Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-04-28, 19:00   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 641
Sharp$: 2924


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lördagen 4 maj - V75 Åby


Vem ska jag tro på
Tro på
Tro på när
Tro på när allt är såhär

Bålgetingen från spår 1
eller Örjan/Redén från spår 9.

Det är veckans stora fråga!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-28, 19:54   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13129
Standard

Pokalloppen 2024

Undrar om Kung och Drottning Pokalloppen har varit så vidöppna på förhand någon gång i modern tid ? Typ senaste 50 åren.
Hm när jag tänker efter startade väl Drottningens Pokal på 80 talet.
Tja vi säger senaste 40 åren. Ha,ha.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-04-28 klockan 20:31. Anledning: Drottning Pokalen
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-29, 18:55   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 641
Sharp$: 2924


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mina första tankar. Kommer nog fler Efterhand...(aren)

1 5Moses Boko
2 2, 6
3 6 Kjella (NO)
4 1. 9
5 5 Beachcomber (DE)
6 3 Charron (NO)
7 9 Kentucky River

Senast redigerad av bosseguldheden den 2024-04-29 klockan 19:01.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-29, 19:31   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Mina första tankar. Kommer nog fler Efterhand...(aren)

1 5Moses Boko
2 2, 6
3 6 Kjella (NO)
4 1. 9
5 5 Beachcomber (DE)
6 3 Charron (NO)
7 9 Kentucky River
Kanske det …..
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-30, 14:56   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13129
Standard

Tidiga Tisdags Tankar

Grymt svåra lopp att lösa på Lördag tycker jag. Här kommer mina Förhandare
Valborgs Dragen.
V75 1) 2 Jerka Sting Claes har läget och Jerka är grym.
V75 2) 5 Karaboudjan Vidöppet Pokallopp. Risk för att The Kolgjinis dominerar tillställningen. USA märren är grym. Skoryck. Smack. Erik har vunnit storlopp förr.
V75 3) 2 Gibraltar Kom igen Mika. Psst biken på. Hästen är trög från start men har ett grymt andravarv. Och Klass 2 är som bekant Klass 2.
V75 4) 2 Baron Tilly Vidöppet igen. Hoppas spår 2 är mitt turnummer. Persson har grym form på kusen. Lite spralliga Ready Cash gener men felfri är nog Jepson med på stregen.
V75 5) 3 So Far Away Ås Hanna har stallform och jag gillar Ås hästar. Bara en sån sak. Gocciadoro är väl värst emot med sin Varennare
V75 6) 2 J.S. Camaro och 6 Vancouver High Båda dessa filurer har tjänat ihop till en välförtjänt vinst. Men motstånd saknas verkligen inte
V75 7) 1 Bengurion Jet Gocciadoro släpper ingen över bron. Såg grym ut senast. Dunderspik.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-30, 16:09   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 641
Sharp$: 2924


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jo, men Örjan ger sig inte i första taget när det är 1,5 mille i vinstpremie.
"It´s not the principle - it´s the money!" som Tommy Cooper sa.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-01, 17:31   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jo, men Örjan ger sig inte i första taget när det är 1,5 mille i vinstpremie.
"It´s not the principle - it´s the money!" som Tommy Cooper sa.
Tja storlopp och Örjan är ju en bra comb men han ska ju släpa med sig en häst oxå. Spår 10 är iskallt i dessa tuffa lopp och ska Örjan vinna måste det till mycket hjälp på vägen. Typ överpace XL. Gocciadoro sitter nog stabilt på vinnar leken.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-01, 18:06   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 641
Sharp$: 2924


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tja storlopp och Örjan är ju en bra comb men han ska ju släpa med sig en häst oxå. Spår 10 är iskallt i dessa tuffa lopp och ska Örjan vinna måste det till mycket hjälp på vägen. Typ överpace XL. Gocciadoro sitter nog stabilt på vinnar leken.
Redén låter lite hoppfull i alla fall.
"Han var jättebra på Bergsåker och jag hoppas att han har gått framåt ytterligare. Spår 9 behöver inte vara fel, han känns mer och mer trygg i sig själv och han är ingen blixt från start. Han har även snabba ryggar så han behöver inte hamna alltför långt bak. Det kanske även blir lite körning vilket skulle gynna. Han kommer spurta bra i alla fall och det blir jäkligt spännande. Han kommer gå som senast."
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-03, 13:22   #9
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 57
Sharp$: 1015
Standard

Lilla tidiga bygger på att Örjan börjat vässa formen till elitloppshelgen. Han tog 4 segrar på Valla i onsdags.

1-2-5
1-2-3-4-5-6-8
1-4-5
1
12
3
9
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-03, 15:09   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13129
Standard

Under Radarn Surr.


Klurig omgång är bara förnamnet.
Fredags Stänkarna
2 Gibraltar 4% är seg från start och kan inte utnyttja läget men har en grym andra runda. Haapakangas är stekhet ,Mika har kört ett och annat travlopp och hästen har bra gener. Smack.
8 Modric Renka 3% Surt läge och hästen är naturligtvis svårbedömd i Sverige debuten.Men Engwerda brukar ha starthästarna iordning och Modric har gått bra nere i BE-NE-LUX länderna och vunnit 8 av 13 starter.
2 J.S.Camaro 2% är kanske ute på (för) djupt vatten men har nog lite smygform och Perssons Pack är inte att leka med. Kanske lirar en trudelutt till slut
6 Vancouver High 5% är sannerligen värd en vinst. Loppet känns vidöppet och hästen är distansgynnad. L-I är en grym trainer.
På stenåldern var han förste man i Staffan Nilssons stall på Jägers.
Stallet hade ganska stora framgångar och doldisen L-I var nog en bidragande orsak. Lite som Reijo och Stig H vibbar.

9 Emma Jet 3% var grym senast och kan nog skrälla igen trots byngligt läge.
10 Usain Töll 4% har gjort grymma lopp nere på Vincennes. Ok måste ha hjälp med tempot och rätt resa men visst luktar det överpace XL. Den där Örjan gynnas väl oxå av detta cenario men Töllen har nog aldrig varit i bättre form. Björn upp är intressant.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-05-03 klockan 16:03.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-03, 16:06   #11
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 125
Sharp$: 3575
Standard

Hoppla, ESTEBAN BAR struken V75-3
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-04, 07:00   #12
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 540
Sharp$: 5129
Standard

Åby favoritbanan förutom Kalmar ..och rolig omgång i eftermiddag

En Spik
Avd 5
5 Beachcomber 5 % Tackar!! Vilken form ofattbart lite spelad

Två lås
Avd 1
1 Larry Wood 11%(från rygg, såg grym ut sist som fastlåst)
2 Jerka Sting

Avd 3
2 Gibraltar 4%(Form de luxe här också)
4 Lexus BR

Övriga hästar som är tidiga.
Avd 2
4 Xia Lloyd 8% (spets)
8 Kinglet Bird 8%


Två Långskott och miljondrag
Avd 4
12 Önas Spartacus 0,7%
Avd 6
9 Emma Jet 3% om inte MADs är för bra..

Sen vinner väl Kentucky sista... Om inte Goopen kommer längst ut , man minns ju hur han svepte motståndet med Moni Viking i paralympiatravet
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-04, 08:14   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13129
Standard

I Have A Dream


Jag är mer och mer inne på att strecka på i Paralympia Finalen. Hade tänkt spika Gulingen men ”i natt jag drömde …………..”
Bengurion är ju given men Gocciadoro låter inte lika optimistisk som vanligt.
Castor tror jag egentligen inte på. För tufft emot. Men är är mitt femtestreck.
Önas är inte min favorit häst p.g.av tränaren men får fjärdestrecket.
Kentucky kan få loppet i halsen och är topp tre rankad.
Usain Töll är super duper draget. Töllen har aldrig varit bättre och Björn har vunnit storlopp på Åby förr.

De måste väl räcka med 5 streck ? Eller
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-04, 09:42   #14
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

I avd 1 är betaltjänsterna överens om att storfavoriten Jerka Sting har högst vinstchans men ändå är det Larry Wood som spelas. TT spikar. På spelvärdet. Lopp i kroppen , fast med rubbet då. Idag rygg på Jerkan och vinst på open stretch skrivs det.

I drottningen finalen garderar alla. Låter inte säkert från Stall Kolgjini att det blir barfota runt om på Karaboujan för första gången som anmält. Men ruggigt intressant om det blir så. Pratas också om rycktussar ffg på Countess Face.
Barfota runt om på Kinglet Bird. Reden häst med lopp i kroppen.

Lexus B.R känns som omgångens spik i avd 3. Den såg ju ruggig ut i Oslo senast med första jänkarvagn . Samma idag och dessutom första barfota anmält.
Hotet är väl om det som det står blir barfota runt om på Modric Renka. Det verkar inte säkert . Den ska alltid ha tävlat med skor innan.

Kungapokalen grymt lopp. Vilken effekt på första bike och första barfota på Baron Tilly i kvalloppet. Ev första barfota runt om på Kuiper. Men det lär krävas enormt flyt från det läget för att ha med segern att göra plus stor barfota effekt. Det troliga är nog ändå att 1 och 4 gör upp precis som spelarna tror. 4 skulle kunna chansspikas om man rycker alla skorna som anmält .

Avd 5 svårt. Ingen riktig feeling för någon. Hur bra är gästen från Holland ? Luciano Lobell anmäld barfota runt om. Gick med skor vid enda besöket i Sverige . Galopperade då bort sig som jättefavorit . Mycket spelad så svårt att ta betalt på den oavsett.

Avd 6 också svårt vilket syns när man tittar på tidningarnas och betaltjänsternas rank som hoppar beroende på vilken man läser. Wiahful Order knapp favorit. Första barfota runt om i Sverige vid segern senast . Men fick det rätt serverat så är väl inget direkt roligt spelobjekt som favorit i ett på förhand rätt ovisst lopp.

Det bästa till sist. Hur blir finalen av paraolympiatravet kört är frågan. B Jet klar favorit men inte när det gäller att kunna spetsa från start enligt experterna . Flera experter tror på mycket tuff körning och att Kentucky River drar nytta av det och vinner. Skulle aldrig förlåta mig själv om jag spelade V75 och inte streckade Beartime till 4 procent när den för första gången i start 88 ska tävla barfota . Jepson ska ha tjatat om det länge sägs det.

Grymma lopp och missa inte A Fair Day i lopp 2 som generalrepeterar inför elitloppet i ett fint lopp som är ett varv längre än försöket och ev finalen på Solvalla om tre veckor.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-04, 09:57   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Jag har inte lämnat in något system ännu, men jag har en skiss som jag kanske håller mig till. Eventuellt så drar jag in till stan under dagen och kollar på medeltidsmarknaden. I kväll är det konsert med Skraeckoedlan, Lowrider och Astroqueen på Slaktkyrkan, så jag vet inte när jag måste lämna in. Just nu har jag i alla fall spikar på Karaboudjan, Lexus B.R. och Wishful Order. Den förstnämnda springer i omgångens kanske öppnaste lopp, men det är nog bästa hästen och barfota runt om! Lexus blir oerhört svårslagen. Sitter nog i spets tidigt och sen rår de inte på den. Wishful tror jag också kommer till ledningen och dirigerar loppet från start till mål (Eller möjligen vinnarhålet och open strech). Med rätt spikar så sitter den nog idag (men det har man trott förr).
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td