Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-05, 06:06   #1
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

V86 Mantorp 5/8


Ställer frågan.Tror ni att Mikael J Andersson laddar framåt med Fredric Palema från 20 fållan?Lyckas han med det och får vila där framme så kan det gå vägen.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 10:01   #2
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Svar JA.
Sitter i spets efter 250 m, ser ingen i fältet som kan trycka i dödens heller. Bör ju vinna enkelt vid sunda vätskor?
16% i nuläget är en bjudning av guds nåde.. lär stiga till 30% innan spelstop tror jag, helt ok det med.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 10:21   #3
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Liten genomgång om loppen:

1: 8 Fredric Palema sitter i spets direkt, ska slås därifrån. Utgångshäst kanske spik.
Närmast bakom kan 3 Dream Cash, 11 Royal Navy Neo och 5 A Deal is a deal utmana i första hand. Superskräll är 10 Bags simoni som har galet bra form.

2: Utgångshäst 12 Oracle Tile. Bör runda dessa, inte mycket emot. De 3 värsta motbuden har dock spår 1 2 och 4, alltså väldigt mycket bättre lägen.. Även 9 räknas men svårt från bakspår.... Superskräll 5 Cool Mcqueen som ska gå första jänkarvagn och barfota från fint spår.

3: Utgångshäst 5 Dreamoko. Bör få överta av stallkamraten nr 4 här som återkommer i Goops träning efter vila. Laddas mot spets och släpp till 5an, sen händer nog inte mycket.. 7an tål inte dödens och struken sen senast, 8 har fått många tuffa lopp, kör Örjan i dödens igen lr tar han 3-4e ytter och kör till slut? Oavsett har en Dreamoko i fin form med spetsläge bra chans!
3 Wild Love och 10 Dear Friend tycker jag är hårt streckade.. 3 gör debut mot dessa hästarna och 10 har för dåligt spår och det lär inte bli tempo på loppet som båda dessa spurthästarna vill ha. Superskräll är 4 Giveitgasandgo från rygg ledaren.

4: Väldigt enkelt Lopp. Är Barbro Kronos i närheten av de 2 senaste loppen vinner hon detta lätt. Är hon sämre lr tex galopperar kan alla andra vinna. Så antingen spik lr alla 12 här. Strecka efter plånboken. Superskräll 1 Staronyourmarks om formbättring.

5: Utgångshästar i Spetshästen nr 6 Missle Hill (tror ej 7 laddas från detta läget och stör i spetsstriden) och bästa hästen nr 9 Zarenne Fas. Ska räcka långt med dessa, tror 9an tar dödens efter halva loppet och sen blir det strid upploppet ned.
Bakom kan 7 Zio Tome Jet i toppform, 10 Inti Boko (bäst där framme direkt) och kanske nr 5 Evens Cool boy skrälla. Superskräll är 2 Cab Lane från rygg ledaren om stenhårt tempo.

6: Står helt mellan 3 och 4. De 2 är mil bättre än övriga hästar även om 5 Karat Band är fin den med. Dock inte på samma nivå (än).
4 Bör ta spets här. Kör 5an länge mot den så vinner ju 3 enkelt, får 4 bestämma blir det hårt mellan 3 och 4. Två streck och så går man vidare. Superskräll är 10 Go West Young man som utvecklats bra på slutet och har fin startrygg i nr 4.

7: Utgångshästar är 4 Tonique med perfekt läge för spets lr bra resa för sin spurt, 9 Grand Diva Sisu som inte är riktigt erkänd för hur bra hon är, samt bästa hästen nr 11Ganga Bae som nog vinner om den körs fram i tid. Bakom dessa är det lång ttill nästa hästen, men det är kvallopp och då får ibland spetshästen sitta ifred då en del är nöjda med o bara gå vidare. Därför streckas även 1 Del Ray Pellini till fin låg procent.
Superskräll 1 Del Ray Pellini.

8: Utgångshäst 6 Elegant Ima som övertygar ngt otroligt. Läser man interjuerna för 5 9 10 och 12 så har de gett upp att vinna redan låter det som och ska "bara" gå vidare från försöket. Då är det bara 4 kvar som är emot favoriten. Den gick superbra sist, var inte långt efter i mål. Startrög dock och hamnar kanske som bäst i 4e utvändigt lr ngt.. Men till låg procent kan den vara intressant att dubbla med ändå kanske? Fin utveckling i den hästen just nu! 2 Cup of Tea konstigt hårt spelad. Vann Med Örjan sist men möter flera ggr hårdare hästar nu ska vara chanslös mot dessa.
Superskräll 5 Furies Rain från rygg ledaren.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10), shasha (+10), MikaF (+8), viking90 (+8), Trinity (+5), Torstens (+5), asgaya3141 (+10)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 12:02   #4
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Avd 2: verkar så svårt att jag streckar "nollprocentarna" 6-7.8 och går vidare...
5:an får hänga med också; tack Mr_Stylez!

Senast redigerad av valo den 2020-08-05 klockan 12:03. Anledning: tillägg
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 12:14   #5
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

PS Också läge att gardera avd. 7 där toppkuskar kör skrällar. Tar alla där... Sedan får favoriterna göra sitt i de andra loppen med något ytterligare undantag för skräll, - fun-
derar lite mer där.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 12:20   #6
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

PS2. "Halva Danmark" har spelat ned Maroma Wibb hittills i 4:e trots spåret. Birger Jörgensen är väl inte så ofta i Sverige? Kan väl vinna om Babsan gör bort sig? Men jag har inte råd med den, spikar nog Babsan...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 14:38   #7
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Idag såg faktiskt V86 greppbart ut V4-loppen är det ingen B-loppskaraktär över då är det bara att lösa de fyra första avdelningarna som återstår för er som spelar

Jag tycker V86 är för svårt och spelar otroligt sällan det ska vara om det går på en norrlandsbana då men jag har även bara varit åskådare där

Ni kan få en spik av mig Missile Hill tror jag inte vinner det loppet borde 9 eller 10 vinna Sen borde minst en av 11 eller 6 eller till och med båda vinna DDloppen och i V86-6 låser man på 3 & 4 och går vidare till gå Vill man ta ställning ger jag tipsnicken till 4 Brother Bill

Senast redigerad av joppe59 den 2020-08-05 klockan 15:27.
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 14:47   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ganga Bae må vara överstreckad(40%) en aning, men ska väl inte ge 4,50 på Unibet för den skull?!?...finns ju flera scenarier som ger den som vinnare, trots spåret...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 14:56   #9
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Det är bara dom sex första som går vidare hm Jag tror att det är större chans att Jorma vinner än att han förlorar det här loppet beroende på hur loppet körs....och vilken stallorder Jorma har? Det tror jag egentligen inte att han får av någon -direktiv hur han ska köra....

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ganga Bae må vara överstreckad(40%) en aning, men ska väl inte ge 4,50 på Unibet för den skull?!?...finns ju flera scenarier som ger den som vinnare, trots spåret...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 15:02   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Det är bara dom sex första som går vidare hm Jag tror att det är större chans att Jorma vinner än att han förlorar det här loppet beroende på hur loppet körs....och vilken stallorder Jorma har? Det tror jag egentligen inte att han får av någon -direktiv hur han ska köra....
Jo, skulle man köra en ren prepare, så skulle man nog valt någon annan än Jorma...men visst, skulle ju kunna bli så, 4,50 är oavsett för högt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+4)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 15:33   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jo, skulle man köra en ren prepare, så skulle man nog valt någon annan än Jorma...men visst, skulle ju kunna bli så, 4,50 är oavsett för högt...
Jorma brukar ju oftast köra hästen, så det skulle vara konstigt om de petade honom även om de bara kör för en finalplats. Vettig chans ändå eftersom motbuden inte heller verkar vässade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 15:42   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Däremot är jag inne på att ev. spika Åke L i samma lopp...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 15:42   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jag spikar Sorbet, Missle Hill och Elegant Ima.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 15:51   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ganga Bae må vara överstreckad(40%) en aning, men ska väl inte ge 4,50 på Unibet för den skull?!?...finns ju flera scenarier som ger den som vinnare, trots spåret...
Stefan Melanders krönika i expressen igår indikerar väl att det blir ett snällt lopp inför derbyuttagningarna.

"Är en av mina bättre hästar och går aldrig att räkna bort. Men här är läget svårt vilket komplicerar allt. Jag hoppas på ett snällt lopp. Skor runt om , svensk sulky och öppet huvudlag"
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 16:05   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Maroma Wibb ger 5ggr på plats på Unibet, stenhårt spelad nu på atg, iofs inte så mycket att bry sig om, men 5ggr går nog att testa...Skulle vi plocka bort Barbro o Keira, så skulle vi nog inte få 5ggr som vinnare och någon av dom skulle ju kunna ha en dålig dag eller galoppera...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td