Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-06-21, 18:53   #16

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 77
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om det bara handlade om att försöka få alla rätt så ofta om möjligt skulle jag ha prickat alla rätt väldigt mycket mer ofta än jag gjort under V75-tiden.

"Grejen" är INTE att pricka alla rätt så ofta som möjligt. Hur ofta man prickar alla rätt är ju ointressant om det ger klent betalt hela tiden. Det som gäller att är att pricka alla rätt tillräckligt ofta när det ger tillräckligt bra betalt. Och det är något man kan kontrollera. Utdelningen är inte något som "bara blir". I stora drag vet man i förväg ungefär vad utdelningen kommer att landa på om man klarar alla rätt.

Du behöver inte bekymra dig om att anledningen till förändringen "delvis" är pga för låg median-utdelning och för få miljonvinster på V75.

Det är hela anledningen.

Jag menade inget illa eller insinuerade någonting angående din förmåga att pricka alla hästar.

Vad jag var ute efter var ditt påpekande att "Det kommer inte att bli JP på 5r "ofta". Ungefär var 1 av 7 omgångar över tid kommer att landa under 5,00 kr på fem rätt." och Många har fått för sig saker om V85 som helt enkelt inte kommer att bli som de tror.

Det jag ville få fram var att när ATG beslagtar minst 35% av vinstpotten 1 gång av 7 är det åt h-te och ofta. Det är lätt att tänka 1/7 är inte så ofta men om någon får 8 rätt och därmed är med och på 35% av vinstpotten var 7:e gång känns det som att spelaren vinner ofta. (Samma frekvens).

Anledningen till förändringen beror till största delen på sjunkande omsättning. När ATG's 1:a kvartalsrapport 2025 presenterades stod det klart att omsättningen fortsatt pekar nedåt trots 106 miljoners vinsten på 7 rätt vid nyår. Förslaget om V85 började se mer ut som en möjlighet att vända trenden. Det gick ju för 30 år sedan när V75 infördes.

Det som föredogs för styrelsen för att motivera V85 var just omsättningsökning och ingenting annat. Faktum är att ökningen beräknas komma från de grupper jag redan nämnt, kvinnor och butiksandelar. Det sades rent ut att det inte kommer att komma från småspelare som gör sina egna tips. M a o Svenssonspelaren är inte intressant för ATG - speltorskarna spelar oavsett vad ATG gör. Jag kan belägga det jag säger i pm till dig men kan få problem med framtida information. Här är några exempel på "öppna källor" med samma information blhttps://www.travronden.se/travsport/...lir-verklighet https://stevenssanningar.blogg.se/20...85-ar-fel.html

Här tror jag att ATG kan ha överskattat sin position på spelmarknaden och med det kommer V85 inte att klara av mer än 1 år.

Senast redigerad av Skog den 2025-06-21 klockan 18:59.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-21, 18:53   #17

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Om lägsta garanterad vinst i lägsta vinstgruppen är 3-5-7 eller 10:- är i min värld skit samma. MEN det viktiga är att ev vinstutdelning flyttas över till nästa vinstgrupp och spelomgångens satsade pengar nollställs. Ofattbart att denna Jackpott stöld kan fortsätta år ut och år in trots alla protester från majoriteten av ATG spelarna.
Ingen kunde hålla med dig mer om överflyttning till nästa vinstgrupp mer än vad jag gör! 110%! Men då blir det ju en lägsta gräns för utbetalning. Inte en lägsta garanterad vinst om du har rader i den vinstgruppen.

I trådskaparens tanke skulle man skulle vara garanterad en viss minsta vinst för 2 fel på t ex V64 helt utan hänsyn till hur många 2-fels-rader som spelarna tillsammans fick ihop. Och det är ju helt orimligt.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-21, 18:58   #18

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Jag menade inget illa eller insinuerade någonting angående din förmåga att pricka alla hästar.

Vad jag var ute efter var ditt påpekande att "Det kommer inte att bli JP på 5r "ofta". Ungefär var 1 av 7 omgångar över tid kommer att landa under 5,00 kr på fem rätt."

Det jag ville få fram var att när ATG beslagtar minst 35% av vinstpotten 1 gång av 7 är det åt h-te och ofta. Det är lätt att tänka 1/7 är inte så ofta men om någon får 8 rätt och därmed är med och på 35% av vinstpotten var 7:e gång känns det som att spelaren vinner ofta. (Samma frekvens).

Anledningen till förändringen beror till största delen på sjunkande omsättning. När ATG's 1:a kvartalsrapport 2025 presenterades stod det klart att omsättningen fortsatt pekar nedåt trots 106 miljoners vinsten på 7 rätt vid nyår. Förslaget om V85 började se mer ut som en möjlighet att vända trenden. Det gick ju för 30 år sedan när V75 infördes.

Det som föredogs för styrelsen för att motivera V85 var just omsättningsökning och ingenting annat. Faktum är att ökningen beräknas komma från de grupper jag redan nämnt, kvinnor och butiksandelar. Det sades rent ut att det inte kommer att komma från småspelare som gör sina egna tips. M a o Svenssonspelaren är inte intressant för ATG - speltorskarna spelar oavsett vad ATG gör. Jag kan belägga det jag säger i pm till dig men kan få problem med framtida information.

Här tror jag att ATG kan ha överskattat sin position på spelmarknaden och med det kommer V85 inte att klara av mer än 1 år.
1 av 7 med 5r-JP på V85 är ordentligt mycket mer sällan än genomsnittet för 5r-JP för V75.

Jag skulle personligen helst se en helt annan variant där det aldrig blev låg-utd-JP där man istället flyttade upp pengarna när utd i en vinstgrupp landar under någon vald gräns.

Dock verkar tyvärr ATG ännu inte vara mogna att ta ett sånt modigt beslut. Men trots den bristen ser jag framåt emot V85 som kommer att vara ett fall framåt vad gäller frekvensen av låg-utd-JPs.

td