Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-04-22, 16:59   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lördag 26 april, V75 Örebro

Spännande omgång där kvinnliga tränare kan sticka fram fötterna. Katja Melkko och Maria Törnqvist har med fem hästar i fem olika avdelningar och kan nog knipa minst ett par segrar, kanske fler!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-22, 17:54   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Spännande omgång där kvinnliga tränare kan sticka fram fötterna. Katja Melkko och Maria Törnqvist har med fem hästar i fem olika avdelningar och kan nog knipa minst ett par segrar, kanske fler!
Glöm inte Tinter, Frang, Elfstrand och Edlund. Det vimlar av damer som har vältränade hästar på Spedway banan. Men visst ”sticker ” Törnqvisten och Melko ut
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-24, 16:41   #3

Standard

Torsdagens Örebro Surr

V75 1) Klurigt Klass 3 mot Klass 1 försök. På speedway banan med snäva kurvor och kort upplopp brukar spets hästar bli hårt betrodda men jag tror Klass 1 kusarna blir för tuffa.
3 Love Happens har stigande form och kanske är undantaget som bekräftar min ovanstående regel.
10 Ready Star har årsdebuten avklarad. Såg inte helt fräsch ut senast men kanske hittar tillbaka till fjolårsformen eftersom Westholm startar på.
13 Hildago Simoni Svårbedömd rackare. Har mycket spring i benen när han funkar.
Voltstart är väl ingen höjdare för auto hästen. Men jag chansar med 1% aren.
14 Esteban Bar är en stark rackare. Hade väl gynnats av lite längre distans men duger gott i klassen.

V75 2) 5-8-11 Känns som ett hyfsat stabilt tre tillhållar lås. Ultra Violett gillar jag skarpt men sett lite blek ut i årets starter tycker jag. Dessutom risk för tappstart. Men vissa tipsters tycker hon har toppform. Jag har struten i närheten på lördag.om hon vinner.

V75 3) 3 H.C.’s Crazy Horse har sett grym ut senaste starterna. Spikförslag ?

V75 4) Lågklassigt och Lurigt. Garderings lopp ?
2 Nagambie Boko är mitt måstestreck. Orutinerad men sett kanonfin ut i årets starter. 9% är mums. 3 X.O. Kemp är väl med rätta hårt betrodd men ingen solklar spik i min värld. Bakom dessa två känns det vidöppet.

V75 5) 3 Jackpot Mearas Utan tvekan omgångens spikförslag. Susar nog upp Guld om han får vara hel och frisk. Jäklar vilken grym tävlings häst med vinnarskalle. En högklassig Snogarps uppfödning.

V75 6) 4 Ture L.A. Debut i Guld men det bekommer inte hästen. Grym travare men kanske något bättre på medeldistans.
5 Mister Hercules Tillbaka i Sverige efter en misslyckad vinter i Frankrike. Såg väl skaplig ut senast . Distansgynnad är bara förnamnet men det kan vankas svar om spetskörningen. 1-3-4-7 är ganska snabba ut.

V75 7) 1 Gibraltar Den där Haapakangas har nog ställ iordning. Hästen är stark som brännvin och Wäjersten upp. Intressant 2% are. Kanske rinner undan ?
7 Keep Gamble Revanch ? Snöplig galopp senast som dunderfavorit. Grym kapacitet när travet funkar. Har dock några G i raden. Voltstart ?
12 High On Pepper Meriterad långskubbare som är titelförsvarare. Men har oxå några G i raden och Örebro kurvorna kan ställa till det. Normalt är det väl vinnaren men jag garderar nog.
10 Börtas gillar jag skarpt men det känns väl liite för tufft emot ! För alla mina tre tidigare nämnda gör väl inte bort sig ? Björn upp är dock +++.
Gammal 2025-04-25, 09:33   #4

Standard

Gamin Jaba

Surras det mycket om. Snygg Elin svänger sin lans och rekommenderar streck. Och hennes tips brukar jag ta till mig med viss framgång. Frågan är vad han får för resa från spår 15 och 40m tillägg ? Ska nog inte vandra för mycket i tredjespår om spurten ska bita.
Åker nog med som 4-5 streck om lädret pallar.
Gammal 2025-04-25, 11:02   #5

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Gamin Jaba

Surras det mycket om. Snygg Elin svänger sin lans och rekommenderar streck. Och hennes tips brukar jag ta till mig med viss framgång. Frågan är vad han får för resa från spår 15 och 40m tillägg ? Ska nog inte vandra för mycket i tredjespår om spurten ska bita.
Jag tar den tidigt och tror rätt mycket på den. Tåget går väl ett varv från mål och då är den med i draget.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-25, 11:38   #6

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2838
Standard

Citat:
V75 5) 3 Jackpot Mearas Utan tvekan omgångens spikförslag. Susar nog upp Guld om han får vara hel och frisk. Jäklar vilken grym tävlings häst med vinnarskalle. En högklassig Snogarps uppfödning.
I regel snabb även med spår längre ut, och nu dessutom bättre spår. Han måste väl vara sjuk eller galoppera för att INTE få en bra start.

Citat:
V75 6) 4 Ture L.A. Debut i Guld men det bekommer inte hästen. Grym travare men kanske något bättre på medeldistans.
5 Mister Hercules Tillbaka i Sverige efter en misslyckad vinter i Frankrike. Såg väl skaplig ut senast . Distansgynnad är bara förnamnet men det kan vankas svar om spetskörningen. 1-3-4-7 är ganska snabba ut.
Vem vinner sida vid sida?
4 TURE L.A. eller 5 MISTER HERCULES?

Spår invändigt borde vara en liten fördel för Jepson i alla fall.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-25, 11:42   #7

Standard

Citat:
Gamin Jaba

Elin har 8/10 på spikarna. Bra statistik där.
Dock är det lite si och så med hennes drag. Dom tar jag inte till mig lika lätt.
Gammal 2025-04-25, 12:02   #8

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4506
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
I regel snabb även med spår längre ut, och nu dessutom bättre spår. Han måste väl vara sjuk eller galoppera för att INTE få en bra start.

Vem vinner sida vid sida?
4 TURE L.A. eller 5 MISTER HERCULES?

Spår invändigt borde vara en liten fördel för Jepson i alla fall.
Obs att det är 1609m! Hästarna hinner få upp farten mer samt att kurvan kommer som sagt 31m tidigare. Spetsstriden borde helt handla om Four Guys Dream samt Thereisnolimit som också kan öppna riktigt bra.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-25, 13:00   #9

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Ideer

Spikförslag och skrällförslag i varje avdelning.

Avd 1 Greenhills Dancer, Hidalgo Simoni
Avd 2 Darlington Fame, Duchess Sun
Avd3 Jikken, Kingen Mearas
Avd4 Leaderboard, Mooseisloose
Avd5 Jackpot Mearas, Joint Cheaf
Avd6 Mister Hercules, Barack Face
Avd7 High on Pepper, Gaming Jaba
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-25, 15:01   #10

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

Gjorde en analys av avd 4 då den kändes lättast att analysera.
Skulla ranka: A, 2,3 B, 5,

2,3,5 tycker jag sticker ut. Alla tre har gjort bra lopp utvändigt och alla har vettiga startspår.

2, Nagombi boko eller 3, X.O kemp kommer göra upp om att överta ledningen. Jag kan inte avgöra vem som är snabbast men om jag visste hade det kunnat vara en chans spik.

5, Panerai ser på pappret ut att vara den starkaste hästen och är nog den med bäst chans att vinna utvändigt.

11, kiss me sisu var riktigt bra senast. Dock brukar dessa hästar som bara drar i ledning tappa sugen från bakspår. Hade den haft spår 5 hade den nog kunnat spikas.

I övrigt är loppet öppet. 1, Suns nogat och 4, Brilliant kid kan få bra resor invändigt.
8, Leaderboard, 9, moosislose, 12, lupin mearas, 10, ironic man Känns långsökt men med klaff.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-25, 16:03   #11

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Gjorde en analys av avd 4 då den kändes lättast att analysera.
Skulla ranka: A, 2,3 B, 5,

2,3,5 tycker jag sticker ut. Alla tre har gjort bra lopp utvändigt och alla har vettiga startspår.

2, Nagombi boko eller 3, X.O kemp kommer göra upp om att överta ledningen. Jag kan inte avgöra vem som är snabbast men om jag visste hade det kunnat vara en chans spik.

5, Panerai ser på pappret ut att vara den starkaste hästen och är nog den med bäst chans att vinna utvändigt.

11, kiss me sisu var riktigt bra senast. Dock brukar dessa hästar som bara drar i ledning tappa sugen från bakspår. Hade den haft spår 5 hade den nog kunnat spikas.

I övrigt är loppet öppet. 1, Suns nogat och 4, Brilliant kid kan få bra resor invändigt.
8, Leaderboard, 9, moosislose, 12, lupin mearas, 10, ironic man Känns långsökt men med klaff.
Kul läsning.
Viktar jag loppets enda märr mot 10 Ironic Man, så tror jag att märren Panerai
trots kanonspår och knallform, får hoppas på en brasa för Mackan och Ironic Man
för att Djuse och Panerai skall vara före i mål.
Jobbar med 4 hästar i avd 4.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-25, 16:07   #12

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag tar den tidigt och tror rätt mycket på den. Tåget går väl ett varv från mål och då är den med i draget.
Nu strök de hästen. Kanske spik på Keep Gamble därmed.

Senast redigerad av Shooter den 2025-04-25 klockan 16:08.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-25, 16:31   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Obs att det är 1609m! Hästarna hinner få upp farten mer samt att kurvan kommer som sagt 31m tidigare. Spetsstriden borde helt handla om Four Guys Dream samt Thereisnolimit som också kan öppna riktigt bra.
Tja, så om man väljer att gardera så sitter man kanske inte säker ens med 4 TURE L.A. och 5 MISTER HERCULES?

Man borde klara sig bra på fem hästar i alla fall.
3, 8 och 7 ska väl ha tur för att komma in i matchen.
Visserligen är nr 3 i matchen om han är startsnabb. Det gäller för han då istället att "vara kvar i matchen".

Om konstellationen Kihlström/Redén ska vara med så gäller det att kolla upp prispengarna. 125 000 kr i första pris är ju inte så mycket för dessa herrar. Då kanske dom bara vill att hästen ska få en "urblåsare". Då brukar Örjan dra en trudelutt på slutet. Man har inte alla gånger för avsikt att vinna, även om man vill att det ska låta så i intervjuer. Istället gör Örjan en tokspurt på slutet, för att det ska se ut som man går för seger, samt för att hästen ska få en genomkörare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Niskel (+10)

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2025-04-25 klockan 16:34.
Gammal 2025-04-25, 16:42   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Tja, så om man väljer att gardera så sitter man kanske inte säker ens med 4 TURE L.A. och 5 MISTER HERCULES?

Man borde klara sig bra på fem hästar i alla fall.
3, 8 och 7 ska väl ha tur för att komma in i matchen.
Visserligen är nr 3 i matchen om han är startsnabb. Det gäller för han då istället att "vara kvar i matchen".

Om konstellationen Kihlström/Redén ska vara med så gäller det att kolla upp prispengarna. 125 000 kr i första pris är ju inte så mycket för dessa herrar. Då kanske dom bara vill att hästen ska få en "urblåsare". Då brukar Örjan dra en trudelutt på slutet. Man har inte alla gånger för avsikt att vinna, även om man vill att det ska låta så i intervjuer. Istället gör Örjan en tokspurt på slutet, för att det ska se ut som man går för seger, samt för att hästen ska få en genomkörare.
Jag tycker loppet är knepigt. Berglund spikar Mister Hercules, men jag tror inte det är så enkelt med Jepson innanför samt ett loppscenario som är svårt att räkna på.
Thereisnolimit är definitivt skrällen i loppet. Hade krafter kvar senast i ett hårdare lopp än detta, och dessutom bfro nu.
Gammal 2025-04-25, 17:58   #15

Standard

Då ska vi återigen gissa på MAD:s kuskform inför lördagen. Den mannen har haft det förtvivlat svårt på V75 i år. Han gick segerlös i flera veckor på V75 fram tills en extrainsatt omgång under påsken. Jag kan inte heller påstå att han stått för dom vassaste styrningarna under vardagstravet heller.

En notering gällande Keep Gamble. Den går med Finntack vagnen imorgon vilket borde vara första gången. Tidigare när den startat med vanlig vagn, så har den inte alls varit uppe i samma nivå som med biken. Enda minuset är som sagt kusken imorgon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Baltasar (+10)

Senast redigerad av Jarmop den 2025-04-25 klockan 18:00.
Svara

td