Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-04-02, 09:33   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 688
Sharp$: 2951


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 lördag 6 april ÅBY


Idag är det ett sån´t väder så inte ens en infödd göteborgare vill sticka ut näsan. Vad passar då bättre än att öppna startlistan till V75 på Åby. Jag börjar med att gå in på Anpassa, och klickar bort V75% så jag slipper påverkas av den infon. Jag prickar för 1:an i voltlopp och 5:an i kort auto. Det är måstehästar för mig oavsett vad de heter. Jag ser att ÖNAS PRINCE är med i ett tunt guldlopp. Det måste väl vara en spik? Sen skrattar jag till av spelglädje när jag ser att sista avdelningen är ett lärlingslopp med 15 hästar och spårtrappa. Här kryssar jag för alla hästarna. Nu har jag lagt en grund att jobba vidare på,
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-02, 13:38   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 983
Sharp$: 13540
Standard

Tisdags Surr


Uttrarna brukar trivas på Åby

7 Denco’s Galliano. Luring i lite halvblek Bronsdivision. Bör få en bra resa och fixar nog distansen.
7 Stens Rebell. Står lite hårt inne i klassen. Men hästen gick bra som 3 åring och Uttrarna har stora förväntningar på hästen.
11 Tug Of War. Surt läge men hästen har toppform och Erik är förste kusk. Smack. Psst står bra inne trots snabba pengar på sitt CV.
2 Winner Brodde. Perfekt läge. Kan vara vinnaren i tuff och jämn Silverdivision.
15 Garden Leave. Många att runda men märren är tuff och härdad i hårda gäng. Ok pausat länge men har normalt hög kapacitet för klassen. Och 22 åriga Wilma är en grym driver för sin ålder. Ger alltid sina styrningar bra resor och hittar ofta slagläge till slut. Dessutom lugn och jordnära filur. Psst kommer dessutom från Västkust metropolen Varberg Toppkusk i min värld.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-04-02 klockan 13:50.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-03, 02:48   #3
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 266
Sharp$: 9901
Standard

Avd 1. Jag går rakt av på 1 Bold Request! Jepson bombar från ledningen och då ska övriga vara jävligt bra för dagen om dom ska plocka ner han. Beachcomber och Denco's Galliano värst emot. Lövgren håller nog upp ryggen på Jepson om inte Untersteiner prickar grymt bra. Galopp på Doctor Gio över 2640m?
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-03, 13:06   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 983
Sharp$: 13540
Standard

Onsdagsraden


Äntligen en grymt spelvärd omgång. Slut på Jackpott stölderna.

Utan snack raden.

1) 1-7-8-12
2) 6-7-8
3) 2-5-6
4) 3-5-11
5) 2
6) 8
7) 7-15
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-05, 14:26   #5
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 496
Sharp$: 17551
Standard

Har bevakning på några hästar, men inte läst på omgången (ännu iaf) så vet inte riktigt hur de står sig i sitt motstånd.

Zlatan Gertorp (avd2) avslutade överlägset snabbast över upploppet senast som 43-oddsare i ett lärlingslopp, Goop upp nu! Vann dessutom via en stark insats näst senast. Platsodds kan nog vara intressant åtminstone.

Vancouver High (avd4) jagar en efterlängtad seger efter tre raka pallplatser. Senast gick han sista 950m först i tredjespår, men höll ändå starkt till tredjepris i Klass II-finalen. Emot nu är väl att den är nu i Klass I och möter tuffare gäng. I samma lopp finns luringen No Talking to You som hängde med utan helt fritt i Klass I-finalen senast.

Combat Fighter fick äntligen utdelning sist efter några lopp som visade att formen finns där, starkt att nå fram till dött lopp mot Gocciadoros stjärna. Är ju redan betrodd i omgången så säkerligen ingen häst som glöms bort.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-05, 14:56   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 983
Sharp$: 13540
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Har bevakning på några hästar, men inte läst på omgången (ännu iaf) så vet inte riktigt hur de står sig i sitt motstånd.

Zlatan Gertorp (avd2) avslutade överlägset snabbast över upploppet senast som 43-oddsare i ett lärlingslopp, Goop upp nu! Vann dessutom via en stark insats näst senast. Platsodds kan nog vara intressant åtminstone.

Vancouver High (avd4) jagar en efterlängtad seger efter tre raka pallplatser. Senast gick han sista 950m först i tredjespår, men höll ändå starkt till tredjepris i Klass II-finalen. Emot nu är väl att den är nu i Klass I och möter tuffare gäng. I samma lopp finns luringen No Talking to You som hängde med utan helt fritt i Klass I-finalen senast.

Combat Fighter fick äntligen utdelning sist efter några lopp som visade att formen finns där, starkt att nå fram till dött lopp mot Gocciadoros stjärna. Är ju redan betrodd i omgången så säkerligen ingen häst som glöms bort.
Håller med dig till 100% viking90. De tre först nämnda är grymma stänkare spelade under 5% i nuläget. Definitivt skrälldugliga.
Combat är en lurig andrahandare. Kan mycket väl vinna om det klaffar från bakspåret.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+1)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-05, 15:48   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 983
Sharp$: 13540
Standard

Fredags Spikarna ?


2 Winner Brodde Tja inte helt klockren. Distansen är väl inget plus och kanske lite sliten i kropp och knopp efter en tuff vinter säsong. Tävlat i sten hårda gäng. MEN hästen har grym skalle och värd en vinst. Och det är väl inte det vassaste Silver försöket som körts. Psst visst finns det OS på Åby

8 Önas Hm tråklopp. Endast sjukdom emot inga hästar.

15 Garden Leave Grym häst, kusk och tränare.Läge och årsdebut ger härliga 14% på spelet. Jag kan inte stå emot

Feg Låset
1 Countess Face o 2 Ultra Violett Jag tror på tredje gången gillt för André som vinner felfri. Men jag hade en mentor i travspelets barndom som myntade ” spika aldrig en häst med G i senaste starterna oavsett förutsättningar”. Jag får sova på saken

4 spikar öppnar ju dörren på glänt för att gadda in miljon hästarna i övriga avdelningar Hm ska jag ta den där om Rödluvan oxå

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-04-05 klockan 17:30.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-05, 17:26   #8
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 552
Sharp$: 5199
Standard

Alla mina drag satt kvar invändigt med krafter i onsdags
Åby är alltid roligt och 65 miljoner i potten är ju underbart

Avd 1
8 Beachcomber slog en såpass bra häst som Matteo di Quattro sist.
Tidig men 1,3,8 bör räcka
4 Jolicoeur stora skrällbudet endast 2%

Avd 2
Öppet klass ll lopp
Där man får strecka så mycket som plankan tillåter .
4 Earnest har sett fin ut vid de två senaste segrarna
Kan bli Jeppsons dag på Åby...

Avd 3
6 Mose Eagles och Jeppson tippar jag som etta endast 5% och fått bra i tuffa lopp , när både Countess Face och Ultra Violet är nerviga av sig så är A hästen given kan tom vara en spik Mose.

Avd 4
11 Tug of War har folk glömt sista insatsen på Solvalla, bara streckad på 14%
Given A häst i mitt system.

Avd 5
Speek of the Week som min gamle lagkamrat Billy Lansdowne presenterade i Expressen
varje vecka när han jobbade på TV4.
3% Spåret är kass men 8 Crown Wise as kommer jag spika på allt, tränaren optimistisk och en viss Jeppson i jollen.

Avd 6
Önas gillar jag skarpt, men en Rackham med jänkarvagn ffg och Kagan från spets samt en toppformad Beartime med en viss Jeppson i sulkyn är de med i loppet och Önas kommer kanske få en tuff start så garderar jag

Avd 7
13 Ziva 3% gjorde ett kanonlopp i finalen sist där hon tågade i spåren sista 12-1300 metrarna
A häst tillsammans med Bonnie Wibb och Irma Sisu

Sedan får plånboken avgöra vilka mer som får plats.
Länge sedan det kändes så här fint med så många ideer som är så lite streckade.
Jeppson gör han en Mats E Djuses med fyra segrar så vet ni att jag kommer jubla

Lycka till
Sällan kännts så bra inför en omgång
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-05, 18:45   #9
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 79
Sharp$: 1081
Standard

Lilla tidiga. Jag går på spåren .....

12 Doctor Gio
Alla med utgång 8 Zebelon
2 Ultra Violet
1,2,3,4,5
2,3,4,7,8,9 med utgång 7 Rossi Garline
8 Önas Prince
15 Garden Leave

Troligtvis 2 rätt.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-05, 18:47   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 983
Sharp$: 13540
Standard

Favorit i Fara


Wichful Order spelad till 54% i tuffa Klass 1 är ju helt galet i min värld. Här vimlar ju av dugliga stänkare typ : 2-4-5-9 under 6% och 11 Tug Of War 11%.
Men jag har haft fel förr. Hm hösten -88 tror jag det var
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-05, 18:54   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 983
Sharp$: 13540
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Lilla tidiga. Jag går på spåren .....

12 Doctor Gio
Alla med utgång 8 Zebelon
2 Ultra Violet
1,2,3,4,5
2,3,4,7,8,9 med utgång 7 Rossi Garline
8 Önas Prince
15 Garden Leave

Troligtvis 2 rätt.
Hoppla. Tror du Doctorn går felfritt i volt ?
För övrigt ser det ju nästan ut som mina tankar.
Go tur Kjel.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-06, 06:23   #12
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 552
Sharp$: 5199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Wichful Order spelad till 54% i tuffa Klass 1 är ju helt galet i min värld. Här vimlar ju av dugliga stänkare typ : 2-4-5-9 under 6% och 11 Tug Of War 11%.
Men jag har haft fel förr. Hm hösten -88 tror jag det var
Håller helt med galet streckat
Tuggen spikas
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-06, 09:33   #13
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 496
Sharp$: 17551
Standard

Delägare till Mr Weasley har på twitter skrivit att kusen ska strykas pga halt och svullet bakben idag. Borde väl ramla in på atg snart.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
solum (+1)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-06, 10:40   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 688
Sharp$: 2951


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu är Weasley struken och 6 Önas Samir har plötsligt fått bästa spåret bakom bilen. Barfota fram och urryckare för första gången. Fantastiskt spelvärde till 3% i mina ögon. Maria Törnqvist har 35 i segerprocent i år!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-06, 11:33   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 966
Sharp$: 38271
Standard

Idag har jag två flagghästar ute: Jurista och Combat Fighter, bägge med dåliga lägen. Lutar åt spik på den första och sparlopp mellan Combat och Boli You S.M. i det andra loppet. Kryddar det med spikar på Bold Request och Önas Prince. Som alltid så är detta inte skrivet i sten förrän jag lämnar in och jag kan ändra mig om jag kommer fram till något annat.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td