Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-25, 04:43   #1
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

V75-tips Elitloppslördagen


Braklusens V75-analyser 25/5 Elitloppslördagen

Äntligen är årets bästa travhelg här! Lördagarna under elitloppshelgen brukar ge riktigt bra utdelning och det är där jag har lagt huvudfokus hela denna veckan.


V75-1

Ranking: A 4-10 B: 1-3 C: 8

Stoeliten inleder omgången med ett sprinterlopp där fyra hästar sticker ut både streckmässigt och hästmässigt.

Jag tror dock klart mest på 4 Peace Of Mind som var tvåa i det här loppet ifjol bakom Double Exposure som startar i årets Elitlopp. Senast gjorde hästen comeback efter lite vila och hängde på klart godkänt som fyra bakom bland annat Readly Express. Hästen ska ha gått framåt mycket med det loppet i kroppen och det ser ut som att man kan hitta till spets här. Hästen är riktigt startsnabb och kan spetsa av egen kraft men kan också få överta i ett andraskede då det mellan raderna låter som att Riordan vill ha ett rygglopp för Shadow Gar. Gubellini som kör den hästen vet hur bra den här är och bråkar nog inte allt för mycket med Gocciadoro. Kommer man till ledningen borde hästen bli extremt svårslagen och är klar förstahäst i loppet för min del.

Skulle det bli utdragen körning om ledningen så blir 10 Mellby Free svår att stå emot till slut. Goops fina sto gör sin första start mot eliten nu men kommer nog ha mycket att hämta i den här klassen framöver. Gjorde comeback senast och fick ett perfekt preparelopp inför det här och såg riktigt fin ut. Hästen är jämnheten själv och har hittills aldrig varit sämre än trea i karriären. Hästen har tjänat mest pengar i fältet och världens bästa kusk sitter i vagnen. Det behöver nog bli lite för högt tempo där framme dock för att hon ska vara segeraktuell från bakspår över kort distans i den här höga klassen.

Dessa två bildar en stark A-grupp och möjligen ett stabilt lås att inleda omgången med som täcker upp för flera olika scenarion. Garderar man vidare så är det de betrodda 1 Viscarda Jet och 3 Shadow Gar som räknas först. Lite osäkert hur snabbt den förstnämnde kan öppna men skulle man lyckas få rygg på ledaren så vet man att den kan avsluta riktigt fort med lucka till slut. Även om den sistnämnde såg fin ut senast så tycker jag att hon har sett sina bästa dagar och börjar se lite småtrött ut. På ren klass och lite spetschans ska hon såklart räknas även om jag tror att hon får svårt att stå emot båda mina A-hästar till slut även om hon får ledningen.

8 Elite Du Ruel är den av de mindre betrodda som känns mest intressant. Drog ett riktigt tråkigt spår men det här är en häst som varit ute och mött de allra bästa i kullen i Frankrike. Hon var riktigt bra som tvåa bakom Giveitgasandgo i Oslo Grand Prix och har visat att hon absolut har farten för att skrälla i ett sånt här lopp. Lär säkert hamna sist från det här läget och då krävs det ordentlig överpace för att hon ska vara aktuell.

V75-2

Rank A: 6 B: 13-14-7-5-3-11 C: 15-4-12-10-8-2-1-9

Final i diamantstoet och det är ett lopp som känns som ett klassikt ”en eller alla-lopp”. 6 Hankypanky Rubyred står snuskigt bra inne i loppet och har tjänat lika mycket pengar som flera av de som startar med tillägg. Jorma är ingen voltexpert men träffar han bara någorlunda från start så lär hästen sitta i ledningen efter en kort bit. Och när hästen har visat att den kan gå bättre tider än de som startar på tillägg är det klart att det svårt att hämta in 20 meter på den här. Stark favorit som blir svårslagen om hon hittar till spets och kan vara ett spikförslag på ett mindre system. Till den här starten blir det mest troligt barfota runt om för första gången, helstängt huvudlag samt rycktussar för första gången. Det är inte alltid säkert att så många ändringar enbart är positivt och det kan slå fel ut. Inte säkert heller hur hon sköter sig i voltstart och skulle det dessutom bli omstarter tror jag inte att hon direkt gynnas av det. Hon blir väldigt stor favorit och då det finns flera bra hästar i loppet som är väldigt lite spelade så kommer jag mest troligt att försöka fälla henne den här gången.

Riktigt öppet lopp där bakom och det är ingen i fältet som jag ser som totalt chanslös. 13 Miss Sober är nog bästa hästen i fältet och hon har varit ute mot riktigt tufft motstånd. Gick bra i snabb avslutning som fyra näst senast bakom Conrads Rödluva. Senast galopperade hästen i Drottning Silvias Pokal men återhämtade sig riktigt bra och var fyra i mål där Activated vann före Conrads Rödluva. Det är inga såna stjärnor med i det här loppet och löser man bara det snäva startspåret och får en vettig resa så blir hon svår att stå emot till slut.

14 Fast Moving Cash blev fast i en trött rygg i kvalet till Drottning Silvias Pokal och missade därmed det loppet. Gick med jänkarvagn och barfota runt om för första gången då. Vann istället senast på V75 efter en vass avslutning och fick då visa att hon fungerade väldigt bra med den nya utrustningen. Det blir samma utrustning igen och från springspår på tillägg så lär hon nog komma bra iväg från start. Känslan är att hon fort är ikapp hästarna på start och får hon bara gå i ryggar hela vägen så kommer hon avsluta sylvasst igen.

7 Fossens Wally ska gå barfota bak för första gången och är snabb från start. Kan utmana favoriten om spets eller hitta ryggen på den och blir riktigt farlig från de positionerna. Avslutat vasst två gånger i rad men känslan är att hon är som bäst när hon får vara med där framme direkt från start.

Westholms duo på start har visat att de absolut är aktuella i ett lopp som det här. 5 Miss Silver krigade på fint hela vägen senast även om hon fick se sig knappt slagen till slut. 3 A’nana De Bohem är nog inte helt lika bra som de bästa i loppet och är väldigt osäker. Däremot har hon ett bra läge och ska gå med jänkarvagn för första gången vilket alltid är intressant.

11 I’m A Believer är riktigt snabb i benen vilket hon fick visa senast då hon spurtade sylvasst på stretchen till seger. Står rätt bra inne i loppet och med rätt ryggar fram till upploppet blir hon riktigt farlig.

V75-3

Rank A: 5 B: 4-2-6 C: 11-12-9-1

Final i bronsdivisionen där omgångens största favorit hittas. 5 Vincero Gar har sett övernaturligt bra ut i sina starter i Sverige och är han lika bra igen så har jag svårt att se honom förlora. Näst senast vann han överlägset trots att han gick mestparten av loppet ute i tredjespår. Senast fick han återigen ett tufft lopp där han pressade på 9 Harran Boko i omgångar för att sedan lämna denne med till synes flera hundra meter över upploppet. Hästen är snabb från start och även om man säger att man vill köra i spets med 4 Excalibur IT så har jag svårt att tänka mig att man svarar när Gocciadoro pressar på. Han ska dock ha bra segerchans även från dödens om han håller samma form som i de senaste loppen och det är klart att han har omgångens största segerchans. I en svår omgång så kommer jag nog inte att krångla till det för mycket och det här är helt enkelt en stark spik i mina ögon. Då han dessutom ser ut att trenda neråt just nu på strecken då många försöker fälla honom så kan han rent av bli något underspelad innan spelstopp.

Den som skulle kunna sätta grus i favoritens maskineri är 4 Excalibur It som var riktigt fin senast när han vann överlägset från spets. Tränaren menar att han är klar för en 1.11-tid här och stämmer det så ska han såklart bli svår att plocka ner. Det blir dessutom barfota fram för första gången sedan förra sommaren och det är väldigt positiva tongångar från stallet. Inte alls omöjligt att man väljer att köra i spets men då kan man räkna med tuff press från gul kusk hela vägen.

Skulle det bli körning mellan de två så skulle 2 Bucks To Burn såklart gynnas kraftigt. Han har sett riktigt fin ut i de 8 starter han gjort hos Daniel Redén och senast visade han att formen är fin då han spurtade till enkel seger på en bra tid. Får en fin resa i andraspår här och lägger in sin spurt till slut.

6 Cobbys Olifant hängde med helt okej som tvåa bakom favoriten senast men var ändå en bra bit bakom. Blir bättre och bättre och kan öppna bra för att få vettig position. Är favoriten i ordning så får han svårt att slå den igen men bakom den är han väldigt tidig.

V75-4

Rank A: 3-10 B: 5-2-7-12 C: 6-1-9-11

Final i lägsta klassen där det är jämnstreckat på förhand. En som det lär bli mycket snack om och som lär stiga kraftigt på strecken fram till spelstopp är 3 Charlock Wiking. Hästen har segrat i över hälften av sina 14 starter och det här är en häst som jag tror kommer klättra i klasserna framöver. Senast kördes hästen väldigt defensivt med det här loppet i sikte och fick ett perfekt preparélopp. Hästen öppnar riktigt snabbt och jag har svårt att se någon som ska kunna ta emot honom från start. I ledningen har han gått 4 gånger vilket resulterat i lika många segrar. Tränare och kusk Magnus Jakobsson är väldigt optimistisk inför den här starten och ska dessutom köra hästen barfota runt om för första gången. I ledningen blir han verkligen inte lätt att slå men han är inte slagen även om det inte skulle bli så. Klar förstahäst som lär trenda uppåt på strecken och är nog klar favorit innan spelstopp imorgon.

Jag kan dock såklart inte spela utan 10 Marcello Wibb som såg otroligt fin ut barfota runt om senast. Det var första gången man provade balansen och han spurtade enkelt till seger på 1.10,8 vilket är ruskigt bra tid för klassen. Johan Untersteiner har verkligen väntat på att den här hästen ska få visa sin fulla potential och skorycket gav minst sagt effekt. Skulle tipsettan få svar om ledningen eller få tuff press utvändigt så kommer Johan att flyga lågt över upploppet återigen. Vi var inne på spiktankar redan senast men spår 12 skrämde oss den gången. Han blir såklart betydligt mer påpassad den här gången men fartmässigt är det ingen i fältet som slår honom.

5 Sato fick äntligen visa sin kapacitet senast när han vann säkert trots dödens hela vägen. Gick undan på lätta ben till slut och var inte tom i mål. Hästen har varit väldigt upp och ner i sina prestationer med en hel del galopper i ryggen också. Går hästen felfritt och är lika fin som senast så segerstrider han oavsett position. Men det ser upplagt ut för tung resa igen och det blir svårt att både plocka ner ledaren utvändigt och samtidigt stå emot för 10 som kommer bakifrån. Är inte en dåligare häst än A-hästarna men på troligt scenario är han ”bara” trea för mig i loppet.

Lite småtråkig ranking med de tre mest betrodda i topp men det är också dessa som sticker ut en aning i loppet. Bakom dessa är 2 Twice Kronos intressant som väldigt lite spelad. Han möter lite tuffare hästare än han är van vid men nu ska han gå troligen gå barfota runt om för första gången. Han är dessutom snabb ut och jag tror han kan lägga beslag på ledarryggen härifrån och får han bara lucka på upploppet så blir han riktigt farlig.

7 Remarkable Feet blir bättre och bättre och kommer fån två fina segrar. Lite punchigt läge här men hittar han bara ner i vettig position så är han absolut inte mycket sämre än någon annan i loppet. 12 Viking Brodde är kapabel men behöver kraftig överpace för att komma in i matchen från det här läget.

V75-5

Rank A: 1 B: 9-3-12-11 C 6-5-2-8-4

Final i Klass 1 och 3 Norton Commander är i skrivande stund favorit. Det är en riktigt fin häst att titta på men också ruskigt osäker. Var riktigt fin igen senast när han vann säkert efter 09,2 sista 800 före bland annat 6 Mr Clayton J.F och 9 Victory Island. Conrad är som vanligt uppåt på den här och han laddar från start. Det klara huvudscenariot är dock att man inte tar sig till ledningen och håller hästen sig på benen så lär det bli dödens för Lugaers fining. Därifrån är han klart sårbar och jag tror klart mer på en annan häst i loppet.

Nämligen 1 Emile Zola Sisu som jag tror sitter i spets här. Han hade innerspår senast i Finland och spetsade enkelt utan att Björn behövde köra någonting på hästen. Han stod för en bra insats även om han blev slagen av 12 North Lexus till slut som fick luckan från rygg på ledaren. Det var högt tempo på loppet och han höll bra som tvåa på 12,2 full väg. Nu hoppas och tror jag på revansch och lyckas Björn hålla upp ledningen så borde man bli svåra att passera. I sverige har hästen gått i ledningen 6 gånger och vunnit varje gång, bland annat en överlägsen seger i Klass 2-finalen. Den här hästen står fortfarande billigt inne i klassen och för mig tror jag lösningen på omgången kan vara att spika mig ur det här jämnspelade loppet som många garderar.

Bakom är loppet öppet och tidig är 9 Victory Island som är bra för klassen. Senast fick han ett snällt lopp och avslutade väldigt snabbt till slut. Då gick hästen med bakskor och man siktade mot det här loppet. Nu blir det barfota runt om igen och blir det tempo på loppet så kommer han att fälla många över upploppet.

12 North Lexus slog min tipsetta senast och även om han har ett dåligt spår här så är han väl bortglömd på förhand. Krävs såklart högt tempo på loppet för att han ska vara aktuell men det är långt ifrån omöjligt att det blir just det. Gynnas av tempo gör såklart även 11 Bizzi Blizz som har varit helt enorm på slutet. Ensamt sto här från bakspår i V75-final är såklart lite väl tufft men vi har inte sett botten i den här hästen ännu.

V75-6

Rank A: 6 B: 11-5-3-2-1 C: 4

En riktigt bra silverdivision med flera fina hästar som kommer hävda sig bra i guld framöver. En som redan gjort just det är 6 Baron Gift som redan hunnit med tre starter i guld. Han har gjort det mer än okej där han i första starten bara hängde med bakom hästar med sparade krafter och såg fin ut. Näst senast avslutade han sylvasst på Open Stretch och var nära att slå Bahia Quesnot på mållinjen. Senast hamnade man långt bak men stod återigen för en vass avslutning. Hästen var en outsider i snacket om Elitloppet och det är inget snack om att han kliver ner i klass till den här starten. Det är dock inget roligt läge han har fått här med flera snabba hästar invändigt. Hittar man bara ner i position och slipper dödens så borde man bli riktigt svårslagen i det här loppet. Jag trodde att hästen skulle bli klar favorit här men i skrivande stund är han bara andrahandare på 22%. Kan vara en spelvärd spik men då det kan bli lite krångel från det här spåret och man möter riktigt bra hästar så är det långt ifrån en given vinnare.

3 Varieta Luis var sådär overkligt bra senast när han med enkelhet plockade ner Elitloppsaktuelle Milliondollarrhyme. Det var en mäktig prestation och hade det varit kort distans även idag så hade jag spikat utan att blinka. Hästen är dock klart missgynnad av att det är längre distans den här gången och Gocciadoro påtalar att han gärna vill ha så få svängar som möjligt då hästen travar dåligt i kurvorna. Nu ser det ut att med största sannolikhet bli ett lopp i andraspår och då blir kurvorna ännu svårare att reda ut. Hästen har galopperat en hel del och trots prestationen senast så tycker jag att det är en kall favorit. Jag har faktiskt hittat två hästar till som jag måste ranka före honom den här gången.

11 Global Trust har tidigare visat sig klart bäst i spets där han är obesegrad efter 8 försök. Men efter att han fick börja gå barfota runt om så har aktionen flytit bättre och han kommer nu från två riktigt vassa segrar bakifrån. Näst senast kördes han fram utvändigt om ledaren med varvet kvar och kopplade sedan enkelt grepp och joggade hem det över upploppet. Senast svarade han för en mäktig svepning på bortre långsidan där han från tredje utvändigt flög till ledningen på närmast några steg för att sedan vinna överlägset. Nedstruken till spår 9 nu och sitter direkt i andraspår. Kan utmana om segern oavsett löpningsförlopp.

5 Heart Of Steel håller Peter Untersteiner som sin framtida Elitloppshäst och han var återigen fin senast på Lunden efter en tveksam insats näst senast. Han ser ut att höja sig några snäpp i ledningen och det klara huvudscenariot är att Peter blåser till spets direkt och sedan kör där. I ledningen är han obesegrad efter 3 försök hos Peter och får han ingen tokpress på sig så kan han leda det här loppet runt om också.

2 Hawk Cliff slog Global Trust enkelt när han vann för två månader sedan men håller kanske inte riktigt samma toppform nu även om han gått klart godkänt på slutet. Bra läge nu och det var länge sedan man fick den här hästen till så låg procent. 1 Mr Golden Quick är en sylvass spurtare som alltid är farlig om han får rätt resa och spara spurtkrutet till slut. Är inte snabb ut och behöver lite tur för att inte fastna långt invändigt här.

En riktig miljonskräll och långskott är 4 He’s A Diffacolt som är en riktigt startraket. Han lär enkelt spetsa initialt här för att sedan släppa till Heart Of Steel. Hästen har visat riktigt bra form på slutet och slog bland annat Hawk Cliff senast. Det är såklart tufft motstånd i en final men det är många sämre hästar en den här som vunnit från rygg på ledaren.

V75-7

Rank A: 8-15 B: 6-2-14-10-12-13-11 C: 5-1

Harpers Hanovers Lopp är en svårlöst historia i år och det känns verkligen inte lätt att välja tipsetta. Lyssnar man på fransmännen så låter det dock som att 10 C.D. är fullständigt stenklar. Det blir väldigt mycket snack om den här och jag tror att den är favorit innan spelstopp. Bazire har tagit över träningen på det här danska stoet och det är möjligt att han förvandlat henne helt. Hon har vunnit två långlopp i hans regi mot lite lättare motstånd än det här. Verbeeck säger att Bazire menar att hästen ska vara minst 20 meter bättre till den här starten och han kommer att köra offensivt. Skulle han få överta ledningen tidigt så kan han absolut rinna undan men jag vill inte köpa katten i säcken. Hästen är bara 5 år och ensamt sto i loppet vilket brukar vara väldigt tufft i den här typen av lopp. Hon står dessutom på den statistiskt sett överlägset dåligaste volten och känns inte som någon stark favorit om hon nu skulle bli det.

Efter många timmars pluggande går jag lite emot mig själv och tippar en annan häst på den ”missgynnade” volten. Nämligen 8 Ragazzo Da Sopra som står väldigt bra inne i loppet propositionsmässigt. Han har fått två lopp i kroppen nu och man har hela tiden siktat mot det här loppet. Senast körde Björn avvaktande i loppet som 2 Whipped Eggs vann. Han satt i kön hela loppet men avslutade sedan 11 sista 800. Det var nog en perfekt genomkörare inför det här och nu står man 20 meter bättre till jämfört med Whipped Eggs. Senast han mötte 15 Handsome Brad från samma start så vann Ragazzo, nu startar man 20 meter framför denne. Björn vann Harpers för två år sedan och han är riktigt vass på att lägga upp såna här lopp rätt. Ska dessutom bli riktigt intressant att se hur hästen har utvecklat sin hårdhet nere i Frankrike. Hästen har startat över aktuell distans 6 gånger tidigare i Sverige och varit bland de tre första 5 av dessa. Till 5% i skrivande stund är det ett av omgångens bästa drag!

15 Handsome Brad blev inbjuden till Elitloppet men tackade nej då man inte vill köra två heat samma dag med hästen. Istället går man ut här och det är klart att det här måste kännas som bästa hästen i fältet för dagen. Jepson är vass i vagnen och brukar ta rätt taktiska val. Är i skrivande stund knapp favorit men med mycket skrik på C.D. så kan han trenda neråt till slut och faktiskt bli riktigt spelvärd. Såna här lopp vinns historiskt sett oftast av hästarna på volten längst bak och för dagen är han bästa hästen där.

6 Magic Cash har alltid varit en talang och efter kastration har han verkligen fått det att stämma. För tre starter sedan vann han en V75-final överlägset från dödens och i starten efter vann han lika säkert igen efter att ha kört sig till spets i ett lopp över aktuell distans. Senast var inte hästen frisk och den insatsen är bara att glömma. Det känns inte som optimal uppladdning inför det här men Nurmos menar att hästen ska vara i bra ordning nu. Jorma lär satsa framåt direkt från springspåret och kommer man till spets lär man dra på där för att inte bjuda in tilläggshästarna. Den här hästen har tjänat lite pengar i förhållande till sin kapacitet och det blir inte lätt att plocka in tillägg om den här kommer till spets och är frisk.

2 Whipped Eggs vann överlägset på aktuell distans näst senast efter att ha dragit på i eget tempo i ledningen loppet igenom. Det svarade han upp med en riktigt bra insats senast där han efter ett riktigt tungt upplägg höll strålande till andraplatsen bakom Mellby Club.

14 On Track Piraten kan man inte sluta gilla och han ser verkligen ut att trivas med Rikard som tagit 3 segrar på 5 försök med hästen. Var ute i Örebro International senast och gick väldigt bra som tvåa även om han blev avslagen av en smykörd Mack Dragan till slut. Han trivs väldigt bra över distansen och i de senaste försöken har han slutat etta, etta, tvåa. Behöver ryggar så länge som möjligt nu för tiden men med rätt resa är han aldrig ofarlig.

De andra hästarna längst bak räknas sedan. 12 Canular är en stark fransos som det är bra rapporter på. Lite svår att sätta in i loppet men har gått bra tider och säkert fått en del hårdhet av loppen på Vincennes. 13 Balfour har riktigt hög kapacitet men har inte riktigt fått till det på slutet. Bergh har länge siktat mot det här loppet och skulle han löpa upp till sin förmåga så är han nog inte sämre än någon annan på volten. 11 Son Of God håller Redén väldigt högt och menar att det är en av de bästa hästarna han har fått fram. Det säger inte lite när det kommer från en tränare av den kalibern och hästen så bra som Redén tror så lär han bli en elithäst väldigt snart. Möter äldre hästar för första gången nu och får verkligen ett tufft test på vart han står. Är tufft inne i loppet pengamässigt och känns som att han spelas lite i överkant ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+5), asgaya3141 (+5)
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-25, 07:13   #2
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Bjuder på en skräll som känns bortglömd som dom har höga tankar om Miss Sober se upp för den idag.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td