Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-05-22, 01:06   #31

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18287
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det finns rätt goda möjligheter till bra utdelning på mitt system, men då får såklart inte fler storfavoriter vinna, vilket det är risk för.
Du var alltså tvungen att få in 4 utav dagens 6 största favoriter om jag förstått det rätt?
Vad menar du med bra utdelning? Med det utfallet så ska det enormt mycket till för att utdelningen ska överstiga 5000:-
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-22, 10:35   #32

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Du var alltså tvungen att få in 4 utav dagens 6 största favoriter om jag förstått det rätt?
Vad menar du med bra utdelning? Med det utfallet så ska det enormt mycket till för att utdelningen ska överstiga 5000:-
Det beror på vad man har för hästar i övrigt på ramen. När man reducerar hos ATG så får man en prognos för utdelningen och det fanns rätt många rader som gav bra betalt, men som alltid så måste man har en hel del tur. Igår vann två av omgångens absolut största spikar och ändå så gav åtta rätt drygt 1,2 millar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+2)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-22, 19:28   #33

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Citat:
Det beror på vad man har för hästar i övrigt på ramen. När man reducerar hos ATG så får man en prognos för utdelningen och det fanns rätt många rader som gav bra betalt, men som alltid så måste man har en hel del tur. Igår vann två av omgångens absolut största spikar och ändå så gav åtta rätt drygt 1,2 millar.
Grym utdelning igår. Som du säger trots två storfavoriter 1,2 mille på 8 rätt. 1% aren i stoloppet var väl den enda stora skrällen. Och storgardering i lågklassigt stolopp med tveksam favorit hade ju varit befogat med facit i hand. Christoffers 3% are hade jag med på 3 streck men lika förbannat fick jag nöja mig med sex rätt. Det är ju lätt att vara efterklok men storgaddning i stoloppet och lite större system så var det inte omöjligt att fånga miljonen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-22, 20:53   #34

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
När du reducerar hos ATG och det är en Jackpott-omgång så överskattar ATG-reduceringen extrapengarnas slutliga vikt.

Det betyder att dina rader inte kommer att ge i närheten av så mycket som indikeras.....om du inte iskallt väntar till mindre än 5 minuter kvar till spelstopp.

I "icke-JP"-omgångar stämmer beräkningen i allmänhet väldigt bra.
Gammal 2025-05-22, 21:00   #35

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Grym utdelning igår. Som du säger trots två storfavoriter 1,2 mille på 8 rätt. 1% aren i stoloppet var väl den enda stora skrällen. Och storgardering i lågklassigt stolopp med tveksam favorit hade ju varit befogat med facit i hand. Christoffers 3% are hade jag med på 3 streck men lika förbannat fick jag nöja mig med sex rätt. Det är ju lätt att vara efterklok men storgaddning i stoloppet och lite större system så var det inte omöjligt att fånga miljonen.

1,2M är MASSOR av pengar.....men utdelningen igår var väldigt nära den förväntade sett till produkten av V86%en på vinnar-raden. Inte väldigt mycket mer, inte väldigt mycket mindre.

Hur den multiplikationen ser ut lopp för lopp spelar mindre roll. Det är produkten som gäller. Två stora favvar kräver kraftigare kaliber på skrällarna ( under 1% oftast nödvändigt ).

Ex: En 8%are+en 10%are bidrar lika mycket till utdelningen som en 80%are+en 1%are.

Man vinner som man spelar, när man väl vinner. Men utdelningen är oftast inget "mystiskt" utan helt logisk.

Går man på de största favvarna....så behöver man ORDENTLIGT "över medel" för skrällarna i övriga lopp.

Själv spikade jag Falco+Plucky och hade med 1%aren på 5 streck. Var totalt chanslös att gå plus ändå. 8 lopp är som gjort för att det i efterhand ska se väldigt mycket lättare ut än det var när det gällde.
Gammal 2025-05-22, 21:23   #36

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
1,2M är MASSOR av pengar.....men utdelningen igår var väldigt nära den förväntade sett till produkten av V86%en på vinnar-raden. Inte väldigt mycket mer, inte väldigt mycket mindre.

Hur den multiplikationen ser ut lopp för lopp spelar mindre roll. Det är produkten som gäller. Två stora favvar kräver kraftigare kaliber på skrällarna ( under 1% oftast nödvändigt ).

Ex: En 8%are+en 10%are bidrar lika mycket till utdelningen som en 80%are+en 1%are.

Man vinner som man spelar, när man väl vinner. Men utdelningen är oftast inget "mystiskt" utan helt logisk.

Går man på de största favvarna....så behöver man ORDENTLIGT "över medel" för skrällarna i övriga lopp.

Själv spikade jag Falco+Plucky och hade med 1%aren på 5 streck. Var totalt chanslös att gå plus ändå. 8 lopp är som gjort för att det i efterhand ska se väldigt mycket lättare ut än det var när det gällde.
Dina proffsiga analyser ang förväntad utdelning är ju svårt att argumentera emot. Men personliga drag på lågprocentare gör ju att det verkar lättare än det är för allmänheten att få njuta av miljonutdelning utan att spela orimliga system.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td