Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-05-30, 14:51   #16

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Mina Fredags Frågor

1) Klarar Jorma av att ta piken med 2 Knight Journey från kluriga spår 2 i volt ? Då har han han halva inne.
2) 10 C.R.Nobless känns felanmäld ? Står stenhårt inne på 20 volten i Diamantstoet. 4 ägg i korgen och 80 startpoäng. Sprungit in 17500:- senaste 1,5 året och inte vunnit lopp på två år. 12 år gammal. Chanslös är bara förnamnet. Det finns ju P21 olopp.
3) Var hamnar 1 Macahan från start ? Tredje / fjärde inner ? Med annat spår hade det varit ett spikförslag trots stenhård Silverdivision. Hästen har toppform.
4) Staro Mack Crowe och S.G. Empress är väl omgångens dunderspikar ?
5) Varför har Örjan valt/lockats att köra La Yoka istället för gamla trogna S.G.Empress ? Ok visste väl inte spårlottningen men lite märkligt ändå.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-30 klockan 17:40.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-30, 15:01   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Eftersom det har gått så dålig för Magnus Djuse länge, men Jepson toppar nu listan, funderar jag på om det är MD:s ”kartläsare” Jepson har tagit över….

Man kanske snart måste börja ta in i analysen vilka kuskar som har tillgång till duktiga ” kartläsare ” !
Hm har kuskar ”kartläsare” ? Det där får du utveckla ?
Jag fattar nada
Gammal 2025-05-30, 15:28   #18

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2479
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hm har kuskar ”kartläsare” ? Det där får du utveckla ?
Jag fattar nada
Det kan du omöjligen ha missat.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-30, 15:46   #19

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Menar du hästskötare, kanske?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-30, 17:03   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Hästskötare och tränares info ang hästens ev egenheter är väl vedertaget av alla kuskar även Proffs dito. Men en ”kartläsnings” hjälp för att navigera rätt i loppet måste vara svårt att förutsätta när det är olika cenarion i varje lopp. Mikrofoner är ju förbjudet.
Men Shasha kanske sitter på en för mig helt okänd info. Man lär förhoppningsvis så länge man lever trots min ganska höga ålder.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-30 klockan 18:05.
Gammal 2025-05-30, 17:15   #21

Standard

Citat:
Hästskötare och tränares info ang hästens ev egenheter är väl vedertaget av alla kuskar även Proffs dito. Men en ”kartläsnings” hjälp för att navigera rätt i loppet måste vara svårt att förutsätta när det är olika cenarion i varje lopp. Mikrofoner är ju förbjudet.
Men shooter kanske sitter på en för mig helt okänd info. Man lär förhoppningsvis så länge man lever trots min ganska höga ålder.
Jag väntar med spänning på Shashas förklaring. Shooter är väl inte inblandad i detta ännu
Gammal 2025-05-30, 17:20   #22

Standard

Citat:
Men Shashas kanske sitter på en för mig helt okänd info. Man lär förhoppningsvis så länge man lever trots min ganska höga ålder.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-30 klockan 17:25.
Gammal 2025-05-30, 17:24   #23

Standard

Citat:
Jag väntar med spänning på Shashas förklaring. Shooter är väl inte inblandad i detta ännu
Ber om ursäkt. Fegt att skylla åldern men mina inlägg är tyvärr lite påverkade.
Jag blandar ihop Shashas och Shooter filurerna. Förlåt mitt slarv
Gammal 2025-05-30, 17:25   #24

Standard

Hur som haver är jag inne på två spikar i morgon: Luckisanattitude (vanligtvis norgetävlande som får svensk toppkusk) och Jerka Sting (60% segrar på lång distans). En fyraprocentare och en nioprocentare, sånt gillar jag. Det är väl därför jag sällan vinner. Men jag har väldigt kul på väg till mina sedvanliga 4 rätt
Gammal 2025-05-30, 17:35   #25

Standard

Citat:
Hur som haver är jag inne på två spikar i morgon: Luckisanattitude (vanligtvis norgetävlande som får svensk toppkusk) och Jerka Sting (60% segrar på lång distans). En fyraprocentare och en nioprocentare, sånt gillar jag. Det är väl därför jag sällan vinner. Men jag har väldigt kul på väg till mina sedvanliga 4 rätt
Grymma chansspikar.
Den där Jerka är en luring med stort L. Kan mycket väl skrälla med rätt resa. Trivs på distansen och spurten är i världsklass.
Face Time Bourbon avkomman är tidig men jag vågar nog inte spika. Klass 2 är Klass 2 med många luringar som lurar i vassen.
Får se hur länge mitt spelläder pallar men det är högklassig och mycket spelvärd V75 omgång trots lite Elitlopps baksmälla i Trav kretsar.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-30 klockan 17:58.
Gammal 2025-05-30, 18:14   #26

Standard

Citat:
Tyvärr har det omöjliga har inträffat. Jag myntar Stenmark du får ” förklara för en som int begrip”
Gammal 2025-05-30, 18:24   #27

Standard

Citat:
Jag syftar på det som t.o.m. nämnts i ATG liven och här och där om spelaren som är Jepsons "kartläsare" och som lyfts hans resultat till höjderna. Avslöjad av Jepson själv.

Vem spelaren är har inte sagts någonstans, kan ju mycket väl vara en spelare som också arbetar som hästskötare. Vem personen är har som sagt inte nämnts någonstans.

Dock svårt att tro att det är en hästskötare då personen verkar följa med Jepson i bilen och berätta hur han ska köra loppet utifrån hästarna i loppet(enligt krukan b la.) Bör ju vara någon som arbetar professionell som spelare tänker jag.

Senast redigerad av shasha den 2025-05-30 klockan 18:29.
Gammal 2025-05-30, 18:34   #28

Standard

Citat:
Jag syftar på det som t.o.m. nämnts i ATG liven och här och där om spelaren som är Jepsons "kartläsare" och som lyfts hans resultat till höjderna. Avslöjad av Jepson själv.

Vem spelaren är har inte sagts någonstans, kan ju mycket väl vara en spelare som också arbetar som hästskötare. Vem personen är har som sagt inte nämnts någonstans.

Dock svårt att tro att det är en hästskötare då personen verkar följa med Jepson i bilen. Bör ju vara någon som arbetar professionell som spelare tänker jag.
Såpass. En person som hjälper Jepson att ta fram förhands info om konkurrenterna i loppen. Kartläsare förknippar jag med rally och noter som info till drivern under tävlingens gång. Men kartläggning passar väl bättre på den info du syftar på.
Tack för info shasha.
Gammal 2025-05-30, 18:47   #29

Standard

Citat:
Såpass. En person som hjälper Jepson att ta fram förhands info om konkurrenterna i loppen. Kartläsare förknippar jag med rally och noter som info till drivern under tävlingens gång. Men kartläggning passar väl bättre på den info du syftar på.
Tack för info shasha.
Ja, kartläsare var nog fel ord, tänkte det var perfekt ord för att ge bilden av någon som lägger ner tiden för att räkna ut bästa vägen till vinst utifrån konkurrenternas förmågor. Vad jag hörde förklarade Jepson den här hjälpen, en person som själv kontaktade Jepson och erbjöd tjänsten, som har gjort att han plötslig hamnat i topp bland dem som vinner mest.
Gammal 2025-05-30, 19:12   #30

Standard

Citat:
Ja, kartläsare var nog fel ord, tänkte det var perfekt ord för att ge bilden av någon som lägger ner tiden för att räkna ut bästa vägen till vinst utifrån konkurrenternas förmågor. Vad jag hörde förklarade Jepson den här hjälpen, en person som själv kontaktade Jepson och erbjöd tjänsten, som har gjort att han plötslig hamnat i topp bland dem som vinner mest.
Självklart är det en fördel att ha bra koll på konkurrenternas för och nackdelar. Samt ha en plan hur loppet kan komma att utvecklas. Jepson är i mitt tycke en ganska impulsiv kusk som väljer olika upplägg från gång till gång. Det är alltid en fördel att vara bra förberedd. Men att Jepsons framgångar enbart beror på denna Kartläsning tror jag inte på. Rutin, självförtroende, respekt, dugliga hästar och lite flyt med positionerna är oxå viktiga i framgången. Framgång göder framgång och ger bra förutsättningar. Jepson kör väl nästan alltid betrodda hästar.
Svara

td