Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-09-15, 17:33   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Färjestad 20 sept

Det ser väldigt besvärligt ut på Färjestad vid en första anblick. Men jag hittade en spik-idé ganska direkt. 6 Modric borde väl ha hygglig chans att vinna avd 2? Vi får se hur hårt spelad den kommer att bli.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-15, 22:00   #2

Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Det ser väldigt besvärligt ut på Färjestad vid en första anblick. Men jag hittade en spik-idé ganska direkt. 6 Modric borde väl ha hygglig chans att vinna avd 2? Vi får se hur hårt spelad den kommer att bli.
Tycker det luktar dålig utdelning

Unionsstayern är väl det mest spelvärde loppet i omgången.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-16, 10:15   #3

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5957
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg

Gordini Brick . SOS
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-16, 10:52   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg

Dålig utdelning kan det bli men då kan man spela med lägre insats
Gammal 2025-09-16, 11:13   #5

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Stayerloppet V75 6 är ju ett av årets jämnaste och mest spelvärda lopp på Rikstoton.
Klyschan alla kan vinna är bara förnamnet. Eller vinner Petho med 5 längder ?
Det vimlar av formhästar !
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-16, 11:19   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Gordini Brick . SOS
På pappret och vid första anblicken känns det som Bronshästarna borde få svårt att stå emot Silverarmadan men f-n vet.
Gammal 2025-09-16, 16:50   #7

Standard

En första besiktning av omgången på Färjestad: Ett av landets kortaste upplopp, 177 m, så när man svänger in på upploppet bör man nog sitta i den främre träffen för att hinna fram. Goop och Jepson har hemmabana här och torde vara medvetna om vad som gäller, Goop vann banans kuskchampionat 2024.

Avd 1
2 Alberdi Wine är bäst med tätkänning så Maria är mycket nöjd med läget.

Avd 2
6 Modric har bara gjort tre starter i Sverige (1-2-2) och nu rycker man skorna.

Avd 3
Det här ser billigt ut för 10 Kentucky River som är van vid betydligt tuffare motstånd.

Avd 4
Ett getingbo där över hälften är norska gäster. Det känns som att vem som helst kan vinna så jag streckar allihopa hästarna. OBS att Örjan sitter upp bakom en norsk som man nu rycker skorna på. Örjan har vunnit med hästen förut!

Avd 5
5 Follow Him gillar jag. Spikas från bästa spåret så länge den ligger på under 65%. Just nu är den streckad på 45%. Fynd!!!

Avd 6
13 Pingis har gått jättebra på jättelångt. Mitt första streck. 2 Fashion Monger vågar jag inte spela utan. Går bra varje gång och 4% är taget. En Redén/Örjan till 5%. Det får man inte varje dag så 10 Herakles Zet får vara med på mitt system.

Avd 7
Tänkte först spika 5 Maharina Sun. Norsktävlande med spår 5 på auto kort. Men jag kan inte riktigt släppa 7 Graces Bird. Jörgen sa nyligen att det var den bästa hästen i stallet och snart kanske hon visar det. Sen får även 4 Nilla Lane en plats. Unters stallform är ju på topp och här blir nog åka av.

Ja, en första grund för 36 kr som jag kan bygga på lite under veckan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+1)

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-09-19 klockan 10:58.
Gammal 2025-09-16, 21:19   #8

Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Dålig utdelning kan det bli men då kan man spela med lägre insats
Lirar för att vinna pengar, så jag slösar i stort sett aldrig stålar på en omgång som är hårt skiktad. Förströelsespel lämnar jag till de som tvångsmässigt verkar vilja vara med för att pröjsa hela kalaset till Skarplöths jackpotfest.
Ett bondfångeri som saknar motstycke i svensk travsport.

Undrar hur många spelare ATG tappat på sitt jackpotspektakel över åren?

I mina kretsar är det i stort, bara jag som är kvar, pga av den så kallade ”Hasse effekten”.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-16 klockan 21:21.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-17, 12:03   #9

Standard

Stänkarvarningar i lång-lång-loppet: Gick igenom historiken häst för häst. 11 Hobart och 12 Maserati Hall har ruggig statistik på långt. Bägge under 5%. Detta kan vara omgångens skrällopp!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kocken14 (+10)
Gammal 2025-09-17, 18:28   #10

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 5754
Standard

Citat:
Stänkarvarningar i lång-lång-loppet: Gick igenom historiken häst för häst. 11 Hobart och 12 Maserati Hall har ruggig statistik på långt. Bägge under 5%. Detta kan vara omgångens skrällopp!
Bosse prata inte högt om Hobart , tänker spika den hade ju vunnit plättlätt på Jägersro med lucka och sist gick han snabbare än Devilish Hill sista 400 m i Norge.
Gammal 2025-09-18, 14:02   #11

Standard

V75 1) Klass 2 är Klass 2.
2-3-4 känns tidiga. Möjligen 1 oxå men spår 1 är ju iskallt på Färjestad enligt flertalet kuskar. Kort raksträcka.

V75 2) Klass 3 är Klass 3.
3 och 5 är första handarna. 12 Ikaros Brick åker med på sina Face Time Bourbon gener.

V75 3) 1 Stens Rubin Svårslagen.

V75 4) 5 Brenne Bork Tjomslands Bork hästar gör väl upp om detta. Världsrekord hållaren är mitt förslag.

V75 5) 3 Nasdaq Newport Tror jag bara vinner. Perfekt inne i klassen, bra spår, distansgynnad och endast 5% i nuläget ? Spelvärdet är grymt men säg det inte för någon.

V75 6) Grymma Stayerloppet !
Hajomhästarna 5 och 7 med DK gener på Bronsvolten och samtliga Silverhästar känns hyfsat tryggt. Men helgardering är inte fel.

V75 7) 3 Never To Young. 4 Nilla Lane . 5 Maharina Sun Lurig spårtrappa med många meriterade miljonärskor på 1640. Mina förslag känns väl som ett chansartat trehästarslås. Lennartssons märr är ingen sprinter men stark och rejäl när hon travar. Och Per har skaplig form på sitt lilla stall (19 hästar) Och även blivit vassare som kusk i min värld.
En storgardering av Avd 6 och 7 är nog inte fel men omgången lämpar sig nog inte för storsystem och miljonutdelning. Ska vi gissa på max 10000:- på 7 rätt ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-09-19 klockan 10:37.
Gammal 2025-09-19, 18:55   #12

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2838
Standard

Tydligen siktar man mot en annan uppgifter med 10 KENTUCKY RIVER.

Daniel Redén säger:
"- Han har inte startat på ett tag och ska startas igång inför UET-finalen. Han fick ett bra smygläge och han kommer att spurta bra. Det blir inga ändringar, säger Daniel Redén."

"Siktar mot en annan uppgift" i kombination med "...han kommer att spurta bra".
När det låter så här så brukar Örjan dra en rökare till spurt på upploppet, men kommer att bli tvåa, men vill försöka få det att se ut som att de försöker vinna. Det är så det brukar se ut då man slänger ur sig sådana här tongångar. Annars hade jag tänkt att spika 10 KENTUCKY RIVER istället för 1 STENS RUBIN. Nu blir det nog till att gå på den senare. Fast när 1 STENS RUBIN galopperat så kommer jag nog ångra att jag inte tog med 12 MELLBY JOKER.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2025-09-19 klockan 18:59.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-19, 21:45   #13

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5111
Standard

I avd 6 startar 7 Jubii Vang streckad på 2%. För 2 veckor sen var han en snackis här trots opassande distans. Nu är distansen en fördel, han lär väl inte kunna utnyttja springspåret men kan komma bra på det ändå. Kuskbyte kan också vara en fördel så storvarning utfärdad.
Staro Raili i avd 7 blev bortlottad igen men kommer hon till är även hon en varning även hon till 2%.
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-19, 23:04   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
I avd 6 startar 7 Jubii Vang streckad på 2%. För 2 veckor sen var han en snackis här trots opassande distans. Nu är distansen en fördel, han lär väl inte kunna utnyttja springspåret men kan komma bra på det ändå. Kuskbyte kan också vara en fördel så storvarning utfärdad.
Staro Raili i avd 7 blev bortlottad igen men kommer hon till är även hon en varning även hon till 2%.
Helt rätt Bonbon.
Jubii är distansgynnad och grymt underskattad till 2%. High Five känns änna lite överspelad till 26%. Men dessa två sticker ut i brons gänget.
Silver hästarna är inte att leka med men voltstarten sållar nog väck både agnar och vete på båda volterna. Garderingslopp är bara förnamnet.
Grymt öppet lopp.
Gammal 2025-09-20, 01:19   #15

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Rolig men klurig omgång. Tycker det är svårt att hitta spikar även om det inte saknas alternativ.

Mest logiska spikförslag:
Avd 4: utifrån intervjun Tjomsland så känns väl Brenne Borken som rätt klar förstahäst och det börjar också synas på strecken. Har dova respekt för Tangen Bork och har också en känsla av att Stumne Fyr är lite undersöelsd även om läget är risigt.
Avd 3: Mycket talar väl för Stens Rubin från spets precis som för Mizai förra veckan. Men ändå medeldistans nu och kanske kommer Hades tidigt och trycker. Det kan öppna upp loppet.

Roligare spikförslag:
Avd 6: Bör vara fördel tillägg även om det surras en del Gordini Brick. Är lite inne på att Örjan kommer farande till slut även om Herakles Zet varit ifrån ett tag. Är mest rädd för att Örjan sätter sig i fjärde inner. Hade gärna haft med Humanity Pellini på min lapp.
Avd 5: Follow Him förordas av de flesta experter och kanske bara är bäst. Men kommer den verkligen till spets eller körs Looking at Lucky där? Caspian Bro är mitt första streck och möjlig spik.

Skrällar:
Avd 2: Modric borde passa bra med bfro. Tyvärr lär den väl fortsätta gå upp på strecken.
Avd 3: Dundee As med Jepsom blir het om ledaren inte får vara ifred.
Avd 6: Hobart förordas här och känns som en möjlig skräll i vidöppet lopp.

Hoppas någon har tips från Sjödén och Berglund.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td