|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Onsdag 7/5 - Jägers / Valla - V86 mm
Jägers Dragen
V86 1) 9 Karma Shadow är en duktig Dansk ”hoppe” med Googoo Gaagaa gener. Läget är inte kul men Rene Kjaer har kört ett och annat travlopp och löser nog detta problem. Två strykningar bakom vingen underlättar. 21% i nuläget känns helt ok. 5 Whatabill har visat fina takter i årets starter. Gynnas oxå av strykningar. Sjunne känner hästen väl och är ju dessutom lite av skrällkusk. 7 Kumla Fromentero verkar ha hittat stilen och sett lysande ut i årets två starter. Svårslagen om Johan får bestämma i spets. Men ingen blåvinnare i min värld. Segrarna tagna i enkla gäng och inte helt rumsren. V86 3) 2 Precious Steel Frågan är om 73% aren går att fälla ? Tja 3 åriga ston är inte att lita på och det är ganska billigt att strecka alla 7. 5 Amy Barosso är nog värst emot. Naturligtvis svårbedömd men Holländarna kommer alltid med dugliga hästar när det vankas bra prispengar. V86 5) 2 Djingis Khan Christoffer tar en tur till gamla hemmabanan med nyförvärvet. Kan få en fin resa om inte spåret spökar. 2% !! 6 Global Flashback var inte som bäst senast men normalt borde hästen duga här. V86 7) 3 Here’s Jonny Sox Härdad i betydligt hårdare motstånd. Verkar funka bra efter halsoperation. Känns änna distansgynnad. Gått 09 på distansen. 9 D.J. Spritz har varit ute i (för) tuffa gäng. Luring som inte vinner så ofta men en stabil löphäst. Farlig om Gustav fixar rätt smygresa. Jag tror det vankas överpace på spets och slut banan ![]() Stall Zet fixar väl spikarna på Solvalla. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-06 klockan 16:57. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
Svarar med Valla
Kontrar med drag från Valla.
Ike Zet - Hästen att slå. Blir svårt, verkar ha kommit igång ordentligt, fin sist. Vid gardering missas inte Point Blank. Don Fanucci Zet - Hästen att slå. Blir svårt. Vid gardering missas inte Catullo Jet, gick bra efter galopp i Suomiland. Wesholmarnas - Känns upplagt för Westholms på lägena. Chansa bort favoriten på stressiga 1640? På skrällfronten syns väl Sahara Etype och New Lane. Gio Barosso - SuomiTimo har 43% vinnarstats i år. Imponerande. Vid gardering vilket kan va klokt då galopprisken finns där missas inte Ugalli. Omgången ser lätt ut och det lutar åt medioker utdelning men man har ju oftast fel. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Det vore väl själva Fan om man inte ska kunna få in den här.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Luktar usel utdelning lång väg men blir det 2-3st 2-8 procentare som vinner så sticker det iväg snabbt..
Den som hamrar in 3-4 spikar av dessa sitter bra till! Avd 1. Kumla Fromentro 40% (något underspelad) Avd 2. Ike Zet 57% (klart överspelad) Avd 3. Precious Steel 60% (klart överspelad) Avd 4. Don Fanucci Zet 85% (något överspelad) Avd 5. Vanquish / Global Flashback / Roosevelt (+ på GF och R) Avd 6. Ready Star 38% (neutralt spelvärde) Avd 8. Gio Barosso (något underspelad) Hyfsat skrällvänligt i avd 7,8,6,3,1 i den ordningen.. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Jag spikar är Don Fanucci Zet och Ready Star (Tyvärr så har den blivit favorit idag). Sedan ska jag ha in 2/3 av Ike Zet, Precious Steel och Gio Barosso. Därtill fem spetshästar samt 1-2 C-hästar. Några av dem går in i varandra. Det innebär en reducering på 6 % av 14 400 rader till en kostnad av 211,50. Jag brukar inte reducera så här hårt alls, men tror att det går in idag. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tigern (+25) |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Någon som har spelvärde Spikar
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
En rad som kan räcka:
1 - 5 2 - 2 3 - 4 4 - 5 5 - 3 6 - 1 7 - 1 8 - 4 |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jag tycker det är sanslöst dåligt att man inte kan få en intervju från stallet gällande Makalu Doc. Det är ett hån mot spelarna, för nu ska vi försöka gissa oss fram gällande banjobb, form etc…
Ser ut som en överkomlig omgång annars, men som vanligt gäller det att välja rätt spikar. Jag tycker 85% på DFZ börjar vara lite väl saftigt och dubblar då med Staro som knappast är en sämre häst, men visst måste den göra jobbet på utsidan. Däremot är DFZ ingen startblixt, och vi får väl se om Y.Not Diamant svarar invändigt… |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Han var fin i en första värmning. Ganska laddad och det brukar vara positivt när han är så. Ohlsson värmer honom efter lopp 4 och då får han bestämma om han vill ha öppet i stället för halvstängt ikväll. Han fick lite vintervila efter senaste starten och sedan har han jobbat bra och lagt på sig muskler. Jag kan inte svara på om han behöver ett lopp i kroppen. Han kan lika gärna vara lika bra som senast här på Solvalla. Det känns spännande, säger Heikki Koskela om Makulu Doc. |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Stort tack Shooter. Jag tar givetvis rygg på dina spikar och några av dem benämnda hästar däremot spelar jag ett litet vanligt system, Jag hoppas du sätter den idag :-) |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
|
||
|