Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-08-03, 21:15   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V86 Mantorp 6 augusti

Jag brukar inte spela V86 men den här veckan gör jag ett undantag. Det måste vara en av de bästa V86:or vi har haft. Fyra fulla autolopp med 12 hästar över medel, kort och lång distans. Två voltstartslopp för ston med två volter och 15 hästar. Ett riktigt guldlopp med 8 hästar bakom bilen. Min favorittränare, Maria Törnqvist har med 4 hästar och i avd 7 ställer 3 Mearas-hästar upp. Vilken rolig omgång!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-04, 16:44   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Måndagens Mantorps Memoarer

Mantorps banan är bred och fin, änna volt startanpassad. De vankas ju 2st 15 hästars stolopp med två volter på onsdag. Perfekt med 23m bred bana.

V86 1) 2 Louis Vuitton Har endast 6 starter på sitt CV men visat bra takter och även testat 2640 distansen. Läget går inte att klaga på.
9 Googoo Sensation Ännu en orutinerad Ebbinge filur. Men även här har vi en fin travare som gjorde ett grymt lopp senast och Rick är nog med på stregen. Stall och kuskform.
10 Oregon Boko Pojken med guldbyxorna hoppar upp bakom en fin Readly Expressare. Och den Pojken vet ju som bekant var mållinjen är placerad.

V86 2) 2 Le Patron Boko Brukar vinna när han är hel och ren. Årsdebuten är avklarad och det är väl hästen att slå. Står ju grymt billigt inne på sin höga kapacitet.
Men 72% är lite halvtråkigt.
6 Soulmate Pellini är en tuff Törnqvistare och Pieters ger nog järnet. Gick en låg 12 tid senast och är nog med på stregen.

V86 3) 6 Juni Brick Mitt drag i öppet stolopp. Varför inte spets och slut ?
14 Mellby Legacy Prickar Björn springen kan han sitta bra på det direkt. Märren är härdad i betydligt tuffare gäng och är nog med i striden med lite flyt.

V86 4) 1-2-5-7-8 Känns lite halvlurigt. Litar inte på Castor. Ingen vacker rad.
Dark Roadster är stänkaren om det blir buskörning. Känns änna distansgynnad.

V86 5) 4 Nicole Shermer Får bli en Måndag Spik. Sett fin ut i årets starter. Står bra inne och kusken duger gott i detta sällskap.

V86 6) 4-5-6-10 2 Hajom hästar, 1 Ebbinge och 1 Törnqvist. Vad kan man mer begära ? Jo att någon av dom vinner

V86 7) 15 Kaffeåchampagne Stenhårda Beata Persson märren är ute för att krossa packet återigen. Distansgynnad är bara förnamnet. 6 segrar och nära 900 tusen inkört 2025. Det kommer mera.

V86 8) 8 Jackpot Mearas Spår 8 är oddshöjande men detta är en grym tävlingshäst som alltid går med spända linor. Fick en vilsam resa senast efter lite paus men nu blir det all in.
6 Stepping Dreamboy Är en lurig rackare som inte går att lita på. Men en bra dag är han med på stregen. Är väl bäst med tätkänning men Stänkarvarningen är utfärdad.

Onsdags Dragen
5 Our Brodde Uttrarna är optimistiska ang stalldebutanten.
Skoryck och Finntack vagn.
7 Dear Wise As Lopp i kroppen och skoryck är plusfaktorer.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-08-06 klockan 11:30.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-04, 18:03   #3

Standard

Jag spikar nog 15 Kaffeåkonjak eller vad den heter i avd 7 och 8 Jackpot Mearas i avd 8. Sen får jag tänka till lite mer på resten. Men gôtt å ha dubbeln klar i alla fall
Gammal 2025-08-05, 12:34   #4

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Mantorp är väl inte känt som en bana med höga utdelningar, men det här ser inte helt lättlöst ut.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-05, 13:35   #5

Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag spikar nog 15 Kaffeåkonjak eller vad den heter i avd 7 och 8 Jackpot Mearas i avd 8. Sen får jag tänka till lite mer på resten. Men gôtt å ha dubbeln klar i alla fall
Mantorp med det nästan obefintliga upploppet 177 m, brukar ivf på V75 vara ett sömnpiller utdelningsmässigt.

Om jag skulle lira, har jag inte nerverna för att spika megalampan Kaffe&Skumpa från spår 15.
Nu måste sulkyartisten Jepson hålla tungan rätt i mun i 2.640 m,
för att hinna fram först över det korta upploppet.

Ekipaget skulle behövas blandas med till något starkare, typ KaffemedKask för att jag ens skulle våga fundera på saken och då menar ag att sockerbiten på koppens botten skulle synas igen när det var färdigblandat igen.

God tur med spelbesluten.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-08-05 klockan 13:37.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-05, 14:35   #6

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Mantorp med det nästan obefintliga upploppet 177 m, brukar ivf på V75 vara ett sömnpiller utdelningsmässigt.

Om jag skulle lira, har jag inte nerverna för att spika megalampan Kaffe&Skumpa från spår 15.

Ekipaget skulle behövas blandas med till något starkare, typ KaffemedKask för att jag ens skulle våga fundera på saken och då menar ag att sockerbiten på koppens botten skulle synas igen när det var färdigblandat igen.

God tur med spelbesluten.
Håller Gudrid Face upp ledningen så har den god chans att hålla undan. Vid gardering skulle jag ta med Friendofthephantom.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-05, 15:47   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Jepson tillhör ju toppskiktet bland kuskar så han har nog vett till att inte ligga kvar sist tills upploppet börjar. Jag får se om jag dubblar systemet i detta lopp. I så fall står 9 Pure Diamond först i kön. Den tror jag snart kommer att slå spelarna med häpnad! Står jäkligt snyggt inne pengamässigt och får en offensiv kusk i sulkyn, En 3%-are i min smak!

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-08-05 klockan 16:04.
Gammal 2025-08-05, 16:52   #8

Standard

Diamantstoet
Ska man gadda ”Kaffegöken” lär det ju kosta skjortan
Vidöppet bakom.
1 Gudrid Face. Går väl knappast felfritt i 2,5 varv. Men 1 på 10 kör Adrian felfritt.
3 FriendofthePhantom. Conrad brukar gilla piken men där är väl upptaget ? Luring.
4 Iloveyou Butcher. Flemming åker i angeläget ärende. Har ni hört den förut
6 Monrose Wine. Mycket bra näst senast. Jämn och säker.
9 Pure Diamond. Har spring i benen och tål distansen.
10 Garden Leave. Gick 13,3 på distansen näst senast.,
11 Ultra Violet. Distansgynnad rackare. Dock inte lika vass som förr om åren.
12 Mona Lisa Venus. Hagoort måste bevakas.
13 Toscana Southwind. Distansgynnad rackare.
14 Naomi Bros. Har inte vunnit på länge. Men bättre än raden.

Streckar man dessa är det väl helgarderat men jag tror Kaffeåchampagne vinner lätt som en plätt. Tre starter i karriären på 2640 och tre vinster. Ok tuffare och tuffare motstånd men Beatas stålmärr blir oxå tuffare och tuffare.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-08-05 klockan 16:53.
Gammal 2025-08-05, 17:01   #9

Standard

Beata har i alla fall förtroende för hästen: – Jag tycker väl kanske inte att motståndet ser så blodigt ut ändå för henne i det här loppet, jag kan inte tänka mig att det är någon som är bättre än henne över den här distansen i alla fall.

Det lutar nog åt "spik i foten" i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Gammal 2025-08-06, 00:32   #10

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1782
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Beata har i alla fall förtroende för hästen: – Jag tycker väl kanske inte att motståndet ser så blodigt ut ändå för henne i det här loppet, jag kan inte tänka mig att det är någon som är bättre än henne över den här distansen i alla fall.

Det lutar nog åt "spik i foten" i alla fall.
Det har hon nog rätt i.. Men det ska klaffa och från spår 15 kan det bli trafikproblem (eller bör bli) när folk ska fram framför när den börjar tugga igång bakifrån.. Är ju ifrån dessa lägen man ska försöka fälla en 50%are(förmodligen mer imorrn) . Måste va oerhört mkt bättre för att hinna fram. Tror jag ska tilläggas
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-06, 09:25   #11

Standard

Dagens Hajom Hästar

V86 3) 7 Money Talks. Är inte helt rumsren. Många G i raden. Men kan sitta bra på de från springen om felfri och inte helt borta i öppet stolopp.

V86 6) 4 Orosei Boko. Står lite hårt inne pengamässigt i Klass 1 men duger likväl gott i klassen. 2% är ett grymt spelvärde i min värld. Trivs bra i Biken. Se upp.
5 Indy Boy. Örjan har vunnit med Indy förut. Tassar dessutom barfota. (hästen alltså) Måstestreck.

V86 8) 4 King Only The One. Har toppform men är nog chanslös mot tuffa Silverrävar typ : 3st Mearas hästar, kantbollen Pingis och Efterhandar Draget Stepping Dreamboy.

Christoffer E har aldrig blivit riktigt erkänd som topptränare och kusk. Men har ett grymt CV. Deltagit i Prix d’amerique , vunnit Elitloppet, flera kuskchampionat på Jägers, årets kusk 2017. Kör mindre med lopp nuförtiden och lägger krutet på tränarrörelsen.
Citat : ” de finns många duktiga kuskar men inte så många som kan träna häst ”
Tänkvärda ord.
Psst Robban har ”bara” en årsdebutant till start. Skrällduglig ? Ja. Robban brukar ställa iordning hästar som har pausat i tävlingsmässigt skick. Love To Know heter hästen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-08-06 klockan 11:22.
Gammal 2025-08-06, 15:52   #12

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Rätt fina lopp ikväll. Måste ju bara göra en rad.

3-5-7
2
4-5-6-11-12-14
2-5
4-7-11
2
1
8
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-06, 16:13   #13

Standard

Undrar om inte siffran 2 kan vara lösningen på flera av loppen ikväll. Finns både mer och mindre betrodda med detta startspår. I de två voltloppen för ston är läget naturligtvis oddshöjande men trav är trav.
Gammal 2025-08-06, 16:42   #14

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

Hmm Flemming har inte varit på svensk travbana sedan april. Inte åker han hit för o dricka kaffe idag.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-06, 17:05   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Hmm Flemming har inte varit på svensk travbana sedan april. Inte åker han hit för o dricka kaffe idag.
Flemming får nog smaka på Kaffeåchampagne i Diamantstoet
Men det är nog prispengarna som lockar. I Danmark är det inte ofta ”vardagstravet” har 150 tusen i första pris. Dessutom brukar Flemming ha dugliga hästar med på sina Sverige besök.
Emoji har dock lite dunkel form och Butcher är svårbedömd på distansen. Men det är ju hyggliga matlappar bakom vinnarna.
Svara

td