Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   Hur spelar du spelare? (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/37123-hur-spelar-du-spelare/)

Grant 2020-01-10 18:29

Du tävlar med de rader du lämnar in. Nu halkar du egentligen in på
reduceringsgrad och rädslan för att reducera för mycket.
Alla reducerar egentligen då grunden alltid är allaxallaxalla osv.
Det man gör när man reducerar är att ha en egen insatsfördelnong.
Vid matematiska system är fördelningen linjär?

Mvh Uffe :)

Grant 2020-01-10 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 662227)
Lägger in kvällens matematiska med garanterad vinst och sen
reducerar jag bort mig.

https://www.jokersystemet.se/t/BGKPqzFg7KCP

Mvh Uffe :)

GGS 2020-01-11 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Gotland (Inlägg 662194)
Nja, jag skulle säga att merparten av alla system som spelas har många rader med fler än tre favoriter... men även rader man inte tror särskilt mycket på. Och att betala för dessa är ju kanske inte alltid optimalt. Inte när man inte behöver. Tvingas man lira matematiskt så är det svårt att hålla sig till det såklart. Men det går.

Ett sätt kan vara att plocka bort favoriter man tror mindre på. Och på så sätt minska antalet rader med låg utdelningspotential. Men det är inte helt enkelt. Man får göra en avvägning helt enkelt. Men det är det få som gör. Inte alla.

Att bygga spelvärda matematiska system som är långsiktigt framgångsrika är en konst som inte särskilt många behärskar! Få förstår ens innebörden av det utan ryggar istället multivarvade jättelappar med spikar på dagens tre största favoriter och förväntar sig att bli ensamma vinnare! När de sedan vinner så kommer frasen "utdelningen kan man inte göra något åt"...


Ungefär 70% av alla inlämnade rader på V75 innehåller 1-3 favoriter.
Idag såg det ut på följande vis 1=11% 2=28% 3=31% grovt räknat.

Henkes 2020-01-12 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av GGS (Inlägg 662610)
Ungefär 70% av alla inlämnade rader på V75 innehåller 1-3 favoriter.
Idag såg det ut på följande vis 1=11% 2=28% 3=31% grovt räknat.

Större delen av de 30% som återstår har då 4 eller fler favoriter, lite många... fast en del rader har kanske 0 favoriter?

En kommentar kan vara att rader med fyra favoriter inte behöver vara fel, om de bara innehåller en eller två rejäla skrällar.

GGS 2020-01-12 15:29

Citat:

Ursprungligen postat av Henkes (Inlägg 662678)
Större delen av de 30% som återstår har då 4 eller fler favoriter, lite många... fast en del rader har kanske 0 favoriter?

En kommentar kan vara att rader med fyra favoriter inte behöver vara fel, om de bara innehåller en eller två rejäla skrällar.


Ungefär så här såg det ut igår på V75

0=2 %1=10% 2=30% 3=30% 4=20% 5=7% 6=1% 7=0,1% grovt räknat, kan ju variera från gång till gång.

Visst finns det massor av rader med fyra favoriter som kan ge bra betalt, men vill man undvika att spela rader som ger dåligt betalt så är det bättre att spela mot en viss min-utdelning än att ha villkoret max 3 favoriter.

Grant 2020-03-23 14:07

Återupplivar tråden pga. hårt tryck från Sharpsare som vill mer.
Kvällens V64 blir en "glidare" som reduceras 90%, precis så
som Strappa vill ha det.

Mvh Uffe :)

Grant 2020-03-23 18:20

V64
 
Kvällens bortreducering?

https://www.jokersystemet.se/t/hbh6pmVtqoah

Mvh Uffe :)

Strappa71 2020-03-23 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 677819)
Återupplivar tråden pga. hårt tryck från Sharpsare som vill mer.
Kvällens V64 blir en "glidare" som reduceras 90%, precis så
som Strappa vill ha det.

Mvh Uffe :)


Hur vill jag ha det?

Har jag någonsin sagt att någon reduceringsgrad är att föredra framför någon annan?

Det jag har propagerat för är att fokusera på de kvarvarande radernas kvalitet. Reduceringsgraden kan vara hög eller låg eller mitt emellan. Men det är bland det sista man ska lägga någon större energi på.

Grant 2020-03-23 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 677892)
Hur vill jag ha det?

Har jag någonsin sagt att någon reduceringsgrad är att föredra framför någon annan?

Det jag har propagerat för är att fokusera på de kvarvarande radernas kvalitet. Reduceringsgraden kan vara hög eller låg eller mitt emellan. Men det är bland det sista man ska lägga någon större energi på.

Skojade lite Strappa. Jag har heller ingen bestämd siffra, men tror att antalet
rader man lämnar in måste vara tillräckligt stort. Vi drömmer vidare.

Mvh Uffe :)

Strappa71 2020-03-23 19:35

Väntevärdet lider inte så mycket av låga insatser. Men det blir ju SJUKT långväntat om man lämnar in för få rader.

Där håller jag med dig helt.

Jag vet att jag är totalt humorbefriad när det gäller det aktuella ämnet. Ibland missar jag lite skojsigheter. Det är en smäll jag får ta..... :)

Grant 2020-03-23 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 677862)

4 på ramen och 2 rätt efter reducering.

Mvh Uffe :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved