Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-08-02, 12:57   #1
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Jorma Kontio


En av de mest efterlängtade böckerna i travvärlden har varit biografin om Jorma Konti. Nu har Kontio och Suomen Hevosurheilehti Oy kommit överens om att göra en bok. Det är också ett hundraårsjubileum av Equestrian Sports. Boken är skriven av Harri Lind, redaktör för Hevosurheiltu, och kommer ut i samband med nästa års Finlandialopp.

"Jag är glad att jag åkte hit", mumlar Jorma Kontio. — Jag har fått ta del av många och det är trevligt att minnas dem.

Kontio och Lind har redan påbörjat bokprojektet.

— Det är redan igång, men det riktiga arbetet börjar på hösten, när den mest intensiva travsäsongen är över, säger Lind. "Då kommer jag helt att lämna det dagliga arbetet med att göra tidningen i tre månader och bara fokusera på det här."

Boken kommer i första hand att fokusera på travsportaren Jorma Kontio. En sak har redan blivit klar för författaren.

”Någon har ett fantastiskt minne, vilket förstås gör boken mycket lättare att skriva. Han minns otroligt hästar, människor och händelser från årtionden sedan."

Lind hoppas få så många Kontio-minnen som möjligt.

"Jompe och jag har gjort upp en lista över viktiga personer som jag kommer att intervjua, men jag är säker på att nästan alla från det finska trovifolket har något att berätta om dem, och jag skulle älska att höra de historierna. De kan mailas till mig med kontaktuppgifter."

Ridsporten har tidigare publicerat två biografier gjorda av Lindi, Viesker – tidernas finska häst och Timo Nurmos – stjärnornas skapare. Han har en dröm till efter Konti.

”Om jag bara kunde få Korven Peka upphetsad över biografin. På toppen av sin karriär täckte han praktiskt taget all modern finsk sport."

Berättelser och minnen av Jorma Kontio kan skickas till [email protected].
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hubbabubba347 (+20)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td