Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-01-16, 21:44   #16

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av solkusten Visa inlägg
Jag menar det jag har sagt från och med mitt första inlägg i denna tråd: anomalier är i allt högre grad utjämnade. Längre mellan fynden, vilket inte innebär att marknaden är 100% effektiv eller "platt" om man så vill.

Skulle nog ändå påstå att få eller inga av kända anomailer är hittade av någon särskild AI-modell.

Det är ju inte som att de blir tillkännagjorda av AI-myndigheten så att fler och fler därför använder sig av dem och edgen för just den anomalin försvinner av den anledningen.

Inte heller lär ett fåtal "insatta" AI-modellister påverka spelet så mycket att de utplånar sin egen edge. Det skulle inte vara särskilt fiffigt av dem.

Verkligheten är snarare att förutsättningarna förändras fundamentalt och att det i snitt blir för många lättfunna utfall där ett fåtal lättidentiferiade faktorer avgör. Då slår till slut ingen spelavdraget.

Samma slutresultat, men en helt annorlunda orsak.

Ni får såklart oroa er så mycket ni vill, men jag ser AI-utveckligen som det minsta av travspelets nutidsproblem. Och högst eventuella framtidsproblem ligger låååångt fram i tiden.
Gammal 2025-01-17, 18:17   #17
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1401
Standard

Så du känner till och har sett alla de mest avancerade "AI-modeller" som finns därute i världen?
Gammal 2025-01-17, 18:37   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Så du känner till och har sett alla de mest avancerade "AI-modeller" som finns därute i världen?
Jag känner inte till en enda framgångsrik sulkysport-streckspols-AI. Och det är det som är hela grejen enligt mig.

Om det finns någon, vilket det absolut KAN göra, så gör den inget märkbart intryck på antal 7r-rader vs alla inlämnade V75-enkelrader.

Svårigheten i att kvantifiera förutsättningar vs utfall så att det finns något för en AI-modell att träna på är STOR. Fett STOR. Långt-bort-i-framtiden-stor.

Tror jag att det aldrig kommer att ske? Nej, det är inte omöjligt. Så någon gång kan det absolut hända.

Återigen så är just kross från AI-modeller bland det jag oroar mig allra minst för när det gäller flerlopps-travspelets framtid.
Gammal 2025-01-17, 19:32   #19
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1401
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Skulle nog ändå påstå att få eller inga av kända anomailer är hittade av någon särskild AI-modell.

Det är ju inte som att de blir tillkännagjorda av AI-myndigheten så att fler och fler därför använder sig av dem och edgen för just den anomalin försvinner av den anledningen.

Inte heller lär ett fåtal "insatta" AI-modellister påverka spelet så mycket att de utplånar sin egen edge. Det skulle inte vara särskilt fiffigt av dem.

Verkligheten är snarare att förutsättningarna förändras fundamentalt och att det i snitt blir för många lättfunna utfall där ett fåtal lättidentiferiade faktorer avgör. Då slår till slut ingen spelavdraget.

Samma slutresultat, men en helt annorlunda orsak.

Ni får såklart oroa er så mycket ni vill, men jag ser AI-utveckligen som det minsta av travspelets nutidsproblem. Och högst eventuella framtidsproblem ligger låååångt fram i tiden.
Då jag är rätt mitt uppe i AI-utvecklingen (dock inom annan bransch än trav) så håller jag såklart inte med. Folk fattar inte hur fort det går just nu. Det är det största som hänt sedan Spinning Jenny. Eller egentligen mycket större. Och snabbare.

Men det största av travets nutidsproblem är nog ändå ATG.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-01-17, 19:41   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Då jag är rätt mitt uppe i AI-utvecklingen (dock inom annan bransch än trav) så håller jag såklart inte med. Folk fattar inte hur fort det går just nu. Det är det största som hänt sedan Spinning Jenny. Eller egentligen mycket större. Och snabbare.

Men det största av travets nutidsproblem är nog ändå ATG.
Det är inte så att jag underskattar AI-utvecklingen som den står sig just nu.

Överallt där det finns tillräckligt stora datamängder med tillräcklig kvalitet att träna på är vi, precis som du är inne på, bara i början och sky is the limit.

Min invändning handlar helt och hållet om svårigheten att formalisera, och med tillräcklig kvaltitet även kvantifiera, den information som AI-modellen ska tränas med.

Svårigheten i detta, när det gäller streck-sulkysport-spel underskattas å det grövsta, och har lite eller inget att göra med vad AI kan klara av i övrigt.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-01-17 klockan 20:02.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td