|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Lördag 9/8 - Östersund - V75 mm
Måndags Tankar
V75 1) 9 Zigzag Zagazoo Klass 1 hästarna gör nog upp om detta typ 8-9-10-11. Zigzag har visat stabil sommarform. V75 2) 4 Brenne Viktoria 4 åriga Nordis märrar är inte lätta att växla för en sörlänning men Viktoria har gått bra hela året i ganska tuffa gäng. Min förstahäst. V75 3) 1 Zaxton Det kanske vankas spets och slut i ganska halvljummen Silverdivision. V75 4) 6 Valencia Jämn och säker märr. Mitt drag i som vanligt öppen och garderingsvänlig stodivision. V75 5) 2 Tangen Martin Är väl hästen att slå ? Aldrig sämre än trea på sina 12 starter. V75 6) 10 Gio Cash Ok bakspår är väl lite oddshöjande men inget motstånd som skrämmer på utslagsgivande medeldistans. V75 7) 3 Young Yack och 4 Punchboard känns som ett ganska stabilt Wäjersten lås. Bronsdivisionen är väl inte stekhet den heller ![]() Fredags Tankar V75 1) Som sagt 8-9-10-11 känns som ett stabilt tråklås som lär bli hårt anlitat på morgondagens system. V75 6) 8 Double Deciver Undrar om inte Redén struntade i Åbergs starten efter en slitsam Finlands resa och hade Jämtlandspriset i åtanke. Mångmiljonären är i toppform och Örjan gillar storlopp. V75 7) 1 Jongleur Fick ett preparé lopp senast. Måstestreck. 2 Somebody's Destiny Kuskförstärkt luring. Perfekt smygläge det luktar överpace och då kommer 1% arna smygande. Hästen har gått bra i skymundan. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-08-09 klockan 18:55. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Avd1: Håller med, 8,9,10,11. Nummer 4 på startvolten. Avd2: Rankade också BV som etta. 3-9 bakom. Avd3: 3-5-4-9-8. Din Zaxton hamnade sexa men ryggar nog in den i systemranken. Avd4: 5-6-3. 13-15-2-9 bakom. Avd5: TangenMartin Avd6: 4-8-10. Bakspår på GC skrämde mej. HDV kan nog studsa tillbaka tänkte jag. Avd7: 3-1-11 Kanske kan bli värde på YY efter fadäsen sist. Jongleur i rygg på YY låter mumma. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Måndagsmagkänslan:
Avd 1 10 Young Danne kanske kan vara en spik. Springspår i volt och verkar vara i form. Är ju alltid med där framme. Det känns fränt att inleda med en 11%-are som spik. (om den vinner vill säga). Avd 2 Fyraåriga kallblodsston som man aldrig hört talas om. 3 Hå hå ja Lerke! kanske kan vara ett bud. Kallblodskusken MED med 9 Hertiginnan Stöen känns ju alltid het. 10 Eld Prinsessa vet jag inte så mycket om men Örjan på en JOP-häst har väl alltid vinstchans. Avd 3 Jag provar med Redéns hästar. 4 Tamacti Jun kan väl leda runt om men jag vill ha med 9 Never Mind`em. Betänk att Daniel nästan har lika hög segerprocent som kusk som Örjan har. Avd 4 Jag fortsätter jaga 7 Smiley Brodda. Snart får den en V75-seger. Kanske redan på lördag. Avd 5 Endast två hästar är spelade på 3% eller mer. Jag tror oxå på dom. 1 Grisle Best G.L. eller 2 Tangen Martin borde vinna. Men det är ett grymt spelvärde på alla andra. Strecka på, den som har råd. Avd 6 Jag dissade 4 Hades de Vandel senast som megafavorit från spår åtta. Men nu från spår 4 till 18% känns den spelvärd. Avd 7 Har jag klarat mig ända hit så vill jag sitta lugnt i soffan och tar därför ALLIHOPA HÄSTARNA. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
På förhand ser det inte ut att bli någon jätteutdelning. Kanske man kan ha lite chans den här gången.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tveksam till om det blir en ”Make Hasse Happy omgång” (pissutdelning med jackpot). Jag tycker omgången ser spelvärd ut och blir förvånad om det inte blir 6-siffrigt för 7-rätt.
Von Lloyd felfri, 4/5 brasor, men står otroligt billigt inne med tanke på kapacitet när Nunciosonen funkar. Mika är fenomenal på att hålla svåra hästar i trav. 3%, stormvarning där! Hittar ett par tre till där kollektivet redan bläddrat vidare, räcker med att 1 sitter för att utdelningen skall ta ett skutt. Young Yack 44% var av på mitten senast spelad till 1,54 och svimmade från spets på upploppet och ingen vet varför? Brukar vara ett tecken på hingsten inte var kurant, annars ebbar krafterna inte ut som senast på Myren? Det finns sannerligen en del godis i påsen i avd 7. God tur med spelbesluten. Jajjan Senast redigerad av Jajjan den 2025-08-09 klockan 06:44. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Fredags Surr
” att spela eller inte spela” är ett citat som kommer upp i mina tankar. Naturligtvis gäller det morgondagens V75 omgång på Östersund. Om jag inte minns fel ligger banan mitt inne i stan. Publikvänligt för de som bor centralt. Men tyvärr är det väl soffan som är bekvämast även för Jämtlänningarna. Min fredags fundering är följande. V75 1 tror jag att Klass 3 hästarna är chanslösa. Klass 1 är däremot ganska öppet. V75 6 känns ett lås på Decivier och Cash lockande. Jag tror att Redén och Örjan har 600 tusen i sikte. V75 7 vidöppet Brons. Typ alla. 1) 5-6-7-8-9-10-11 2) 4 3) 1 4) 6 5) 2 6) 8-10 7) 1-2-3-4-5-6-7-9-10-11-12 Hm får sova på saken. Men min magkänsla känns bra. Det beror kanske på att det är grillning på G och ett glas vin eller två ![]() Ha en go helg alla travfilurer. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jag garderar den högsta divisionen, men värt att nämna är att ombudet spikar
Cash Bank Bigi på sitt stora som enda spik. Det råder närmast slagsmål om andelarna på deras stora, givet streck på min lapp på 6 hästar. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Tack för den ögonöppnaren Jajjan. Bigi har gått bra hos Wäjersten och lunkat in många miljoner hos Gocciadoro. Trehästars låset är givet 1-8-10.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
Från sista andetaget till HadesCitat:
Senast spets och slut säkert i Norge. Kommer med toppform och nu MAD ist för Hanna. Inget ont om Hanna men MAD är väl i högre klass. Andra spiken blir efter diskussion med bästa kompisen 4 Hades de Vandel i sjätte, visade i Rättvik att han är riktigt startsnabb och med favoriterna från dåliga lägen känns det sunt. God tur allihop!
|
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Ännu en skrällspik blir 7 Smiley Brodda i avd 4. Bra form bra lärling! Spikar nog även 4 Hades de Vandel i sjätte avdelningen. Till skillnad från senast på Axevalla har den bra spår och är inte jättefavorit. Lycka till Bonbon! |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hades De Vandel
Tjatade jag med flera upp som solklar spik på Axevalla för 3 veckor sedan. Men jäklar vilken flopp. Ok Hagoort startar på och dessutom ny kusk ! Bakkers avstängning är väl inte aktuell ännu men vet inte varför han inte kör ? Tja jag står nog över Hades imorgon. Fortfarande besviken på prestationen senast och ganska tuffa hästar emot. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
God tur E-H!