Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-10, 20:16   #31

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Avd 6.
Ett billigt lopp även för den som garderar.. (1,4,5,3,2 i den ordningen)
Själv tvekar jag inte en sekund på att spika 1 Omega River! Otroligt tacksam som andrahandare.. Väljer Wäjersten spår 1 så är han "säker" på spets! Vem ska göra jobbet utvändigt? Nä, omgångens näst bästa spik enligt mig!
Ja Omega är nog hästen att slå men jag spelar inte utan 5 Nightlife In. Jag tror Jepson siktar på andra tredje utv. och med lite tryck på loppet kan de gå vägen. När två strider……… Jag steker oxå favoriten.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-10, 20:16   #32

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1023
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Tack för tipset. Ursula hade jag nog inte hittat själv men nu är den en av två på mitt system.

Första spiken jag hittade. Vilket iofs inte säger så mycket givet mitt track record…
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-10, 20:23   #33

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Hoppas jag inte lurat ut dig på djupt vatten med ett chans tips
Ursula är ju lite seg från start och det kan stjälpa lasset. Men det gäller att fälla ner Norska huvudlaget och gå på sina egna idéer.
Psst ditt spelförslag ser helt ok ut i min värld.
Ha en go fredag kväll Guldheden så försöker vi hitta rätt i morgondagens stjärnspäckade V75 utmaning.
Ursula seg från start?
Gå omedelbart tillbaka till lopparkivet!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-10, 20:28   #34

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Så gott som färdigtänkt:
Jag landar på EN spik till slut men det blir senare på dagen.

Avd 1
1 Dream Mine är grym och rätt favorit. Men 2 Bullet the BlueSky är oxå grym och Wäjersten måste passas en dag som denna. 3 Lovino Bello känner jag inte till men härdad på Vincennes och en hyfsad fransk kusk, tja varför inte? Min förstahäst är dock fullständigt borttappade 10 La Yuca. Ska Örjan med loppets enda sto överraska alla? Nja inte mig i alla fall.

Avd 2
Den första jag kladdade för var 3 Observe´em med Rikard N. Har sprungit 3160 två gånger tidigare och vunnit bägge. Rikard kan sitta i ledningen ganska tidigt och dra på. Andrastrecket blir 10 Ready Star. 14% är bra på en andrahandare. Tredje strecket blir inte på favoriten utan på 12 Bourbon Brodde. Verkar gilla långa lopp och Jepson upp denna gång.

Avd 3
6 Inexess Bleu är en hårding som mycket väl kan krossa allt motstånd men jag tar även med 3 Don Fanucci Zet. Örjan brukar bli magisk när det gäller såna här prissummor och skorna rycks.

Avd 4
Tänkte först spika 9 Slipstream Zon men kan inte motstå 5 Ursula som ska köras barfota nu. En Kolgjinihäst som ALDRIG galopperat måste man ju ha med.

Avd 5
Jag kan inte räkna ut om 11 Olly Håleryd eller 12 Clarissa ska vinna så jag får ta ett förhatligt tvåhästarslås. Hoppas de är jämsides på upploppet. Det skulle vara en kul duell att beskåda!

Avd 6
5 Nightlife In är mitt förstastreck och kunde vara en tänkbar spik. Men så är det ju detta med Örjan och miljonpriser så 2 Perfect Chest måste med. Sen var det detta med Wäjersten och Kriterielopp så 1 Omega River vågar jag inte lämna utanför. Och så en riktig hemsking; 12 Ruffel. Såg ni hur snabbt den avslutade senaste loppet när den blev tvåa? Det kan ju bli körning där framme i det här loppet och då kan Ruffel och Mats E raffla till det på upploppet.

Avd 7
Ja, då var det dags för veckans spik: 2 Icebreaker Pellini. Står den i nästan tre gånger i morgon eftermiddag blir det nog ett vinnarspel dessutom.

Blir det inga strykningar lämnar jag in detta, min SISTA V75-a tidigt för jag misstänker att det kanske kan bli lite överbelastning i systemen framåt eftermiddagen.

Tack och hej V75!!!
Har inte läst på särskilt mycket och enligt min mera spelskickliga kompis är Dream Mine klar i första. Själv vill jag iaf passa nr 9 Lilas Castelle! Jättesnabb häst och drömläge vore väl rygg på Dream Mine i hårt tempo och lucka till slut. 2% i nuläget.
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-10, 20:36   #35

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Ursula seg från start?
Gå omedelbart tillbaka till lopparkivet!
Ok spetsade lätt senast men har inte visat stor startsnabbhet tidigare.
Kolla Lopparkivet
Gammal 2025-10-10, 20:43   #36

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Har inte läst på särskilt mycket och enligt min mera spelskickliga kompis är Dream Mine klar i första. Själv vill jag iaf passa nr 9 Lilas Castelle! Jättesnabb häst och drömläge vore väl rygg på Dream Mine i hårt tempo och lucka till slut. 2% i nuläget.
Vill inte ifrågasätta din spelskickliga kompis, men jag plockar inte med Derbyvinnaren på lappen, då jag likt flera experter tror att Svedberg spetsar med Preacherman och då risker Wäjersten säcken, när Jepson tar spets på första rakan. Min första häst Far Wise As, får dock en genomgång av de franska ekipagen från mina gamla spelbolagspolare, som bara lägger sina spel i de franska poolerna.

Eric Raffin och Abrivard Matthieu är nog givna, men plockar nog med din idé’ också. Men först inväntar jag genomgången.
Gammal 2025-10-10, 20:49   #37

Standard

Citat:
Ok spetsade lätt senast men har inte visat stor startsnabbhet tidigare.
Kolla Lopparkivet
Då har vi ett litet vad om vem som spetsar, Ursula från spår 5, barfota runt om nu. Så tar vi det där med ”lol” efter travdagens slut
Gammal 2025-10-10, 20:55   #38

Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En liten film om när de franska stjärnorna lastas av på Arlanda. Fascinerande!!!

https://www.atg.se/play/video/235286...kategori=start
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-10, 20:55   #39

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5111
Standard

Citat:
Vill inte ifrågasätta din spelskickliga kompis, men jag plockar inte med Derbyvinnaren på lappen, då jag likt flera experter tror att Svedberg spetsar med Preacherman och då risker Wäjersten säcken, när Jepson tar spets på första rakan. Min första häst Far Wise As, får dock en genomgång av de franska ekipagen från mina gamla spelbolagspolare, som bara lägger sina spel i de franska poolerna.

Eric Raffin och Abrivard Matthieu är nog givna, men plockar nog med din idé’ också. Men först inväntar jag genomgången.
Att han är mer spelskicklig än mig råder ingen tvekan om men det betyder inte att han är felfri! Bara att jag har fler fel hehe
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-10, 20:59   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Att han är mer spelskicklig än mig råder ingen tvekan om men det betyder inte att han är felfri! Bara att jag har fler fel hehe
Bland mina gamla travpolare var jag otroligt sämst i de fyras gäng, men ingen var i närheten av att ösa in mål som jag när det kom till innebandy.

Usel som få, men jäklar vad kul det är att skatta hästar.

Du får fira med en skål ” bonbon” om 7:an sitter.
Gammal 2025-10-10, 21:08   #41

Standard

Citat:
Då har vi ett litet vad om vem som spetsar, Ursula från spår 5, barfota runt om nu. Så tar vi det där med ”lol” efter travdagens slut
Handsken är kastad
Och jag hoppas och tror att Ursula är med på stregen med eller utan spets direkt.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-10-10 klockan 21:12.
Gammal 2025-10-10, 21:48   #42

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18030
Standard

Citat:
Jag sätter en "femhunka" på att RNS sitter i ledningen med 3 Bonsse Garde. Åtminstone initialt.. Med en galopperande Kolgjini utv?
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-10, 21:55   #43

Standard

Citat:
Handsken är kastad
Och jag hoppas och tror att Ursula är med på stregen med eller utan spets direkt.
Torskar du Loke, vilket jag tror, då jag tror på spetsgaranti för Ursula, samt döper om dig till ”Skrattman”.

Minns en travtipser från Travpunkten, som la ner tippandet när hans mor gick bort. Han hävdade att stall Kolgjini brukar underprestera på Valla, en man med Björnkoll som jag hade en del privat kontakt med.
Men det var under Ludde, men nu har vi Adrian.

Gissar att Ludde är stolt som en tupp gällande sina grabbar.
Det har han all anledning i världen att vara och tuppkammen
lär växa till i morgon. Hoppas jag.

Synd att Silverdivisionen avgörs i avd 7, värmningen precis som senast på Jägers känns helt avgörande.
Savastano såg ut att äga hela Jägersro senast, vilket han gjorde. Tror aldrig jag sett kusen finare än då?
Gammal 2025-10-10, 22:02   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag sätter en "femhunka" på att RNS sitter i ledningen med 3 Bonsse Garde. Åtminstone initialt.. Med en galopperande Kolgjini utv?
Ursula har aldrig galopperat, men det säger inte så mycket då treåringarna inte startat så många gånger.

Ett lopp där jag normalt tagit alla, men nu går jag kort.
Bonsse Garde tror jag svimmar i god tid för snöret på 2.140 m?
Får inte plats på min lapp.
I morgon vet vi.
Gammal 2025-10-10, 22:13   #45

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18030
Standard

Citat:
Ursula har aldrig galopperat, men det säger inte så mycket då treåringarna inte startat så många gånger.

Ett lopp där jag normalt tagit alla, men nu går jag kort.
Bonsse Garde tror jag svimmar i god tid för snöret på 2.140 m?
Får inte plats på min lapp.
I morgon vet vi.
Nej, jag vet. Men Ludde jr (alla luddar) har en förmåga att sätta sina hästar i galopp.

Bonnse åker nog med som tredjeval men detta lopp är körigt att bena ut.
Ett stort varningens finger för 8 Moder Teresa Sisu 5% och brutalt bortglömd. Med bättre spår hade jag nog spikat..
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td