Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-18, 12:49   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V4 Sydafrika Turffontein 17/6


V4 Turffontein 17/6

Första start 14:40

Omgången


Dagens omgång är lite speciell då det är 4 Maidenlopp och inga handikapp, dvs alla går med lika vikt 60 kg. Startnummren är inte samma som Startboxnummret .Startnummer 1 är dock hästen med högst formtal i loppet , startnummer 2 har näst högst startnummer osv i fallande ordning.
Det som gör det lurigt idag är att det finns ostartade hästar med i startfälten.

Avd 1 har 1 Ostartad – 10 Grace from Above
Avd 2 har 1 Ostartad – 12 The Gypsy King
Avd 3 har hela 5 ostartade – 8,9,10,11,12
Avd 4 har också 5 ostartade – 8,9,10,12,13

Så de som har bevisade meriter har låga startnummer och de som är Osatartade och kan vara bättre än de som startat har höga startnummer.
De dom startat och visat sämre resultat har alltså startnummer mellan de lägsta startnummren och de högsta startnummren med ostartade hästar = Sund strategi är att dissa de mellersta startnummren idag. Lågt eller högt som gäller.

Dagens Jockeys


Gavin Lerena och Callan Murray sticker ut med klart bäst resultat på banan – 24 resp 18% segrar

Därefter kommer ett stort antal Jockeys med liknade resultat.
Sampson, Khumalo, Mxoli, Rensburg,Danielsson och Ferraris är normalt de bästa i gruppen bakom Lerena och Murray.

Dagens Tränare

Mick de Kock
och P A Peter är de två segerrikaste tränarna på banan , båda segrar med 17% av sina starthästar.

I gruppen bakom så är normalt Laird, Van Vuur och Houdalakis framgångsrika på Turffontein.

Avd1


1 600meter gräs och här tycker jag inte de som startat visat upp några tecken på att vara undantagshästar/vinstmaskiner.

Jag spikar den enda Ostartade hästen i fältet:

10 Grace From Above – skulle haft startbox 6 men är nerstruken till startbox 5 vilket är bland de bästa spåren över distansen. I sadeln sitter Ferraris som har extra bra resultat med PA Peter tränade hästar .

Har läst en intervju med Tränaren som tycker att hästen är klart över medel bland sina unghästar och att man egentligen inte tänkt anmäla men då han såg klassen på motståndet kunde han inte låta bli att anmäla . Enligt tränaren så är Grace from Above klassen över de han möter idag.

Rank A 10 B 2-3-1-12-4

Avd 2


1 600m gräs igen – jag kör på strategin låga startnummer + den ostartade

Rank A 2-12-6-3-1-4

Avd 3

1 160m gräs – Rakbana.

Här bör man tänka på att de yttersta startboxarna har bäst statisitk på Rakbanan.

1 Cosmic Ray startar efter strykningar från box 6 vilket är halvbra spår . Tränare Tarry och Jockey Hewitson är en stark tränare/Jockey kombination och med startnummer 1 har Cosmic Ray högst formtal av de 7 som fått formtal i loppet.

12 Sanuk kommer också från stall Tarry och jag tror man satt upp Ferraris på bästa stallchansen.
Sanuk är ostartad men kommer från toppstall och med gott rykte. Startbox näst längst ut är ett stort plus! ( startbox 11 efter nerstrykning)

2 Arabella Queen
har näst högst formtal , Khumalo i sadeln och startar från yttersta startboxen= bästa utgångsläget. ( startbox 12 efter nerstrykning)

Rank A 12-2-1 B 5-4-3


Avd 4


1 160m gräs och rakbana igen

3 Golden Duke är just nu dagens största favorit men har en tredjeplats som bäst på 5 starter.

Har fått stryk av 1 Numberninetynine bägge gångerna dessa mötts och som jag ser det borde 1 vara favorit i loppet – men det är ett öppet lopp! Flera av de ostartade kommer från toppstall och med bra stam. Det som talar för 3 Golden Duke är Lerena i sadeln och det gynnade yttersta startspåret. 3 Rankas högt men storfavorit bör hästen inte vara

Jag skippar att ranka B gruppen och streckar både A och B gruppen

Rank A 1 B ( utan rankordning) 2,3,4,5,9,10,11

__________________________________________________ ________

Dagens Systemförslag

1) 10 Grace From Above ( 2-3)
2) 1,2,3,4,6,12 (5-13)
3) 1,2,12 (5-4)
4) 1,2,3,4,5,9,10,11 (8-13)

1x6x3x8= 144 rader / 288 kr

ett något mindre spelförslag än normalt då omgången är lite speciell men ostartade hästar i loppen och jag kan inte med gott samvete föreslå stora dyra system idag.

Men jag har gjort så kvalificerade bedömningar jag bara kan av både de startade och ostartade hästarna idag.

Spiken 1 första är med 50 minuter till första start streckat till endast 11%
slutar nog på 16-18% men allt under 25% på Grace from above ser jag som ett fynd.


Lycka till ni som prövar V4 från Sydafrika i eftermiddag

själv missar jag de första 1-2 avdelningarna live men ser i kapp och hoppar in med hejarop om det finns Sharpsare med chans till alla rätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Henkezan (+5)

Senast redigerad av Basse den 2020-06-18 klockan 12:51.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td