|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Söndag 13/4 - Rättvik - GS75 mm
Rättviks Travbana i Dala idyllen besökte jag många ggr år efter år i början på 80 talet när grabben besökte klassiska Hockey skolan i Leksand. Trevlig sommarbana där många fina Dala hästar har tränats.
Djuse pojkarna gästar Söndagens GS75 och kör i det flesta av loppen. Lär nog plocka en stor del av prispengarna som vanligt. Orkar inte grotta ner mig i omgången som bjuder på massor av i min värld okända hästar. Och som lök på laxen två Nordislopp. Men en vinnare ska jag bjuda på. 7 Judge Dedd Sisu kan vara ett bra vinnarspel. 10ggr slanten känns lockande. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ser spontant värst ut i början. I avd 1 och 2 är det mest hästar de flesta aldrig hört talas om. I avd 2 är ett kallblod som vunnit 1 lopp på 25 starter storfavorit . Säger nog det mesta om klassen på det loppet .
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
GS75
1,5 3,4 11 3,5,10 3,7 1,3,15 6 |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
GS75.1
Öppet men spännande lopp i låg klass. Flera segerlösa men med fart – låg trovärdighet på många och hög skrällpotential. ✅ 9 Fair Trade – 5 segrar på 7 starter (tidigare i Tyskland), bra årsdebut. ✅ 5 License to Lead – visat kunnande, snabb avslut senast. ✅ 1 Ruffel – kvick iväg, bra spetschans, sett stark ut utan fritt. GS75.2 Loppet är fullt av lågklassiga kallblod. ✅ 3 Eirik af Sola – kapabel, stark, tål grovjobb, har mött tuffare. ✅ 4 G.Tore – förbättrad i amerikansk vagn, klar spetschans. ✅ 10 Klack Vilmer – stark avslutare, årsdebut men matchats tufft tidigare. GS75.3 Favoriten står perfekt inne i loppet, men motstånd saknas inte. ✅ 11 The Flying Eagle är en topphäst för klassen med fartresurser långt över snittet – galopp senast men toppform i kroppen. ✅ 4 Kapucine d'Inverne står perfekt till och har visat toppform flera starter i rad – nu spetsläge i kortlopp. ✅ 12 Dorotea är mycket vass i ledningen men har svårt läge nu. GS75.4 Fält med låg segerprocent – många dugliga men ojämna hästar. ✅ 3 Iwo Jima Zet har bästa läget, kan öppna och är stark – favorit med logisk chans. ✅ 5 Miss Liberty är tuff och på gång, spetsbud. ✅ 8 Ajlexes Gourmand är formkort med brutal avslutning, trots läget. GS75.5 Risk att favoriten pressas tidigt ... ✅ 3 Never Mind’em är stabil och trolig men har svag statistik över 2640 m. ✅ 6 Enge Eros har visat enorm styrka och kan fälla alla. ✅ 7 Night Art har mer hårdhet än konkurrenterna – se upp GS75.6 Klassig favorit, men flera tuffa utmanare från framspår gör loppet intressant spelmässigt. ✅ 15 Guli Hektor är bästa hästen i fältet – form, styrka och kusk ger toppchans trots 40 m tillägg. ✅ 1 Guldhagens Oscar kan leda länge – spetsvinnare i flera lopp. ✅ 5 Mjölner Borken är under stark utveckling och har hög kapacitet. ✅ 3 Ingvar är ett skrällbud för spets och slut – visade styrka senast GS75.7 Öppet bakom storfavoriten – ✅ 6 Mare Mareh var läcker i ny regi – spetschans, toppform och passande motstånd ger tipsettan. ✅ 5 Wilander är snabb ut och bra nog att utmana vid spetsläge. ✅ 8 Maradona Boko spurtade starkt bakom favoriten för två starter sen – räknas. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+7) Senast redigerad av Baltasar den 2025-04-13 klockan 16:52. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Avd
1: 1, 4, 10 (9, 5) 2: 3, 4, 11 (10, 5) 3: 7 Judge Dredd Sisu (11, 4) 4: 5 Miss Liberty (3, 10) 5: 7 Night Art (3, 9) 6: 1, 4, 5, 15 (3, 2) 7: 2, 5, 6, 12 (8, 1) 3x3x1x1x1x4x4 = 144 rader. 144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr. Totalt: 144,00 kr. Rättningskod: TPV PST MQN |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
jag gav upp att försöka få till något, lopp 1 och 2 såg helt hopplösa ut och ta alla fanns det inte pengar till, lycka till ni som är med.
|
|
|
|
|
|
|
|