Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-21, 20:55   #16

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Jag har alltid använt Speltjänst och det verkar väl fortsätta fungera. Har dock inte hunnit kolla hur/om det funkar med reducerat radpris.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-21, 21:06   #17

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Jag har alltid använt Speltjänst och det verkar väl fortsätta fungera. Har dock inte hunnit kolla hur/om det funkar med reducerat radpris.
Nope. Reducerat radpris har INGET att göra med reducerade system.

Reducerat radpris gäller ensamspelare för max ett matematiskt system upp till 2000 rader. 15 öre, 25 öre eller 35 öre per rad är vad som erbjuds.

Ger 0.3 , 0.5 respektive 0.7 system.
Gammal 2025-10-21, 21:25   #18

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 2633
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Byter man från HPT, så byter man till BaraTrav!
Behöver inte byta, nu funkar HPT. efter nyinstallation. Återkommer med beröm/buggar iom V85.
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-21, 22:24   #19

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Jag misstänkte att det var så. Synd kan jag tycka, samma val kunde ju lätt funnits även för reducerat.

Satt och lekte lite med reduceringen och noterade att de lagt till en möjlighet kallad "Own Win Percentage" med möjlighet att reducera på under-/överspelade. Gillar den tanken utifrån att jag brukar vara på att ranka med oduglig på att komponera systemet.

Men undrar om det kan vara lätt att reducera bort sig där? Blir ju också väldigt många kuponger och som jag förstår det så fångas ju inte riktigt de som bedöms korrekt spelade upp av denna modell?

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nope. Reducerat radpris har INGET att göra med reducerade system.

Reducerat radpris gäller ensamspelare för max ett matematiskt system upp till 2000 rader. 15 öre, 25 öre eller 35 öre per rad är vad som erbjuds.

Ger 0.3 , 0.5 respektive 0.7 system.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-22, 13:32   #20

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Jag misstänkte att det var så. Synd kan jag tycka, samma val kunde ju lätt funnits även för reducerat.

Satt och lekte lite med reduceringen och noterade att de lagt till en möjlighet kallad "Own Win Percentage" med möjlighet att reducera på under-/överspelade. Gillar den tanken utifrån att jag brukar vara på att ranka med oduglig på att komponera systemet.

Men undrar om det kan vara lätt att reducera bort sig där? Blir ju också väldigt många kuponger och som jag förstår det så fångas ju inte riktigt de som bedöms korrekt spelade upp av denna modell?
Man skulle lätt ha kunna satt radpriset till 15 öre också. Då hade de som vill spela för ca 50 öre/rad kunna lira x3.

Men det var inte vad man ville uppnå med erbjudandet.
Gammal 2025-10-22, 22:22   #21

reflexs avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6273
Standard

Mitten på 80 -talet så fanns det möjlighet att spela med 2 olika radpriser. 70 öre och 1 kronas radpris. Det infrdes när V65 höjde priset på rader från 60 öre till 1 krona.
Blev många som klagade och då infördes alternativet 70 öre. Kommer inte ihåg när dom tog bort dom radpriserna.
reflex är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-22, 22:41   #22

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av reflex Visa inlägg
Mitten på 80 -talet så fanns det möjlighet att spela med 2 olika radpriser. 70 öre och 1 kronas radpris. Det infrdes när V65 höjde priset på rader från 60 öre till 1 krona.
Blev många som klagade och då infördes alternativet 70 öre. Kommer inte ihåg när dom tog bort dom radpriserna.
70 öres alternativet fanns väl kvar hela V65 tiden fram till 1993 ? Men användes väl ganska sparsamt. Jag spelade aldrig 70 öres.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-23, 06:36   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av reflex Visa inlägg
När V65 drog igång på 70-talet var radpriset 50 öre/rad.

Sedan höjdes det till 60 öre.

Mot slutet av 80-talet testades först 1 kr/rad innan ATG fick backa och kom fram till varianten med att man fick välja själv mellan 70 öre och 1 kr vilket var det som gällde fram till V75-premiären.

Så gick radprisförändringarna genom åren på V65. Blev aldrig särskilt lyckat.
Gammal 2025-10-23, 06:38   #24

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
70 öres alternativet fanns väl kvar hela V65 tiden fram till 1993 ? Men användes väl ganska sparsamt. Jag spelade aldrig 70 öres.

Användes tillräckligt för att omsättningen skulle "lill"-hämta sig efter den relativt korta perioden med enbart 1 kr/rad.

Men om man sammanfattar hela vandringen från 50 öre upp till 1 kr så togs det aldrig särskilt väl emot.

Ett spelbolag har, med få undantag, i princip en chans att sätta radpriset på en spelform. Och det är när det lanseras, eller möjligen en kort tid till med snabb justering.
Gammal 2025-10-24, 23:09   #25

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 77
Standard

Kommer reducering med utdelningsintervall att fungera nu med dessa olika insatser? Jag menar ett strck på en häst ger visserligen en "pinne" i antal streck på hästens % men det kan påverka utdelningen olika beroende på om spelet lagts med reducerat radpris eller inte.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-24, 23:54   #26

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6406
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Kommer reducering med utdelningsintervall att fungera nu med dessa olika insatser? Jag menar ett strck på en häst ger visserligen en "pinne" i antal streck på hästens % men det kan påverka utdelningen olika beroende på om spelet lagts med reducerat radpris eller inte.
Det som redovisas är väl insatsprocenten. Så ett spel med reducerat radpris påverkar % utifrån reduceringen. 50% ger en halv pinne, för att använda din formulering.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Skog (+50)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-25, 11:39   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Streckprocenten där man räknade "pinne" per system avskaffades 2013.

Idag gäller spelforms% som egentligen "är" och borde kallas Insatsfördelning.

Det betycer att din insats på systemet avgör hur mycket det påverkar spelforms%en. I det här fallet V85%.

Vi säger att tre system spikar samma häst.

System 1: 3000 kr och 6000 rader ( fullpris-system ).
System 2: 300 kr och 600 rader ( fullpris-system ).
System 3: 300 kr och 2000 rader ( 30%-varianten ).

Då kommer System 2+3 att lägga samma insats på spiken och System 1 tio ggr så mycket.

Numera är det alltså andelen av insatserna per häst som räknas och inte andel av antal system och därför är hänsyn redan taget till den här nyheten.

Observera även att "gamla strecken" aldrig gick att använda för vettig utdelnings-reducering. Det var först vid införandet av Insatsfördelning som det gick att "räkna på det" med någon slags precision.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-10-25 klockan 12:57.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-25, 11:40   #28

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Det som redovisas är väl insatsprocenten. Så ett spel med reducerat radpris påverkar % utifrån reduceringen. 50% ger en halv pinne, för att använda din formulering.

Sry. Såg inte ditt svar som naturligtvis är helt korrekt.
Gammal 2025-10-25, 13:44   #29

Standard

MEGA-fiasko av ATG.

Filspels-programmen fungerar inte på Tillsammans-sidan. ( Testat BT & HPT )

Samma fil gick att lämna in helt felfritt som ensam-spelare på atg.se

Jokersystemet har ett slags web-fil-inlämning och drabbas förmodligen inte.

Edit: ATG hade krånglat till det och körde med olika fil-format-validering för vanliga atg.se och Tillsammans. BaraTrav hade bara testat på vanliga atg.se och där fanns "gamla" valideringsschemat. Tack vare grymt snabb felsökning av @peklof på ATG har BaraTrav hunnit ut med en "fix".

BT fungerar alltså redan igen. Värre med HPT.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-10-25 klockan 14:33.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-25, 14:36   #30

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 2853
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
MEGA-fiasko av ATG.

Filspels-programmen fungerar inte på Tillsammans-sidan. ( Testat BT & HPT )

Samma fil gick att lämna in helt felfritt som ensam-spelare på atg.se

Jokersystemet har ett slags web-fil-inlämning och drabbas förmodligen inte.

Edit: ATG hade krånglat till det och körde med olika fil-format-validering för vanliga atg.se och Tillsammans. BaraTrav hade bara testat på vanliga atg.se och där fanns "gamla" valideringsschemat. Tack vare grymt snabb felsökning av @peklof på ATG har BaraTrav hunnit ut med en "fix".

BT fungerar alltså redan igen. Värre med HPT.
Det fungerar med joker , lämnade in ett litet för att testa
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td