|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
ST sparkar vd Maria Croon
Äntligen!
Det känns taskigt att önska hennes avgång, då jag träffat henne personligen på fest långt innan hon hamnade på ST. En väldigt behaglig och trevlig person, var mitt intryck. Säkert med många kompetenser. Men ST och ATG gjorde samma fel som Folkmässomyndigheten när de rekryterade profiler som Hans Lord Skarplöth och Maria Croon. Två personer helt utan bakgrund i travsport och spel på trav, två för travsporten katastrofala rekryteringar med noll förkunskaper och erfarenhet. Rekryteringarna kan mest liknas med ”garbage in, garbage out” och då menar jag inte att Maria Croon är skräp utan saknar livsviktig bakgrund i travet och är således helt fel profil för uppgiften, sen har hon säkert kompetenser som det finns gagn för i andra uppgifter. Min personliga uppfattning om ATGs VD, är att mannen är en manipulativ bluff, med en enda talang och det är att få styrelsen att byta fokus med ständigt nya infall (ex nu senast avvecklingen av V75 till fördel för hans påhitt V85). Styrelsen skall inte se att VD:n är naken. Precis som i sagan med kungen. Att lyckas manipulera ifs en sorts talang, men ytterst toxisk för hela travsporten. Låt oss nu hoppas att ATGs VD Hans Lord Skarplöth får repass och att man gör om och gör rätt i rekryteringarna av rätt profiler till toppjobben på ST och ATG. Travsporten ST och ATG behöver så innerligt riktiga spetskompetenta förmågor i ledningen. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10) Senast redigerad av Jajjan den 2025-08-22 klockan 12:29. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Administrator
|
"Nyheten" åsido, vem skulle ni vilja se på de två MAKTHAVARPOSITIONERNA som ledare för ST och ATG?
Kan bli en intressant tråd OM folk även torgför VARFÖR man tycker som man gör. GOGO!
|
|
|
#3 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
|
|