|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#151 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#152 |
|
Det tyska systemet hos sporttech de Essen ska ha kostat 21 000 euro eller över 200 000 kr att lämna in. Det är få av atgs kunder som har råd att lira V75 för 200 000 kr även när det är multijackpot. Ska ha sålts i andelar tydligen.
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Ja, det är väl inte möjligt att göra andelsspel med 700 andelar varken på tillsammans eller atg.se, jag tror inte att ombud heller kan göra spel med så många andelar..
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Super Moderator
|
Det som Månprinsen, Helge och Olle säger. Dela ut pengarna på varje omgång i stället. Vi kanske kan behålla jackpot på V86, det är ju lite svårare.....
|
|
|
#155 |
|
Jodå. Det går bra. Men det går inte att lämna in som "andelsspel". Jag gissar vilt här men tror att tyska ombudet administrerade det hela som ett gammalt "manuellt andelsspel".
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
Jackpot-reglerna. Vad som behövs är spelformer som är attraktiva VARJE spelomgång. Inte bara attraktiva ibland i speciella omgångar dit varje-vecka-spelarna samlat ihop pengar. Men ATGs marknadsavdelning klarar inte av något annat än att skrika ut JACKPOTT!!!.....suck!
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#158 |
|
Senast redigerad av almen den 2017-12-31 klockan 21:26. |
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Bara jag som grämmer mig idag med Rafiki Fri där jag känner stöld på 500V/P där jag tycker hästen är först i mål.
|
|
|
|
#161 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Jösses, det är Huseliusnivå på de insatserna... med sådana insatser är det inte konstigt att man med alla medel försöker hitta rejkback utomlands, det är ju ganska många tusen det handlar om till slut och en rejäl fördel gentemot andra spelare.
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Inte konstigt att atgs marknadsavdelning har haft fullt fokus på Harry Boy systemet i marknadsföringen efter multijackpoten. Dom som lirar för några 100 kr och som deras reklam främst vänder sig till blir nog inte lika spelsugna om det lyfts fram att det finns framgångsrika motspelare med system för hundratusentals kronor när deras jackpotpengar ska delas ut.
|
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportblad...det-ar-en-drom |
||
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Citat:
Är det någon som vet hur stor återbäring det tyska spelbolagets kunder får på sin bruttoomsättning? Obs! Jag vet inte heller säkert. Men enligt t ex Klaus Koch så är det helt standard med sådant i Tyskland. Gissningsvis 8-10%.
|
|
|
|
|