|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 | |
|
Citat:
Skulle nog ändå påstå att få eller inga av kända anomailer är hittade av någon särskild AI-modell. Det är ju inte som att de blir tillkännagjorda av AI-myndigheten så att fler och fler därför använder sig av dem och edgen för just den anomalin försvinner av den anledningen. Inte heller lär ett fåtal "insatta" AI-modellister påverka spelet så mycket att de utplånar sin egen edge. Det skulle inte vara särskilt fiffigt av dem. Verkligheten är snarare att förutsättningarna förändras fundamentalt och att det i snitt blir för många lättfunna utfall där ett fåtal lättidentiferiade faktorer avgör. Då slår till slut ingen spelavdraget. Samma slutresultat, men en helt annorlunda orsak. Ni får såklart oroa er så mycket ni vill, men jag ser AI-utveckligen som det minsta av travspelets nutidsproblem. Och högst eventuella framtidsproblem ligger låååångt fram i tiden.
|
|
|
|
#17 |
|
Så du känner till och har sett alla de mest avancerade "AI-modeller" som finns därute i världen?
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Om det finns någon, vilket det absolut KAN göra, så gör den inget märkbart intryck på antal 7r-rader vs alla inlämnade V75-enkelrader. Svårigheten i att kvantifiera förutsättningar vs utfall så att det finns något för en AI-modell att träna på är STOR. Fett STOR. Långt-bort-i-framtiden-stor. Tror jag att det aldrig kommer att ske? Nej, det är inte omöjligt. Så någon gång kan det absolut hända. Återigen så är just kross från AI-modeller bland det jag oroar mig allra minst för när det gäller flerlopps-travspelets framtid.
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Men det största av travets nutidsproblem är nog ändå ATG.
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Överallt där det finns tillräckligt stora datamängder med tillräcklig kvalitet att träna på är vi, precis som du är inne på, bara i början och sky is the limit. Min invändning handlar helt och hållet om svårigheten att formalisera, och med tillräcklig kvaltitet även kvantifiera, den information som AI-modellen ska tränas med. Svårigheten i detta, när det gäller streck-sulkysport-spel underskattas å det grövsta, och har lite eller inget att göra med vad AI kan klara av i övrigt.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2025-01-17 klockan 20:02. |
||
|
|
|
|
|
|