:53   #1
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 93
Sharp$: 1177
Standard

VM i v75 - ANALYS


Racing Lover!

VM rond2.
Glödhet och spännande, spännande... Minst sagt! Jag är i alla fall laddad till tårna...
Låt inte neggo-ambassadörerna bluffa er, bluffmakarna spelar själva som ni kan se i VM i v75-tabellen...

Jägersro med Mullers Memorial som clou. Omgången var väldigt komplicerad att läsa på, tog fyra fem timmar på söndagskvällen... Sex bilstartslopp, fyra 2140/auto. Världsmästarupplägget är att först skapa sig en egen uppfattning om hästarna på sajten svensktravsport.se och arkivet, kallas ARKIVRANK.

På tisdag en uppdatering som heter v75 i HALVTID -det ni läser ju...
(kanske borde placeras i v75-tråden, så fall får admin säga till!)
Halvtidsanalysen bygger på information på expressen.se, intervjuer och sammanfattning av duktiga v75-tippare. Nödvändigt, man gör ju missar ibland på söndagen…

Framförallt suktar man efter info och bronsloppet tippar jag aldrig själv till exempel, kallar det Infoloppet och läser mig till rank och spel. (Med Klass II och Guld tvärtom, läser aldrig info).

Kort om Expressen och travtips.
I denna djungel av tips gäller det att välja ut några som man skaffar sig en relation till och lär sig att tolka. Herrar Edholm/Adielsson/Hellberg är en stabil tipstrojka som man vet arbetar med samma metod varje vecka, man lär sig förstå vilka omgångar deras metod fungerar. För eller emot, ni vet, medhållomgång eller motvallsomgång…
Förra veckan höll jag inte alls med trion (de hade rankat ner mina arkivdrag här 10 Bula Bula Am och 6 DayorNight In... Spikat 8 Fairplay Pellini som man inte fick toppfeeling för från spår 8 i Klass II).
Den största clashen var v75-1, de hade 2 Quamaro CD som drag. Efter förra starten sa jag till kompisen: Quamaro har helt lagt ner rörelsen, usel! Vad har hänt med stallet?? Hästen inte i närheten av sommarform och kändes iskall i lördags, rankade bland de sista i c-gruppen här på söndagen. Expressen hade alltså rankat tvåa. En motvallsomgång…

Den här veckan höll jag med dom i samtliga race. Och det var grym info i tidningen också.
Jag gjort en miss i v75-1 här i ARKIVRANKEN

v75-1
5 Platon Face, son till Raja Mirshi, omgångens snackis, stökig Luddesort, kastrerades. Efter Solvallachocken floppade han flera gånger, man brände sig rejält på honom, visst mötte han hårda hästar på tillägg men det är ju lika vassa hästar på lördag tänkte man...
Poletten kanske har trillat ner och givetvis mkt god segerchans felfri på lördag!
8 Sambuca Knight. Missen! Tittade på ett lopp i arkivet i söndags där han mötte Ferrari River och det var utklassning. (Ferrari River joggade förbi ett vasst sällskap och Sambuca var chanslös – då kändes Sambuca ju rent iskall) Rankade ner. Det har ju varit mot enklare motstånd han vunnit sedan. Tack vare den strålande infon i Expressen tänkte man om idag, Bergh sa: ”Kastrerad. En ny häst efter kastration. Bra chans!”. Jag köper absolut den som tipsetta. Ferrari River är lika grundkapabel men Sambuca Knight bättre form.

v75-2
Örebrotänk. Omgången som sagt mkt komplicerad att läsa på och fastnade vid några avgörande detaljer som tog lång tid att bena ut. Bara de två inledande racen var svåra historier där man fick fram alla parameterar och travregler. Örebrotänket betyder alltså att spetsstrider är avgörande. (Vi visste att spetshästen skulle vinna guld i lördags men ingen kunde veta vem som skulle ta spetsen. Hela travsverige ägnade veckan åt den gåtan).

v75-2 var klass I nu på lördag, ett bra försök, sällan man sett Klass I-försök där tio hästar (!) har segerprocent mellan 21 och 44 !

Lottningen blev spårtrappa där de bästa hästarna har har spår 7-12 men 1640 meter auto och vi vet att spetshästen alltid är mycket svårslagen med dessa förutsättningar (Jägersro/1640 m/klassI). Många kan springa 11.5 i ledning och då är det tufft i andraspår. Jag kom fram till att 3 Run Ceasar Run är spetsfavorit. En katapult bakom bilen. Går inte att ta längd utvändigt på den, så motbuden på ledning är 1 och 2. De är också startsnabba.

1 Batman Godiva är tre år och vann från vinnarhålet senast, Lövgren testar från start och vill såklart helst se honom i spets. Han smågalopperade bakom bilen från innern i den förra starten och han vågade inte ladda sen. Visat stor startsnabbhet två gånger tidigare. 2 Sobel Jocke är också startsnabb och nu är det kuskplus, startsnabbe Erik Adielsson, kanske barfota, fullt tänkbart spetsbud men tror att katapulten 3 Run Ceasar Run tar en längd. (CanIpealformore tog en längd sida vid sida och Run Ceasar Run är ännu startsnabbare, Sobel Jocke klämd mellan sköldarna här..) SLUTSATS: Run Ceasar Run fort utvändigt Batman Godvia och nästan förbi, Lövgren ger upp/tvungen att ge upp. Denna slutsats tog alltså en timme att komma fram till…

Run Ceasar Run har alltså sprungit 11.4 på distansen (Åby i april), Batman Godiva 11.7 (på Solvallas självspringande majbana). Även Sobel Jocke kan gå låga 11. Sobel Jocke är redo för rekordsänkning, blev imponerad hästmässigt i arkivet (på Tingsryd slog han vassa hästar) och Erik nu. Men positioner avgör här och tror som sagt att Run Ceasar Run tar spets.

Vi valde att gå kort på VM-lappen, spetsfavoriten och bästa hästen och en rysare som tassar med bakom (6 Cool Bella), för att täcka upp olika scenarior. Men 1 Batman Godiva är ju extremt fartfylld och måste med i alla lås. Run Ceasar Run har vunnit 9 av 29 lopp och ska inte vara den storskräll han blir. I aprilloppet varvade han på 11.6 och ändå ganska nära toppmärren Making Love i mål. Men 7 Now Or Never Flair är favorit att vinna från dödens, naturlig streckfavorit. Som alla travlopp, varvar de på 11 vinner någon av hårdingarna bakifrån. Blir det 16 andra 500 meter vinner spetshästen. Andra 500 alltid avgörande i tajta sprintracen.

11 Friend of Nature eller någon annan kanske sätter upp tempo, uppenbar risk för det när stallen tror på hästar med sämre spår. 7-8-10-11.

v75-3
8 Mr Magnefique och 12 Baja Rosa Akema outstanding på pappret – med 9 Arsenal som lika klar tredjehäst. 13-tider / 2140 m är som ni vet förkrossande i lägsta klassen…

12 Baja Rosa Akema har vunnit med halva upploppet två gånger, vilken utveckling (senast 10 längder före Celine KS och Cagnes Sur Mere på 13-tid, sämre motstånd nu..).
8 Mr Magnefique lika förkrossande klass II-nivå – 13-tider mot riktigt bra hästar. Kort och gott: MÄKTIGA klass II-djur.
Atg har gjort spårtrappa av loppet, tråkiga spår på de bästa och Expressen skriver att loppet är öppet. Jag är övertygad om att 8 och 12 är så mycket bättre än övriga att de vinner oavsett position. Spåret alltså oddshöjande och fler lär gå i samma fälla som Expressen. Som atg vill. Diffar så många meter, femti meter... Men visst är 9 Arsenal riktigt bra och kan vinna på spårfördelen och måste streckas, köper också Expressens drag 6 Taotou som fjärdehäst.

v75-4
Detta stolopp tog också väldigt lång tid att analysera, kom fram till att 4 Southwind Feji sitter i spets och har bra chans och hade plitat ner spik kl 00.20 men ändrade mig kl 00.30 när jag skulle publicera här och dubblade VM-lappen...
Självklart stör det att han varit halvblek när han blivit synad mot tuffare motstånd i år (tre lördagslopp, två inom v75). Tyder på begränsning.
Han ÄR bra men vunnit mot mkt enklare sällskap.
'Den andra saken som gör att man gärna vill gardera är att senaste insatsen övervärderas på tiden. Grym sluttid och 11-avslutning... Men det var ju Färjestad där vem som helst kan avsluta 11, hur många gånger han man inte gått på den tids-synvillan...? Händer varje vecka, nästan varje dag...

Ingen superfeeling men ändå mkt förvånad att Expressen rankar ner 6 Razzamatazz Face så långt ner. Inte långt efter kulleliten Caddie Lisieux och Mulligan näst senast ju. Och härlig spurt senast - formbesked! Luddes hästar går framåt av stenhårda lopp - det var taktiken med styrningen för tre starter sen, genrepet inför Derbystoet. Ardian fick överta av 15 Bella Mont! Svag sen men taktiken funkade, gick framåt av den urblåsaren...

v75-5
Känns som alla mot alla, men 2 Pharaon Face och 5 Silver Annie är förstabuden. Skrälldragett heter 10 Mitos Gold - om ni lämnar in VM-lappen idag: ta med den för guds skull...

v75-6
9 General Bianco har bra chans, ett spikbud... Men inget snack nu efter tre lopp att hästen haft något knas med skallen. Älskar hårt tempo, bakifrånspringare, stannar till om den får mothugg, eller blir först för tidigt...
haft bra feeling för 4 Speedy Foxy Vicane sedan arkivet -hennes tur nu...

v75-7
Håller med Expressen till fullo om att 6 Västerboonthenews är het. Allvarligt talat , i söndags skrev jag rank och hade den som ensam a-häst, innan jag upptäckte att 3 Dante Boko var med i startlistan... Västerboonthenews i spets på Jägersro hade haft toppchans. Dante kan vinna från spets - man är ju osäker på formen där...
Visat en annan ojämnhet i år - tvärtom med Västerboonthenews som varit jämnheten själv i alla race i år, grym på slutet...
Menar, Propulsion saknas, Twister Bi saknas, Ringostarr och Readly Express saknas.
Tror fortsatt väldigt mycket på 8 Lionel. Räcker att det går aningen för fort så vinner de bakifrån i detta lopp, det har Piraten bevisat. Självklart är Lionel hetaste överpacevinnaren, bakifrånvinnaren.


.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
coolmanriver (+7)
steff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td