Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-07-21, 15:09   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Hagmyren 26 juli

Dags att börja veckans pluggande
Ser fram emot Härliga Hälsinglands-Liisas insider-idéer.

Vid en snabb och ytlig genomgång noterar jag att 5 Pineapple i avd 1 har högst startpoäng och två raka segrar med kusken som dessutom är tvåa i banans kuskliga. Etta är Mats E och etta på tränar-ligan är JOP.

I avd 4 hittar vi dessa med kallblodet 12 Hulte Sixten, streckad på 2%.

I avd 5 känns 5 Young Yack som en tänkbar spik.

I avd 6 har 5 Oscar L.A. många plus. Ohlsson på en Cocciadoro från kanonspår, som sprang 8,9 på kort för en månad sen.

I avd 7 tar hemmatränare Hanna Forslin ut 3 Smiley Brodda med lovande unge kusken Fredrik Plassen som trots att han bara är 20 år har kört in knappt 1,4 miljoner hittills i år. Ett ekipage jag streckar direkt, just nu 4%.

Alltid en början. Tidiga intryck ska man lyssna till.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-21, 16:24   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Dags att börja veckans pluggande
Ser fram emot Härliga Hälsinglands-Liisas insider-idéer.

Vid en snabb och ytlig genomgång noterar jag att 5 Pineapple i avd 1 har högst startpoäng och två raka segrar med kusken som dessutom är tvåa i banans kuskliga. Etta är Mats E och etta på tränar-ligan är JOP.

I avd 4 hittar vi dessa med kallblodet 12 Hulte Sixten, streckad på 2%.

I avd 5 känns 5 Young Yack som en tänkbar spik.

I avd 6 har 5 Oscar L.A. många plus. Ohlsson på en Cocciadoro från kanonspår, som sprang 8,9 på kort för en månad sen.

I avd 7 tar hemmatränare Hanna Forslin ut 3 Smiley Brodda med lovande unge kusken Fredrik Plassen som trots att han bara är 20 år har kört in knappt 1,4 miljoner hittills i år. Ett ekipage jag streckar direkt, just nu 4%.

Alltid en början. Tidiga intryck ska man lyssna till.
Härligt Bosse.
Kul att du taggar till med travsurr efter dina framgångar på spelet. Sharps sidan blommar upp när vi får lite allmän filikrums på inläggen. Trav tips norr om Dalälven är ju som bekant iskallt för min del. Där oxå säger väl de flesta Sharps tips filurerna
Jag siktar på att rygga era spelförslag till V75 den här veckan bosseguldheden och Liisa Hälsingland.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-21, 16:59   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Härligt Bosse.
Kul att du taggar till med travsurr efter dina framgångar på spelet. Sharps sidan blommar upp när vi får lite allmän filikrums på inläggen. Trav tips norr om Dalälven är ju som bekant iskallt för min del. Där oxå säger väl de flesta Sharps tips filurerna
Jag siktar på att rygga era spelförslag till V75 den här veckan bosseguldheden och Liisa Hälsingland.
Det kanske är mer lönsamt i längden att rygga den där Harry
Gammal 2025-07-21, 18:49   #4

Standard

Måndags Intryck
Ögnade igenom Startlistorna och första tankarna kommer här.

V75 1) Hm endast 4st Silver hästar. Men visst känns 8 Zaxton som hästen att slå?
Ok går 2 Kite Runner iväg felfritt kan det vara ett motbud.

2) 1 Caradja Måste väl bevakas.

3) 5 Xander och 8 Rock Solid bör väl bevakas.

5) 11 El del Ronco Distansgynnad rackare. Del Ronco häst. Om det nu har någon betydelse

6) 3 Point of Perfect Luring med stort L.
5 Oscar L.A. Är väl hästen att slå ? Eller !?

7) 6 Timotejs Nina Tja jag försöker stärka mitt förslag med klyschan: bättre än raden.

Som sagt mina måndags intryck som bör tas med en rejäl näve salt eller två typ Surströmmings Lake

Fredags Tankar

Norrlandstrav som inleds med 4st Volt lopp och flera volter brrr.
Hm kanske testar ett litet chanssystem. Utgångs rad.

1) 2 och 8 är måstestreck.

2) 1 Caradja. Spår 1 är klurigt men Mika har kört ett och annat travlopp. Står bra inne i klassen.

3) 12 Gloire d'Empire åker med som tredjehäst. 5-8-12.

4) 2 Stormyrans Lasse. Chansspik ? Kyhlin är inte blyg. Bra chans om felfri.

5) 5 Young Yack. Toppchans. Spets o slut ?

6) 2 Thereisnolimit är fredags draget. 2-3-5.

7) 1 Mellby Legacy och 6 Timotejs Nina är chansstrecken i vidöppna Stodivisionen. Det vankas nog överpace och bakspåren kan gynnas trots korta upploppet.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-07-25 klockan 11:00.
Gammal 2025-07-23, 13:19   #5

Misärs avatar

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 5680

Winter - VS
Stats: 74 - 53 - 7
ROI: 117.69%
Vinstprocent: 58.27%

Standard

V75-1

Voltstart och spännande blandning av klass I- och silverhästar. Tempot väntas bli högt från start då flera vill ta ledningen från grunddistansen. Tilläggshästarna är betydligt mer rutinerade och riskerar att snabbt vara framme i främre träffen. Lätt att det blir körning första varvet.

Elvis T.C.B.
Formstark Wäjersten-häst som klarar voltstart och tål att göra en del själv. Bra fart och kan köras fram tidigt. Vettigt spelvärde trots att många håller sig till tillägget. Inte direkt felspelad, men Elvis T.C.B. kanske något för hårt spelad sett till tilläggens kapacitet.

Zaxton
Stark Wäjersten-häst på tillägget som mött tuffare gäng än detta. Visade 11,9 över medeldistans näst senast och står bra inne. Kan köra sig framåt redan under första varvet.

Spike M.M.
Stark och rejäl som har vunnit flera gånger i voltstart. Tål att göra jobb. Värdefull i högt tempo.

Hercules Godiva
Lurig skräll från grunddistansen. Har fin fart i kroppen men galoppen senast oroar.

Spike M.M. och Hercules Godiva känns spelvärda som garderingsbud.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-23, 13:23   #6

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

V75-2

Som alltid i Diamantstoet lär det bli ett fartfyllt lopp med mycket taktik. De bästa hästarna står på tillägget, men flera på start är kapabla och kommer försöka rinna undan. Formen på favoriterna är god, men flera bakspårshästar är skrällfarliga om det blir tempo.

Eloida
Gocciadoro/Djuse har hittat rätt och stoet visade klass vid segern senast. Visat styrka mot ännu hårdare hästar tidigare. Från tillägg behöver det klaffa lite, men högst kapacitet. OBS - Eloida är beroende av tempo.

Caradjas
Formstarkt sto från startfållan som klarar voltstart. Fart nog att rinna undan i rätt scenario.

Never To Young
Lennartssons sto har hittat formen och imponerade med seger på Bollnäs. En av få på start med chans att stå emot tilläggshästarna. Kapabel från startfållan och kan leda länge.

Madewithlove
Lurigt formkort som sett bättre ut på slutet. Låg spelprocent men duglig i grunden.
Gammal 2025-07-23, 13:26   #7

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

V75-3
Lång distans (2640m) gynnar de starkaste och mest travsäkra. Startvolten ser öppen ut, men tilläggets bästa hästar kan komma in i matchen om det blir fart på loppet. Många lågprocentare med fart – tänk brett!

Rock Solid
Toppform, stark över distans, och imponerande prestationer på slutet. Kan vinna från tillägget.

Xander
Stabil och travsäker ledartyp med tre vinster i år. Tål distansen och trivs i ledningen.

Illusion Of Joy
Visat fin form med seger nyligen på distansen. Styrka för långloppet.

License To Lead
Formkurvan uppåt och duglig i volt. Sitter fint på start och kan bli svårfångad om han slipper tryck.

Mastroianni
Smugit in i form och stark i senaste loppen. Passas om tempo.
Gammal 2025-07-23, 13:28   #8

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

V75-4

Kallblodslopp med 20 m tillägg för hästar över 465 000 kr. Flera formstarka på startvolten men också en jättefavorit från tillägg. Troligt att favoriten får jobba, men står ut på kapacitet.

Bleke Borken
Tydlig förstahäst. Styrka, toppform, och segerrad från Norge. Vinner normalt felfri.

Skeie Balder
Bra läge, toppform och tål att gå i spets. Skräller om favoriten galopperar eller får problem.
Gammal 2025-07-23, 13:31   #9

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

V75-5

Lång distans med bilstart, flera startsnabba ekipage men också många formstarka starka som trivs över distans. Young Yack blir svårslagen om han sköter sig men det finns motbud för värde.

Young Yack
Klassklättrare i toppform. Nästan 50% i segerstatistik och tål distansen. Given förstahäst. Young Yack är sårbar om han blir stressad i spetskörning.

Jacques Mearas
Bra form, kapabel, tål distansen. Kan profitera om favoriten pressas. Bra fart till låg procent.

Yin Yang
Alltid stark på distansen, flera fina insatser i år.

Punchboard
Vass avslutare, kan profitera på tempo.

Ek del Ronco
Bra kapacitet och intressant från smygläge.
Gammal 2025-07-23, 13:34   #10

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

V75-6

Kort distans, hög fart att vänta. Holcombe Zet är naturlig spetsfavorit och tuff att ta ned därifrån, men Oscar L.A. är formstark och Mizaï är en sylvass spurtare om det blir körning.

Holcombe Zet
Startsnabb, toppform, bra spetschans. Svårslagen därifrån. Holcombe Zet är beroende av spets.

Oscar L.A.
Starkt avslut senast, hög kapacitet. Kommer från toppinsats.

Mizaï
Grym spurtkapacitet, vinner om det blir för hård körning. Får loppet kört i halsen vid hårt tempo.

Missle Hill
Hård häst som ofta är med i matchen över kort distans.
Gammal 2025-07-23, 13:36   #11

Misärs avatar

Winter - VS

Standard

V75-7

Kort distans, snabb öppning att vänta. Mellby Legacy är spetsfavorit, men både Appia Express och Lucky Silver är fartfyllda och kan utmana om tempo blir högt. Många om budet i ett öppet lopp.

Mellby Legacy
Hårdhet & spetsläge. Visat toppform tidigare. Stark favorit men inte ensam på plan.

Lucky Silver
Fartfylld och på väg uppåt i formkurvan. Bra avslutare. Visar stigande form och kan få ett perfekt lopp.

Appia Express
Kapabel när hon fungerar. Viss osäkerhet men hög kapacitet.

Timotejs Nina
Fartresurser, osäker men duglig på kort.

Bagheera Montana
Snabb och lågprocentare med topp i sig.

Smiley Brodda
Vann enkelt senast och är speedig.
Gammal 2025-07-25, 10:30   #12

Standard

6%-spik:
Nu har 6 Missle Hill blivit nedstruken till optimala spår 5 auto 1640m samtidigt som det kommit information om att Oscar LA haft en släng av halsinfektion. Veckans lappkast blir att jag spikar 6 Missle Hill i gulddivisionen! Henrik Kihle gör säkert sitt yttersta för att leva upp till förtroendet!
Gammal 2025-07-25, 11:02   #13

Standard

Citat:
Det kanske är mer lönsamt i längden att rygga den där Harry
Harry ?? Nej bosseguldheden
Gammal 2025-07-25, 15:07   #14

Sharp$: 2707
Standard

Citat:
6%-spik:
Nu har 6 Missle Hill blivit nedstruken till optimala spår 5 auto 1640m samtidigt som det kommit information om att Oscar LA haft en släng av halsinfektion. Veckans lappkast blir att jag spikar 6 Missle Hill i gulddivisionen! Henrik Kihle gör säkert sitt yttersta för att leva upp till förtroendet!
Icke på min lapp!

En grön BMX-pilot mot gamla rävar med massor av rutin från Giro d’Italia och
Tour de France, hur skall det gå?

Tror ett av topp de absolut bästa råd att ta till sig när man tippar trav är:
”Att se till hela ekipaget”

Orutinerade Johan Bardun fick chansen bakom Good As Caviar i bronsdivisionen på Axevalla i lördags, en 5:e plats som maxplacering blev det.
Vilket jag bedömer som ett fantastiskt resultat på V75 om man ser till hela ekipaget.

Unge orutinerade Henrik Kihle nu i sin debut i V75 gulddivision?

Ser jag till hela ekipaget är vinst minst sagt en utopi och en plats
kanske något av ett mirakel, men visst hoppas jag med hjärtat för den unge mannen att jag har fel.

Don’t stop believin’.
Journey

Kör hårt Guldsmeden, hoppas mitt inlägg inte var sårande, bara en reflektion.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-07-25, 15:31   #15

Standard

Jajjan, du har helt rätt i din analys. Jag blir absolut inte sårad
Det brukar ju vara de etablerade V75-kuskarna som vinner i Guld. Men jag gillar att chansa och spår 5 på auto kort lockar mig att spika. Hästen känns kanonfin enligt Redén och jag räknar med att han ger unge herr Henrik körorden; blås till spets och kör så länge lampan lyser. Det kan gå! med lite flyt. Går det åt skogen så har jag i alla fall försökt att sätta en skräll, hur nu Missle Hill kan vara en skräll. Tredje mest intjänade pengar per start och positiv tränare! Spännande lopp!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jajjan (+100)

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-07-25 klockan 15:33.
Svara

td