|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#121 |
|
Det var väl ganska många mil från en solklar stallkörning. Ludde kör till för att ta över, vilket man ofta får göra om man har en betrodd häst och när de kört en del om spets redan. Och dessutom heter Kolgjini. Du kanske ska ta det lite lugnt med superlativen så någon lyssnar när vargen verkligen kommer.
|
|
|
|
#122 |
|
Ludde åker upp i dödens och trycker på med en häst som icke sett bra ut i värmningen, en amerikansk kuse som aldrig startat över medeldistans och ett lopp i kroppen på sex månader - är inte detta en klassisk stallkörning, så vet jag inte vad som är detta...
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
Skärp dig och läs även mitt andra inlägg - clown!!! Ser du inte detta så kan inte jag hjälpa det... ![]() ![]()
|
|
|
|
#124 |
|
Ludde lägger inte ner loppet för att hästen inte känns 100 i värmning utan kör för vinst, han heter ju inte Örjan. Men letar du stallkörning så hittar du det såklart.
|
|
|
|
#125 |
|
Omsättningen på V75 nådde inte upp i 100 mkr. Rätt märkligt när det väl är den omgång i år som har överlägset störst jackpot att spela om. Finns väl runt 95 mkr att spela om så inte långt ifrån lika stor vinstpott som omsättning med den stora jackpotten. Men handlar som alltid hos svenska atg om att få alla rätt för att få del av den.
|
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Håller till 100% med dig! Mer än solklart kan det inte bli.Klart som fan att Luddes ENDA uppgift var att kratta i manegen för sonen.Höll på att straffa sig då R.N.Skoglund körde väldigt smart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
|
|
|
|
|
|
#127 |
Stallkörning!
Helt enkelt solklar sådan! Men Adrian har flyt rent allmänt och vinner nog med Dante av bara farten.
Fulsprit (+5) |
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Tae Kwon Doe säger stallet är en bättre häst, men att Gideon har bättre form och skulle rankas före idag. Gideon behövde verkligen inte be om ursäkt för sig idag dock. Inte ens Mr Clayton som fick hela loppet hade någon chans.
|
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
SÅ är det inte så svårt att "hitta" stallkörning. Hade det varit Johan & Peter U så hade det låtit annorlunda här på sharps (kanske inte just från dig personligen stekel). Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5) |
||
|
|
|
|
|
#130 |
|
Klart som fan det inte var när han såg att ungen galopperade i starten.
|
|
|
|
|
|
|
#131 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Citat:
Så om en häst som inte känns bra i värmningen så skall man köra som Ludde nu gjorde? Varför skulle Westholm släppa efter en liten, normal tryckare med en av favoriterna? Bättre att köra för vinst när det är mer befogat. De flesta variablerna var emot Ludde här - distans, form, värmningen, träningsrapporter, läge. Han kom ju även hyfsat till - varför lämna tredje ytter?
|
|
|
|
#133 |
|
Jag kallar inte det här för stallkörning. Ludde såg nog att Adrians häst galopperade innan han körde fram. Dessutom så bjöd han framför allt Rikard N Skoglund på loppet mer än Adrian. Stallkörning tycker jag är när man medvetet kör för att ge stallets andra eller övriga hästar chansen och jag tror inte att Ludde såg hur det gick för Adrian efter gungan. Det här var ju en normal Ludde-styrning.
SO (+10) |
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
En solklar stallkörning är när man släpper spets utan strid till sin stallkamrat för att den är just stallkamrat. Som sen i sin tur kör undan alldeles för tidigt för att vara körning för bästa placering. Bara för att ledarryggen ska bli tvåa som sämst.
Det här är en bit ifrån, det måste ni ändå hålla med om.
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
|
|
|
|