|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Såvitt jag kan se så har Daniel Wäjersten ALDRIG tävlat på Axevalla tidigare. Ska man se det som ett minus när man rankar hans chanser? Axevalla är väl en lite speciell bana?
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Super Moderator
|
Citat:
|
|
|
|
|
#18 |
|
Super Moderator
|
Jag har en sån kul jobbperiod nu, så jag gick tidigt in i omgången och bestämde mig (om det inte dyker upp ngn riktig stänkare här på Sharps).
Jag presenterar mina spikförslag här: V75:2 - 11 Vida Roc. Bara Mats får i väg den vettigt från start så kan det nog stänka till här (7,6% just nu) V75:6 - 6 Nephtys Boko. Bara inte Adrian får för sig att han har bästa hästen (hahaha...) så kan det nog lösa sig för MAD. Hästen att slå. V75:7 - 7 Ture L.A. Till under 10%?? Nu skojar nån med mig. V75:4 kommer att helgarderas rakt av.
@skgget To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Skaegget den 2025-03-04 klockan 17:10. |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
qwerta (+50) |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
21/7 2024. Men jag tror att hästen mellan skalmarna är betydligt viktigare än en rutinerad kusks erfarenhet från en viss bana. Däremot fins det flera skrönor om att vissa hästar får dåliga vibbar av vissa banmiljöer, det kanske finns statistik på detta oxå ![]() Du vet väl hur det ligger till med statistik utvärdering : Lögn förbannad lögn och statistik
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5) |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
Ja, det är nog så att travsport.se endast redovisar historik för en kusk ett visst antal lopp bakåt i tiden och att Daniel Wäjersten kör så jäkla många lopp så att senaste Axevallastarten inte finns med i statistiken. Tack för upplysningen! Nu vet jag att jag inte kan gå efter den statistiken fullt ut.
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Tui Southwind ... står i 9 gånger plats fortfarande ... i min bok värde ... givet streck också ;-)
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Min Torsdags Fundering Är
Om man ska rygga Uhrberg och spika Boscha Diablo i epilogen ? Min första tanke var att i princip helgadda Silver när startlistan kom ut. Men Uttrarna har ju hysterisk stallform och hästen har ju aldrig varit bättre. Strecken behövs nog i vidöppna avd 4 och 5 ! Hm får sova på saken. Psst Johan lär ha sagt att Boscha är lika bra som Stens Rubin. Det avgör saken. Spik of the week. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-07 klockan 09:34. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Fredags Funderingar
Spikförslagen 3 Mellby Jinx. 6 Nephtys Boko. 4 Boscha Diablo. Dragen 6 Global Dependable. 12 Sweet Day. 6 Rolyman. 1 Epicure D.E. Stänkarna 3 Mindyourvalue W.F. 4 Noble Express. 11 Vida Roc. 4 La Ferrari Dimanche. 5 Let Me In. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Psst Uttrarna
smack psst Utrrarna smack psst Uttrarna smack
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
3. Har du inget positivt att komma med så välj då hellre att vara tyst än att göra dig lustig på någon annans bekostnad! Känner du en sprängande önskan om att hela tiden slå ner på andra så vänligen ta dig någon annanstans. Vi kommer inte sakna dig här på Sharps.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Avd 2 verkar svårt. Att ett 15-höstars lopp har en favorit som är streckad till endast 31% är ovanligt. Stolopp med voltstart på Axevalla är kända för att generera skrällar. Men efter mycket funderande och analyserande så fastnar jag för Efterhandarens måndags-drag: 12 Sweet Day. Jag spikar mig ur detta svårlösta lopp. Sweet Day har sprungit 4 lopp på Axevalla och har 3 segrar och en andraplats. Barfota nu och en trevlig spik till över 17 gånger pengarna,
Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-03-07 klockan 15:45. |
|
|
|
|
|
|