Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-05, 20:35   #376
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4705
Standard

Jag pratar nog för 80% kanske mer .Vilken normal människa sätter 800kr+ /varje vecka på en andel??
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 20:39   #377
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Jag pratar nog för 80% kanske mer .Vilken normal människa sätter 800kr+ /varje vecka på en andel??
Vet inte hur många människor som gör det, men tänker att man kanske ska vara lite försiktig med ordet ”normal”? Din och min definition är garanterat olika
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 20:50   #378
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Jag pratar nog för 80% kanske mer .Vilken normal människa sätter 800kr+ /varje vecka på en andel??

Det är ingen märkvärdigt hög summa för ganska många spelare.

Men det är inga jävla Svensson-andelsköpare som en del i den här tråden vill få det att låta som.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 20:53   #379
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4705
Standard

Du vet alltså inte Men en normal familj sätter inte 800kr/vecka varje Lördag på Trav.grattis att du/ni har råd med det.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 20:55   #380
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4705
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är ingen märkvärdigt hög summa för ganska många spelare.

Men det är inga jävla Svensson-andelsköpare som en del i den här tråden vill få det att låta som.
Obs på en Lördag. Sen har vi övriga dagar i veckan
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 21:03   #381
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4705
Standard

Jag har ingen i min krets som sätter typ 800kr på en V75:a en lördag.Ni måste ha kluring.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 21:21   #382
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Du vet alltså inte Men en normal familj sätter inte 800kr/vecka varje Lördag på Trav.grattis att du/ni har råd med det.
Jag har full koll på vad en vanlig familjeförsörjare ungefär har råd att lägga i genomsnitt på spel om inte personen i fråga väljer bort andra fritidsintressen. Och det är inte i närheten av knappa 900 kr för en tiondel av ett V75-system.

Jag vet inte om du vet....men finns andra levnads-konstellationer än "familj".

En summa som kan te sig som absurt hög för en familjeförsörjare kan t o m vara i underkant för en ensamstående person med ett hyggligt välbetalt arbete.

Om man tar mig själv som exempel är min "standard-insats" på V75 ca 400-500 kr om det inte är Jackpott ( utslaget på 4 olika andelsspel ). Är det Jackpot spelar jag ungefär det dubbla. Och 2-3 ggr per år satsar jag 3500-5000 kr. ( När det är multi-jackpott ).

För en familjeförsörjare med barn i den ålder där de kostar som mest är det helt orimliga summor.

Men jag har en okej lön och relativt låg levnadsomkostnad per månad och inget ansvar för andra personer än mig själv och det jag spelar för på V75 är absolut inte lejonparten av min fritids- och nöjesbudget.

Livet är olika.

Jag håller med dig på att det absolut inte är insatser för någon standard-Svensson-spelare. Men det är inte heller vare sig så ovanligt eller extremt som du verkar tro.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+20)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 21:33   #383
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4705
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag har full koll på vad en vanlig familjeförsörjare ungefär har råd att lägga i genomsnitt på spel om inte personen i fråga väljer bort andra fritidsintressen. Och det är inte i närheten av knappa 900 kr för en tiondel av ett V75-system.

Jag vet inte om du vet....men finns andra levnads-konstellationer än "familj".

En summa som kan te sig som absurt hög för en familjeförsörjare kan t o m vara i underkant för en ensamstående person med ett hyggligt välbetalt arbete.

Om man tar mig själv som exempel är min "standard-insats" på V75 ca 400-500 kr om det inte är Jackpott ( utslaget på 4 olika andelsspel ). Är det Jackpot spelar jag ungefär det dubbla. Och 2-3 ggr per år satsar jag 3500-5000 kr. ( När det är multi-jackpott ).

För en familjeförsörjare med barn i den ålder där de kostar som mest är det helt orimliga summor.

Men jag har en okej lön och relativt låg levnadsomkostnad per månad och inget ansvar för andra personer än mig själv och det jag spelar för på V75 är absolut inte lejonparten av min fritids- och nöjesbudget.

Livet är olika.

Jag håller med dig på att det absolut inte är insatser för någon standard-Svensson-spelare. Men det är inte heller vare sig så ovanligt eller extremt som du verkar tro.
Men.....för en familjeförsörjare är 800kr /vecka är mycket pengar tror inte för ett ögonblick att han/hen/hon är villig att sätta 800kr+ andra spel under veckan som är lika dyra.
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 21:39   #384
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Men.....för en familjeförsörjare är 800kr /vecka är mycket pengar tror inte för ett ögonblick att han/hen/hon är villig att sätta 800kr+ andra spel under veckan som är lika dyra.
För en "vanlig" familjeförsörjare som inte haft tur med tidigare vinster eller lever i en situation där den disponibla fritidsbudgeten är "rejäl" så är det helt orimliga summor. Fast det är ingen som har påstått att det är rimligt heller.

Jag förstår dock inte varför du låser fast dig vid att de som köper andelar som kostar nästan 900 kr / st måste vara familjeförsörjare utan de marginaler som krävs för en sån spelbudget? Förklara gärna.

Det är ju absolut inte några standard-Svensson-andelsköpare i allmänhet som har köper andelsspel i den storleksklassen. I det här fallet handlar det om 105 sålda andelar ( en del kan ha fler än en! ) på det här systemet och inte 105000 spelare.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 21:43   #385
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Du vet alltså inte Men en normal familj sätter inte 800kr/vecka varje Lördag på Trav.grattis att du/ni har råd med det.
Fast först pratade du om ”en normal person” och nu blev det en ”normal familj”. Är ju inte riktigt samma sak
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 22:02   #386
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4705
Standard

För mig är det detsamma: Inte många som sätter minst 800kr varje Lördag på Trav.Jag känner ingen som jag känner....du kanske har rika vänner
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 22:43   #387
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
För mig är det detsamma: Inte många som sätter minst 800kr varje Lördag på Trav.Jag känner ingen som jag känner....du kanske har rika vänner
Vi har väl haft den här diskussionen förut? Det finns folk som inte röker inte snusar, inte har sommarstuga, semestrar hemma på balkongen, cyklar till jobbet och inte har några direkt andra intressen. Det är många som inte har råd att lägga 1000kr på spel (för det var vad andelen kostade) varje vecka, men en hel del har i alla fall råd att lägga det när det är stor jackpot.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 22:57   #388
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det man ska ta in är att ( första varvet på ) systemet hade mycket mer potential än 1,5M.


Idag kom både de vinnande andelsköparna och resten av vinnarna undan med blotta förskräckelsen.

Och Viroid.....andelarna kostade alltså en bit över 800 kr per andel. Är det dessa andelsköpare du menar med oinsatta Svenssonspelare?


Idag blev allt bra för exakt alla. Men den som köper en tiondel av ett 16000-raderssystem antar väl rimligen att maxvinsten är 10% av 66M och inte under 1% av 66M?

Det är exakt de här varvningarna som är min skräck och seriöst får mig att fundera på om jag verkligen ska fortsätta med mina stora andelsspel. ( Jag räknar ändå allt över 5k som stort. )
Jag tycker nog att systemet fick ut ganska nära max, ingen favorit vann i garderingsloppen, favoriten som spikades var den enda som vann, och så satt en fjärdehandare som spik också.

Blotta förskäckelsen? Det gav väsentligt mer betalt än förväntat, det hade ju kunnat finnas ett par sådana här system till bland vinstbongarna, och det hade ändå gett som förväntat. V75 är ju ett spel där man får finna sig i att det finns knepiga spel med folk som lämnar in sitt telefonnummer som rad x 100 och att sådant ibland sitter. Eller att någon finsk fantom får feeling och har en bombmatta av system med rätt rad. Och så de tyska jättesystemen som gör det nästan omöjligt att bli ensam eftersom de i det närmaste helgarderar. Eller att Spelvärde har prickat rätt med sitt system (och för all del många av sina andelsspel), eller gud bevare oss att Nybrink eller Hultman sätter sjuan... De här butiksandelarna står för 40-50% av den svenska omsättningen, de gödslar en del också, till skillnad från influencers som bara ha impact på streckens fördelning utan att generera så mycket omsättning.

Andelarna kostade en tusenlapp, och det klart att det inte är särskilt många väldigt vanliga Svensson-spelare som köper den andelen. Det är människor som vet vad de gör, som vill investera i Jörgens kunnande och som tycker att det är värt 6% i avgift för det. Nu har de råd att satsa en tusenlapp i veckan i tre år framåt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 23:36   #389
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4705
Standard

Återigen vem fan köper an andel för en tusing....
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-05, 23:56   #390
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Återigen vem fan köper an andel för en tusing....
Kan du inte bara acceptera att det finns folk som gör det, även om du inte skulle göra det? Dagens V75 omsatte strax över 130 miljoner. Om du tror att det var en miljon människor som satte 130kr vardera så tror du fel.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td