|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#331 | |
|
Citat:
Här tror jag du har helt rätt. Jag har även svårt att se varför man inte redan har detta. Borde generellt vara bra att så många som möjligt kan delta på ett roligt sätt istället för att begränsa. |
||
|
|
|
|
|
#332 | |
|
Citat:
Håller med, det är väl bara för ATG att köra en provperiod, om det inte får några negativa effekter så låt det vara kvar. Att spela reducerat är ju halva nöjet med travspel. |
||
|
|
|
|
|
#333 |
|
Vad skulle hända om ATG hade ett spel där insatserna är begränsade till låt säga max 500-1000kr.
Hade det fungerat eller hade omsättningen försvunnit? Även om det fortfarande varit svårt så hade det känts som man spelat på mer lika villkor än att mega-systemen suger musten ur alla potter. |
|
|
|
|
|
|
#334 | |
|
Citat:
Inga regler som är lätta att kring gå, som att det bara är att spela flera konton. Men V85, och V86, är något som kratig gynnar storspelare och andelsystem. Den stora massan som spelar system för några 100kr är bortfintade, frågan är hur länge det tar innan de ger upp. låmgsam avtrappning av intresset för travets "kärntrupp" |
||
|
|
|
|
|
#335 | |
|
Citat:
1) Det går alltid att runda och då blir det ännu mer orättvist. 2) Det är inte de stora systemen som suger musten ur alla potter. Antal vinnande rader per vinstgrupp ( allra helst de lägsta vinstgrupperna I) stämmer överens mycket väl vs spel%en HELT UTAN hänsyn taget till storleken på inlämnade system. Det här är en av många myter om travspelande som envist biter sig fast. Om det berodde på systemstorlekar skulle det aldrig gå att räkna på utan att ta hänsyn till dessa. Men det gör det och därför stämmer helt enkelt inte den annars "logiska" villfarelsen. 3) Det skulle krascha omsättningen med oproportionerligt antal procent. 4) De "låga" utdelningarna i de lägre vinstgrupperna är i stort sett rättvisande med avseende på hur mycket lättare det är att få rader med 1-2-3 fel jämfört med alla rätt.
|
|
|
|
#336 | |
|
Citat:
Att Butiksandels-dominansen avtagit rejält är en av de största uppsidorna med V85 vs V75 enligt mig. På V75 var det ofta helt bedrövligt. På V85 är det väldigt sällan bedrövligt.
|
|
|
|
#337 | |
|
Citat:
Frivilligt att svara. |
||
|
|
|
|
|
#338 | |
|
Citat:
Var lägger du in de små utladssystemen som vinner Om jag räknar rätt så var det igår 9 rader på ATG.se/Mobil som hade 8 rätt det är 10% av system, och det är väl inkl nästan alla Harry boy över 2000 var det 50 rätta rader, där tror jag nästan alla utlandssystemen skall läggas till, 20 till har inte koll på historiken men skall analysera vinstlistorna framöver |
||
|
|
|
|
|
#339 | |
|
Citat:
Men ja, de flesta av de mindre systemen brukar vara Harry Boy. Vissa utlandssystem som är spelade som spelfil visas som spelfil. Men långt ifrån alla. Så en del mindre utländska vinnar-system är del av förmodat väsenligt större filspel.
|
|
|
|
#340 | |
|
Citat:
Övrig speldata har jag samlat på mig genom årens lopp. T ex så har jag en excel-fil med över 60000 streckspelsomgångs-data. Allt från V3 och uppåt. Aldrig haft något anställningsförhållande hos ATG. Men vid ett par tillfällen har jag fått arvode i samband med fokusgrupp-arbete. Men jo, jag har genom åren haft mycket bra kontakt med vår enormt saknade Kudden och har numera hygglig kontakt med en trio ATG-människor. Det gör att jag kan ställa frågor kring speldata för att bättre förstå hur jag bör spara på mig och tolka den stora datamängden.
|
|
|
|
#341 | |
|
Citat:
Jag är så jäkla imponerad över ditt engagemang och kunskap gällande speldata och övriga funderingar som dyker upp på linan gällande ” spelets regler” Du är grymt duktig och saklig, har alltid svar på frågorna som dyker upp oavsett dignitet. Tack och bock. Efterhandaren / Loke |
||
|
|
|
|
|
|