|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Avd7. Min analys är att mycket avgörs i starten här. Lyckas Lilius mot förmodan få iväg 7an är det min klara första häst, alternativ spik. Tyvärr är det inte så populärt att lämna in v7lappen efter att start har gått i avd 7.....Lutar åt omstarter här, Kattbo leder volten och jag ser det som 80 % risk att nåt blir fel nånstans. Jag streckar 11 st. Eventuellt a-häst på nr7.
Avd4. Spik på fotbollen. Rätt upp i krysset. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
Just nu är två framspårshästar strukna i detta lopp. Innebär att nr 7 ZM startar från optimala spår 5, trots vojlock nr7. De de duktiga spelarna har koll på sådant - men inte gemene man. Är för mig första hästen i loppet till omkring 6 % just nu. Kan vara en värdespik. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
Däremot måste det vara grymt bra spelvärde i att spika Stumne Fyr till just nu "bara" 43% och sjunkande trend. Tyvärr så lämnade jag in VM raden med spik på Smedheim Staut då jag tyckte den var enormt underspelad.. Nu är det värdet åt helsike! Där fick man för tidig inlämning.. Några smällkarameller att se upp med som jag tycker är väldigt bortglömda: Avd 1. Garderar man favven så ska man absolut fundera över 11 One Cristal till 2% Nedstruken till en jäkligt bra rygg och kan spurta om luckan kommer! Avd 2. 6 Farao Eagra 1% Dalatravstränaren tycker att hon har en minst lika bra häst som Westholms bägge hästar. Bör få en hyfsat fin resa, svårt att nå ledningen.. Avd 4. 3 Luckypenny Wine 3% Kan komma till ledningen, annars bör det bli rygg ledaren och den här blir fullständigt bortglömd på rätt fint läge. Får 13 Cersei Dream 1% draghjälp och en jäkla massa tur så kan hon spurta grymt bra! Avd 6. 5 One Chanse More 2% Philström tycker att han har bästa hästen från startvolten och tror på lågt tempo då han har svårt att se någon komma och trycka upp tempot. Avd 7. Ett riktigt getingbo som förväntat! Det luktar omstarter och strul lång väg.. Skulle dom mot förmodan komma iväg på första försöket så bör det gynna klass III hästarna. OKB tycker att 3 Mr Blaze 1% är hans bästa chans för dagen. Men med förväntat strul så borde det stå mellan tilläggshästarna! |
||
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nästa lördag inleds travsäsongen på riktigt när hästarna börjar tävla barfota igen. Då börjar de stora tränarna så smått också vakna.
I Januari och februari noteras följande: Stall Wäjersten har startat 23 ggr , dvs drygt 10 per månad Stall Reden har har startat 15 ggr Snacka om vintervila . Wäjersten hade nästan 800 starter 2024 och Reden drygt 700. Skönt att travsäsongen snart börjar på riktigt. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+2) Senast redigerad av valo den 2025-02-22 klockan 10:51. |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Sportsligt är barfotasäsongen överlägset, när stor-stallen selar på den absolut eliten av det material de har stallat. För en snedseglare som jag, så gillar jag skosäsongen. Då väder, temperatur påverkar banors beskaffenhet och hur man bäst skor travarna, för bästa resultat. Mao fler parametrar att ta hänsyn till, vilket många gånger är utdelningsdrivande vid full bricka (7-rätt). |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nu är det inlämnat. Jag kör med spikar på Stumne Fyr och Global Eyecatcher, minst 1/2 på de två favoriterna i de första två loppen samt 1/3 på Judge D, Competivo och Janks Morton. Sen behövs ett par rensare däremellan. Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Men jag föredrar definitivt sommartravet med bra hästar och prestationer före istrav eller broddbanor där det enda intressanta är spelet . |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4116Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Stumne Fyr är väl överlägsen som häst fast jag tar nog med en eller två från startfållan förutom Stumne. Det är ju rätt "elaka" kuskar där framme som väl inte tänker låta Östre glida fram utan besvär. Ett spännande lopp!
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Verkar som de flesta experter snackar ned 14 DECISION MAKER.
Det är ju en bra häst, bra kusk, och lite längre distans så han har gott om tid att ta sig runt. Så vad är problemet? |
|
|
|
|
|
|
#27 |
Tips? |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Problemen är att hon aldrig vunnit på lång distans, är ovan vid voltstart och långresor men det kan ju även vara så att experterna snackar ned den för att få lägre procent på sin egen spik. Jag lutar nu åt att ta med DM men gardera från alla volter, Från början hade jag tänkt att rata den men nu har streckprocenten sjunkit så mycket att det kan vara värt merkostnaden.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Nu kraxar kråkorna om att banan blir kladdigare och tyngre för varje lopp,
Enligt statistiken går följande hästar bra på kladdig bana: 5 King of Djazz 2 Kent's Marre 5 Olli Boko 8 Lupin Mearas 9 Frivoll Gorm 4 Rupie 8 Kalle Taxam 7 Zätamustangen 10 Carl Halbak 14 Decision Maker 10 Janks Morton |
|
|
|
|
|
|