Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-09, 20:08   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

V86 Vaggeryd 12/6


Längd: 1000 m
Bredd: 19,5 m (2140 m), 19,5 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Vaggeryd ingår i vad vi kan kalla en av Sveriges "Sommarbanor" och höjdpunkten på sommaren för banan är just på Onsdag när V86 kommer på besök. 200 meters upplopp ligger väl strax över medel på de svenska banorna och kan bjuda in till härliga dueller upploppet ner.



Avd 1 2140m Volt

Jag har nämnt det tidigare här på Sharps att amatör tränaren Stefan Andreasson har haft fin stallform i år och på Onsdag skickats 7 Legacy H.H ut och får ett springspår med Jepson i vagnen. Tidigt till spets och kan nog leda det här loppet länge nu när det är snabba sommarbanor annars är väl 11 Stoletheshow hästen med stort H i detta loppet men 40 m kan bli svettigt att plocka in.
På mellanvolten finns 3 dugliga hästar, 9 Il Boscaiolo gjorde en plusbetonat upplopp senast men hur klarar den av spåret i voltstart? Galopperade direkt näst senast från samma spår men ställde sig väldigt snabbt så tappade inte så mycket. 8 I´m Sailing flög fram på upploppet näst senast och höll okej från dödens senast.

Avd 2 2140m Auto

Ja vem spetsar här egentligen? De snabbaste verkar ha fått de lite sämre spåren långt ut på vingen. 6 Rut K har kapacitet att spetsa men kan bli svårt att ta sig förbi 1 Amelia som är hygglig ut som jag tror jag lyckas hålla ledningen då de strax utvändigt inte visat sig så snabba tidigare. 7 Cinnamon Spitfire är vanligen också snabb ut och spetsade i sin senaste start och jag hade räknat in den som segrare men den fick ge sig på upploppet mot Untersteiners Very Many Legs. Så i min bok är 1 Amelia favorit till spets mot 6&7 som största utmanare. Det är dock en spårtrappa och det brukar ju sägas att hästarna långt ut på vingen är bättre i spårtrappa än "vanligt lottat" lopp. 11 Ivy League minns jag Peter U pratat om i det senaste starterna om att "det vinner när som helst nu" och visst senast fick den ta sin första seger senast då den kördes tidigt till spets. Svårare nu från bakspår givetvis.

Avd 3 1640m Auto

Mycket talar väl för att 3 Faboulous Journey tidigt sitter i spets och för bestämma en del, tog sin första seger senast med just det receptet efter att ha kommit 2:a varje gång i sina fyra första starter. Det finns dock utmanare om spets främst nr 5 Othella Marke enligt mig som även har gasglada Mikael J Andersson i vagnen som inte brukar ge sig i första läget vad det gäller spets körningen. Värt att lyssna av i lite intervjuer hur Mikael J lägger upp sin taktik. 1 Stephanie Divine är också den en startsnabb kuse och lär få ett fint lopp i vinnarhålet eller 3 invändigt. 7 Glamour Dancing gjorde en fullt godkänt insats i sin Sverige debut hos Peter U när Henriette Larsen tidigt körde hästen till ledningen och ledde sen loppet runt om på Tingsryds miles bana, där fanns krafter kvar!

Avd4 3640m Volt

Här kan vi snacka om ett rejält kraftprov inte de "vanliga" 3140m utan ytterligare ett halvt varv till!
4 Thriller NP har som mest tävlat över 2640m i Sverige med vann då trots ett tuff lopp då den kördes mot spets men fick svar så travade i dödens hela vägen man vann ganska enkelt ändå....Så styrka finns det!
7 Enzo AM har gjorde flera goda insatser i det senast över långa distanser och får den ett lopp i ryggar så fäller den många över upploppet!
9 Explosive Merlot vann senast mot bra motstånd efter att körts mestadels i dödens men jag tror hästen för offra sig en del här och göra mycket grovjobb själv vilket möjligen öppnar upp för tidigare nämnda Enzo AM eller om 10 Elliot Coger som startar 20m bakom för en bra start och hittar ryggar tidigt så gör även den alltid ett bra slutvarv...

Avd5 1640m Auto

Här kan det nog bli körning! Claes Svensson satsar säkert mot spets med snabbe 6 Whisky Akema den har dock svikit två gånger i rad från spets testar han igen eller väljer han vinnarhålet? Utvändigt om denna sitter otroligt snartsnabba 7 Ebony Boko som på egen kraft kan ta sig till spets trots det tråkiga läget.
4 Wollafur skrällvann i senast starten på V86 mot bra hästar som t.ex. Uppohoppa och återigen Whisky Akema jag tror dock det var en rejäl lyckoträff...
3 Dokonjo är alltid bra och ska givetvis räknas här! 2 Iago Zon gjorde debut i ny regi senast utan att imponera helt utan hängde bara med till en 4:e plats trots ett snällt lopp andra utvändigt, tappade en del in på upploppet men var uppe i rygg på hästen som kom tvåa över mållinjen så helt tömd var det nog inte ändå. 11 Flash Håleryd som inte riktigt har fått till det i de senaste men de finns kunnande!

Avd6 2140m Auto

Ja här kan det nog behövas en del streck för att "känna sig säker". Ska man gå kort så bör väl 3 Valnes Isidor vara första budet spets och slut möjligen men Juhani Partanen är inte en kusk jag lutar mig åt som spik på V86... 8 Lexus Håleryd höll tempot hela vägen in i mål senast över kort distans så att den nu har ett halvt varv till att tugga på är nog till fördel, jagar första segern i karriären!
10 Fireman AM avslutade bra och kunde avgöra på upploppet senast mot de loppets stora favorit.

Avd7 2640m Auto

3 Kennedy lär väl få ett offensivt upplägg och tar den sig till spets så ska dom vara bra för att plocka ner han!
2 Adde S.H har tagit till galopp tidigt i sina två senaste bilstarter men felfri sätter den oftast iväg snabbt och men jag tror inte den körs i ledningen över denna dryga distans om Adrian Kolgjini sitter och trycker i dödens med 3 Kennedy. 7 Global Warrior är också snabb ut men fick ge sig från spets senast mot sin stallkamrat men man försöker säkert att ta sig förbi Kennedy direkt i starten...
6 Vulcano N.P har bara levererat en gång i sina Sverige starter och det var i debuten för Dahlén då givetvis Jepson satt i vagnen, efter det har den gjort två svagare insatser och kommer nu tillbaka efter ett kortare uppehåll...

Avd8 2140m Auto

Storfavorit just nu är 1 Marcello Wibb det är ju ingen raket ut även om den är snabbare än medel så att den bara flyger till spets från spår 1 är inte alls givet i min bok. 2 Chapuy kan mycket väl snuva 1:an på ledningen om man väljer att ladda fullt ut. 8 Sato fick ju ett ruskigt tråkigt läge men jag vet att jag inte är ensam här på Sharps att hålla en extra tumma att det ska gå bra för Sato!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
greenj (+15), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av viking90 den 2019-06-10 klockan 16:54.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 11:29   #2
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 81
Sharp$: 169
Standard

Mycket regn nu under förmiddagen, undrar hur banan blir!?
Heppson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 12:06   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heppson Visa inlägg
Mycket regn nu under förmiddagen, undrar hur banan blir!?
Ser ut att bli uppehåll under kvällen och nytt regn vid midnatt.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 12:10   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Vaggeryd upplever jag som en av rikets mest "skrällvänliga" banor, får se hur det blir ikväll...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 13:04   #5
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Vaggeryd upplever jag som en av rikets mest "skrällvänliga" banor, får se hur det blir ikväll...
Hoppas på det när man har en skrällhäst med på v86-7 . Kommer ge info om den senare ikväll.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 13:58   #6
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2064
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av orroz Visa inlägg
Hoppas på det när man har en skrällhäst med på v86-7 . Kommer ge info om den senare ikväll.
Har lite feeling för en skräll här också. 10 Winner Bac gick bfro ffg på Valla sist och satt fast då med allt sparat.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 14:37   #7
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 81
Sharp$: 169
Standard

Nån mer som ska se detta på plats?
Jag kommer att vara där, om jag visste mer om dessa djur så hade jag gärna gett värmnings info. Till er
Heppson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 14:47   #8
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Avd5 1640m Auto

Här kan det nog bli körning! Claes Svensson satsar säkert mot spets med snabbe 6 Whisky Akema den har dock svikit två gånger i rad från spets testar han igen eller väljer han vinnarhålet? Utvändigt om denna sitter otroligt snartsnabba 7 Ebony Boko som på egen kraft kan ta sig till spets trots det tråkiga läget.
4 Wollafur skrällvann i senast starten på V86 mot bra hästar som t.ex. Uppohoppa och återigen Whisky Akema jag tror dock det var en rejäl lyckoträff...
3 Dokonjo är alltid bra och ska givetvis räknas här! 2 Iago Zon gjorde debut i ny regi senast utan att imponera helt utan hängde bara med till en 4:e plats trots ett snällt lopp andra utvändigt, tappade en del in på upploppet men var uppe i rygg på hästen som kom tvåa över mållinjen så helt tömd var det nog inte ändå. 11 Flash Håleryd som inte riktigt har fått till det i de senaste men de finns kunnande!
Whiskey Akema är intressant, nu kortare distans.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 15:03   #9
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 81
Sharp$: 169
Standard

Banan ser fin ut just nu!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
Heppson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 15:39   #10
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 663
Sharp$: 50021
Standard

Jens Sjödén V86 Vaggeryd på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 16:22   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Testar Kennedy till 5,25 på svs, dom snackade om att han numera känns stabil innan årsdebuten och han har ju faktiskt bara hoppat i en av fyra(i klar ledning i sista sväng med pappa i jollen) i år och alltså ingen med Adrian......
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 16:54   #12
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Rob Dyrdek i lopp7 är jag delägare i:

Han är lika startsnabb som en traktor och kommer troligtvis vara sist ut ifrån spår 12.
Blir det körning (eller tung bana) i loppet så finns det bra chanser att bli bland de 3. Brukar avsluta de sista 800m i 3:e spår och plockar många till slut.

4 vässande intervaller i måndags på rakbanan.

Svensk bike gick med det i senaste starten för första gången.
Barfota runt om.
Öppet huvudlag och ryckhuva.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), trance_error (+5), mackpeter (+3), asgaya3141 (+3), Fulsprit (+5)
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 16:58   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 727
Sharp$: 37593
Standard

Ikväll så spikar jag Fabulous Journey, Whiskey Akema och Adde S.H.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 17:46   #14
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Har för mig att 4 Mega Star är rätt snabb ut? Tror det kan bli lite körning mellan 2 och 4 här. Marcello Wibb är ju helt klart bästa hästen och borde nog hitta ut per omgående om CE är lite vaken.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-12, 17:51   #15
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

En skräll att se upp med 5 Red Rock Canyon Ås.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td