|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Fredag 18/7 - Axevalla - GS75 mm
Lite uppvärmning inför Axevallas dunderhelg med tre späckade tävlingsdagar.
Fredagens GS75 är högklassig travsport och spelvänligt är bara förnamnet. 4 st 15 hästars lopp och som avslutning ett Axevalla Maraton på 4 varv ![]() Törnqvisten kommer laddad till (hemmabanan ) med ett gäng topphästar. Tuppen får smutta på Kaffeåchampagne. Hagoort och Bakker kommer oxå. Det kommer mera Vi suger på karamellen. Det är långt till fredag. Nja bara 5 dar ![]() Rättelse. Marias hemmabana är Åby Hon har däremot sin Camp i Nossebro mellan Åby och Axevalla. Slarvfel av mig. Rätt ska vara rätt. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-17 klockan 16:32. Anledning: Rättelse långt om länge. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Det går snabbt att åka in och ut ur zonen
![]() Men nu såg jag att GS75 på fredag ser väldigt V75-aktigt och intressant ut. Nån gång ska va den första att prova på detta spel och varför inte när Törnqvist åker upp till Axevalla Hed med fem hästar. Min farmor bodde i Skånings Åsaka så i de här trakterna har jag cyklat runt mycket i min ungdom. Doften av forntid ligger tung här mitt emellan Skara Domkyrka och Varnhems kloster. Jag har inte sett några startlistor till lördag och söndag ännu men fredagens tävlingar ser ruggigt spännande ut. Börtas Ankare i sista är en självklar spik om den håller sig kring nuvarande procent. Hemmaplan och Mimmi vet nog vad hon gör när hon låter skorna vara på. Axevallas lååånga upplopp ger fördel för det bakre ledet. Hoppas jag kan se loppen. Ska på starr-operation på morgonen och de säger att det är 90% chans att man ser bättre efteråt. Det är ju bättre chans än en storfavorit har enligt Jens!!! |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Och chanserna kommer och går. Lycka till med syn skärpan Bosse. Frugan gjorde en sådant ingrepp med lyckat resultat. Klarar sig galant utan glasögon många år efter ingreppet. Men hon undrade vad det var för en gammal filur som satt på andra sidan frukostbordet efter ingreppet Nej jag skojar bara,
|
||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Men det är såna smällar man får ta
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tisdags Surr
GS75 1) 3 The Little Plug Två raka G är lite oroväckande men hästen är bra i grunden och den där Svedberg kan träna häst. Bra läge och fixar nog distansen. 5 True Lies Svårbedömd rackare som springer lite med handbromsen dragen. Men Stenströmer vässar nog upp till hemma banas tredagars trav. 10 Nevermind River Som ni vet gillar jag Hajom hästarna. Örjan hoppar upp nu när Christoffer är avstängd. Gått bra i skymundan senaste starterna. 13 Format Kronos är min klara första häst men voltstart och läge kan ställa till det för urstarke Face Time Bourbonnaren. Fyller på med 1 Louis Vuitton Orutinerad filur men bör få en bra resa med endast 4 hästar på volten. Ebbinge har hittat Tönnersjö form. 2) 3 Bicc’s Tobee Härlig årgångshäst som varit sjuk men Törnqvistens har väl ställt iordning som vanligt. Spets och slut är en lågoddsare. 3) 6 Peggy Boko Holländska Dreamtemet fixar nog tredje raka. Grym 3 års märr. 9 Timotejs Online Kanske bortlottad ? Men detta är ännu en grym Face Time Bourbonnare. Rejäl och komplett travare trots sina 3 år. 4) 12 Kaffeåchampagne Jäklar vilken häst. Grym utveckling efter flytten till Beata. Blir bara bättre och bättre ! Sagolik utveckling. Stentuffa märren har allt. 15 märrar och tre volter kan naturligtvis fixa korsdrag i kuponghögen men hoppas det blir en just och rättvis tävling utan en massa uppstressande omstarter. 5) 2 Indy Boy Ännu en Hajom häst med Kihlas vid ratten. Lite svårbedömd form men segerstrider vid sunda vätskor. Kan inte utnyttja läget men det löser väl Örjan. Typ tredje utvändigt. 3 Eisenhover Effe Här snackar vi bättre än raden och Dalborg har vunnit lopp på Axevalla förut. 10 Jason Express Tja var ska Törnqvisten vara om inte i Axevalla grytan. Ännu en segerduglig Dreamteam häst. Pieters har gått framåt enormt som kusk senaste året. 6) 2 Opening Knight Lillgustav har stort förtroende för hästen och startar på i tuffa gäng. Värd en seger efter många bra prestationer i skymundan. 9 Marshal Är väl bästa hästen men läget lite oddshöjande. Grym prestation senast och vunnit hälften av sina starter i ganska tuffa gäng. 7) 13 Baron Tilly Hemmahästen haft lite problem med skador men ser ut att vara redo för tuffa Maratonloppet. Hästen är grymt stark och hade nog fixat några varv till. Svårslagen rackare. 5 åriga Ready Cashare är inte leka med. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-18 klockan 13:53. Anledning: Ebbinge |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fredags Surr
Inte mindre än 3st 60%are på dagens GS75 streckspel So Fare.Och visst är alla tre svårslagna. Möjligen kan 3 Little Plug 8%, 9 Timotejs 9%, 3 Eisenhover 8% och 2 Opening Knight 2% fixa till utdelningen något men det lutar åt favoritomgång trots 4 st 15 hästarslopp, 3 volt lopp, långt upplopp och 4 varvs maraton som grädde på moset. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jag nöjer mig med att koka fredagssoppa på EN spik.
Nu släpper jag detta och börjar djupdyka i morgondagens tävlingar, GS75 Inlämnat: 2025-07-18, 15:31 Kostnad: 96,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 13 (10, 5) 2: 3 Bicc's Tobee (4, 5) 3: 6, 10 (3, 1) 4: 11, 12 (10, 7) 5: 10, 14 (2, 11) 6: 9, 10, 11 (4, 6) 7: 12, 13 (6, 5) Totalt: 96,00 kr. Rättningskod: WTT ZFH NBC Må turen vara med eder! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En raket blir det definitivt, kanske även en liten GS75:a; om jag får ner kostnaden och tycker att det känns vettigt.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kör du blandad raket eller bara vinnare eller plats? Jag har bara spelat raket när jag ska göra en enkel DD med samma startspår eller samma kusk, för då brukar oddset vara bättre på Raket eftersom många spelar dubbelslag på DD. Men Raket känns ju som ett bättre alternativ till V85 framöver.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Vad gäller V85 så funderar jag på att gå över till V5. Tror faktiskt att jag kommer lira V5 i morgon istället för V75. Idag blir det den här: Lopp 7: Vinnare 3 Bicc's Tobee 9: Vinnare 12 Kaffeåchampagne 11: Plats 4 Falco dell'Est 12: Plats 6 Matiere 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10) Senast redigerad av Shooter den 2025-07-18 klockan 16:46. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Testar oxå en Raket .
5 Plats 2KNOCKOUT CHARLIE 6 Plats 3THE LITTLE PLUG 9 Plats 5TANGELO Samt Dagens Plats Stänkare 1 Eleven O’Clock. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fel
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-18 klockan 19:35. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Vi tar väl en trea till ? Sassy But Classy.
|
|
|
|
|
|
|
|