|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#91 |
|
Min bästa efterhandare, nånsin:
TVILLING Inlämnat: 2021-12-11, 18:07 Åby Lopp 11 Lördag 2021-12-11 Start: 18:43 Kostnad: 30,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 3, 11 1 x 30,00 kr = 30,00 kr. Totalt: 30,00 kr. Rättningskod: VPF MHZ HVN ---------------------------- Rätt kombination Odds 3/11 162,58 Utbetalt: 4 877,00 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nollkollolisten (+10), travanalys (+10), Gotland (+10), valo (+20) |
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Bolagssystemet gav nästan 5 000 netto, vilket man får vara nöjd med.
Hade 3 vunnit sista hade det blivit betydligt mer. Bra dag ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Det var väl ett tag sen det var en ensam med 7R. Grattis till den eller dem i vilket land de än befann sig i.
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Senaste gången i en ordinarie omgång var i april 2017. Vinnande systemet ett Tillsammans-bolag i Sundsvall, enligt uppgift. 69 andelar á 200 kr.
Senast redigerad av Altoc den 2021-12-11 klockan 19:36. |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Atg.se så borde vara i Sverige vinnaren knappade in sitt vinnande system som kostade minst 2000 kr att lämna in. Två spikar och det fanns 36 st sexor så det var nog ett system som kostade mer än de flesta har råd att spela för.
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Ser nu att det skrivs på twitter att det var ett privat tillsammans bolag och att det därför inte står som andelsspel . Nästan 14 000 kr kostade systemet att lämna in och det fanns 67 andelar enligt den infon.
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Känns som det här också är ett bra tillfälle påminna om att ALLTID använda ATGs Tillsammans när ni spelar ihop med andra. Oavsett om det är med kända eller okända.
Med Tillsammans vet ni att insatser och utbetalning av vinster hanteras korrekt och snabbt. Dessutom utan avgifter eller avdrag. Det florerar ju annars ”syndikat” med minst sagt tveksamt upplägg och historik. Undvik hattandet kring dessa! Senast redigerad av Altoc den 2021-12-11 klockan 20:04. |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
Gratis att bli medlem. Sedan går man in på Övrigt - Vinstlistor. Där visas det mesta på ett lite tydligare sätt än tidningarna brukar göra. Man ser då direkt att det är Tillsammans ( T ) . När ett system är markerat som ( T ) men har andelsinfo är det ett online-butiksandelsspel.
|
|
|
|
#99 |
|
Det här med att det alltmer sällan blir ensamma vinnare på ordinarie V75.
Är det någon som har nån idé om vad det kan bero på? Är det färre skrällar numera? Eller finns det något mer som inverkar på det här?
|
|
|
|
#100 | |
|
Citat:
Går vi bakåt fem år i tiden fanns inte alls den mängden av stora system vill jag tro, stämmer den tesen så hör det väl ihop med att det bli färre ensamma vinnare för att alla dessa stora system har råd att mer eller mindre helgardera några lopp. En söndagstanke utan vidare reflektion. |
||
|
|
|
|
|
#101 | |
|
Citat:
Däremot är det lite färre skrällar än förr i kombination med den största anledningen. Högre omsättning = lägre chans att bli ensam. Lägre omsättning = högre chans att bli ensam. Det sambandet är i princip helt linjärt.
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Men jag viker ner mig, har ju inte gjort nån uppsats om min tes direkt. |
||
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
Dock inte är "babian"-systemen i sig orsaken till färre "ensamma". De tar inte jättemycket mer än sin beskärda del av de 8-siffriga V75-vinsterna. Det skulle man se direkt i vinstlistorna.
|
|
|
|
#104 | |
|
Administrator
|
Citat:
Spoiler:
Jag undrar om de 83st andelsköparna förstår att de fått ca 300K som mest på sina andelar...
|
|
|
|
#105 | |
|
Citat:
Så det handlar om någonstans runt upp till 32 enskilda deltagare. Edit: Såklart två olika lappar. Sry Gotland. Ingen varvning. Alla visste exakt vilken andel av en eventuell "Ensam Vinnare"-pott de skulle få. Jämfört med ett system med "10 andelar" som är kört 6,7 eller 6,9 ggr så är det här rena Moder Teresa. Justare förutsättningar går inte att få i ett andelsspel.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2021-12-12 klockan 20:25. |
||
|
|
|
|
|
|