|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 |
|
Jag räknar bara de kronor och kronor som betalas ut för det antal rätt jag får.
Dvs på 6r och 5r när jag får 6r och för 5r när jag bara får 5r. Utdelningen på dubbla 6or räcker inte ens nära till för att täcka alla 5or jag missar med V6. Även om jag har som utgångspunkt att spela på utfall som i första hand genererar alla rätt tillräckligt ofta med tillräcklig stor utdelning så är det en del av den krassa verkligheten att det ibland bara blir nära. Om man försöker räkna på hur mycket mer man skulle ha vunnit på V6 vs V65 över tid så kan man ( om man lever i en fantasivärld ) räkna med att man skulle ha fått 6r varje gång man spelade. Jag vet att jag är inte tillhör den absoluta toppen när det gäller hästöga och att välja vilka hästar jag ska spela på. Men jag tvivlar starkt på att ens du Grant, har alla rätt varje gång. Utfall där man har ett fel ingår i den totala uträkningen av kronor och kronor de med. De är inte målet. Snarare icke försumbara tröstpris/sidovinster.
|
|
|
|
#47 |
|
Spelar man10x10x10x10x10x1=100000:- så får man 1 (en) 5:a
om spiken missas. Det är lätt att tänka att man får många femmor om man missar i en avdelning. Men statistiskt så är det inte speciellt många. Men välj ut några av årets göttigaste fredagar så kan vi titta på det i efterhand. Mvh Uffe
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Antalet 5or spelar mest roll när man får 6r. Då är de statistiskt relevanta. Sprickomgångarnas relativt höga EV-bidrag kommer från alla de ggr ( ja, det går minst 20 nära på varje fullträff, iaf för mig ) man har ett fel vid relativt hög utdelning, Då kan en enda femma ge både 5- och 6-siffrigt. Och spricker man i ett gardlopp.....ja då.... Det är dessa 5or i sprickomgångar som är de man inte har råd att skänka bort till priset av en ytterst begränsad uppsida. Det finns undantagsrader som bör spelas med V6 även på V65. Men jag tackar ödmjukast för bidraget från alla de som har det som grundregel.
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
Ok. Ja. När det är JP får ni som grupp tillbaka mer pengar än ni satsade. Det stämmer bra.
|
|
|
|
#51 |
|
Om man alltid spelar V6 bidrar man inte så mycket till Strappa.
JP eller ej spelar ingen roll. För oss som räknar dåligt är det lättare att alltid spela V6 som förhandare, som efterhandare går det att diskutera. Mvh Uffe
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games" Senast redigerad av Grant den 2019-06-02 klockan 01:16. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Ni hade kostat mig pengar när jag får 5r om ni hade lirat V65 eftersom ni alltid har 6r.
Att slippa en kostnad är ungefär som ett bidrag.....eller nåt.
|
|
|
|
|