Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-05-07, 11:27   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 499
Sharp$: 1405
Standard

Tipsexperters spikar


Tänkte på detta då tipsexperterna bränner med sina spikar.

Efter loppet är det som dom inte riktigt vill kännas vid den dom förordade som spik. Istället berömmer dom hästen som vann, öser lovord över denna och är mindre intresserad av att prata om deras spik som inte vann.

Det stör mig att dom gör på detta sätt. Det stör mig inte att dom i efterhand hade fel spikval, för trav är ju trav. Det som stör mig är att dom inte vill prata särskilt mycket om spikvalet. Man går oftast raskt vidare till att prata om nästa lopp.

Därför var det så befriande att på V64 höra Robin Malmgren säga "Detta var en helt kass spik som jag valde helt enkelt".
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-07, 12:08   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57325
Standard

Man ska ta deras tips med en nypa salt och tänka på att i deras uppdrag ingår att få oss att spela genom att lämna spelförslag i sändningen. Dom blir nog inkallade till chefen nästa dag om dom skulle (ofta helt ärligt) säga typ ”jag har ingen bra idé i detta lopp”.

När det gäller tipstidningarna så görs deras tips i princip när startlistorna släpps. Det funkade nog för 30 år sedan helt ok, men idag händer så väldigt mycket med information, balanser mm långt mycket senare så man ska nog även behandla dom tipsen med det i åtanke .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-07, 12:40   #3
 
Reg.datum: apr 2022
Inlägg: 232
Sharp$: 560
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Man ska ta deras tips med en nypa salt och tänka på att i deras uppdrag ingår att få oss att spela genom att lämna spelförslag i sändningen. Dom blir nog inkallade till chefen nästa dag om dom skulle (ofta helt ärligt) säga typ ”jag har ingen bra idé i detta lopp”.

När det gäller tipstidningarna så görs deras tips i princip när startlistorna släpps. Det funkade nog för 30 år sedan helt ok, men idag händer så väldigt mycket med information, balanser mm långt mycket senare så man ska nog även behandla dom tipsen med det i åtanke .
Travtjänsten går ett steg längre.Om spikarna i deras system inte levererat har de ändå lyckats ro systemen i hamn då de påstår sig garderat dem i s.k. Slutspelet som de hänvisar till i efterhand.
Först kränger de för dyra pengar sina tidiga mestadels värdelösa system och så tar de vad jag förstår saftigt betalt för Slutspelet.
Undrar hur många Sharpsare regelbundet köper deras system inkl. Slutspelet.
Det blir ju flera hundra kronor varje dag...
Läser ofta deras (och Spelvärdes) rubriker men aldrig sett i eftersnacket på hemsidan att de medger att de gjort ett felval.
Samson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-07, 15:32   #4
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 499
Sharp$: 1405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
När det gäller tipstidningarna så görs deras tips i princip när startlistorna släpps. Det funkade nog för 30 år sedan helt ok, men idag händer så väldigt mycket med information, balanser mm långt mycket senare så man ska nog även behandla dom tipsen med det i åtanke .
Precis. Det är därför man kan notera att spelarkollektivet oftare har rätt än tipstidningarna. Detta då dom fått ta del av den sena infon.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-07, 15:55   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57325
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Precis. Det är därför man kan notera att spelarkollektivet oftare har rätt än tipstidningarna. Detta då dom fått ta del av den sena infon.
Och många tar dessutom hänsyn till spelvärdet. Travrondens experter har ju ingen aning om hur det kommer se ut när dom skriver rank och tips måndag förmiddag till lördagens V75a. Ännu svårare att bedöma tidigt på andra spel med mycket mer lågklassiga lopp.

Sen bryr sig en hel del mindre om det. En spik är en spik oavsett om den har 40 eller 80 procent av insatserna för många och tror man inte på en häst så betalar man inte för den oavsett om den är 0,7 eller 10 procentare . Andra anser detta vara en oerhört viktig del eftersom det är spelarkollektivets pengar , inte spelbolagets, man spelar om hos atg.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-07, 17:16   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 780
Sharp$: 13148
Standard

Det var bättre förr. Åtminstone annorlunda från dagens etablerade media bevakning av trav och spel. När morfar var ung kändes möjligheten att besöka stallbacken som helt avgörande för att hitta stallinfon som var den tidens tipsexperter. Men det var mycket tissel och tassel i stallarna. Det förekom mycket stötspel från kuskar och tränare (åtminstone på Åby) och då gällde det att ligga lågt med tips om hästar som kunde skrälla.
Egna tankar och tips är alltid bäst i min värld. Men det är en lång och kostsam utbildning för att lära sig grunderna till ett lyckat travspelande. Samt hålla spelet på en lagom nivå. Dessutom är det för vissa personer bättre att aldrig vinna större vinster. Jag har sett många exempel där en vinst eller två har fått spelberoendet att blomstra och att ta över och orsaka negativa situationer för livskvaliteten.
Spela lugnt mina vänner.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Baltasar (+20)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-09, 10:12   #7
 
Baltasars avatar
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 87
Sharp$: 193
Standard

Strecklistan är den bästa travtjänst information som en spelare kan nyttja, dessutom är den helt grattis .. Till den så kan man använda tipstidningarnas intervjuer som en filter.

Tipsexperterna på TV fungerar mer som underhållningsartister. Undrar ibland hur mycket tid de lägger på att ranka och gå igenom loppen.
Jokers travsystem på YouTube med "Krukan" är rätt underhållande att titta på, men jag skulle inte lägga en krona på hans tips. De börjar alltid med "en gång vann han 65mkr med Jokern".

Som någon skrev "Egna tankar och tips är alltid bäst i min värld", skulle inte kunna beskriva det bättre.

Senast redigerad av Baltasar den 2024-05-09 klockan 10:15.
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-09, 13:17   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

Jag har aldrig köpt några betaltips och köper inte heller tipstidningar längre. På 80- och 90-talet köpte jag Guiden. Bryr mig heller inte om hur de tippar i studion utan försöker ha mina systemspel någorlunda klara före sändning. Sen är det alltid bra att få rapporter från tränare och kuskar på stallbacken.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td