Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-12, 21:55   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18017
Standard

Lördag 18/10 - Bjerke - V75 mm

Ganska intressant och högklassig omgång med två 15 hästars lopp och två fina 4 års lopp. Bra klass på Svenska ekipagen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-13, 09:38   #2

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2838
Standard

Menar dom verkligen att sista V75-omgången ska ske på Bjerke?
Sveriges genom tiderna sista V75 borde väl ske i Sverige?
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-13, 11:08   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Menar dom verkligen att sista V75-omgången ska ske på Bjerke?
Sveriges genom tiderna sista V75 borde väl ske i Sverige?
Vansinniga beslutet att lägga ner Travspelets Guldkalv är väl inte mycket att fira
V65, V75, V86 och V85 har man fått uppleva som Rikstoto spel. Undrar när V95 dyker upp på ATG.
Gammal 2025-10-13, 11:31   #4

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Nej, det är inget att fira. Är Svenska Spel smarta så gör de någon variant som är bättre än Challenge och roligare än värdelösa V85.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-13, 11:55   #5

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ganska intressant och högklassig omgång med två 15 hästars lopp och två fina 4 års lopp. Bra klass på Svenska ekipagen.
Instämmer! Jag brukar aldrig spela V75 i Norge men när jag tittade på startlistan trodde jag att jag öppnat fel sida. Det såg ju mer ut som en svensk V75:a. Flera intressanta kusar och t o m tre Törnqvist-hästar. Jag får nog göra ett litet system denna sista gång.

Om jag tolkar det rätt blir det ingen V65 eller V64 inom ramen för V85 på lördagar så jag får nog skaffa mig en annan hobby som lördagsnöje, för jag har ingen lust att börja tippa ett lopp till. Premiäromgången måste man vara med eftersom det är återbetalning av alla stulna jackpot-pengar. Men sen vete f-n? Tror ni att V75 kommer tillbaka?
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-13, 12:16   #6

Standard

Tidiga Måndags Tankar
Vid första anblicken.

V75 1) 4 Eldorado Spritz Gulingen har lite höstform på stallet. Plockar vinster här och där. Satte en vinnare i gårdagens Italienska Derbyt med Örjan som chaufför.
Klass 1 är ganska öppen tillställning med några luriga Norrbaggar.

V75 2) 7 Undinia blir väl dunderfavorit. Vunnit 9 av 15 försök och på plats resterande 6. Övriga ? Tja finns väl ett par vassa norskor även här.

V75 3) 1-2-3 Känns ganska tryggt. Guldsmeden spikar nog Bicc’s Tobee
Klar första häst men fick ett (för) tufft lopp senast

V75 4) Klurigt 15 hästarslopp där det kan vankas stänkare. Garderingslopp.
3 Face The New Time Dags för första vinsten. Välstammad rackare.
10 Leverage Örjan igen.

V75 5) Tvåhästarslås ?
1 Golden Cresent Perfekt läge för formtoppade Cresenten.
9 Fawaz Mil Dreamtemet är nog med på stregen trots spår 9.

V75 6) 1 First Time Roc Tog sig gunga i debuten för Eriksson men såg fin ut för övrigt. Christoffer spänner bågen och ger sig ut i tufft motstånd direkt. Tja varför inte ? Hästen har ju Face Time Bourbon gener och har visat grymma takter hos Riordan.

V75 7) 15 hästars Stolopp och 2600 Brrr.
2 L.A.’s A Million Hamre pojken bör nog bevakas på hemmabanan med häst i form och bra läge. Distansen är dock ett ?
13 Syrah är en tuff märr som kan vara med på stregen trots läget. Psst dessutom Face Time Bourbon gener

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-10-16 klockan 17:47.
Gammal 2025-10-13, 12:57   #7

Standard

Lätta tankar som lättat ankar:
Så gott som klart redan (jag är snabbtänkt)

Avd 1
1 Monsieur Chocolat blev jag imponerad av senast. Ohlsson har vunnit med den förut. Min favorit här. 8 Ontario kommer med trots spår och skor. Det är dags för Maria att erövra Norge idag!

Avd 2
Redén/Örjan åker väl inte till Norge för att äta brunost? Detta skrämmer han nog till sig med 7 Undinia.

Avd 3
Efterhandaren har rätt, jag spikar 2 Bicc´s Tobee från hyggligt läge.

Avd 4
Klass 3 mot klass 2, 15 hästar i spårtrappa. Jag orkar inte, utan tar allihopa hästarna.

Avd 5
Även här spikas Åby-teamet. 9 Fawaz Mil brukar ALLTID vinna kortlopp från spår 9. Kolla själv historiken.

Avd 6
300 000 norska. Dom är mina, sa Örjan. 3 Keep Asking. Veckans bästa spik!

Avd 7
Nu blev det så där svårt igen. 15 ston bakom bilen i en trappa. Hur ska det sluta?
Hur som helst. Så jag tar allihopa hästarna.

Det landade på 225 kr, lite väl mycket men det är ju ändå sista V75:an, plus att det känns extra gôtt att ha två rätt redan på måndag.
Gammal 2025-10-14, 09:12   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Lätta tankar som lättat ankar:
Så gott som klart redan (jag är snabbtänkt)

Avd 1
1 Monsieur Chocolat blev jag imponerad av senast. Ohlsson har vunnit med den förut. Min favorit här. 8 Ontario kommer med trots spår och skor. Det är dags för Maria att erövra Norge idag!

Avd 2
Redén/Örjan åker väl inte till Norge för att äta brunost? Detta skrämmer han nog till sig med 7 Undinia.

Avd 3
Efterhandaren har rätt, jag spikar 2 Bicc´s Tobee från hyggligt läge.

Avd 4
Klass 3 mot klass 2, 15 hästar i spårtrappa. Jag orkar inte, utan tar allihopa hästarna.

Avd 5
Även här spikas Åby-teamet. 9 Fawaz Mil brukar ALLTID vinna kortlopp från spår 9. Kolla själv historiken.

Avd 6
300 000 norska. Dom är mina, sa Örjan. 3 Keep Asking. Veckans bästa spik!

Avd 7
Nu blev det så där svårt igen. 15 ston bakom bilen i en trappa. Hur ska det sluta?
Hur som helst. Så jag tar allihopa hästarna.

Det landade på 225 kr, lite väl mycket men det är ju ändå sista V75:an, plus att det känns extra gôtt att ha två rätt redan på måndag.
Två rätt redan innan start och en V femma med tre vassa Törnqvistar och två Örjan / Redén blåvinnare så är ju saken klar. Intressant måndags rad.
Gammal 2025-10-14, 10:47   #9

Standard

Hm, Maria ser Fawaz Mil som sin bästa chans...
Gammal 2025-10-14, 12:11   #10

Standard

Tisdags Surr

Stallform?
Alessandro Gocciadoro har starthästar i hela 6 lopp på Lördagens Bjerke V75. Rattar samtliga själv så det blir en stressig dag för gula faran. Flera av välstammade hästarna gör debut i Skandinavien och är svårbedömda. Men jag bevakar nog Alessandro Den Store lite extra på lördag. Är nog med på stregen med en och annan.
Gammal 2025-10-14, 12:56   #11

Standard

Citat:
Hm, Maria ser Fawaz Mil som sin bästa chans...
Maria tycker spår 9 är bästa tänkbara Men det krävs väl lite flyt med resan ? Jag gillar verkligen Golden Cresent men lite smolk i bägaren att han är anmäld med skor. Känns som en barfota häst.
Gammal 2025-10-14, 17:08   #12

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18030
Standard

Ögat fastnade direkt på avd 4 och 4 Modric!
Ett risigt lopp över 2600m som känns toköppet!
Några sticker ut och jag är sugen på att spika Modric från ett bra läge. Han har väl inte direkt imponerat i sina senaste starter men den här är stark och relativt startsnabb. Här tycker jag att Crebas har en riktigt bra chans och allt under 20% är ett fynd! (5% just nu)
Risken finns att dom kommer snabbt ute i spåren och då bör man se upp med framförallt 10 Leverage, 14 Tiberius och 15 Sven The Forestman i den ordningen.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-14, 17:30   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Ett risigt lopp över 2600m som känns toköppet!
Toköppet var namnet, sa Bull! Men varför står det att Cool Hand Energy har 10 segrar på 13 starter? Om jag tittar på "mer info" har den bara 5 starter och 4 förluster. Jag helgarderar, klistrar igen och bläddrar vidare
Gammal 2025-10-14, 19:46   #14

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18030
Standard

Citat:
Men varför står det att Cool Hand Energy har 10 segrar på 13 starter? Om jag tittar på "mer info" har den bara 5 starter och 4 förluster.
Hahaha ja, mycket märkligt
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-14, 19:53   #15

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1023
Standard

Citat:
Toköppet var namnet, sa Bull! Men varför står det att Cool Hand Energy har 10 segrar på 13 starter? Om jag tittar på "mer info" har den bara 5 starter och 4 förluster. Jag helgarderar, klistrar igen och bläddrar vidare
Bara spika direkt!
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td