Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-05, 16:41   #31
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 225
Sharp$: 57364
Standard

Gjordes en större undersökning för några år sedan om vad som händer med travhästar som aldrig kommer till start eller när tävlingshästarna inte duger längre.
Den visade att 40 procent av dom som aldrig kom till start och 1/3 av dom som inte längre dög som tävlingshästar skickades till slakt. Så även om vi slutar kalla hästar odugliga eller skräp finns det betydligt värre saker som väntar många av dom och det är väl då hästägaren som är delaktig i att ringa efter slaktbilen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+2)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 16:50   #32
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 680
Sharp$: 2441
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg

Hästen som jag bedömde 6-8 i loppet förlorade. Har flera gånger sett hästar som chanslösa, som både Berglund och Jens haft som a-hästar; och de har förlorat.
Att du hade rätt om hästen som du satte som 6-8a och att du flera ggr sett "experters" tipsettor som chanslösa och haft rätt skulle kunna vara ett gott tecken. Men många års spelande med bara tre hyggliga vinster talar emot detta.

Att du inte håller med Jens är ett sundhetstecken. Det mesta JS skriver om är väldigt lite värt på förhand. Men några guldkorn här och där hittar även han.

Berglund å andra sidan spelar på ett sätt som skulle ge extremt bra netto om det inte var för att han offentliggör sina speltips. Att det är offentligt minskar nettot enormt eftersom det inte går ut på att ha rätt, utan att ha rätt tillräckligt ofta när det ger "tillräckligt bra betalt". Och eftersom många ryggar honom ger det sällan "tillräckligt bra betalt" när han har rätt.

Baksidan av att spela bra är att man har fel fantastiskt mycket mer ofta än man har rätt.

Så länge du tycker det är kul ska du såklart fortsätta att spela ändå.

Lyssna inte på oss.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 17:26   #33
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 484
Sharp$: 4442
Standard

Att tacka hästägare och hästar för att vi har lopp att titta och spela på är EXAKT likadant ur det andra perspektivet. Utan oss spelare har vi inga lopp än mindre sport att titta på mer än bygdetrav då?

Det glömmer aktiva och styrande ofta bort...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-05, 20:57   #34
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 193
Sharp$: 3303
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Det där avslaget är ökänd och jag har sett den många gånger genom åren, himla kul när han säger att hästen är farträdd.. Han säger att det finns ett lopp för alla hästar och det är en dålig handicapp. Att kalla hästen braklöss tillför inget.

Men men, miljonerna finns bland hästarna som vinner och spelarna tror de är chanslösa.[/QUOTE]

Sasha.
Efter att ha läst ditt inlägg, skall jag försöka att hyfsa mitt språk när
jag skattar travhästar och deras chanser att vinna lopp.
Jag inser att mitt språk understundom är rent kontraproduktivt
för travet, samt för de aktiva tränarna, ägarna och risk för språklig ”copy cat”
inom spelarkåren.
Mao jag försöker sluta att sprida omdömmen om hästar och deras
chanser på ett sätt som bara kränkande och dumt och till ingen nytta.
Vem tjänar på att höra mig kalla en travhäst för en ”braklus”
när jag vet hur mycket arbete, tid, pengar och kärlek som läggs ner
för att hålla en travhäst i tävlingsskick.

Sasha, stort tack för ditt kloka inlägg som fungerade som
ögon och öronöppnare för mig i spörsmålet.

Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+100), shasha (+100)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-07, 14:13   #35
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 319
Sharp$: 6229
Standard

blir man inte arg och spottar och fräser är man inte nog passionerad.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+50), jomtien (+10)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-08, 19:54   #36
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Fattar inte motsättningen mellan att vara spelare och att inte uttrycka sig som en idiot. Tycker att trådskaparen har en bra poäng. I synnerhet då travet redan har stora problem med djurhållningen (vilket vi fick gott om exempel på under 2020) finns det ett värde i att uttrycka sig respektfullt om hästarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td