Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-19, 08:17   #1
JLO
 
JLOs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: bushen
Inlägg: 112
Sharp$: 1578
Standard

V75 Bergsåker 23/10


vi får väl sparka igång en liten tänkar hörna till helgens tävlingar!!
Några tankar så här i början av veckan??
__________________
YNWA
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av JLO den 2010-10-19 klockan 09:12.
JLO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 09:41   #2
Banned
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 1
Standard

V 75


Det finns massor av stora favoriter men vi ska fälla de flesta av dem.

Man får plugga kika i arkivet och inhämta info så brukar det utkristalisera sig i slutet av veckan vilka man kan luta sig emot.
Pengar denna vecka blir sådär tror jag,några favoriter ser för bra ut.

Hallsta tar han 20 på dessa? Skully spets slut? 2 hästars i första avd Conrad mot Tintomara.

Boman ser fin ut för dagen kan han fällas?

Avd 7 Nahar är helt överlägsen detta gäng bara han står på benen ...men gör han det?

Gott att spekulationerna är på g redan *s*
Alex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 10:10   #3
JLO
 
JLOs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: bushen
Inlägg: 112
Sharp$: 1578
Standard

Här skall pluggas!! skall höra mig för lite med en kompis i umeå, som har fina kontakter på norrlands banorna. Dom har haft häst hos Salmela och han jobbar som hovslagare. Kan alltid finnas nån fin info att ta del av..mvh
__________________
YNWA
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
JLO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 14:45   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Här är man tidigt ute ja! Jag får väl ta en kik också då.

Conrad borde ha bra chans att spåra hela vägen i ett tunt silverlopp. Tintomara har varit grym länge nu, men är så långsam ut att det kan bli svårt den här gången. Blir det rejält tempo, vilket inget egentligen tyder på, gillar jag Rano.

Guld ser riktigt klurigt ut! Jag hoppas Yanantin Boko blir bortglömd igen.

Hallsta Lotus bara vinner! Lite långt mellan starterna men medeldistans, bara 13 hästar, ensam på tillägg och inte fullt så blodigt motstånd är stora plusfaktorer.

Stoloppet ser ojämnt ut. Kommer Hello Dolly till ledning tror jag hon vinner. Soliders Memory har imponerat rejält på mig och har bra chans trots läget, hoppas hon blir bortglömd. Hade inte en chans senast när alla var i vägen. Förutom dessa borde det vara tilläggshästarna som gör upp om det.

Klass 1. Rejäl Karsk har en orättvis rad. Cyklon Sund har varit fantastiskt bra senaste tre. Jag tror favoriterna kan få svårt att rå på dessa.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 19:44   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

OT rensat. Diskussioner om V64 samt annat får ni ha i en separat tråd och inte här. Här ska endast V75 diskuteras

/MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-19, 20:29   #6
JLO
 
JLOs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: bushen
Inlägg: 112
Sharp$: 1578
Standard

Har lite känsla för El sueco i avd 6. Ulf ohlsson upp i jollen nu, ist för Långben. Klart kuskplus tycker jag!. vad tror ni då?
__________________
YNWA
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
JLO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-20, 06:51   #7
Banned
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 1
Standard

Uffe Ohlsson kontra "Långben" ja det är som att jämföra en filé med en hamburgare ungefär.

Saken är den att även kusen Sueco är knepig *s* men i detta sällskap ska han räknas.
Alex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 16:14   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

El Sueco är nedstruken till spår 5. Givet att gå emot Boman då! SPIK

Scully gully, ja hur länge ska man jaga henne? Jag hoppas det är sista gången för hon har gjort sig förtjänt av en totoseger iår. 7? v75starter iår och inte en enda seger. Nu kommer årets första. SPIK

Sedan tänker jag rygga storavinsters spik på Madamacristina Cof.

Mao 3 färdiga spikar.

Kallblod kör jag med 2,3,7,8,9,13. Ska någon bort härifrån så är det hallsta lotus.
I sista har jag 7 hästar
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-22, 20:28   #9
JLO
 
JLOs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: bushen
Inlägg: 112
Sharp$: 1578
Standard

polaren från umeå spikar också el sueco=) verkar som det e positiva tongångar där!!! vi hakar på där.. lycka till alla, o SKÅL!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
YNWA
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
JLO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 00:50   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 363
Sharp$: 1368
Standard

kuskintervjuer från aftonbladet + , för er som inte har det
Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet PLUS
V75-1

1 Conrads Garland (Åke Svanstedt) visade toppform via vass avslutning senast. En mycket bra uppgift nu och ska ha god chans att leda från start till mål.

2 Simb Robitaille (Susanne H Osterling) har inte haft något passande lopp. Mest därför han inte har startat. Överraskade lite senast när han slog ihop och galopperade. Varför vet jag inte. Brukar vara travsäker och stabil. De dubbla galopperna på slutet är inget att fästa sig vid. Med maximal resa kan han ha en platschans. Det är ett tufft lopp, säger Sanna.

3 Meadow Zoot (Torbjörn Jansson) ska det vara bra med så vitt jag vet. Formen börjar närma sig topp. Han har varit bra varje gång i år men har haft så dåliga spår. Nu fick han ett bättre läge men då är det fel distans istället. Som jag ser det är det ett tvåhästarslopp. Kan han vara trea-fyra är jag nöjd, säger Anders Öberg.

4 Blue Rocket (Jorma Kontio) möter tuffa hästar men är som vanligt. Håller länk-borttagen-pga-tidigare-spamformen. Det blir svårt. Vi är glada om vi får en peng om man säger så. Vi vill att han får ett snällt lopp, säger Tina Lisell.

5 Little Rainbow (Ulf Eriksson) gick jobb i onsdags och känns för jäkla fin. Jag har aldrig känt honom som han är nu. Kanske börjar hitta rätt. Jag har inte haft honomlänk-borttagen-pga-tidigare-spam så länge. Mjuk och fin men det är hårda hästar emot i den här klassen. Conrads Garland är väl bra. Det blir svårt men vi ska köra om det, säger Richard Smith.

6 Staro Cold Carat (Lars Lindberg) känns det bara bra med. Nu har han fått spår lite för långt ut och möter bra motstånd. Så han känns inte tokhet. Inga ändringar. Platschans, säger Jimmy Jonsson som är försteman hos Robert Bergh.

7 Count Harry (Björn Goop) gjorde ett bra lopp på Hagmyren. Fick inget optimalt lopp men håller kanonform. Spår sju är inte bra. Kusken får försöka hitta på något. Det är ofta hopplöst att backa från start. Hästen håller kanonform men det var synd på läget, säger Pekka Lähdekorpi.

8 Västerbo World (Per Lennartsson) känns bra i jobben men har ett dåligt spår. Så mycket mer än så kan man inte säga. Blir inga större förändringar på balans eller utrustning heller, säger Mats Bucht.

9 Tintomara Hornline (Bo Eklöf) var mycket fin senast. Första utmanare. Hon duger bra i klassen. Oavsett upplägg.

10 B.B.S.Bigtrade (Fredrik B Larsson) kom helt fel på det senast men kändes annars bra. Var inte helt tom i mål. Med lite flyt på vägen hoppas jag att han dyker upp där framme någonstans. Uppåtlänk-borttagen-pga-tidigare-spamform på en häst som är väldigt bra i grunden. Utan skor, säger Fredde.

11 Startar ej

12 Rano (Ulf Ohlsson) känns fin i träningen och jag var nöjd med comebacken senast. Lite bortlottad här och behöver tur men formen är nog bra. Det blir mest ett lopp till i kroppen nu härifrån. Vi får ligga lågt från tolfte i V75, säger Uffe.
V75-2

1 Nisse National (Håkan Skoglund) visar form och har smaskigt läge. Tidig.

2 Nantucket (Örjan Kihlström) var okej i årsdebuten och jag trodde att han skulle vara vassare på Valla. Möjligt att han fick starta för tätt. Var seg även om han vann. Känns betydligt rappare efter det. Bra läge och distansen grejar han bra. Hästen har fortfarande lite pengar på sig kontra sin kapacitet, säger Stefan Hultman.

3 Cinamon Boy (Per Lennartsson) möter otroligt mycket hårdare motstånd nu även om det är jättefina förutsättningar för honom. Spännande att se var han står i V75-konkurrensen. Man kan sträcka sig till att han är en outsider. Han har varit bra men det är i enkla motstånd, säger Lasse Widestedt som är försteman hos Per.

4 Spirit Over (Bo Eklöf) har hittat en ny växel sedan vi började köra barfota och utan skydd. Senast hoppade han när han korrigerades i sidled. Var inte riktigt kurant i halsen heller. Är åtgärdad och har vilat. Känns pigg och fin men räcker inte ända till vinst på V75, säger Thomas Lönn.

5 Ridgehead Emil (Torbjörn Jansson) är allting bra med och jag tror att formen ska vara bra. Han känns faktiskt fin. Allting verkar bra. Får hoppas att han kommer ner och kan få ett bra lopp. Nu är det tuffarelänk-borttagen-pga-tidigare-spam motstånd men han är en av två-tre som kan räknas, säger Christer Nyström.

6 Sandalett (Kajsa Frick) har vuxit flera klasser efter sommaren när hon gått barfota. Mycket fin senast. Intressant att prova henne på V75. Min häst kan öppna bra och hamna bra på det, säger Kajsa.

7 Yokaz (Stefan Arvidsson) var jag nöjd med senast. Stod hårt inne i loppet men sprang med på ett bra vis. Det känns som att hästen klivit framåt formmässigt med det sista loppet. Känns både piggare och fräschare. Men från ett byngligt läge ser det chansartat ut, säger Stefan.

8 B.B.S.Centra (Kristian Lindberg) har gjort det bra och känns fin. Vunnit två raka på bra sätt i enklare motstånd. Senast vann hon på en bra tid. Har liksom gått framåt med varje lopp. Jag måste köra en bit men det är tveksamt om det går att ta en längd på Sandalett. Ska tas med på tre-fyra streck, säger Kristian.

9 Means Nothing (Ulf Ohlsson) verkar allting bra med. Han tränar som han ska. Bra läge. Jag är lite positivt även om det är klart att det kanske är lite för tufft. Vi får prova så får vi se. Allt är i alla fall bra med hästen, säger Henrik Svensson.

10 Mr Wiseman (Jonas Martinsson) är likvärdig med Means Nothing. Allting verkar bra men läget är något sämre. I träningen känns det som att de är ungefär lika bra, säger Henrik Svensson.

11 Victor Palema (Åke Svanstedt) har vi precis köpt men efter de rapporter vi fått ska han göra det bra på lördag. Som sagt så kommer vi själva att se honom i löp för första gången. Startspåret kunde varit bättre men rapporterna är väldigt bra, säger Wigdis Johansen-Teigland.

12 Valleystream (Ulf Eriksson) fick så tråkigt utgångsläge att det inte känns så kul. Annars känns han jättefin. Var mycket bra i ett jobb på banan i tisdags. Möjligtvis att det öppnar upp för honom om de kör väldigt hårt där framme. Men klart att det är supersvårt, säger Ulrica Håkansson.
V75-3

1 Rakas (Per Lennartsson) ser förutsättningarna bra ut för. Visst kan Skully Gully vara jobbig från start men Rakas är trots allt lite vassare bakifrån än i ledningen. Täten är definitivt inget måste. Hur Per än lägger upp det är Rakas så bra att han kan vara med i matchen. Bara det löser sig, säger Lasse Widestedt.

2 Colombian Necktie (Björn Goop) var bra senast. Har form och ett bra spår så vi tror att han är med i segerstriden. Björn Goop upp nu. Får se om det påverkar något, säger Johan Untersteiner.

3 Skully Gully (V75-3) ser fin ut. Var bra senast också i det extremkorta loppet. Såg bra ut och vann smått överlägset även om det inte var så märkvärdigt motstånd. Bra läge och det är hästar som hon har en vettig chans emot om det stämmer.


4 Dust All Over (Örjan Kihlström) svek lite senast. Känns annars bra i träningen både före och efter. Vi provar att köra bakifrån nu. Han är vass till slut med tempo och ryggar, säger Johan Untersteiner.

5 Minos Vang (Åke Svanstedt) är det inte så lätt att ranka in här. Han har redan slagit en del av dem och är i form. Jag tror att positioner avgör. Det är debut i guld och oftast tar det ett par starter innan man växer in. Å andra sidan är det inte det värsta motståndet. Tycker definitivt att han är streckvärd, säger Tommy Persson.

6 Yanantin Boko (Jorma Kontio) var riktigt rejäl senast. Lite åtgärdad efter det men inga stora saker. Sköter träningen på ett bra sätt. Kan öppna om man vill öppnalänk-borttagen-pga-tidigare-spam med honom. Möter några bra men med rätt lopp ska han vara med i striden, säger Clas-Göran ”CG” Björkroth som är länk-borttagen-pga-tidigare-spamförsteman hos Timo Nurmos.

7 Scarlets Aino (Hans-Owe Sundberg) verkar bara bra. Gick bra senast och verkar bra även efter den starten. Tråkigt utgångsläge igen mot jämna och bra hästar. Så det måste till tur. Har vi det så löper han jämnt med de här hästarna. Då kan vi vara med, säger Hans-Owe.

8 Amour Ami (Lars Lindberg) var blek senast men vi har inte hittat något krångel på honom. Ska absolut kunna bättre men har fått ett besvärligt utgångsläge. Samtidigt har de värsta konkurrenterna fått bra lägen. Skulle han komma till är det en platslänk-borttagen-pga-tidigare-spamchans, säger Jimmy Jonsson.

9 Airstrike (Torbjörn Jansson) hoppas vi kan få en bra slant här. Det är tufft att tro på mer än så. Därifrån är det bara att smyga med och hoppas på det bästa. Men det hade varit kul att få sig en slant med sig hem, säger Dan Röcklinger.

10 Conrads Epilog (Ulf Eriksson) blev det för tufft för senast på Hagmyren. Annars känns det bra med honom och han har fått ett lämpligt smygläge. Kan bli svårt att slå Rakas och någon till men han ska kunna vara med där framme ändå. Trea-fyra, säger Jimmy Jonsson.

11 Reven d’Amour (Fredrik B Larsson) har tränat på. Fick korrigeras lite efter att ha fått en infektion i munnen. Sprang och bröt så förfärligt på Solvalla. Formmässigt ska det vara ganska bra. Vinstchanserna minskar förstås med det tråkiga läget, säger Henke Larsson.

12 Pirate Copy (Kenth Åkerlund) är allt bara väl med men det är iskallt från det läget. Amour Ami är den bästa hästen av våra tre men den här gången är Conrads Epilog en bättre möjlighet med tanke på spårlottningen, säger Jimmy Jonsson.
V75-4

1 Best Elden (Torbjörn Jansson) är formen bra på även om det kanske inte synts i de två senaste. Känns pigg och fin hemma. Skulle Lotus få trafikproblem är det ett öppet lopp. Går man emot Hallsta länk-borttagen-pga-tidigare-spamLotus måste det här vara ett streck på tre-fyra stycken, säger Björn Karlsson.

2 Stamping (Peter Eriksson) är inte mycket att prata om. Det blir svårt den här gången. Kändes faktiskt riktigt bra i sista jobbet. Jag hoppas att vi är med bland de fem första, säger Arne Andersson.

3 Lome Stjernen (Örjan Kihlström) kändes bra i finslipande intervaller i onsdags. Han har inte vunnit än i år. Kanske blivit en antivinnare? Måste bevisa motsatsen. Den som svarar kommer oftast inte i mål. Som jag läser det kommer han till ledningen tidigt, säger Ingebjörn Öyhus.

4 Moe Tor (Daniel Olsson) möter ganska bra hästar nu. Hästen känns dock jäkligt bra. Har faktiskt aldrig känt honom bättre. Gick 1.15 sista 200 i ett jobb i veckan. Han var frisk. Som han känns skulle jag inte vara förvånad om han är långt framme, säger Börje Björkvall.

5 Frisli to Jo (Kajsa Frick) fungerar bra och var jättefin i det sista jobbet i tisdags. Hästen är travsäker om man inte laddar för mycket. Jag blir inte chockad om han skulle sitta där. En trippel ska han kunna vara på, säger Ingar Nikolaisen.

6 Hulte Tilda (Ove A Lindqvist) är det bara bra med men det hjälper nog tyvärr inte på lördag. Det är för svårt emot. Vi försöker smyga, säger Leif Jonsson.

7 Troll Jokeren (Bo Eklöf) blir det inga ändringar på, jag hoppas att vi kör skolöst. Det blir vanskligt att slå Hallsta Lotus. Min häst är bra och i ordning. Får ändå svårt att vinna, säger Frode Isdahl.

8 Myllarfaks (Gunnar Melander) är pigg och glad. Formen känns bra. Uppgiften är så klart tuff. Han har bra form. Med lucka kan han vara trea. Det är klart att det blir svårt att vinna, säger Gunnar.

9 Fakse (Lars Lindberg) tycker jag att det verkar bra med. Vi ser lördagen an med tillförsikt. Jag tror att han är i form. Kan hända att raden inte är så rolig just nu men jag tror att han är bättre än så. Kan slå Lotus, säger Jan-Olov Persson.

10 Vildvitter (Rikard N Skoglund) verkar allting bra med och ska hålla samma form. Det blir helstängt och barfota runt om. Samma alltså. Uppgiften är hård. Ett jämnt lopp. Får han sitt lopp är han bland de fyra, säger Robert Skoglund.

11 Slettvoll Rambo (Roger N länk-borttagen-pga-tidigare-spamOlsson) ser allt bra ut med. Formen är fin. Han var bra i Bergen senast. Tyvärr hadelänk-borttagen-pga-tidigare-spam vi lika dåligt spår där som nu. Det måste lösa sig. Hade vi haft framspår hade jag haft god tro på topplacering. Så bra är formen, säger John Helge Gravvold.

12 Prins Juventus (Edvard Kristiansen) är allting bra med och även formen ska vara bra. Uppgiften ser ändå väldigt vansklig ut. Spåret är väldigt dåligt och det blir svårt att komma till. Vi måste så klart ha mycket tur, säger Edvard.

2 160 meter

13 Hallsta Lotus (Ulf Ohlsson) är det bra med men det ska väl vara omöjligt att vinna därifrån. Många som kan vara före i mål. Jag tycker att man ska gardera. Singlar man inte Lome Stjernen ska man ha Lome Stjernen, Troll Jokeren, Myllarfaks, Fakse och Hallsta Lotus, säger Janne.
V75-5

1 Kiwi Play (Magdalena Ulriksson-länk-borttagen-pga-tidigare-spamSiminski) är det bara bra med. Var jättefin i tisdagens jobb. Jag har svårt att sätta in henne men är otroligt nöjd med läget. Är vass på speed och kommer få ett bra lopp. Kan tjäna fina pengar men jag tror länk-borttagen-pga-tidigare-spaminte att hon vinner, säger Magda.

2 Elles W.Phedo (Ulf Eriksson) har bra form och känns mycket fin hemma. Tävlade bra på Bergsåker och Valla. Nu är hon uppfräschad och åtgärdad. Känns jättefin. Förutsättningarna nu är bra. Jag tycker att hon ska ha bra chans. Utan att känna till de andra hästarna för mycket tycker jag att hon räknas, säger Thomas Claesson.

3 Sally Sea (Per Lennartsson) har gjort ett par starter men behöver fler lopp innan hon kommer i toppform. Hetsig och bökig hemma och därför svårtränad. Får startas igång. Hon har inte form för att räcka till vinst på V75 nu, säger Lasse Widestedt.

4 B.W.Erri (Peter M Andersson) gjorde ett bra lopp i Östersund efter vila. Bör kanske vara bättre med det loppet i kroppen. Spår fyra och 1 600 känns inte riktigt bra för hennes del. Risk för tappstart. Om hon nu står på benen. Går hon felfritt kanske hon kan vara trea-fyra. Mina två är inga heta vinstbud, säger Thomas Lönn.

5 Hello Dolly (Åke Svanstedt) vann lätt från spets senast. Var mycket fin. Given.

6 Madamacristina Cof (Torbjörn Jansson) ska allt vara bra med. Jag tror att formen är bra. Springspår kan vara bra. Hon är faktiskt skaplig ut. Kan bli så att Torbjörn siktar på ledningen. Distansen tror jag också är bra. Räknas med segerchans. Spännande, säger Inger Olsson.


7 Filippa Moose (V75-5) kom med på ett bananskal men det var positivt. Rätt distans och bra startspår. Kan tillhöra de som har chans. Skully Gullys trea är lite starkare.

8 Talk Talk (Erik Lindegren) fick smygläge och det kan behövas. Jag äger henne själv och blir glad om vi får en slant. Det var så dåligt anmält. Därför fick hon följa med när jag ändå skulle upp, säger Erik.

9 Soliders Memory (Björn Goop) har gått jättebra. Utvecklats mycket under året. Gjort flera bra insatser nu. Senast blev det egentligen inget lopp. Satt fast hela vägen och fick aldrig chansen. Pausat efter det och tränar bra. Kommer behöva flyt, säger Pekka Lähdekorpi.

1 660 meter

10 Startar ej

11 Spacechip Broline (Ulf Ohlsson) har inte visat någon form alls i de senaste starterna. Jag är väldigt tveksam. Ligger lågt med henne, säger Henrik Svensson.

12 Global Jewel (Jorma Kontio) satt långt bak senast men gick riktigt bra till slut. Med 20 meters tillägg på 1 600 måste man ha tur på vägen. Strular det inte för mycket tycker jag att hon ska kunna vara med i striden, säger CG Björkroth.

13 Maggan S.E. (John Östman) får vi hoppas att allt är bra med. Hon är lite svårbedömd i och med att hon inte var något vidare i förra starten. Hon hade slem i halsen. Förhoppningsvis var det vad som störde henne. Bättre än raden men ändå svårbedömd, säger Stefan Öhrberg.
V75-6

1 Brasse Kebell (Erik Lindegren) har gjort två starter efter vila. Var tvåa på V75 i maj men sedan åkte han på en skada innan finalerna. Är på väg åt rätt håll men det blir fortfarande svårt att vinna på V75. Trevligt smygläge. Vi kanske kan vara med på en plats på läget, säger Erik.

2 Rejäl Karsk (Björn Goop) var med i incidenten mot Karlstedt i lördags. Hadelänk-borttagen-pga-tidigare-spam Jenny fått hans plats hade Rejäl vunnit loppet. Håller kanonform och har bra läge. Växer för varje start. Täta starter ska inte vara några problem. Får hoppas på snabb revansch, säger Pekka Lähdekorpi.

3 Chilly Willy (Jorma Kontio) har gjort det jättebra i alla de starter han gjort hos oss. Men det är stor galopprisk med framspår bakom bilen. Om han går felfritt tycker jag att han har chans, säger Antero Heinonen i Petri Salmelas stall.

4 Cyklon Sund (Örjan Kihlström) har jättebra form. I de tre senaste starterna har han varit mycket bra. Senast gick han jättebra ute i spåren utan rygg. Båda våra hästar i loppet har lite chans att vinna. Får jag bara välja en tar jag en felfri Chilly länk-borttagen-pga-tidigare-spamWilly, säger Antero Heinonen.

5 Västerbo Offspring (Ulf Eriksson) gör det bra varje gång. Var tapper senast men det är andra förutsättningar nu med bilstart och ett halvvarv kortare. Blir det överpace kan han vara med. Vår bästa länk-borttagen-pga-tidigare-spamsegerchans, säger Jimmy Jonsson.

6 El Sueco (Ulf Ohlsson) är allting bra med. Jag är nöjd med formen för dagen. Han är pigg och alert. Känns som han ska och är mjuk och smidig. Inga ändringar, vi kör som vi brukar. Det blir spännande med en ny kusk nu. Får se om det kan ge något. Kändes rätt att testa något nytt. Man måste våga testa när de är i form också.länk-borttagen-pga-tidigare-spam Annars ser man inget resultat. Spåret är inte optimalt men okej. Han är ganska snabb ut om Ulf vill ladda. Kapacitetslänk-borttagen-pga-tidigare-spammässigt har han chans att vara med dem där framme, säger Kristina Wiik.

7 Boman (Åke Svanstedt) är en duktig häst som varit skaplig. Jag har haft dåligt med kontakt med Åke. Nu är det V75 och man vet aldrig hur det kan gå. Går han felfritt tycker jag att han ska vara med. Hästen har felat en del och det tycker jag gör det osäkert, säger Holger Gustavsson.

8 Stinas Hälge (Per Lennartsson) känns bra men fick ett skitspår. Hårda bud. Får gå som han har gjort med halvstängt huvudlag och aluminiumskor. Jag tror att han kan vara på en plats. Med maxklaff, säger Micke Johansson.

9 Late Decision (Hanna Olofsson) är allt precis som det ska med. Kändes fin men det blev fel senast. Bara att glömma den starten. Han hänger med men är lite trög. Känns inte som en segerkandidat kanske. Tar säkert en plats om han får ett fint lopp, säger Hanna.

10 Moneyspinner (Roger Nilsson) är så bra som han kan bli tror jag. Inga större ändringar. Chanserna är ändå inte stora. Han har faktiskt gjort bra lopp på slutet och jag tror att formen är riktigt bra. Min feeling är att han passar på V75. Han gillar att det inte blir uppullat, säger Roger.

11 Startar ej

12 Simb Mark (Erik Adielsson) fick spår tolv och var sämre senast också. länk-borttagen-pga-tidigare-spamUtan att vi hittat någon förklaring. Gjorde det bra i starterna innan mot billigare motstånd. Från spår tolv på V75 ska han ha svårt att vinna, säger Pekka Lähdekorp
V75-7

1 Unix Brodde (Jorma Kontio) fick bra läge och är snabb från början. Senast var han helt okej när han vann och det var hans första start på ett tag. Får försöka hålla ledningen. Går bäst där. Vår chans att vinna är att Jorma håller ledningen. Bra för klassen, säger Pekka Lähdekorpi.

2 Manna (Örjan Kihlström) kämpar på. Har blivit riktigt fin sedan vi började galoppträna honom. Bra form, bra läge och distansen grejar han alldeles utmärkt. Är säkert med och hugger där framme även om det säkert finns någon som är lite bättre. Skulle han vara tvåa-trea blir jag jätteglad, säger Stefan Hultman.

3 Swift Triumph (Ove A Lindqvist) har inte gått så tufft efter senaste loppet men vi får hoppas att det håller i sig. Svårt att sätta in honom mot de här men jag tycker att det är ett bra läge. Bör hitta en fin position. Kanske till och med kan komma till ledningen, säger Gunnar Bertilsson.

4 Yosemite Boko (Leif Witasp) var fin senast när han fick en genomkörare. Gick i mål med god fart kvar under hovarna. Känns bra. Kan vara en viss galopprisk från läget men det blir oavsett en safetystart. Får hoppas att det blir körning. Då avslutar han alltid bra, säger Kajsa Frick.

5 Ester Zonett (Åke Svanstedt) är formen som den ska på men hon har inte gjort något bra lopp på ett tag. Nahar blir för svår. Vi får hoppas att hon kan vara tvåa eller trea. Det där vinner sjuan. Det bästa för oss är distansen. Spåret är ingen fara, säger Tomas Wiklund.

6 Brianson (Ingvar Nyberg) ska allt vara bra med enligt ägaren. Spåret och distansen är bättre än senast men det är hårt motstånd. Hur långt fram vi kan vara beror på vilket lopp vi får. Det är jättesvårt att säga på förhand, säger Ingvar.

7 Nahar (Per Lennartsson) har bra förutsättningar med 2 600. Är inte så snabb ut men kan tuffa på i sin fart. Kan anfalla när han vill under vägen. Han har strulat till det med galopper emellanåt. Är inte hundraprocentig på benen. Vi hoppas att hans styrka ska göra sig gällande. Ska ha en bra chans, säger Lasse Widestedt.

8 Sir Holger (Erik Adielsson) gjorde det bra i lördags men blev över bak i kön. Avslutade ändå bra. Chansartat läge med spår åtta. Tempo borde gynna oss. Kommer vi ut ska vi kunna ta en fin slant i alla fall, säger Stefan Arvidsson.

9 Greta Töll (Torbjörn Jansson) fick ett halvtaskigt lopp senast. Bara att glömma. Hoppas att hon kan få en finare resa nu. Nahar kan hon inte ta men en fin slant ska det kunna bli, säger Jenni H Åsberg.

10 Startar ej

11 Maxwell Mayday (Björn Goop) vann på ett bra sätt i lördags efter att ha fått en optimal löpning. Från spår elva är det givetvis tufft på V75. Även om hästen har toppform så blir det tufft att vinna. Kan vara trea-fyra om han har en del tur med loppet, säger Pekka Lähdekorpi.

12 Veikko Hornline (Krister Söderholm) fick precis som Västerbo World ett dåligt startspår. Dessutom var han bara sisådär senast. Jag är nöjd om han kan få en matlapp med sig, säger Mats Bucht.
fyllot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 01:05   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag har helt omöjligt att bestämma mig för spikar imorrn...om jag kände mig vågad skulle jag hamra in Yanantin Boko och Cyklon Sund men det lutar väl åt att man fegar som vanligt.

Har gått igenom sista loppet ett par gånger nu och har landat på att det står mellan 1,2,7,8. Manna är riktigt bra och är lite understreckad tycker jag.

Jag är med er på El Sueco, tycker han borde vara favorit här.

Är det någon som har status på Tintomara? Jag känner inte för att strecka två hästar men just nu känns det som att det blir så i första loppet.

Andra loppet ser jätteintressant ut. Min idé är Nisse National, han borde få antingen spets eller vinnarhålet och jag tror han kan duga bra här även om det är svårt att sätta in honom i loppet.

Filippa Moose börjar kännas som ett tänkbart spikbud i stoloppet faktiskt, blir det ledning får övriga nog svårt att hänga med. Har inte studerat Madam Cristina än dock, ska kika på det imorrn.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 01:06   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Bra med intervjuer, får se om man hittar något intressant där, stort tack!
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 06:13   #13
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Stekel berätta gärna din slutsats om madamcristina. Känns som att de kommer bli omgångens snackhäst och därmed brukar även resultatet bli detsamma, nämligen kasst
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 09:22   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 148
Sharp$: 833
Standard

Tycker Rakas växer fram mer och mer som omgångens spik. Bra spår och Lennartsson själv tror han når spets till och med utan full laddning. Om han når spets, vilket jag tror han gör så är nog loppet över som det känns. Faran är väl att både Erik och Åke också laddar rejält, vilket iaf Åke klart och tydligt sagt att han tänker göra. Med våldsam körning så tror jag att Reven D' Amour blir farlig. Men jag tar ändå ställning och spikar Rakas!

Sen när Lennartsson kommer och säger att han håller Nahars chans högre än Rakas så måste man ju även spika i sista avdelningen, speciellt som jag är grymt svag för Nahar. Främsta motbudet tror jag är Manna men de är ganska lika typ av häst och jag tror helt enkelt att Nahar är bättre.

2x LENNARTSSON!
Ryssfemman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-23, 09:47   #15
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 22
Sharp$: 100
Standard

dagens.d.d .el sueco rejäl karsk-dagens.dd.2. manna-nahar.
natt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td