|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 |
|
Bolagssystemet. Det är just nu tre plusgrader och uppehåll på Solvalla. Har regnat något i natt.
1) 1,2,7,10,11,15 r5-12 (stor optimism hos stall Salmela om favoriten 11. Svårt att ta ett tillägg på täthästarna 1,2 och 7. 2 är kraftigt kuskförstärkt. 15 har långt fram men Örjan hittar ofta genvägen. 10 alltid hårt betrodd och segern kommer snart) 2) 3 r10-1 (3 är favorit och är på väg till stoeliten i år. Hon körs resolut mot ledningen och försvarar sig dyrt där. Om Björn offrar 1 i ledningen öppnar det för 10. 1 kördes förra starten genom första kurvan fram till ledaren och lade sig i vinnarhålet ett varv. Sista varvet i dödens och var trött på upploppet. Maharajahstoet 3 är urstark. För drygt två månader sedan spikade jag henne på V75 och tjänade 32' kronor. Jag spikar igen) 3) 1,3,4,7,10,12,14,15 r13-9 (lärlingsloppet garderas) 4) 9,10 r13-8 (favoriten 9 är ojämn och kompletteras med 10. Malla äger häst hos J-O Persson och tippar 9 medan stallet och kusken förordar 10. Som någon fyndigt uttryckte det - jag tar på blöjorna och låser med båda) 5) 5 r14-1 (finske 5 med Björn i jollen är dagens största streckfavorit. Björn spikar sig själv) 6) 3,5,7,8,11,14 r12-4 (svårt långlopp, där jag streckar de bästa valackerna) 7) 1,2,3,4,6 r13-9 (2 är 70 kg förstärkt med lille snabbstartaren Ingves i jollen. Han blir favorit tillsammans med 1 och 6. Strecka på det plånboken tål) Kostar 1440:-. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Jag har varit med om det också förr på just serviceplays-forumet. Då skapade jag en post under Trav & Galopp istället för där har de inga sådana kontroller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+20) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
75-1
POSITIVT3 Åsens Boggie - Eventuellt can't see back. Eventuellt första urryckare (Vanlig vagn. Öppet huvudlag) V75-3 POSITIVT2 Sycamore Broline - Eventuellt jänkarvagn för första gången (Vanlig vagn. Norskt huvudlag) POSITIVT13 Elegant Frost - Norskt huvudlag för första gången. Eventuellt jänkarvagn för första gången. Utan bomull under ryckhuvan. Utan brodd fram (Vanlig vagn. Öppet huvudlag) V75-4 NEUTRALT12 Monster Monsun - Någon form av stängt huvudlag eller norskt huvudlag. Jänkarvagn. Annan balans (Öppet. Sadel) V75-5 POSITIVT8 Shutter Island - Helstängt huvudlag (Öppet. Vanlig vagn) V75-6 POSITIVT5 Je T'aime Explosiv - Jänkarvagn. Norskt huvudlag (Vanlig vagn. Murphy vänster) |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Nu så - tack Moonfala!
Jens Sjödén till V75 Solvalla under Trav & Galopp |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Nu är den på plats!
T.o.m. 2 gånger! Senast redigerad av hoola den 2019-02-09 klockan 12:11. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Ur Thomas Uhrbergs blogg:
Svårlöst V75-omgång V75 denna lördag är säkert en av de svåraste omgångarna jag varit med om. Varför? Jo, de är väldigt många hästar som jag inte känner till eller har sett och att då bedöma deras kapacitet i 15-hästarsfält är svårt. I vanliga fall är det ju en tydlig klassindelning i V75 och de hästar som är med då har vi hyggligt grepp om. Nåja, jag har i varje fall plockat ut två singelstreck och det är kallblodet Järvsöodin med Ulf Ohlsson och Survival Kit med Örjan Kihlström. Det är två bra hästar för klassen och Ulf-Örjan hör till toppskiktet på kusksidan. Och, båda hör ju till de som har möjlighet att ta hem V75-mästartiteln. Kan gå åt Hälsingland Järvsöodin tränas av Jan-Olov Persson, den mest framgångsrike inom kallblodssporten. J-O har sin verksamhet förlagd till Hagmyren. Inte speciellt långt därifrån, närmare bestämt i Bollnäs, finns den proffsige amatören Magnus Träff och i hans framgångsrika stall finns Survival Kit. Så det får gärna gå åt Hälsingland i de här två loppen vad mig anbelangar. Jag vill göra er uppmärksammad på några rysare. Havefunwithme (avd 2) högpresterade för tre starter sedan och gör hon om den prestationen vinner han. Expresso Doc (avd 3) fixar långt och körs av skickliga Emilia Leo. I övrigt; Glöm inte att kolla in Readly Express på Vincennes på söndag! Mina tankar om V75-loppen V75-1: 7 Valle WE har springspår och Erik Adielsson är en skicklig startkusk, så det kan bli en bra resa och en skrällseger. 11 Zinco Jet kommer att bli favorit men han är sådär ut och det är alltid tufft med tillägg i V75. Jag streckar en kvintett och lever kanske farligt som står över Reijo Liljendahls trio. V75-2: 3 Queen of Sand har varit riktigt bra på slutet, hon är också snabb ut och Christoffer Eriksson vet vad han sitter bakom. 7 Havefunwithme var 5-stjärnig som tvåa bakom The Real Star och gör hon om den insatsen kan det bi seger. Åter fem streck. V75-3: 10 Expresso Duo med Emilia Leo kommer inte att bli hårt spelad men i ett vidöppet lärlingslopp har jag delvis gått efter kusk – och Emilia är duktig. Det är också Sandra Eriksson och Åsens Aragon är klart distansgynnad. Sex streck. V75-4: 10 Järvsöodin kan bli en ny kallblodsstjärna och 6-åringen med Ohlsson spikas trots tufft motstånd från stallkamraten Bellfaks. Ekipaget svarade för en 5-stjärnig insats senast som tvåa bakom Månprinsen AM i ett V75-lopp på Bergsåker den 8 december. Ringrostig? Nej, knappast. V75-5: 5 Wind of Victory är ett Risto Airaksinen-sto med hög kapacitet för klassen och mycket talar för seger med Björn Goop i sulkyn under de här förutsättningarna. Hon möter dock några bra, inte minst då 14 Fast Moving Cash och därför garderar jag. Fyra streck. V75-6: 3 Manofthematch vann direkt efter nästan årslångt uppehåll från tävlandet, fast Timo Nurmos har ju alltid vältränat när det är dags för comeback. Fyra ekipage från tillägg streckas också, där 8 Vincent As har fina meriter över drygt tre kilometer. V75-7: 1 Survival Kit från Magnus Träffs framgångsrika stall chansspikas i omgångens bästa lopp. Visst, läget kan bli en fälla med Kihlström brukar ofta komma ut. V75-förslag till Solvalla V75-1: 1, 2, 4, 7, 11. Res: 15-10. V75-2: 1, 3, 7, 8, 10. Res: 4-9. V75-3: 1, 7, 10, 12, 14, 15. Res: 11-4. V75-4: 10 Järvsöodin. Res: 9-13. V75-5: 1, 3, 5, 14. Res: 9-12. V75-6: 3, 5, 8, 11, 12. Res: 14-7. V75-7: 1 Survival Kit. Res: 10-4. Systemet är på 3000 rader och kostar 1500 kronor. Om man också singelstreckar 3 Manofthematch i avdelning sex blir det systemet på 600 rader och det kostar då 300 kronor. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Frågan är om man hur banan blir idag... Spelar ingen roll vilken stjärna som travar i spets om innerspåret är dåligt. Verkar ju vara kasst väder i Sveriges baksida
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Hat polare häre stall Persson ska höra vag han tror om detta i mina ögon tvåhästarslopp! Bellfax är kanske den tuffare individen? Men Odin va ut mot Prinsen ifjol och gjorde det bra,, återkommer.....
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bellfaks är snabbare och kommer nog före Odin om han går iväg. Odin är starkare och därmed mer gynnad av distansen. Jag tror Uffe kör in Odin till vinst. Tvåhästarslopp som sagt, men det innebär också dubbel kostnad så jag är inne på att spika Uffe.
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
Senast redigerad av coolmanriver den 2019-02-09 klockan 12:47. |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Överväger och spika Perfect Dynamite, tills jag såg att Ingves ska köra. Ingen favoritkusk, och så kollar jag hans segerprocent. 0 vinster på 51 försök iår tjena....
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Jag hade den som spik rätt länge, men nu har det blivit så mycket skrik på den att jag tar ett par till.
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
Bellfaks Galopp 17/43 i karriären. Persson har haft den i 9 starter nu och den har hoppat i 4 av de loppen. Järvsö Odin Galopp 12/40 i karriären. 9 raka utan galopp och då är 8 av dem voltstartslopp. Att Ulf Ohlsson är en bättre kusk än Rikard N Skoglund behöver vi väl inte tvista om heller tror jag, även om Rikard hyllats väldeliga senaste året.
|
|
|
|
#60 |
|
Att se upp med Idag!
Avd1: 2 Exit Angot Toppkusk, Stark , inga problem med något tung bana. Avd2: 10 Hevin Boko Toppsto i årgången, gynnad om 1,3 kör mot varandra. Avd5: 11 Up North Stallet på gång, bra läge, mött hårda hästar på slutet. 13 Twyla Face Högkapabel dock osäker Mött årgångstoppen i fjol med gott resultat. Avd6: 12 Nicky Flax Klarar tungt formen uppåt Avd7: 14 Ochongo Face härdad i tuffa sällskap formen på gång !!! |
|
|
|
|
|
|
|