|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Missade inlämningen idag och det får man vara glad för då man inte haft en chans på dagen V75a. Men ett vinnarlir får det bli, Örjan har man inte haft mycket tur med senaste dagarna men nu är det örjan+redén, hög prissumma, inga galopper och en stallkamrat som har spetschans.
Testar därför att lägga den missade v75ans spelkassa på Glamorous Rain som vinnare @6 fast odds
|
|
|
|
|
#48 |
|
Testar Debora S.H som 1:a på några komber.
Ger bättre än jag trodde på förhand |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Så jävla fint upplopp
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Gick icke, inte ofta man får två V75:or på raken utan en enda Örjanseger
|
|
|
|
|
#51 |
|
Hyfsat system som inte gav en krona.
V75 Inlämnat: 2022-07-24, 14:27 Axevalla Söndag 2022-07-24 Start: 15:00 Kostnad: 432,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 5, 9, 10 (4, 6) 2: 2, 6, 8, 11, 14, 15 (3, 9) 3: 1, 4, 6, 7 (10, 5) 4: 6, 9 (3, 11) 5: 10 Deeply Express (2, 3) 6: 3, 6, 9 (2, 12) 7: 6 Great Skills (4, 5) 6x6x4x2x1x3x1 = 864 rader. 864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr. Totalt: 432,00 kr. Rättningskod: BQZ RTR DCK
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
Såja!!! DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2022-07-24, 16:28 Axevalla Söndag 2022-07-24 Start: 16:51 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 5, 9, 10, 12, 13 2: 6 Great Skills 6 x 50,00 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod: CNV VTZ KMG
|
|
|
|
|
#53 |
|
tröst pengar iaf
7 rätt: 0 x 3 400 297 kr 6 rätt: 0 x 10 606 kr 5 rätt: 6 x 552 kr Vinst! Summa: 3 312,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Administrator
|
Det är alltså en varvad lapp som tar potten idag.
Såld som 15 andelar och som tur var endast varvad 2.26 ggr vilket gör att de 15 första köparna får en bit under hälften av vad de skulle fått om de köpt en EXKLUSIV andel. De övriga 19 är nog glada som tusan att den inte varvats mer antar jag... eller? Jag tycker fortsatt att det borde synas hur många andelar som säljs löpande i alla spel... Men det är jag det! https://spelatrav.se/poolwinner/23564
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
Dom övriga 19 kanske är glada att den varvades överhuvudtaget.
|
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Administrator
|
Precis så! Vi får välja att glädjas med dem!
Och ja, jag ska sluta gnälla om varvandet någon gång. Det lovar jag! Själv är jag mest less på att springa in i dem när jag väl träffar något. Men köparna förstår inte hur deras vinster påverkas och verkar ej heller bry sig om det hela utan fortsätter bomba på. Jag borde sluta bry mig jag med. Men jag tycker det är rätt tråkigt att stora bulken av travspelande numera handlar om att medelst tveksam marknadsföring skryta upp sina vinstsiffror och därefter maximera provisionen genom att lira 50+ olika maxvarvade spel till samma omgång och när man väl råkar träffa ett sedan skryta om hur bäst man är i landet på att tippa. Wannebrant på Icalinköping lirade 57 olika spel igår och brände alla. Butiken deras hade 148st spel igång. Ingen sjua. Icatierp (TC) bara 91st. Inget med alla rätt men man skröt ändå om tio st som gjorde tresiffriga nettoplus (varav 2st fyrsiffriga)... Basse lirade ett och satte det. Ni förstår vem jag tycker tippar bäst va? En omgång är ju förvisso inte representativt men ni förstår vad jag menar. Självfallet köper de stora oftast inte ens in sig i sina spel längre då det inte finns på kartan att man någonsin skulle gå runt då. Och köparna förstår inte det utan handlar på i hopp om att spelläggaren som ju "haft så många storvinster tidigare" ska lyckas igen så man får vinna tillsammans. Ja, jag VET att de varvade lapparna tillför ungefär lika mycket som de tar ut men tycker på något sätt att de tar bort stora delar av glädjen kring spelandet. De spelar inte längre för att vinna tillsammans. De stora spelar inte ens för att vinna. De spelar för att omsätta. De jagar provision. Inget annat. De köper aldrig in sig. Varför skulle de? Men det skrivs gärna om hur glada spelläggarna är över vinsten och att de "alltid brukar köpa men tyvärr glömde det idag". För mig blir det rent andelslotto av det hela. Och köparna ges inte ens möjligheten att förstå. Jag ogillar det starkt. Jag tycker att det är kul att spela på travet men skulle bli ännu gladare om vi kunde ha en produkt som går att sälja (med valfri provision) UTAN att behöva pyssla med tveksamheterna ovan. Men det kanske är en utopi? ATG har bevisligen tekniken för att visa upp EXAKT hur många andelar som sålts av ett spel. Spelläggaren kan följa det i realtid. Men man väljer alltså att inte visa upp detta för köparen. Kombinera detta med en räknare som hela tiden anger maximal vinst för spelet så tror jag folk faktiskt skulle börja förstå... Samma sak med inköpen. Varför inför man inte bara en symbol som visar om spelläggaren köpt in sig i spelet? Det skulle åtminstone ge köparen möjligheten att förstå om spelläggaren själv tror på sitt spel eller om det bara liras för (den ändå rätt ynkliga) provisionen... Nåväl, det lär vi nog aldrig få se...
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Det värsta är väl om man någon gång skulle få in en sjua med många skrällar och utdelningen blir toklåg eftersom någon spelbutik varvat ett jättesystem massor med ggr
Som tur är så har jag aldrig hamnat i den situationen
|
|
|
|
|