Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-12-31, 18:33   #151

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Precis. Det har legolas bet förstått verkar det som. Dom som bidrar till omsättningen är också dom som ska dela på vinsterna. Hos atg är det lite omvänd Robin Hood effekt med deras jackpotregler. Ta från de fattiga och ge till dom rika. De fattiga då småspelare som ständigt får vinstpengar konfiskerade som sedan delas ut till dom rika storspelarna med alla rätt en annan gång.
Ja, det där borde ATG genast ta efter Legolas.
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 18:37   #152

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Det tyska systemet hos sporttech de Essen ska ha kostat 21 000 euro eller över 200 000 kr att lämna in. Det är få av atgs kunder som har råd att lira V75 för 200 000 kr även när det är multijackpot. Ska ha sålts i andelar tydligen.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 19:03   #153

Moonfalas avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 4924
Standard

Ja, det är väl inte möjligt att göra andelsspel med 700 andelar varken på tillsammans eller atg.se, jag tror inte att ombud heller kan göra spel med så många andelar..
Moonfala är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 19:05   #154
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9034
Standard

Det som Månprinsen, Helge och Olle säger. Dela ut pengarna på varje omgång i stället. Vi kanske kan behålla jackpot på V86, det är ju lite svårare.....

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 19:35   #155

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Moonfala Visa inlägg
Ja, det är väl inte möjligt att göra andelsspel med 700 andelar varken på tillsammans eller atg.se, jag tror inte att ombud heller kan göra spel med så många andelar..
Jodå. Det går bra. Men det går inte att lämna in som "andelsspel". Jag gissar vilt här men tror att tyska ombudet administrerade det hela som ett gammalt "manuellt andelsspel".
Gammal 2017-12-31, 19:39   #156

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Det är en skam att ATG inte kan stävja de där robotsystemen (om det nu är det) utanför Sverige.
Det är en skam att ATG inte kan få sin sida att fungera bättre än vad den gör.

Hoppas på ett bättre travår 2018!

Gott Nytt på er alla Sharpsare!
Det har inget med "robot"-ar att göra. Däremot är det spel med insatsnivåer som möjliggör att få spelet att mer likna investeringar än spel. Och det kommer sig av en och endast en anledning.

Jackpot-reglerna.

Vad som behövs är spelformer som är attraktiva VARJE spelomgång. Inte bara attraktiva ibland i speciella omgångar dit varje-vecka-spelarna samlat ihop pengar.

Men ATGs marknadsavdelning klarar inte av något annat än att skrika ut JACKPOTT!!!.....suck!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 20:23   #157

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det har inget med "robot"-ar att göra. Däremot är det spel med insatsnivåer som möjliggör att få spelet att mer likna investeringar än spel. Och det kommer sig av en och endast en anledning.

Jackpot-reglerna.

Vad som behövs är spelformer som är attraktiva VARJE spelomgång. Inte bara attraktiva ibland i speciella omgångar dit varje-vecka-spelarna samlat ihop pengar.

Men ATGs marknadsavdelning klarar inte av något annat än att skrika ut JACKPOTT!!!.....suck!
V75 icke jackpotomgångar har en återbetalningsprocent på 26-65 procent. Idag var det 94 procent . Tro fan att många av dom som räknar på det avstår och bara spelar när det är jackpot. Skulle vanliga spelare förstå hur uselt spelvärde det kan vara hos atg skulle det inte funka, för då skulle alla , precis som tyskarna och malteserna bara spela när det delades ut extrapengar i jackpotomgångar från vanliga V75 omgångar. Som tur är för atg spelar de flesta bara det erbjuds spel och i synnerhet V75 spel.
Gammal 2017-12-31, 21:24   #158

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1083
Standard

Hur kan någon vara förvånad?

http://www.gamblersvardag.se/koch-ty...stimmar-vidare

Senast redigerad av almen den 2017-12-31 klockan 21:26.
almen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 01:44   #159

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 79
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Man upphör aldrig att förvånas. Hur sjutton tänkte de? Åke satt ju perfekt till.
Kostade mig sannolikt sex rätt...
abstruse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 14:41   #160

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Bara jag som grämmer mig idag med Rafiki Fri där jag känner stöld på 500V/P där jag tycker hästen är först i mål.
Gammal 2018-01-02, 16:20   #161

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Bara jag som grämmer mig idag med Rafiki Fri där jag känner stöld på 500V/P där jag tycker hästen är först i mål.
Jag hade ju hästen med, men den var inte först i mål, utan tvåa knappt slagen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 20:01   #162

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 5134
Standard

Citat:
Det tyska systemet hos sporttech de Essen ska ha kostat 21 000 euro eller över 200 000 kr att lämna in. Det är få av atgs kunder som har råd att lira V75 för 200 000 kr även när det är multijackpot. Ska ha sålts i andelar tydligen.
Jösses, det är Huseliusnivå på de insatserna... med sådana insatser är det inte konstigt att man med alla medel försöker hitta rejkback utomlands, det är ju ganska många tusen det handlar om till slut och en rejäl fördel gentemot andra spelare.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 20:23   #163

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Jösses, det är Huseliusnivå på de insatserna... med sådana insatser är det inte konstigt att man med alla medel försöker hitta rejkback utomlands, det är ju ganska många tusen det handlar om till slut och en rejäl fördel gentemot andra spelare.
Inte konstigt att atgs marknadsavdelning har haft fullt fokus på Harry Boy systemet i marknadsföringen efter multijackpoten. Dom som lirar för några 100 kr och som deras reklam främst vänder sig till blir nog inte lika spelsugna om det lyfts fram att det finns framgångsrika motspelare med system för hundratusentals kronor när deras jackpotpengar ska delas ut.
Gammal 2018-01-03, 22:09   #164

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 3092
Standard

Citat:
Inte konstigt att atgs marknadsavdelning har haft fullt fokus på Harry Boy systemet i marknadsföringen efter multijackpoten. Dom som lirar för några 100 kr och som deras reklam främst vänder sig till blir nog inte lika spelsugna om det lyfts fram att det finns framgångsrika motspelare med system för hundratusentals kronor när deras jackpotpengar ska delas ut.
Nu verkar det ju som att iaf systemet från Tyskland var ett "hederligt" system.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...det-ar-en-drom
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-03, 23:34   #165

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Nu verkar det ju som att iaf systemet från Tyskland var ett "hederligt" system.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...det-ar-en-drom
Vad menas med "hederligt"?

Är det någon som vet hur stor återbäring det tyska spelbolagets kunder får på sin bruttoomsättning?

Obs! Jag vet inte heller säkert. Men enligt t ex Klaus Koch så är det helt standard med sådant i Tyskland. Gissningsvis 8-10%.

td