Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-11-11, 23:17   #1
 
Baltasars avatar
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 71
Sharp$: 216
Standard

Intervjuer på ATG en fälla eller en tillgång?


Jag blev en av flera spelare som troligen valde bort 4 L.A.BOKO i v75-1 efter att tränaren/kusken utryckte sig om dåliga chanser på ATG-live, trots att min hästrank indikerade på att hästen hade en högre potential att vinna från dessutom ett bra spår.

Någon kommer att säga nu : ja det är upp till dig eller varje spelare att tolka informationen till sin egen fördel. Det är helt korrekt!
Tyvärr så påverkas vi som spelare av informationen som tex. kommer från ATG kanalen där många uttalar sig med stort auktoritet.

"Feeling" kan vara ett hinder för objektivt bedömning.

Vad vill jag säga?
Min uppfattning är att man skall rikta bort blicken från dessa intervjuer på stallbacken och inne i ATG studion.
Informationen som kommer två timmar innan loppen, där man känner, man tycker, man är optimist inför starten slutar oftast med en eller flera felaktiga bedömningar. Inte sällan man ser bra värmningar som slutar i galopp när bilen går.

ATG serverar också mycket bra information i startlistorna och videoarkiven som sällan ljuger om en häst, det blir mycket lättare att bilda sig en egen uppfattning om hästarna utan att den färgas av vad andra tycker.
Desto tidigare man läser in sig på loppen i veckan, desto bättre skapar man en egen uppfattning. Egen uppfattning ger styrkan, framför allt mot andrahandsinformationen och andras omdöme.

Till sist, vinnare intervju med Wäjersten i v75-1 ...han gick bra idag

"Verkligheten är fantastiskt, men för den skull inte mindre verklig".

Senast redigerad av Baltasar den 2023-11-11 klockan 23:39.
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-13, 12:21   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

V75-1 L.A.Boko

Det är en häst bakifrån och en helt annan och bättre häst när han sitter långt fram

Sedan kanske han inte visat form att vinna fr dödens, men favoriten satt fast, ledaren stannade/bröt sista 100 så det var kanske inte så mkt att slå.

Tips

Det är som du själv säger DU själv som skall värdera tips o info, 100% ditt ansvar o dina pengar.

hederskodexen är

Få du ett tips som sitter / du vinner pengar så skall man "tacka för tipset"
Förlust du är själv ansvarig för dina spel, om du skulle börja klaga gnälla för ett tips du fått utav mig skulle du ALDRIG få några mer tips av mig, Jag delar med mig av mina tankar / ideer de stämmer givtvis inte alltid, men klaga är otacksamt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
brba (+6)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-14, 15:40   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jag ser bara fördelar med intervjuer, men jag går också fel på dem ibland. Det viktiga är att få information om hästarna, mer än subjektiva uppfattningar om vinstchans. Problemet är att det är djur vi pratar om och ibland gör de prestationer, positiva eller negativa, man inte räknar med. Jag åkte också i första loppet samt i andra, mycket pga kostnadsskäl. Spelar man för ett par hundringar så får man inte med allt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td