Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-03, 21:39   #46

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag som inte har någon vidare koll på olika utrustningar förutom lite huvudlag osv.

Vad är de några av hästarna har runt frambenen?

Har ju sett det när jag kollat nån enstaka gång på lopp från Australien så trodde det var nån standard grej för passgångare men såg det nu på åtminstone en av hästarna i försök två?
Jag kan inte se att någon av travarna har det.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 21:44   #47

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18421
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag kan inte se att någon av travarna har det.
Hmm, såg jag så galet. Svårt att se under loppen då det går så fort med nr 1 hans som blev trea bakom Greenshoe har inte han det?

Även nr 6 & nr 1 i försök 1.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 21:45   #48

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6223
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trazan Visa inlägg
Givetvis är travet ingen stor sport i USA. Travet är ingen stor sport internationellt sett över huvud taget. Inte ens om man jämför med galoppen. Men inom travet är USA ledande inom avel och tävling med unghästar. Imorrn kör vi E3-uttagningar på GS75 med några av de bästa treåringarna vi har i Sverige/Norden. Jovisst, fina hästar men hade inte haft ett enda dugg att hämta på Meadowlands ikväll.
Givetvis har våra treåringar inget att hämta jämfört med dopingprodukterna i USA. Jag är gammal nog att ha upplevt Sören Nordin, Wallner/Lindstedt o Svanstedt på nära håll. Ingen sensation att just dessa 3 flyttat över till USA. Djuret har i deras ögon noll värde, enbart resultat i tävling räknas. Målet helgar medlen, för att citera ett gammalt ordspråk.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 21:50   #49

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

1,5 timme till finalen. Den vill man verkligen inte missa.

Kul att se Hasse Backe och Lasse Kinch i vinnarcirkeln efter att deras superstjärna Greenshoe vunnit sitt försök. Den hästens avkommor ska bli kul att se om 4-5 år.
Trinity (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 21:50   #50

Trazans avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 2550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Givetvis har våra treåringar inget att hämta jämfört med dopingprodukterna i USA. Jag är gammal nog att ha upplevt Sören Nordin, Wallner/Lindstedt o Svanstedt på nära håll. Ingen sensation att just dessa 3 flyttat över till USA. Djuret har i deras ögon noll värde, enbart resultat i tävling räknas. Målet helgar medlen, för att citera ett gammalt ordspråk.
Du kan ta vilken svensk treåring du önskar och stoppa i den vad du vill. Kommer inte röra Greenshoe i alla fall. Ser ju ut att vara av en annan ras. Och om du tror att det beror på doping och inte det faktum att jänkarna är så mycket längre fram i aveln så är du duktigt trångsynt.
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 21:52   #51

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
1,5 timme till finalen. Den vill man verkligen inte missa.

Kul att se Hasse Backe och Lasse Kinch i vinnarcirkeln efter att deras superstjärna Greenshoe vunnit sitt försök. Den hästens avkommor ska bli kul att se om 4-5 år.
Lasse Kinch??
Gammal 2019-08-03, 21:54   #52

Trazans avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag som inte har någon vidare koll på olika utrustningar förutom lite huvudlag osv.

Vad är de några av hästarna har runt frambenen?

Har ju sett det när jag kollat nån enstaka gång på lopp från Australien så trodde det var nån standard grej för passgångare men såg det nu på åtminstone en av hästarna i försök två?
Jag tror det är hobbles du syftar på.

En gammal länk om den då Elitlopps-aktuella Market Share som tävlade med just hobbles:
https://www.expressen.se/sport/trav/...-utrustningen/
viking90 (+5), Trinity (+1)
Gammal 2019-08-03, 21:56   #53

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Shooter! Hoppas den sitter nu och lite roliga går in. Bort med Åke nu. 4an har ju bäst tider senaste tiden men i enklare gäng och möter nu äldre. Undrar hur 6an är? Behöver nog lopp så det va nog bra att du inte tog med den.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 21:56   #54

Standard

Citat:
Lasse Kinch??
Ha ha. Lasse Granqvist såklart. Blandar ihop sportkommentatorerna.
Gammal 2019-08-03, 21:58   #55

Standard

Citat:
Ha ha. Lasse Granqvist såklart. Blandar ihop sportkommentatorerna.
Ja, det är din nivå. Som att påstå att V75 = STL.
Gammal 2019-08-03, 22:00   #56

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18421
Standard

Citat:
Jag tror det är hobbles du syftar på.

En gammal länk om den då Elitlopps-aktuella Market Share som tävlade med just hobbles:
https://www.expressen.se/sport/trav/...-utrustningen/
Tack!

Gjorde en egen forskning och kom fram till samma svar, och att det används för att "hjälpa" hästen att trava eller kanske tvinga hästen till att trava även om den vill galoppera...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-03, 22:02   #57

Standard

Citat:
Du kan ta vilken svensk treåring du önskar och stoppa i den vad du vill. Kommer inte röra Greenshoe i alla fall. Ser ju ut att vara av en annan ras. Och om du tror att det beror på doping och inte det faktum att jänkarna är så mycket längre fram i aveln så är du duktigt trångsynt.
Doping och klimat är skillnaden. Inget annat. Skulle Båth flytta över till USA och vara lika samvetslös som Åke skulle han dominera även där.
Gammal 2019-08-03, 22:03   #58

Standard

Citat:
Ja, det är din nivå. Som att påstå att V75 = STL.
V75=STL=travets elitserie. Det trodde jag du visste. Alla hästar som inte matchas mot unghästloppen vill starta i klassloppen på V75 när dom är tillräckligt bra och står rätt inne i resp klass. Eftersom V75-spelet består av 7 lopp och STL loppen av 5 måste så klart V75 kupongen varje lördag kompletteras med två lopp till. Vad det är för lopp varierar från lördag till lördag men det är bara i undantagsfall STL loppen läggs utanför V75 spelet. Har du lärt dig något nu?
Gammal 2019-08-03, 22:07   #59

Trazans avatar

Standard

Citat:
Doping och klimat är skillnaden. Inget annat. Skulle Båth flytta över till USA och vara lika samvetslös som Åke skulle han dominera även där.
Säger inte att tränarna i USA är bättre, snarare tvärtom. Men hästarna däremot. Och det beror såklart på att de är flera generationer före. Det är ju bara att kolla på exempelvis Nuncio och Propulsion som kommit från USA och totalt dominerat. Har de varit dopade i Sverige eller har de dominerat pga. att det är fantastiska hästar?
Gammal 2019-08-03, 22:08   #60

Standard

Citat:
V75=STL=travets elitserie. Det trodde jag du visste. Alla hästar som inte matchas mot unghästloppen vill starta i klassloppen på V75 när dom är tillräckligt bra och står rätt inne i resp klass. Eftersom V75-spelet består av 7 lopp och STL loppen av 5 måste så klart V75 kupongen varje lördag kompletteras med två lopp till. Vad det är för lopp varierar från lördag till lördag men det är bara i undantagsfall STL loppen läggs utanför V75 spelet. Har du lärt dig något nu?
Av dig har jag inte ett skit att lära! Försök att förstå att V75 inte är detsamma som STL. Men det är förmodligen långt över din horisont.
Svara

td