|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 |
|
Kanske vinnaren utgick från sitt telefön nummer 6..2..4..1..6..6..4..Nån som vågar prova att ringa
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Visst är det så att han påstår att no-kallisar som tävlar i sverige har fördel. Måste kolla om jag kan hitta hans påståenden i tidigare analyser
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
För att de har tjänat mindre, mot hårdare motstånd. Men när de har varit Sverige-stationerade och det är flera år sedan de tävlade i Norge. Så klingar den effekten ut.
|
|
|
|
#79 |
norsk kallblod
Jag har följt Jens krönikor sedan många år ochhörde tidigt att och la på minnet att de har fördel här kommer ett utdrag från Årjängs V75a
"3 Kong CK blir omgångens näst största favorit. Stora favoriter infriar ofta i kallblodsloppen, lite oftare än motsvarande på varmblodssidan. Favoriten är norsk, och man vet att norska kallblod underspelas gentemot chans inom svenska V75. Man kan räkna med att chansen är ännu något högre än den höga spelprocenten" |
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
En fråga om disposition.... Det grinar illa nu men ketchupeffekt brukar komma... |
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
såså, jag har alltid kollat på de med (NO) och det funkar för det mesta, men så åker man på nåt annat istället
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
kallblod
Här kommer mer
Norgetävlande kallblod äger överlägsen fördel då de kommer hit. Konkurrensen i kallblodsloppen är enklare här. Kullarna är större i Norge. Samtidigt är spelare patrioter. Svenska spelare skyr de norska spelobjekten. Den som är motvalls har i alla år gjort fina pengar! Jag säger som vita pro reklamen "de funkar för mig" |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
"då de kommer hit". Dvs att de har tävlat eller tränats helt eller delvis i Norge. De är helt enkelt lite hårdare vid ungefär samma mängd intjänat.
|
|
|
|
#87 |
|
"då de kommer hit".
Javisst de är väl då vi spelar på dom, jag spelar aldrig på dom i NORGE, gör du |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Inte lätt när man inte klarar av logik. Motsatsen till att "helt eller delvis tränas eller tävla i Norge" är "inte tränas/tävlas i Norge alls". I det här fallet helt tränas och tävlar ( sedan längre tid/flera säsonger ) tävlar i Sverige. Då avtar den där effekten betydligt. Dvs, det handlar inte om att det står (NO) för att de är Norge-födda. Det handlar om att de är hårdare än deras startprissumma pekar på, samt även att svenska spelare underskattar norska tränare och Norge-tävlande/tränade kallblod.
|
|
|
|
#89 |
|
Det är inte frågan om att vinna detta. Det är frågan om att vinna på trav. gör som du vill jag följer mitt huvud. Om jans skulle föja sina egna råd då skulle det gå bättre
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
Att du är nöjd med att det är (NO) = Norgefödd har inget som helst med saken att göra. Fördelen med dem är att de är hårdare än vad svenska spelare tror eftersom de tjänat relativt lite pengar i hårdare konkurrens. De går helt enkelt ner i klass ( utan att det syns på startprissumman ) när de som helt eller delvis brukar tävla i Norge istället kommer över till oss.
|
|
|
|
|